Är på såå bra humör idag, fått veta att jag från och med är prov ambassadör för Gymstar.se. Så himla kul!
Velat bli ambassadör så himla länge och få komma ut lite till fler folk, att visa attman inte måste ha 14k följare på instagram, ha ABS och riktigt tonad kropp.
Tycker alla som är intresserade av träning eller intresserade av att kolla in sidan borde göra det , finns en massa bra produkter som hjälper till med änns träning, fina träningskläder eller varför inte en god Celsius eller Nocco? Nu har även gymstar deras månads deal/mars deal med riktigt bra produkter för ett bra pris!
Om ni hittar något så använd min kod "Folkesson10" för att få 10% på ert köp.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

1. Kyckling med ris och grönsaker. själv skulle jag välja broccoli, detta står med på mitt kostschema och funkat hur bra som helst, bra med protein.

2. Ungsbakade grönsaker så som morötter,broccoli,rödbetor och potatis med lax. Även här en bra och mättande måltid!

3. kycklingsallad med babyspenat,feta ost och rivna morötter. Kalori snål måltid med gott och lätt att laga!

4.Sötpotatis med kyckling eller lax, vad som faller än bäst i smak och med en liten sallad eller några slags grönsaker bredvidför att få lite färg på tallriken.

5. Sist men inte minst, varför inte en köttfärs-soppa? med potatis, köttfärs, purjolök,plaster nacka och med en skiva mörkt bröd till.

Likes

Comments

Min syster kom ner från Stockholm i förra veckan efter att inte ha träffat henne sen i jul, så de va mysigt och roligt att få träffa henne igen. Eftersom hon va här nere tog vi vara på tiden och hade först en familjedag med mamma och min bror och hans familj och bara myste, fikade och åt pizza. Sen i söndags åt vi på ponchos, definitivt mitt favortit ställe, god mat och goda drinkar!

Denna veckan va mindre bra då både jag och syrran legat i vars en soffa och varit sjuka, känt av min hals i ca en vecka men nu börjar det blir värre och febern kommer och går, absolut inte pigg och jag vill verkligen blir frisk så jag kan komma tillbaka till gymmet. Har ett bröllop att gå på om 2 månader och sommaren närmar sig.

Ska ta det lugnt så mycket som möjligt, dricka mycket vatten och en massa vila så är det bara att hålla tummarna. Ska på William spets på fredag så känner ju lite press på att bli piggare.

Likes

Comments

Många i dagens samhälle lider av dåligt självförtroende och väldigt lite självkänsla , med anledning för att man har en norm som säger att vi ska va på ett visst sett och se ut på ett visst sätt. Är vi inte som denna normen säger så är det inte ok, då är det fel och man blir dömd. Men varför ska det änns vara såhär och varför har vi byggt upp ett samhälle som har denna syn på vårt samhälle, på våra kroppar och vårt utseende överlag.

Jag själv lider av väldigt dåligt självförtroende och har gjort i stort sett hela mitt liv, dagligen har jag haft funderingar över hur jag ser ut och storleken på min kropp. Alltid haft lätt att jämföra mig med andra, kränka min kropp och se ner på mig själv. Och jag är inte ensam om det.

Vi är hur många som helst som tjatar om detta samtals ämnet näst intill varje dag men det är så viktigt att veta att hur man än ser ut, vare sig form. Kort som lång, underviktig eller överviktig så är vi VACKRA, vi är starka och vi har en kropp som dagligen hjälper oss att överleva, att ta oss fram när vårt psyke inte gör det.

Alla ser olika ut och det är meningen att man ska göra det, för tänk hur världen skulle sett ut annars? tråkigt säger jag. Man behöver alla dessa olika former, stilar,utseende och längder. Vi är alla unika, fina,vackra och starka som vi är.

Man ska bara lära sig att tänka såhär när man ser på sig själv, och det är jättesvårt för man går emot ett helt samhälle genom att göra det rätta. Jag själv kämpar dagligen med att på min kropp som stark och unik ist för ful,fet och tråkig. Att jobba på sig själv, för sig själv. Jag själv vill också så mycket som möjligt jobba på att försöka få ut detta till fler personer, att fler ska se på sig själv så som jag också försöker att göra. Att man lyfter upp olika kroppar och hyllar dem.


Likes

Comments

Ställde klockan på 9.20 imorse så jag inte skulle sova bort hela dagen utan kunna komm till gymmet i tid och helt enkelt ha dagen på mig att göra saker. Stack till gymmet vid 10 och blev ett pass på två timmar och herregud säger jag bara. Vilket pass alltså!

Svetten rann, musklerna skakade och motivationen flödade. Måste bara få ta tiden att säga att jag är fruktansvärt stolt över mig själv. Dessa två åren av "seriös" träning har gått upp och ner, har varit på toppen med grymma resultat och även på botten och inte gammat alls pga olika anledningar. Men jag lyckas alltid ta mig till toppen igen och det är exakt där jag är nu. Har en grym motivation som får mig att utföra ritigt bra pass som leder till grymma och snabba resultat. 5 cm mindre runt magen på 2 veckor, 2 cm runt benen, musklerna växer, konditionen och uthålligheten blir bättre och kläder jag inte brukar va bekväm ej , som inte satt så bra sitter nu enligt mig perfekt och jag är så mycket mer bekväm. Även min självkänsla ökar, jag börjar bli mer bekväm i min kropp och acceptera den, vilket är det största och viktigaste för mig. Va tvungen av dela med mig av detta för jag är så otroligt nöjd över mig själv!

Skrev ifrån datan idag och har inte så många bilder så får bli en bild på vad jag åt efter gymmet. En sallad med tomater,kyckling,gurka och lite pasta, en celsius och en proteinshake från Nutramino!

Likes

Comments

Första dagen på lovet idag, kan inte förklara hur skönt det är att vakna av sig själv o inte av ett alarm. Vaknade vid 10 men låg kvar i sängen fram till 10.30 ca. Sen gick jag upp o gjorde frukost, idag blev det äggröra på 3 ägg , 2 avokado mackor och te.
Tog det lugnt fram tills 12 då jag cyklade till gymmet o hade ett gryymt bra pass, idag blev det mage och mycket kondition. Va där i 2 timmar o de kändes verkligen, musklerna skakade och svetten rann.
Sen har jag vara tagit de lugnt idag, pluggat lite även fast jag har lov o bara njutit.

Likes

Comments

Lördag idag, brukar egentligen ha planer men idag har det verkligen knappt hänt någonting. Vaknade vid halv 11 sen vi 12.30 kom min bror o hans familj hit, sjukt mysigt att få umgås med barnen. Sen efter det har jag verkligen inte gjort någonting, bara slappat.
Vill hitta på något så får se vad planerna ikväll blir , hoppas ni andra har en bra dag. Lägger ut lite Bilder från min snap story, vill ni lägga till mig så heter jag fridafolkesson😋😋

Likes

Comments

Blev en bra dag idag, skola med endast 2 lektioner så fick sluta vid 12.30. Efter det lyckades jag ta mig till gymmet för jag kände mig tillräckligt frisk och pigg för att köra ett pass. Blev ett köttigt ben pass, mycket svett och benen skakade. Jag kör aldrig efter ett schema utan kör vad jag känner för. Idag såg schemat ut såhär:

Stiff deadlifts 10x4.

Marklyft 10x4

Leg extensions 10x4.

Benpress 10x4.

squats med hantel och miniband 10x3.

Sen körde jag några övningar till som jag ej vet namn på med fokus på hamstrings/baksida och avslutade med 5 minuter stretch.


Likes

Comments

Många verkar tycka att det är ett helt projekt att ändra sina matvanor och äta lite nyttigare, vilket det egentligen inte är. Men jag förstår , för jag tyckte också det va väldigt jobbigt i början med allt socker och sötsug. Men jag äter fortfarande godis, för jag tycker inte man ska tvinga sig till att sluta äta det helt, man kan bara dra ner på det lite.

Jag försöker att inte äta på veckorna och om jag blir sötsugen kan man byta ut det mot en frukt eller några naturella nötter.

Tänkte börja skriva ut vad jag äter under dagarna och lägga upp lite bilder på alternativ man kan äta till,frukost,lunch,middag och snacks.

Kan börja med idag, Till frukost åt jag : En skål med flingor ( special k) och en avokado macka, mellanmål åt jag en proteinpudding från barebells, kan verkligen rekommendera dem , sjukt goda och mättande. Till lunch åt jag kyckling, ris och grönsaker. Sen blir det väll en bar eller proteinpudding igen innan middagen ikväll.

På bilden nedan har jag gjort en smoothiebowl med hallon,blåbär, 1 kvarg och proteinpulver från nutramino. Riktigt gott, mättande, enkelt och man ätas till både frukost,lunch eller mellanmål.

Likes

Comments