Som avslutning på farmor & farfar och Gustavs vecka åt vi middag på en italiensk restaurang på Madinat. Det var en perfekt kväll med god mat.
Det var även min sista kväll i Dubai, nu väntar Sverige och studier.

Det blev en tidig morgon och vi sitter nu på flygplatsen, väntar på boarding. Jag har förberett mig med dunjacka!!
Det är lite vemodigt att lämna Dubai men främst min familj. Kommer sakna dem så mycket. Jag är otroligt tacksam för den tid jag fick spendera här, vilken upplevelse vi har fått varit med om.
Jag kommer dock tillbaka redan om två månader då min pappa fyller år, WOHO! Behöver fylla på med lite sol och värme igen.

Hej,
Det har ekat tomt här ett tag nu. Sen förra inlägget har våra tidigare gäster lämnat oss och nya har ankommit. Denna gång, min bror samt Farmor och Farfar!!! Nu är familjen samlad

I fredags besökte vi Friday market, en marknad, placerad precis bredvid vägen. Där kikade vi på mattor, drack kokosvatten och åt minibananer.

Igår blev det sovmorgon och pannkaksfrukost, innan vi begav oss in mot marinan. Marinan, som jag personligen tycker är den vackraste platsen i Dubai. Vi gick mot strandpromenaden, där vi sen åt lunch på Cheesecake factory. Deras sötpotatis pommes är så underbara!!

Innan vi åkte hem åkte vi längst ut på palmen för att se de stora vågorna.

Idag blev det Abu Dhabi och moskén. Den var lika vacker denna gång. Nu har vi precis ätit lunch och är på väg tillbaka till Dubai. Vi ska springa in på Mall of the Emirates för att se skidbacken innan vi åker hemåt.

Igår gick vi bort till madinat, ett köpcentrum som jag skulle säga är influerat av en medeltida marknad. Tror jag nämt det förut här på bloggen. Så charmig. Wic köpte en sjal, lyckades även pruta ner priset lite. Innan vi gick vidare åt vi lunch på en italiensk restaurang, Trattoria. Den låg precis vid vattnet där det åkte förbi en och annan båt. Kan verkligen rekommendera den restaurangen. God mat, bra service och relativa bra priser.

Nu på morgon var jag och mamma iväg på ett HIIT pass. Tungt men härligt sätt att starta dagen på. Våra gäster har gått ner till poolen och vi andas ut på balkongen. Ska nog snart göra dem sällskap.
Ikväll blir det "torsdagsmys", god middag och härligt häng. Imorgon ser det ut som vi ska på utflykt, innan Wic och A åker hem mot Sverige igen.

Nyårsdagen, 1 januari, tog vi allesamman en promenad till JBR. Vi var framme lagom till lunch, som vi njöt av på La postreria. Därefter promenerade vi vidare till marinan och sedan hemåt.

Idag var mamma, jag, Anders och Wictoria på Dubai mall. Där strosade vi runt hela dagen, åt lunch och Wictoria köpte en väska 😍

TERMINAL 1.
Ett försenat flyg väntas bäst på med en kopp cappuccino.

• Dubai

Hej! Hoppas ni hade en bra julhelg, det hade jag! Lite annorlunda att vara i värmen och saknade det traditionella firandet med släkten. Jag fick iallafall fira med familjen, är så tacksam för det jag har.

I julklapp fick jag en jätte fin väska från Michael Kors, vilken jag önskade mig.

Dagen började med frukost framför ett avsnitt av Sherlock Holmes, SÅ bra!! Sen blev det storstädning i hela lägenheten, vi får nämligen gäster imorgonbitti.

Nu vilar vi alla på maten. Det blev en enkel och god laxpasta till middagen 😋
Lax
Purjolök
Gullök och massa vitlök
Cream fraiche
Salt och citronpeppar

Dan före julafton har spenderats på utflykt upp i bergen. Vi åkte tidigt imorse till UAEs högsta berg, Jebel Jais. Det var en häftig väg upp, med utsikt på höga berg, djupa stup längst med vägen och fullt med lösa getter.
Väl uppe på toppen tog vi en fika innan vi åkte tillbaka igen, hela vägen till Dubai.

Eftermiddagen tog mamma och pappa plats i solen. Jag och Emma experimentera lite med julgodis, återstår och se om det blev bra. Nu är vi samlade på balkongen med ett glas vin.
Ikväll blir det uppesittarkväll på bästa sätt.
God jul på er alla!

Idag var mamma, Emma och jag samt några bekanta till svenska kyrkan för jullunch. Tomtegröt, smörgås med julskinka och glögg stod på menyn. Äntligen fick vi lite julkänsla! Det doftade jul och julmusik spelades i ett. Till kaffet serverades lussekatter och pepparkakor, mums. Det var länge sen jag åt en lussekatt och denna var perfekt.

Det var även ett lotteri där Emma tog hem stor vinsten. Glögg och en påse pepparkakor.

Idag åkte vi för första gången i Dubai tåg. Har varit väldigt dåliga med att använda lokaltrafiken eftersom det är så smidigt och billigt med taxi, speciellt för oss som bor ute på palmen. Kan dock förstå folk som bor närmare en tågstation.
Efter att ha blivit avsläppta av pappa vid en station nära marina mall, tog vi tåget mot IKEA. Vi tog en plats längst fram som små barn på julafton.
Det blev ett varv på Ikea och en svensk lunch. Jag har verkligen längtat efter köttbullar och mos.

Nu är vi inne på upploppet till julafton. Kommer bli en annorlunda jul för oss i värmen. Saknar julpyntet och dofterna. Vi har iallafall garderat upp med pepparkakor och tomteskum.