Vardag

Godkväll på er, hoppas att ni haft en bra lördag! Jag och Dannie har promenerat/kört bil runt ön de senaste dagarna för att studera varje ställe. Jag ska börja jobba som Guide online vilket innebär att jag måste veta allt om ön i princip. Ska senare till våren byta till Service guide, men det känns perfekt att börja som guide online just eftersom att man ska veta så mycket. Guide online innebär att man svarar på meddelanden och telefonsamtal från gästerna , alltså hjälper dem med allt från olyckor till vanliga frågor som tex tips på restauranger osv..

Idag har vi kört runt till San Agustin, Bahia feliz och Meloneras. Vi har fått ett papper på olika saker vi ska ta reda på, exempelvis bus och taxi stop, shopping center, var det finns sjukhus, vad man kan göra på de olika platserna osv. Vi fick ha bilen hela dagen så senare bestämde vi oss för att köra till Puerto de mogan för att sola och bada! Det var så härligt, Puerto de mogan är mitt absoluta favoritställe på ön än så länge. Det är bara så mysigt.

Imorgon börjar första riktiga jobb dagen på kontoret. Det känns lite spännande men även kul att äntligen få börja jobba på "riktigt". Blir kul att få lära känna fler från teamet också! Kram på er.

Hej på er!
Idag var jag ledig och det var även Dannie (han är också ny) så vi bestämde oss för att hitta på något tillsammans. Först gick vi till stranden, solade och käkade lunch. Sen bestämde vi oss för att försöka ta en buss till shoppingcentret El mirador. Det tog lite längre tid än vi hade trott men det var värt det! Fanns massor med affärer tex Zara, Primark, hm, new yorker osv.. Köpte lite grejer till mitt rum, en kjol, en tröja och en bikini. Det blev en fullspäckad dag och nu har jag äntligen lagt mig i sängen, är så trött. Imorgon ska vi studera olika delar av ön, men kan berätta mer om det imorgon! godnatt.

Vardag

Hej på er! Först och främst så vill jag be om ursäkt för att jag inte uppdaterat hur jag har det. Har haft fullt upp helt enkelt!

Jag bor iallafall i Maspalomas i ett nybyggt lägenhetsområde, just nu delar jag lägenhet med två tjejer från Uk. Dem är trevliga och det är bra för mig att få träna på engelskan! Lägenheterna är riktigt fina och även om jag fick det minsta rummet för att jag är ny så tycker jag ändå att det är mysigt. Skulle bara behöva ta en tripp till Ikea så jag får inreda litegrann. Det bor flera andra guider i samma lägenhetsområde som jag, så det är roligt! Man träffar alltid någon ny och alla är så trevliga.

Första dagen här var nog den jobbigaste hittills, det var så mycket att ta in och så kände jag mig så sjukt ensam. Ville bara hem till min trygga punkt, Anton och familjen. Men det var bara att bita ihop och försöka se det positiva. Lördag, Söndag och Måndag har jag varit på olika utflykter för att lära mig om ön och allt vi ska sälja till gästerna. Har bland annat varit på jeepsafari, vinprovning, Garbos (en middagsshow med helt otroligt duktiga artister som också var servitriser), åkt runt nästan hela ön och sett fantastiska landskap. Det känns mycket bättre nu än vad det gjorde i början, har träffat flera olika människor och lär känna nya personer hela tiden.

Ikväll for jag ut på en springtur för att försöka träna mitt lokalsinne litegrann, gick väl helt okej men det är tur att google maps finns. Ska bara ta det lugnt ikväll för imorgon väntar en till utflykt nämligen Aloe vera & Olives har hört att den ska vara bra så ser framemot det!! Sen på onsdag är det min första lediga dag så då blir det troligtvis stranden så att man får sig lite färg.

Kram på er!

Ikväll när jag var ute och sprang.

Bilder från Fátaga där jag var en liten stund idag, det är så mysigt!!

Mitt rum!

Sitter just nu på Skellefteå flygplats och väntar på flyget till Gran Canaria!! Är tagga, rädd, glad, ledsen och nervös på samma gång. Det var fruktansvärt jobbigt att säga hejdå till familjen, kunde aldrig sluta gråta igårkväll. Att krama om Anton för sista gången på flera månader var bland det svåraste jag gjort. Men nu känns det bättre, jag har ju längtat efter att få testa detta så länge nu. Känns helt overkligt att det är idag jag flyttar. Blir spännande att se var jag ska bo och att träffa alla jag ska jobba med.

Har fått schema för resten av den här veckan och nästa vecka och dem består av utflykter till olika delar av Gran Canaria nästan varje dag. Så det blir mycket att studera och uppleva. Åhh vad kul det ska bli!! Vi hörs sen!

Hej på er och glad alla hjärtans dag!
Idag har jag och Anton haft en riktig mysdag. Vi for på ica och handlade massa gott till middag. Vi gjorde lite olika tapas rätter och det blev helt sjukt gott! Vi hade även ett grymt bra team-work i köket haha. Anton hade skickat iväg familjen så vi fick vara ensamma, var så längesedan vi fick äta middag helt själva. Vi hade bestämt oss för att inte ge några presenter utan bara göra middag ihop och ha en myskväll, men Anton hade ändå köpt en jättesöt nalle och ett kort till mig. På kortet stod det "Tillsammans är vi oslagbara! kram på alla hjärtans dag". Han är bara bäst! Nallebjörnen den följer med i resväskan, ska krama om den när jag saknar honom hihi.
Nu sitter vi i soffan och ser på parneviks, sen blir det ung och bortskämd och efter det paradise hotell. Älskar när man har massa program att se på samma kväll!

Hoppas att ni har haft en bra dag, vi hörs!!

En liten updatering om helgen kommer här!

På fredag hade vi en slags hejdå-fest för mig, vi hyrde en jättemysig kvartersgård där vi började kvällen. Sen gick vi vidare ut på brygg cc. Det blev verkligen en lyckad kväll och det börjar slå mig mer och mer hur mycket jag kommer sakna dessa fantastiska människor jag har runtom mig. Vill bara att alla ska följa med mig.

På lördagmorgon for jag, Anton, Emmy och Simon tillbaka till kvartersgården och städade. Senare på kvällen såg jag och Anton på melodifestivalen med familjen. Det var en riktigt skön dag och jag hann även med att packa litegrann och göra mer listor på vad som ska göras innan jag åker.

Söndag var en riktigt rolig dag! Min familj och Antons familj for på en liten roadtrip till Luleå för att testa det nya 360 trampoline center. Vi hoppade runt i två timmar sen var vi helt slut, så vi åt lunch sen gick vi runt på lite affärer. Hittade en tunn bomber kofta som är svart med vita ränder på, älskar den! På vägen hem svängde vi förbi i Piteå och hälsade på Antons farmor och farfar. Där blev vi bjudna på middag och efterätt, dem är så otroligt gulliga som alltid vill att vi ska hälsa på och bjuda på massa gott. Dem känns som en extra farmor och farfar för mig och man blir så glad av att vara där, fick även krama dem hejdå!

Tog inte så mycket bilder i helgen, tyvärr. Men här har ni några i alla fall. Kram!

Vardag

Hej på er! Solen skiner och Anton är ledig idag, så vi tog sovmorgon sen efter frukosten bestämde vi oss för att gå en sväng. Stannade efter vägen och åt lunch på pizzeria Hawaii sen vandrade vi hemåt igen. Kommer verkligen sakna lediga dagar med Anton när jag far...men jag får passa på att njuta extra mycket av dem nu! Sen kanske han kommer och hälsar på mig till sommaren. Har så mycket att se framemot just nu så kan verkligen inte klaga!

Vardag

Idag jobbar jag sista dagen på MQ...känns tråkigt men samtidigt spännande att prova något nytt! Var ovanligt morgonpigg idag så fick mig ut på en löptur och nu sitter jag och käkar frukost. Tänkte svänga förbi ica innan jobbet och köpa gofika till tjejerna på jobbet, mums!

Efter jobbet ska jag på Antons hockeymatch sen blir det en välbehövlig myskväll!! kram på er.

Vardag

Idag har jag hunnit med överraskningsfika med MQ-tjejerna, promenad och fruktsallad med linnea, gym och en sväng på stan. Bokade en klipptid innan jag ska fara och köpte några böcker som jag tänkte ta med.

Fick även ett glatt besked igår när jag öppnade mailen och fick se mina flygbiljetter till Gran Canaria. Den 17:e februari far jag!!! Nu börjar det verkligen närma sig och jag försöker förbereda det sista och umgås med familj och vänner så mycket som möjligt. Kommer sakna dem så mycket.

Mitt jobb på MQ börjar också närma sitt slut och det känns så tråkigt för jag trivs verkligen med alla, vi är som en liten familj. Kommer sakna att prata med dem varje vecka om allt mellan himmel och jord. Är verkligen så tacksam att jag kunnat jobba extra där under min gymnasietid och nu medan jag väntade på min destination.

Imorgon jobbar jag några timmar sen på kvällen ska jag träffa Emmysarna för fika och biomys. Vi hörs!