Idag har vi varit i Venedig. Det var mysigt men jag hade om jag ska vara ärlig förväntat mig mer. Men jag är nöjd med dagen ändå! Hoppas ni också haft en bra om inte annat får en imorgon! Kram!

Igår kväll var vi i Italiens största nöjespark! Super roligt och hjärtligt ställe! Jag hoppas verkligen jag får åka dit igen. Kram!! (Jag tipsar att gå in och söka på det så får nu se lite mer vad som finns!)

Nu ligger jag och solar här vid Gardasjön och tänkte att varför inte skriva ett blogginlägg! Det är otroligt fint och riktigt skönt här (29 grader tror jag!) Vi åkte ju bil ca 2 timmar hit, otrolig utsikt men som sagt så är det omöjligt att få fram de på ett kort.. Kram!

Idag har vi åkt till ett jättestort shoppingcenter. Jag hittade två jättefina tröjor. En ljusblå träningströja från Nike och en annan grå stickat tröja från Ralph Lauren. Två nya stora favoriter i garderoben!! Vi stannade inte så länge där just för att det var så otroligt fint väder. Pizza blev det till lunch iaf, supergott! Man märker faktiskt en skillnad på pizzorna här och hemma i Sverige. Pizzorna här är ju italienska och har lite mer smak tror jag. Trots att vädret var så fint så hamnade vi in en ishall ändå.. Men, men det funkar de å. Senare mot kvällen gick vi ner på "stan" det var nån slags fest så vi hamnade där en stund. Hoppas ni haft en bra dag för de har jag! Kram!

Idag har vi inte gjort så mycket. Vi har ätit glass och mysigt runt. Just nu sitter jag och farmor och tittar på hockey träning som snart är slut. Efter det så ska vi åka hem och göra lite middag. Hoppas du haft en bra dag! Kram.

Hej jag är ledsen att jag inte hann lägga ut något igår, men jag var så otroligt trött så jag hann somna. Igår som sagt gick vi upp tidigt kl 6 för att åka till flygplatsen. När vi kom till flygplatsen fick jag checka in oss för farmor visste inte hur man gjorde men som tur var va det enkelt. Innan vi gick på flyget gick jag in på bath&bodyworks. Jag hittade lite smått och gott som jag köpte. Tyckte de var bra priser och de var till och med 3 för 2 på exakt alla produkter. Från början var jag ute efter deras doftljus men de fanns inte just för att det inte fanns någon hel innehållsförteckning. Utan de är det tydligen olagligt att få sälja i Sverige. Efter det gick vi på flyget. Vi hade ju inte ätit något så vi köpte lite mat och snacks.

Vi landade i München och det ligger ju i Tyskland. Så vi fick åka en bit med bil för att komma till Italien där min pappa bor. Anledningen till att vi landade där var pågrund av att det inte gick något direkt flyg till den delen av Italien som vi skulle till. Man behövde mellanlanda isf och de ville vi inte göra första gången. Bilresan tog ca 3 timmar. Men trots det gjorde det absolut inget för jag fick se en sån fantastisk miljö som man sällan ser i verkligheten. Men vi åkte faktiskt inte 3 timmar i streck vi tog ett stopp i Innsbruck också. Där åt vi och köpte lite hockey utrustning till Henrik min lillebror, för det han har hemma fick ju inte direkt plats i resväskan.. Hahah! Efter att vi gjort de så fortsatt vi hemåt.
Miljön måste vara det bästa här tror jag! Så fantastisk och se alla berg och för den delen resten av staden, men sanningen är att detta kan man verkligen kalla berg! Det som är så otroligt synd är att det går inte att fånga detta på bild det blir liksom ingen helhet eller nån känsla. Jag låter nästan som en gammal tant men det är sant! Superfint är det!

Jämför du med hus eller andra byggnader på bilderna så ser man att de är stora berg. Tillexempel första bilden.

På de här bilderna ser du lite av vår lilla promenad som vi tog på kvällen. Detta var allt för detta inlägg. Det blev super lång men hoppas att ni har orkat läst fram till hit! Kram!

Hej hoppas alla haft en bra dag. Min dag har varit ganska så seg men mysig. Jag tog sovmorgon och hade det bara lugnt och skönt. Ungefär efter lunch gick jag över till min lillkusin Milly (7år) även granne. Vi gjorde fruktsallad och tittade på film. Idag var det faktiskt riktigt filmväder så vi passade på.

Efter att jag varit där några timmar åkte jag till min "låtsasmamma" för hon bjöd på middag fika. Det var verkligen supergott! Imorgon blir det uppstigning kl 6 för jag ska till Arlanda och flyga till pappa!! Jag är faktiskt jättetaggad!! Kram!

Hej, hej! Hoppas alla haft det bra de här senaste dagarna som vart. Jag har faktiskt haft det bra, trots att vädret inte är exakt som jag skulle vilja att det var.. Men men inget man kan göra åt. Tidigare idag har nämligen jag och min kompis Stina tagit oss till Söderhamn och sen därifrån till Prästgrundet där min andra fina vän har en sommarstuga. Jag och Stina tog nämligen tåget 09:15 från tågstation. Vi var lite osäkra ibörjan att vi hade hoppat på fel tåg, men det var som tur rätt och resan gick otroligt snabbt, det tog inte ens en timme. När vi väl kom hit har vi åkt båt, banan, plockat blåbär, suttit och fikat på stenarna som finns nedanför stugan. Sen så har vi även spelat enormt mycket sällskapsspel. Vi får höras mer imorgon kanske. Kram! Godnatt.

Hej, hej! Vill bara uppdatera lite och säga att jag har haft en bra dag på Berklinge badet men fina vänner! Vi har badat väldigt mycket idag och jag har även bränt mig vilket var mindre bra! Hoppas ni haft en bra dag också. Vi hörs, kram!

Idag så har jag och många av mina fina vänner varit och badat på Victoriabadet eller Victoriasjön som jag också tror att det heter. Det var faktiskt väldigt mysigt, och fint väder var det iaf tills eftermiddagen då hela himmelen öppnade sig... Men men solen kom fram igen efter att regnet hade lagt sig. Och kvällen blev ändå lyckad. Hoppas även du fick en lyckad dag. Kram!