Heeeej!!

Dagen började med att jag vaknade upp ungefär kl.10 vilket var riktigt skönt att äntligen få sova ut lite. När jag vaknat gick jag upp och åt lite frukost medan mamma och pappa gick ut och sprang. Jag skulle också gå ut o springa egentligen men jag orkade verkligen inte+att de började regna. När dem kommit hem så åt vi lite lunch. Sedan åkte vi iväg o skulle hitta på nått men vi visste inte riktigt vad eftersom att de regnade riktigt mycket men vi bestämde iallafall att vi skulle åka o köra lite mini golf. Just när vi körde så regnade de inte jätte mycket men när vi var klara så började de bokstavligen talat spö regna. Dock så var det riktigt kul och köra och de slutade med att jag och mamma fick lika mycket poäng och att pappa vann med 1 poäng. Efter vi hade spelat klart så ville vi bara åka till något fik och sitta o värma oss så vi åkte till ett fik som låg i Simrishamn. Jätte gott var de. Sen ville pappa åka och titta i nått museum med typ bilar o sånt så då gjorde vi de. Jag o mamma stannade dock i bilen då vi inte e jätte intresserade av sånt. Efter det åkte vi och åt middag på ett ställe som också låg i Simrishamn. Också riktigt gott. Efter de åkte vi bara hem. Faktiskt en ganska rolig dag även om de regnade så sjukt mycke. Imorn ska vi nog till Kivik så stay tunned;) puss o kram skum banan (tog typ inga bilder idag för jag glömde. Sorry)

Heeeej!!!

Dagen började med att jag vaknade upp i huset utan spök upplevelser under natten vilket var skönt. Dock så lät min säng skit mycket när jag vände mig om så jag jag vaknade ganska många gånger under natten. Jag vaknade iallafall ganska sent och gick ner och åt lite frukost. Sedan åkte vi in till ett typ naturområde i Helsingborg och gick runt lite. De var jätte fint och vi gick Bond annat förbi ett slott. Vi åt lunch på ett ställe där dom hade våfflor. Efter vi ätit åkte vi in till Helsingborgs centrum och shoppade lite. När klockan blivit 5 så åkte vi vidare till de stället där vi nu ska bo i 1 vecka. Vi stannade dock i Ystad och käkade middag på Max. Sedan åkte vi till stugan. När vi kom till stugan blev jag faktiskt besviken då de inte alls var lika fint som väntat. De kändes liksom inte så modernt hehe. Typ direkt när vi ställt in alla grejer så gick vi ut på en kvällspromenad vilket var såå mysigt. Vi gick förbi en strand som var jätte jätte fin. När vi sedan kom hem så tittade vi lite på sommarkrysset och åt lite godis. Nu ska jag iallafall sova så vi hörs imorn!!<33 byyee

Heeeej!! Denna dag började bra men slutade lite sisådär kan man ju säga.

De började iallafall med ennu en fantastisk Tylösand frukost som har sett ungefär likadan ut varje morgon. Efter frukosten skjutsade pappa Johanna till flygplatsen för hon ska nämligen åka till Gotland nu med sina kompisar men hon kommer tillbaka till Skåne på måndag. Medan pappa skjutsade henne gick jag upp till gym salen och dansade lite. Sen klockan 11 ungefär bar det av mot Halmstad. Vi shoppade en del och åt en sjukt god sushi till lunch. Sedan åt jag även crepes till fika:) vi åkte sedan vidare mot Skåne till en stuga som vi hyr nu under denna natt. När vi först kom hit så kom hon som hade huset fram och hälsade och gav oss en liten rund tur i huset som vi ska bo i. Otroligt fint!! Efter de bestämde vi oss för att gå på en kvällspromenad. När vi kom tillbaka kom hon som ägde huset , hennes man och döttrar fram och ba "vi tänkte gå en sväng i bunkern, vill ni hänga på??" (och för er som inte vet vad en bunker är så är det typ som ett riktigt stort skyddsrum som man ska ta skydd i om de typ skulle bli krig). Vi hängde iallafall med in och det var extremt stort. Jag tror att de va runt 800m2. Coolt var det iallafall att se. När vi var klara där så skulle vi gå in i huset igen men då hände nått skumt. Mamma stog och pratade med hon som ägde huset medan vi stog precis utanför vår dörr. Jag hade öppnat dörren lite och väntade på att gå in. Då när jag stog där så hörde jag typ nån dörr öppnas och stängas och typ nån som ryckte i nått handtag inne i huset men jag tänkte typ att det var pappa eller nån så jag frågar mamma var pappa är. Hon svarar då att han stog och pratade med han mannen som också ägde huset. Lite skumt eftersom ingen var där inne. Sedan iallafall så gick vi in i huset och så bytte jag om till badkläder och tog ett dopp i poolen som vi har här. Iskallt var de faktiskt men fina bilder blev de haha. Jag gick iallafall upp ganska fort. Mamma gick sedan in till köket som låg lite längre bort för o äta nått. Då hör jag och ser i ägonvrån att kvinnan och mannen som bor i huset kommer in och går in i köket. När de gått så gick jag in i köket och frågade mamma varför dem kom in här. Då sa hon att de bara var kvinnan och att hon kom med typ nån faktura. Men jag var helt säker på att de var en man också som gick efter henne. Skit skumt. Jag tog sedan en macka och gick upp i vårt sovrum och ska nu sova. Är dock typ nervös för natten eftersom att jag tror starkt på de här med spöken o sånt. Aja men godnatt och hoppas jag också får en GODnatt;) pok

Heeej!! Idag har de vart sjuuuukt varmt och skönt och det har vart ännu en riktig sommardag.

Dagen började än en gång med en stor, fantastisk frukost. Efter frukosten fortsatte vi som vanligt med lite träning. Denna gången fick vi dock låna träningssalen bredvid gymmet och dansa i vilket var svinkul för jag har verkligen saknat dansen och salen hade gigantiska fönster ut mot vattnet vilket var så vackert. Sedan vid typ kl.12 så drog vi ner till stranden och värmen. Badade gjorde vi också även om de var riktigt iskallt, men man måste ju bada någon gång iallafall. En grej som är lite rolig är att min kompis Alicia som även går i min klass har landställe typ några minuter ifrån hotellet. Vi brukar därför ses på somrarna när jag är här. Hon kom ner till stranden och mötte upp mig och så gick vi upp o la oss i klitterna. Vi hade det såå mysigt och jag har verkligen saknat henne. Sedan gick vi in till spat. De var nämligen after beach då så vi gick upp på balkongen som ligger precis bredvid scenen. Där stog vi och kollade ner på alla människor som lyssnade och skrek och majoriteten var vääldigt väldigt fulla, var ganska kul att titta på hahah. Efter de så var de dags för den efterlängtade middagen på salt som är en resturang som vi äter på varje år. Det är typ större i vår familj än julafton haha. Riktigt gott var det iallafall. Vi avslutade kvällen med en glasskula var och en skogspromenad. Skit mysig dag och imorn ska vi till Halmstad. Men Ha're, så ses vi precis som vanligt imorgon. PoK Fridayyy

Heeej!! Idag är det alltså andra dagen på Tylösand och det har varit precis lika härligt och skönt idag som igår (om inte roligare). Sjukt varmt (för o va Sverige) var det idag och helt vindstilla och soligt, jag tror det var som varmast 23 grader. Idag var nog den första dagen på länge som de verkligen kändes som sommar.

Vi började iallafall dagen med hotellfrukost som på riktigt är den bästa och godaste frukosten i världshistorien (typ). Efter den sjukt stora frukosten så gick jag och Johanna upp till gymmet idag igen och tränade medan mamma och pappa gick på promenad. Sedan när klockan var ungefär 12 och solen blivit stark så gick hela familjen ner till stranden. Där låg vi o stekte i några timmar och jag och Johanna spelade kort och gick strandpromenad. Sjukt nog fick jag faktiskt en liten tanline (jag har inte jätte bra pigment hehe). Efter det gick jag och syrran ner till poolen och badade, vad som var lite kul var att mitt i poolen fölls plötsligt en stor bioduk ner och filmen Fame visades samtidigt som man badade. Efter ett tag var vi tvungna att slita oss från filmen och gå upp för att hinna till restaurangen som mamma hade bokat på en restaurang som heter Punch. Jag tog en fisk och skaldjurs pasta som var riktigt god. Recommend recommend. Efter lite matkoma rörde vi oss bort mot vattnet och klitterna där det var fullt med folk som satt i solnedgången och lyssnade på konsert med Stiftelsen. Så somrigt det bara går o bli (även fast musiken inte riktigt var min cup of tea). Gonatt babes, vi hörs imorgon!!! Xoxo Fraidsss

Tjo bloggis!! Vilken dag det har varit asså. Idag har vi nämligen tillbringat vår första dag på Tylösand vilket är ett spahotell i Halmstad bredvid stranden. Har saknat detta ställe massor. Nu firar vi även 13:e året på raken här i Tylösand.

Dagen började med att vi vaknade ganska tidigt för vi ville åka till Tylösand så snabbt som möjligt. Det enda vi gjorde i Göteborg idag var egentligen att äta frukost innan vi åkte vidare med bilen i 1,5 timme. När vi kom fram till Tylösand var klockan ungefär 12 och vi skulle få vårt rum klockan 2. Först tänkte vi att vi skulle lägga oss på stranden men det var så sjukt blåsigt och kallt idag så jag och Johanna satt i bilen och spelade kort istället haha (standard). När vi äntligen fått vårt rum så bytte jag och Johanna om till träningskläder och gick sedan upp till gymmet och körde ett ganska jobbigt träningspass. Vi gick sedan upp till rummet igen och bytte om till badkläder och gick ner till spa-delen och badade i poolen. Det var faktiskt väldigt kul, testa att köra disco och hoppa splitthopp i vattnet hahah. Vi gick även upp till övervåningen på spat som dem precis renoverat och gjort om och de var riktigt fint. Efter träning och bad var vi så hungriga så det blev extra gott med middag som vi åt på en grekisk resturang. Mamma hade bokat restaurangen för väldigt länge sedan och tydligen hade hon lyckats boka in "musikquiz-kvällen" så två killar kom dit och körde musikquiz med livemusik och alla bord fick varsitt papper. Vi vann dessvärre inte men det var kul iallafall!! När vi sedan skulle gå hem ville jag ha glass så vi gick förbi en liten kiosk. Dock var de så sjukt kallt så jag typ frös ihjäl hela vägen hem. Skit mysig o rolig dag iallafall o jag hoppas att e blir en precis lika rolig dag imorn:) då ska de även bli lite varmare så jag hoppas att jag fortfarande inte ser ut som ett spöke efter imorn haha!! Men godnatt så hörs vi tomorrow samma tid samma kanal;)

Heeej<33 Detta har nog varit den roligaste, läskigaste och jobbigaste dagen på länge. Dagen började med att vi gick upp ganska tidigt för vi tänkte att ju tidigare man kommer till Liseberg desto färre köer, men så var inte riktigt fallet. Jag o Johanna kom dit vid ungefär 11:30 och möttes av ett knökfullt Liseberg med bland annat MASSA fotbollsspelare från Gothia cup. Just nu är det nämligen gothia cup här i gbg vilket tydligen är en jättestor fotbolls cup med 82 länder som är med och sammanlagt 1400 lag. Därför kan ni nog förstå att de var rätt så fullt på Liseberg.

Vi började iallafall dagen lätt med Lisebergsbanan, efter det ganska mysiga åket bestämde vi oss för att åka Helix, vilket var något av de värsta och roligaste jag gjort. Den snurrade ju liksom runt och loopade så sjukt mycket så man typ inte visste var man va haha men sjukt rolig var den verkligen. Vi tog sedan en lugn tur i parisehjulet o tittade på utsikten innan vi tog en lunch på ett mexikanskt ställe. Efter lunchen bestämde vi oss för att vi skulle ta alla de blöta grejerna ( de vill säga Flumeride och colorado ) och JA man blev sjukt blöt. Vi åkte sedan bland annat Balder, (några flygplan som jag inte vet vad de heter haha) och ingongo tror jag att den hette. Sedan var vi tvungna att gå in och ta en middag direkt pga att Johannas läppar hade gått från röda till blå hahah. Det har nämligen varit en ganska blåsig och kall dag idag och jag hade då haft på mig en tjock tröja största delen av dagen medan Johanna bara haft T-shirt på sig. Därför hade hon blivit så sjukt kall under dagen. Vi satt därför inne ett tag och värmde oss innan vi gav oss ut igen. Det hade då blivit ganska sent och vi tänkte därför att det skulle ha blivit mindre köer och de stämde faktiskt. Vi kunde åka Lisebergsbanan två gånger på raken utan nån som helst kö!! Vi åkte även Balder en sista gång. Sedan tänkte vi att vi skulle bege oss hemåt men vi valde att stanna och titta lite på Lotta på Liseberg innan vi tillslut gick hem. Så man kan nog sammanfatta denna dag som otroligt rolig, läskig och jobbig right?? Men godnatt så hörs vi imorn, då bär det av mot Tylösand!

Heeej bloggen!! I denna stund sitter jag på mitt hotellrum och väntar på att min syrra ska komma hit. Varför hon inte var med igår var för att hon behövde sommar jobba så hon åkte ner med flyget idag istället. Av någon konstig anledning saknar jag henne faktiskt redan även om vi sågs igår haha.

Dagen började med en fantastiskt god frukost men ett otroligt dåligt väder, nämligen ösregn (då vet man att man är i Göteborg hehe). Efter frukosten åkte vi iallafall till ett konst museum och om jag ska va ärlig så var de piss tråkigt men det gjorde inte så mycket eftersom jag sedan fick min efterlängtade shopping. Dock så köpte jag inte mycket men jag hade iallafall en jätte mysig dag med mammi! När vi skulle hem från shopping centret så valde jag o mamma att gå tillbaka. Vi gick förbi en jätte fin trädgård med en massa fina blommor. När vi kom hem så bytte vi om till lite finare kläder, gick till hotellet gothia och åkte upp de 23 våningarna med hissen till en resturang där vi åt deras berömda räksmörgås. De var sjukt gott och mättande.

Jag längtar så sjukt mycket till imorgon då jag o Johanna ska till Lisebeeerg:)) jaja vi hörs imorn!<33

Heeej och välkomna till min blogg! Jag tänkte börja blogga pga att jag nu kommer vara borta med familjen på en road trip i Sverige i 2 veckor och jag tänkte att de kunde vara kul att följa den men jag kommer såklart försöka uppdatera mycket även efter resan. Nu har jag iallafall precis kommit fram till Göteborg och här ska vi va i 3 dagar. Sedan drar vi vidare till Halmstad och Tylösand och sist Skåne.

Idag har vi inte gjort jätte mycket eftersom att vi kom fram ungefär halv 4 men vi har mest bara strosat runt på gatorna och ätit en sjukt god middag på hotellet. Imorn ska de regna så vi tror att vi bara kommer gå runt i något köp centrum o shoppa lite kanske. Sedan på måndag kommer Johannna min syrra hit och då ska vi gå på Liseberg!! jag e så sjukt taggad o de ska bli sååå kul. Men hoppas att ni iallafall tycker de ska kul o följa min resa nu i 2 veckor. Puss:)