Godkväll på er!!
Har gjort min första dag som service guide idag. Det känns verkligen så bra! Så skönt att slippa sitta ner hela tiden och faktiskt få träffa gäster. Just nu är det dock väldigt lugnt här eftersom att vintersäsongen slutar och våra flyg blir färre till sommaren. Men hoppas att få träffa lite mer gäster imorgon då jag ska få lyssna på ett välkomsmöte.

Jag saknar Anton så sjukt mycket..Tiden går så fort och vi gör verkligen saker hela tiden här. Finns alltid någon att vara med och så finns det alltid saker att göra. Försöker prata med Anton så ofta som möjligt men ibland känns det som om jag inte räcker till. Vill så mycket på en och samma gång! Men vi pratar ändå nästan varje dag och jag är så glad att jag har honom. Annars hade jag nog inte klarat detta, han är så bra på att peppa mig till att tro på mig själv. Världens bästa kille<3

Imorgon ska jag försöka träna på siestan för en gångs skull. Måste verkligen ta tag i träningen nu, sen så ska jag sola och efter jobbet ska jag troligtvis hitta på något med Ellie. Men man vet aldrig vad som händer, går aldrig att planera något här. Det är bara att vakna och se vad dagen har att erbjuda, Haha!

Men nu ska jag sova och så hörs vi snart, natti!

Slänger in en bildbomb såhär på kvällskvisten! Kom just hem från en mysig tacokväll med några tjejer och nu måste jag verkligen skynda mig att somna. Vi var på Garbo's igår, det är en slags kvälls-show här som är helt sjukt bra!! Tre rätters middag och öppen bar får man också.
Så idag var man lite trött när jag skulle upp och jobba klockan 8...

Fick även veta nyss att Linnea kommer hit och hälsar på mig den 1 maj och det ska bli så kul!! inte länge kvar nu! Sen så får jag en veckas semester sen 8 maj då familjen kommer hit. Ahh vad jag längtar!!

Men nu måste jag verkligen sova, godnatt på er!

Hej på er!
De senaste dagarna har jag varit på en utbildning inför sommarsäsongen. Vi har fått lära oss massor om service, hur man ska ta hand om problem och så har vi även fått redovisa vårt välkomsmöte.

Det var väldigt långa dagar och mycket att ta in men nu såhär efteråt känns allt mycket bättre! Fick träffa massor med nya kollegor och bland annat Rebecca som kommer vara i mitt team i sommar. Vi är nämligen bara 6 stycken nordiska guider runt maspalomas och Puerto Rico. Det beror på att det är mycket mindre skandinaviska gäster här på sommaren.

Har knappt hunnit andas den senaste veckan känns det som, haha. Det händer saker hela tiden och allt går bara så fort! Mer och mer folk åker till sina nya sommardestinationer och på söndag far båda mina rumskompisar. Då ska jag få ta över det största rummet med dubbelsäng!! Sen flyttar en ny tjej in, så det blir spännande.

Guide online stänger runt den 20 april så runt då ska jag byta över till service guide. Längtar sjukt mycket till det! Känns även jättebra att jag fått lära känna Rebecca mer, vi kommer få en toppensommar!

Hotellfrukost och en båttur till Puerto de Mogan för att studera ön. Det gjorde vi igår! En helt okej jobbdag ;)

Shoppat och ätit för mycket glass har jag också hunnit med. I måndags blev det utgång (guidemåndag), den dagen alla guider går ut! Det var jättekul de också.

Har hittat världens godaste duschkräm och bodylotion här. Den luktar karamell/vanilj och jag bara älskar den!!

Vi hörs senare! kram på er.

Hej på er!
längesedan jag skrev här, sorry för det! Ska försöka bli bättre på att uppdatera.
Sedan sist har jag hunnit ta dykarcertifikatet, varit på carneval, färgat håret, haft filmkväll med några vänner och svettats ihjäl på grund av sjukt varmt väder.
Just nu är vädret inte så bra dock, kallt och mulet. Men jag klagar inte, det är faktiskt lite skönt eftersom att jag ändå sitter inne på kontoret på dagarna.

Att dyka var bland det roligaste jag gjort och något jag kommer göra så ofta som möjligt i sommar!!

Carnevalen som var här i Playa del ingles var bland det sjukaste jag sett. Så otroligt mycket folk och kreativa utklädnader Haha!

Haha har verkligen ingen bra bild på hur håret ser ut just nu. Men har iallafall gjort massor med slingor typ baylage. Vill ha askblonda slingor men eftersom att jag hade så mörkt hår innan så måste jag göra det två gånger för att det ska bli som jag vill. Just nu är det lite för röda toner i det tycker jag men ska tillbaka om någon månad för att göra det mer askblont! Så det funkar för stunden.

Annars så ser jag fram emot sommarsäsongen så sjukt mycket! Har även fått veta att familjen kommer och hälsar på mig den 8 maj!!! åhh vad jag saknar dem. Hoppas att jag kan ta en veckas semester då så att jag får spendera hela veckan med dom!

Vi hörs senare!

Hej hoppas att allt är bra med er!
Jag hade en så härlig ledig dag igår. En av mina roomisar frågade om jag ville hänga med till ibiza lounge, som är en restaurang/poolområde just bredvid playa del ingles. Självklart ville jag hänga med på det! Vi var där hela dagen, vilket resulterade i att jag brände mig litegran hehe. Senare på kvällen tog jag och Dannie en buss till shoppingcentret Atlantico, gick mest runt och tittade på allt. Det är så sjukt stort shoppingcenter!

Idag var det en vanlig dag på kontoret, jobbade 8-16 sen gick jag till gymmet. Börjar bli lite småless på att sitta inne hela dagarna...längtar till jag börjar som service guide. Men lär mig samtidigt sjukt mycket just nu av att vara guide online. Tror verkligen att jag kommer ha användning av det sen.

Nu ska jag se paradise hotel och sen sova, kram på er!

Hola!! Dagarna bara flyger förbi här på Gran Canaria, jag har varit här i 15 dagar redan?!?
Jobbet går bra och jag lär mig nya saker hela tiden. Det var självklart lite läskigt i början att svara i telefonen och så men nu börjar jag känna mig hyfsat säker. Blir dock ganska mycket "ska bara dubbelkolla med mina kollegor" när jag inte alls vet svaret.

Har hittat ett jättefint gym här också, där man även får låna poolen om man vill. Det är perfekt när man har siesta i några timmar. Då kan man gå dit och träna sen sola/bada i poolen.

Igår gick vi ett helt gäng och åt på en dansk restaurang efter jobbet. Det var jag och två till svenskar, resten var danskar. Börjar faktiskt förstå danska ganska bra nu! I början fattade jag ingenting haha. Sen drog vi vidare till några olika barer. Det blev en väldigt lyckad kväll och idag har jag varit ledig, grymt skönt! Har varit vid poolen hela dagen och nu tänkte jag se någon film och käka chips. Hoppas att ni har haft en bra lördag, vi hörs. Jag slänger in några bilder från de senaste dagarna!

Vardag

Godkväll på er, hoppas att ni haft en bra lördag! Jag och Dannie har promenerat/kört bil runt ön de senaste dagarna för att studera varje ställe. Jag ska börja jobba som Guide online vilket innebär att jag måste veta allt om ön i princip. Ska senare till våren byta till Service guide, men det känns perfekt att börja som guide online just eftersom att man ska veta så mycket. Guide online innebär att man svarar på meddelanden och telefonsamtal från gästerna , alltså hjälper dem med allt från olyckor till vanliga frågor som tex tips på restauranger osv..

Idag har vi kört runt till San Agustin, Bahia feliz och Meloneras. Vi har fått ett papper på olika saker vi ska ta reda på, exempelvis bus och taxi stop, shopping center, var det finns sjukhus, vad man kan göra på de olika platserna osv. Vi fick ha bilen hela dagen så senare bestämde vi oss för att köra till Puerto de mogan för att sola och bada! Det var så härligt, Puerto de mogan är mitt absoluta favoritställe på ön än så länge. Det är bara så mysigt.

Imorgon börjar första riktiga jobb dagen på kontoret. Det känns lite spännande men även kul att äntligen få börja jobba på "riktigt". Blir kul att få lära känna fler från teamet också! Kram på er.

Hej på er!
Idag var jag ledig och det var även Dannie (han är också ny) så vi bestämde oss för att hitta på något tillsammans. Först gick vi till stranden, solade och käkade lunch. Sen bestämde vi oss för att försöka ta en buss till shoppingcentret El mirador. Det tog lite längre tid än vi hade trott men det var värt det! Fanns massor med affärer tex Zara, Primark, hm, new yorker osv.. Köpte lite grejer till mitt rum, en kjol, en tröja och en bikini. Det blev en fullspäckad dag och nu har jag äntligen lagt mig i sängen, är så trött. Imorgon ska vi studera olika delar av ön, men kan berätta mer om det imorgon! godnatt.

Vardag

Hej på er! Först och främst så vill jag be om ursäkt för att jag inte uppdaterat hur jag har det. Har haft fullt upp helt enkelt!

Jag bor iallafall i Maspalomas i ett nybyggt lägenhetsområde, just nu delar jag lägenhet med två tjejer från Uk. Dem är trevliga och det är bra för mig att få träna på engelskan! Lägenheterna är riktigt fina och även om jag fick det minsta rummet för att jag är ny så tycker jag ändå att det är mysigt. Skulle bara behöva ta en tripp till Ikea så jag får inreda litegrann. Det bor flera andra guider i samma lägenhetsområde som jag, så det är roligt! Man träffar alltid någon ny och alla är så trevliga.

Första dagen här var nog den jobbigaste hittills, det var så mycket att ta in och så kände jag mig så sjukt ensam. Ville bara hem till min trygga punkt, Anton och familjen. Men det var bara att bita ihop och försöka se det positiva. Lördag, Söndag och Måndag har jag varit på olika utflykter för att lära mig om ön och allt vi ska sälja till gästerna. Har bland annat varit på jeepsafari, vinprovning, Garbos (en middagsshow med helt otroligt duktiga artister som också var servitriser), åkt runt nästan hela ön och sett fantastiska landskap. Det känns mycket bättre nu än vad det gjorde i början, har träffat flera olika människor och lär känna nya personer hela tiden.

Ikväll for jag ut på en springtur för att försöka träna mitt lokalsinne litegrann, gick väl helt okej men det är tur att google maps finns. Ska bara ta det lugnt ikväll för imorgon väntar en till utflykt nämligen Aloe vera & Olives har hört att den ska vara bra så ser framemot det!! Sen på onsdag är det min första lediga dag så då blir det troligtvis stranden så att man får sig lite färg.

Kram på er!

Ikväll när jag var ute och sprang.

Bilder från Fátaga där jag var en liten stund idag, det är så mysigt!!