Syster, 14 år!
Vi väckte henne med sång och presenter. Vi åt sedan frukost allesammans innan vi begav oss till både skola och jobb. Mormor, morfar mamma och jag tog en morgonpromenad i marinan. Resten av dagen har vi spenderat i solen och förberett oss för kvällens firande.
Det blev tacos, lite fler presenter och tårta när Emma och pappa kom hem. Tårtan var himmelsk god, chokladtårta från cheesecake factory.

Vid 9 imorse var på väg mot östkusten och Furjairah. Vi hade spanat in en beach club som erbjöd både lunch och solstol. Sandy beach hotel ligger precis vid ön, Snoopy Island som känd för bra snorkling. Ön har fått namnet från att formen liknar Snobben, se bilden ovan.

I förrgår kom äntligen mormor och morfar hit. Och som jag saknat dem. Dem stannar nästan två veckor, en bra början på december månad.

Idag gick vi upp tidigt, åt frukost på balkongen med nybakat bröd. Vi åkte sedan iväg mot Abu Dhabi och moskén.

Nu sitter vi i bilen påväg hem till Dubai igen. Eftermiddagen kommer spenderas i solstolen innan vi laddar för helg. Nu i helgen firar UAE 45 år, kommer firas med fest och fyrverkerier. Hela Dubai är dekorerat i flaggans färger.

Jag har haft en fantastisk trevlig söndag. Den har spenderats på en beachclub på Sheraton med en svensk tjej jag träffat här, hennes systrar & pojkvän samt hans vän. Det blev mycket sol, bad och drinkar. Tiden flög iväg!

Dagens lunch blev på eat greek. Det var gott. Jag åt en chicken pita, pappa & Emma åt ett kycklingspett med chips.

På eftermiddagen möte vi upp mamma vid poolen. Låg i solen ett tag med en pod i lurarna.

Godkväll,
Idag besökte vi svenska kyrkan för julmarknad. Det var trevligt, mycket folk, en god blandning på skandinaver. Det spelades julmusik, bjöds på julfika och försäljning av julpynt. Vi passade på att äta tomtegröt till lunch, så gott!!
Innan vi åkte hem köpte vi en kamel i tomtekläder.

På eftermiddagen blev det några timmar vid poolen. Jag tyckte dock det var lite kallt. Solen värmer inte lika mycket längre, speciellt på kvällen kan det bli lite kyligt.
Vi satt en stund på balkongen med lite vin & tilltugg innan vi lagade middag.

Nu sitter vi framför tv, har precis sett ett avsnitt av svartsjön. Så spännande och kan rekommendera den.
Ha en trevlig fredagskväll

• Dubai

Hejhej!
En fullspäckad dag idag. Började med en mysig frukost på balkongen med mamma innan vi begav oss in mot marinan.
Där åt jag lunch med en svensk tjej jag träffat här nere, jätte trevligt. Blev en mumsig sallad och en fruktig mangojuice till det.
Mötte sedan upp mamma och vi gick runt vid stranden ett tag innan pappa hämtade upp oss. Där och då fick vi även se kameler.

Det blev nån timmes vila i soffan innan jag och mamma började med maten. Ikväll blev det krämig kycklingpasta med spenat och purjolök. Den blev riktigt lyckad, absolut något vi kommer göra igen.

Nu på kvällen åkte mamma och jag iväg på yoga i umm suqeim parken. Första gången jag var på yoga och jag tyckte om det. Alla fick ha på sig hörlurar som spelade lugn musik, lite som ett silance disco fast med yoga.
Känner att min kropp kan behöva den lugna typen av träning. Dock blev jag väldigt frusen.. trots att det ändå är runt 26 grader nu på kvällarna

För oss är det nu slut. Vi tog oss igenom alla 18 hål, en promenad på 11 km i hettande sol. Men jag skulle kunna göra om det! Det var verkligen kul och dagen flög förbi.

Vi åt sen sen lunch innan vi satte oss på bussen hem. Nu blir det en lugn söndagskväll med repris från idol.

Update: Stenson vann Race of Dubai!

Hål 11, och vi följer svensken Stenson. Det är min första golftävling och jag tycker det är överraskande intressant. Spelarna är så otroligt duktiga.
Spännande är det också, vi har varit nära på att få bollen i huvudet redan 2 gånger..

Just nu är jag och mamma på golftävling. Final idag i Race to Dubai.