Hejsan allihopa!

Idag har varit en ganska tung dag då jag fortfarande är sjuk med både hosta och förkylning så har inte riktigt orkat göra så mycket idag, men lite har jag hunnit med att göra. Jag har hjälpt en tjej att flytta in i min lägenhet så jag slipper känna mig ensam i denna gigantiska lägenhet som jag bor i och slippa tänka på det ekonomiska varje månad om jag kommer klara av att betala räkningar och dylikt, så det känns bra nu. Sen är jag ju lite så att jag vill typ inte lämna min lägenhet för att jag tycker om den ganska mycket, dels för att det är min första lägenhet som jag har bott i sen jag flyttade hemifrån, centralt läge och framförallt charmen som finns med den (snedtak, ljus och öppen). Sen har jag även kollat några avsnitt på lite Criminal Minds. Är inne på säsong 10 av 12 och jag började kolla på denna serie för snart 2 veckor sen (hej till personen med inget liv). Så får nog börja tänka ut lite vilken serie jag ska kolla på härnäst, förslag?

Någonting som ni kanske har märkt i mina tidigare inlägg så tycker jag om att kolla olika lägenheter på Hemnet vilket jag gör nästan varje dag bland alla möjliga städer runt om i Sverige. Jag är en person som tycker om öppen planlösning, vitt och som har det lilla extra. Idag så hittade jag denna pärla i Kalmar faktiskt som jag blev lite småkär i. Hur fin är inte denna lägenheten?

Hejsan allihopa!

Som ni har löst i mitt tidigare inlägg kanske så var jag utomlands för ett litet tag sedan. När vi väl var borta så firade vi inte jul hemma i Sverige utan vi gjorde det i Dominikanska Republiken. Vi båda är lite likadana när de gäller att fira jul hemma med våra respektive, så vi både att vi ville komma bort från det. För mig så tyckte jag det var jobbigt men samtidigt lite skönt att komma bort från allt hemma i Sverige, men jag hade videosamtal med alla på julafton och vi pratade om vad de hade gjort och vad jag skulle göra med tanke på att vi var 5 timmar bakom svensk tid. Jag kan säga att min julafton var ganska ovanlig jämfört med hur andra firar det. Dagen började med skumparty vid poolen och sen så var det en Miss Bikini-contest vid poolen som jag självklart blev indragen i och visste inte vad jag hade gett mig in på. Men det slutade med att jag kom delad 1:a tillsammans med två andra tjejer så jag kände mig ganska stolt över min prestation med tanke på vad vi blev tvingade till att göra. Senare på kvällen gjorde vi oss i ordning och åt på deras italienska restaurang där vi åt en tre rätters middag. Senare så gick vi vidare till deras lobby där det bjöds på en massa plockmat av smådesserter. Jag kan definitivt säga att deras kakor och liknande är definitivt inte som hemma i Sverige. De ser jättegoda ut och är som konstverk, men de smakade inte alls gott. Samma kväll så hade de underhållning på deras teater och där anhölls det underhållning med framförallt en danstävling i salsa som jag medverkade i och vann.

Här är lite bilder från min julafton i Dominikanska Republiken.

Hejsan allihopa!

För ett tag sen (eller ja i mitt senaste blogginlägg) så skulle jag berätta vad jag skulle göra för något speciellt. De blev som så att jag åkte en sista minuten tillsammans med Maya till Dominikanska Republiken i 2 veckor lite spontant (15-30 December). Vi bokade denna resa 1 vecka innan avresa så det var mycket jag skulle hinna fixa innan dess. Jag skulle framförallt fixa ett nytt pass då de andra hade gått ut och hade panik att jag inte skulle få det i tid innan avresa. Men två dagar innan avresan upp till Stockholm så kom passet och jag kunde känna mig lugn och trygg igen. Vi hittade denna sista minuten resan på Vings hemsida där vi tyckte att hotellet såg bra ut och läget var bra till ett okej pris, så vi bestämde oss för att boka detta.

Båda två hade ju i tankarna att det skulle bli en semester där vi skulle koppla av och inte göra så mycket. Samtidigt så hade vi inte så stora förväntningar om att de skulle finnas så mycket att göra där mer än att bada, sola och koppla av. När vi väl kom fram till hotellet så tyckte vi att det var gigantiskt och visste inte riktigt hur vi skulle kunna hitta allt där. Vi såg alla dessa olika restauranger som erbjöd mexikanskt, italienskt, amerikanskt, japanskt, stor buffé med en massa olika maträtter och så mycket mer i matväg, så vi hade ju lite svårt när vi skulle bestämma vart vi skulle äta någonstans. Men jag kan säga som så att vi hann äta på alla restaurangerna som fanns på hotellet, men samtidigt så hade vi tiden till att kunna prova det då vi skulle vara där i 2 veckor.

Stranden som fanns vid hotellet var magisk. Läste det när vi var där att den stranden är 5 mil lång, japp ni läste rätt. Vattnet var klarblått och turkost, stranden var finkornig och nästan vit och alla palmer som fanns där. Ja ni kan tänka er hur det såg ut, det var verkligen att vara i paradiset. Jag försökte gå längs stranden varje dag för att få den så kallade "dagliga motionen" så man inte la på sig en massa kilon med tanke på att vi hade all inclusive där vi åt och drack en massa hela tiden, hehe.

Någonting som gjorde själva upplevelsen bättre var nog personalen framförallt som jobbade där. Utan de så tror jag inte att denna resan hade blivit lika rolig faktiskt. I de landet så är det väldigt vanligt att du stöter på en person som vill prata med dig och dansa, utan tvekan. All personal som fanns på hotellet var så fina människor att det är jobbigt att skriva detta. Ni kanske tycker det är kanske konstigt att jag skriver så som jag gör just nu, men de är sjukt hur man kan sakna alla dessa människorna. Jag förnekar inte att jag kollar på alla möjliga bilder och videos från denna resan, jag saknar det så mycket. Jag fick så mycket komplimanger som gjorde att jag blev sådär extra glad av mig. Vissa sa att jag var en "Linda Bonita" vilket betyder en vacker kvinna med en härlig personlighet. Vissa utav personerna som jobbade där kallade mig för antingen "Blondie" eller "Barbie" och några sa att jag var en exotisk person för att jag var blond och blåögd. Andra trodde att jag var från USA för att jag kunde prata engelska ganska flytande och att jag var väldigt öppen som person som ställde upp på tävlingar. De var ganska vana vid att svenskar ibland är lite tråkiga av sig och gjorde då den slutsatsen att jag skulle vara en amerikanare istället. Efter deras jobbpass så hängde vi på nattklubben som fanns på hotellet där vi hängde tillsammans där vi dansade och hade hur roligt som helst.

Under resan så blev det inte att vi låg stilla hela tiden om jag ska vara helt ärlig. De hände alltid någonting varje dag på hotellet under dagen och även på kvällen. De hade alla dessa olika aktiviteter och tävlingar som många utav turisterna var med på och självklart så blev både jag och Maya indragna i vissa utav de saker som gjordes (eller jag blev mest indragen). Vi var med på Olympiska spel på stranden, poolparty, paelatävling och vatten aerobics. Sen var jag med i danstävling, miss bikinicontest och karaoke tävling. Jag kan säga att jag vann karaoke tävlingen, danstävlingen och miss bikinicontest (men kommer inte berätta hur jag vann den, hehe).

Vi gjorde även en dagsutflykt till den omtalade ön som alla pratade om verkar det som, Saona Island. Nu kanske ni funderar på vad som är så speciellt med denna ön, de är faktiskt som så att de har spelat in vissa avsnitt från Pirates of the Caribbean där. Så vi kände att självklart så ville vi besöka den ön. Dock blev de en besvikelse till den delen som vi åkte till då det inte var riktigt som vi hade förväntat oss. Men jag gillade när vi skulle åka därifrån så åkte vi med en jättefin båt som även hade ett nät som man kunde ligga på och ha havet under sig och njuta av båtturen vilket vi gjorde självklart.

Maya och jag hade lite som mål under resan att vi ville lära känna människor under denna resan och de gjorde vi. De flesta som vi lärde känna var en massa amerikanare av någon anledning. Både jag och Maya har kontakt med de människor som vi hände med mest under resans gång. Dock märkte vi snabbt att personer från Amerika var inte där så länge utan var där i några dagar och har betalat sjukligt mycket för att vara där de dagarna jämfört med oss.

Någonting som jag och Maya ska försöka planera in är att vi ska försöka resa tillbaka dit och fira både jul och nyår. Vi båda är lite så att vi trivdes så sjukt bra där med allting och var jättenöjda med upplevelsen att vi vill uppleva det igen. Så vi ska hålla utkik på de hotellet och allt och förhoppningsvis så kommer vi åka dit igen detta året. För er som vill veta hur hotellet ser ut så heter det Ocean Blue & Sand, ni kan även klicka här för att komma till Vings hemsida på detta hotellet.

Någonting som jag även kan tillägga är att Maya sa en sak några dagar innan vi skulle lämna hotellet "Frida vi måste lämna ett legacy på detta stället". Jag kan säga att de gjorde vi definitivt, eller jag gjorde det i alla fall. Det kunde vara så att jag gick längs hotellet och någon stannade upp mig och bara "De är du som vann karaoke tävlingen, kan vi ta en bild tillsammans?!" eller "Men de är ju Frida från Sverige". Haha när jag sitter och tänker tillbaka på detta så tycker jag det är hur roligt som helst faktiskt. Jag antar att jag gjorde ett avtryck innan jag lämnade detta hotellet.

Jag skulle kunna skriva i all oändlighet om denna resan faktiskt, men känner att bilderna nedan får tala om min och Mayas reas till Punta Cana i Dominikanska Repupliken.

Hejsan på er allihopa!

Det var ett tag sen jag flikade in med någonting här på bloggen så jag tänkte att jag skulle lägga upp denna fantastiska lägenhet som finns här i Kalmar. Man kan säga att man blir lite kör i den. Den öppna planlösningen, ljust och fräsch, träbalkar och sen balkongen med utsikt över Kalmarsund. Jag hade inte tackat nej till denna lägenheten i alla fall.

Jag kommer förresten lägga upp någonting spännande snart här på bloggen och ni kommer definitivt bli uppdaterade här, så gå in med jämna mellanrum för ni kommer nog bli lite avundsjuka över var jag kommer befinna mig om någon dag.

Hejsan på er allihopa!

Ja då var det fredag och snart helg. Jag kommer spendera min helg med att vara hemma och städa och gå någon promenad om vädret tillåter det. Hur spenderar ni er helg? Och om vädret tillåter i helgen så kanske jag kan fotografera lite då det var längesen jag gjorde det med min kamera. Bilden nedan tog jag innan idag vilket är helt okej enligt mig själv. Ibland så glömmer man lite att detta fantastiska slott finns i Kalmar. För er som inte har varit där tidigare så tycker jag definitivt att ni ska besöka det, de är helt fantastiskt.

Hejsan på er allihopa!

Idag så satte jag ett viktigt alarm på min mobil, kanske bland de viktigaste någonsin. Ett alarm när biljetterna till Håkan Hellströms sommarturné. Jag satt ivrigt på deras hemsida, startade om mitt internet lite innan så det inte skulle hända någonting med det så det inte skulle lägga av. När jag kom in på hemsidan så var det kaos, totalt kaos. Jag försökte lägga biljetter i kundvagnen hela tiden men försvann lika fort. Jag ringde till ett nummer som de hade lämnat ut men fungerade inte då det inte fanns tydligen. Jag fick verkligen panik då jag lovade de som jag skulle gå med att ordna biljetter. Jag uppdaterade sidan hela tiden och när jag väl fick biljetter i kundvagnen så försvann de lika fort. Jag höll verkligen på att få panik. När jag hittade ett annat nummer så provade jag att ringa de numret istället och när jag pratade med de där så sa de att biljetterna till Borgholms Slottsruin var slutsålt. Jag brast nästan i tårar då jag hade suttit i 1 1/2 timme och försökte att boka biljetter. Jag fortsatte att uppdatera hemsidan i hoppet på om att där fortfarande fanns biljetter. Men jag slutade hoppas så jag skrev till tjejerna att jag inte fick några biljetter. Jag kände mig så besviken och ledsen och att jag svek de om att jag inte hade fått biljetter. Det sjukaste hände efter det.

Jag fortsatte att uppdatera hemsidan om hoppet att det kanske skulle komma några biljetter och efter 5 minuter så fick jag tag på biljetter. Jag satt i 5 minuter efteråt när allt var betalt och tänkte "fick jag verkligen tag på biljetter?!" Jag var helt överlycklig, jag hoppade runt i glädje och spelade hög musik. den 15:e Juli nästa år så kommer jag och två tjejkompisar kolla på Håkan Hellström och få uppleva en magisk kväll i Borgholms Slottsruinen. Jag kan fortfarande inte fatta att detta kommer ske, att jag verkligen lyckades få biljetter till det.

Hejsan på er allihopa!

Nu var det ett tag sen jag skrev någonting här så jag tänkte flika in med någonting som jag tycker är roligt och som jag kollar på varje dag, Hemnet. När jag satt och kollade för några dagar sen så hittade jag detta fantastiska huset som ligger lite utanför Kristianstad. Jag blev jättechockad att jag hittade detta fantastiska huset och ja de är lite to die for. Jag hade inte klagat på att ha det hemmet i alla fall. Detta är lite av ett drömhem och utgångspriset för detta hus är 6.450.000 kronor. Detta är lite goals som man önskar om och att kanske en vacker dag kunna ha något liknande.

Hejsan på er allihopa!
Hoppas att ni jag haft en bra vecka med de som ni har hållt på med. Själv så har jag inte gjort så mycket mer än att ha fixat lite i lägenheten och kollat på en ny serie (eller ja den är gammal men ny för mig) och de är One Tree Hill. Jag har precis börjat på säsong 3 och tycker väl hittills att den är okej.
Innan idag så kom Emelie på besök och vi tillagade en riktigt hos brunch med stekt bacon, äggröra, amerikanska pannkakor, smoothie och lite till. Så på bilderna nedan så kan ni se resultatet på det och vi blev mätta och belåtna kan jag tala om för er. Så fler dagar som dessa kommer det nog att bli.
Men nu ska jag bädda ner mig i soffan under filten, kolla några avsnitt på One Tree Hill och göra lite varm oboy.

Hejsan på er allihopa!

Som det kanske har gjort hos det flesta i Sverige så är det ju att första snön har kommit till Sverige nu. Jag kan ju inte påstå att jag är så förtjust i snö alls, jag föredrar hellre värme. Hade jag fått bestämma så hade jag velat ha snö bara på julafton, höst en månad, vår 1 månad och resten sommar, hur underbart hade det inte varit att kunna få hade så. Men det kan man ju allt drömma om. Apropå drömma så är det ju snart advent och jul och har en känsla att tiden kommer gå fort fram tills dess. Men gamla tråkiga jag så brukar jag inte önska mig något speciellt till jul mer än pengar som ska gå till mitt drömboende en vacker dag. Men man har ju en familj som brukar tjata på mig om vad jag önskar mig så jag tänkte att jag gör en önskelista på det som jag verkligen önskar mig.

Jag har länge velat ha en finare klocka i guld så hittade jag dessa fina modellerna som är lite mer elegantare på något vis (enligt mig själv) som jag så gärna skulle vilja ha. Och den svart silvriga föll jag för också samtidigt som jag hittade den guldiga. Parfymen har jag nog egentligen velat köpa själv i snart 6 månader men har inte gjort det och varför vet jag inte, kanske har varit för att jag är för snål fast att den luktar otroligt gott. Sen såg jag att det har kommit i ett presentkit med en lotion, hur underbart är inte de?

Sen är det som många känner mig så är jag en liten inredningsnörd av mig och tycker det är hur roligt som helst med inredning. Jag har blivit jättenöjd med mitt vardagsrum hittills, men hade gärna velat ha andra stolar till bordet då det inte riktigt passar in med det andra i min inredning. Och jag har säkert kollat in dessa stolarna i typ 1 år men tänker att jag ska köpa de när jag skaffar något eget och då gäller det även lammskinnet på bilden som ska vara över stolarna som jag tror hade blivit riktigt snyggt. Sen fjäderlampan hade gärna fått flytta in i mitt sovrum mer än gärna.

Sen den lampan som är silvrig hade gärna fått flytta in i mitt vardagsrum så den verkligen hade passat in där. Sen är det som så att jag har ganska speciella fötter (mer än så kommer jag inte säga) men tycker i alla fall inte om att köpa skor och dessa som är på bilden nedan är bland de bästa skorna jag har ägt. Dock så har det gjort sitt snart så skulle snart behöva ett par nya. Sen är det som så att jag verkligen spenderar en massa tid framför datorn och självklart så vill jag skydda den så det inte händer någonting med den och vill samtidigt att den ska se snygg ut, så varför inte pimpla den med ett snyggt skal?

Men jag har gjort som så att om du vill lätt hitta dessa produkterna så klicka på bilden så kommer du direkt till en sida där du kan köpa den produkten.