I söndags träffade jag min coach Camilla för benträning. Förra måndagen körde vi armar ihop och jag får ju säga att jag aldrig varit med om värre träningsvärk i triceps efter det passet. Den hade precis börjat avta i söndags.

Vi värmde inte upp så mycket som jag är van vid utan det blev direkt i benpressen.
Jag har inte kört riktigt tung benpress på några år utan har istället satsat på excentriskt, djup,kontakt. Och efter knäskadan så har pressarna fått vila tills jsg tog upp benträningen för några veckor sedan.
Då lägger jag pressarna efter mina böj så då är jsg redan ganska trött. Och går inte för djupt eller för högt upp utan de blir lite mer pump-aktiga. De har gett mycket men jag har inte varit uppe på vikter som för ca 4-5år sedan.

Men i söndags började vi med benpressen. Blev tungt och djupt (så djupt jag vågade för knät).
Jag har nog aldrig gjort så många reps på den vikten i hela mitt liv! Mina ben var rätt färdiga efter benpressen. 😂

Sen gick vi över på ett superset med utfall och knäböj i smithen. Fegade lite med vikten med tanke på hur benen redan vek sig och hur mitt knä skulle må i utfall.
Här var det flåsigt! Helvete! 😂 både jag och Camilla var överrens om att vårt flås inte var så bra som vi ville.

Sen blev det lite mer isolerande övningar för baksida lår och rumpa.
Tyvärr blev det inga bilder från passet. Men ni som vet vem Camilla är vet också vilka fina ben och rumpa hon har. Hon är så himla stark! Och att hon bara för några månader sedan födde en till dotter är svårt att förstå när hon lassar på vikterna.

Jag var så trött efter benpasset! Och den tröttheten höll i sig igår.
Helt förstörd!

Något annat som är förstört är såklart mina ben och rumpa... AJ! Mina ben har feber och jag kan inte gå normalt utan att mina ben viker sig. Haha! 😂
Men mina ben och min rumpa måste bli bättre så det är la bara att vänja sig vid att få denna smärta.

Söndagens benpass hade mer fokus på rumpa och baksida lår. Och det andra passet som jag numera brukar köra har mer framsida.
Jag kommer att altinera dessa två benpass och förlägga ett benpass så fort jag inte har någon träningsvärk. Dags att stepa upp sitt game.


Knät kändes av under passet. Men på väg hem så kändes knäontet knappt av! Idag blir det till att foamrolla mina stackars ben och avboka läkartiden för kortisonspruta. Jag tror faktiskt det kan bli bra med hjälp av träning,rehab,foamrolling och behandlingar. 💪🏻

Likes

Comments

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Mycket har hänt och inte hänt.
Och set blir ingen genomgång av senaste tiden i detta inlägg heller.

Utvecklas just nu väldigt mycket. På många plan.
Spännande grejer är i görningen.
Träningen går riktigt bra och jag har börjat gå till min gamla terapeut/coach för att utveckla mig och mitt liv mer.

I år ska jag tävla igen om jag tycker att kag gjort förbättring sedan förra gången och dietstartsdatum är satt. Och jag kör vidare på varannan vecka-diet och varannan överätning. Muskulaturen i benen har ökat lite och jag ska försöka få tillbenträning var 4:e/5:e dag nu. Knät gör ont än, så där är det ingen förändring.

Just nu är jag på väg till Träningsverket för att träna ben och rumpa med min coach Camilla. Vi tränade armar i måndags och idag är första dagen utan rejäl träningsvärk.... haha 😂

Mer om passet idag i nästa inlägg.


Ha en fin dag!

Likes

Comments

Igår kom jag till jobbet och min matlåda stod i kylen. Hemma.
Så himla irriterande!
MEN, som TUR är så har vi maträtter från Foodbox på klubben som vi säljer!

Jag får erkänna att jag alltid varit skeptiskt till frysta rätter. De brukar smaka rätt dassigt och jag har nog aldrig sett någon som innehåller bra råvaror.
Men när jag fick höra om Foodbox så blev jag förvånad över innehållet! Dessutom fanns det massor av olika rätter att välja på.
Ingen innehåller friterade potatisbullar och panerad schnitzel. Där emot finns det både vegetariskt, fisk och olika kött och kyckling-rätter. I kombination av kolhydratskällor med lågt eller medellågt GI.
Dessutom grönsaker och vissa har dessutom olika frön/kärnor.

På Nordic Wellness i Landvetter är maträtterna en succé och de tar snabbt slut. Det som är riktigt bra är att det finns ett 10-klippkort att köpa för 540kr! (Ord pris 59kr/st)

Fördelen för mig som är noga med vad jag äter är att det är näringsrik och hälsosam mat. Det står tydligt hur mycket energi maträtten innehåller och innehållsförteckningen är lättläst eftersom det inte innehåller en massa skit.

Men, hur smakar de då?
Jo, dra mig baklänges! Första rätten jag åt gjorde mig glatt överraskad! Smakade riktigt gott! 👌🏻
Och jag har provat ett par olika sorter nu (ni vet, ibland har man inte orkat förbereda matlåda, eller som igår glömt den hemma) och jag har gillat varenda en!

Igår valde jag Bombay Chicken, en maträtt med kyckling med kokosmjölk och ingefära, råris med solrosfrön, broccoli, grillad paprika och spenat.
Smakade ljuvligt och mättade min hungriga mage.

Kan varmt rekommendera dessa maträtter! Oavsett om du råkat glömma matlådan eller om du köper hem dem för att ha till dagar då man är lite extra lat men ändå vill få bra mat i magen.


Ha en fin dag!

Likes

Comments

Denna söndag sov jag länge. Strax efter nio. Valde igår kväll att jag skulle få sova ut. Har ju tendens att vakna ganska många gånger under nätterna men i natt vaknade jag bara en gång av katterna och sen tidigt på morgonen när A kom hem från nattens jobb.

När jag fått i mig frukost så får jag ändå en känsla av att borde gått upp tidigare och greja iordning här hemma och fixa inför veckan och kommande kalas för släkten.
Men jag har varit helt slut denna veckan. Efter massagen i måndags så har jag varit helt slut. Musklerna har varit ömma och tröttheten varit stor. Inte bättre har det blivit av förlite sömn, långa jobbpass och hård träning. Så hah behöver denna sovmorgon och vilodag från gymmet. Total återhämtning helt enkelt!

Idag ska jag göra mina naglar och städa lite. Inget annat.
Jo, äta massa mat och mysa med katter och sambo.

Veckans träning har varit riktigt bra! Ett grymt benpass startade veckan och ryggpassset var väl det som fick bli lite lättare än planerat pga muskelvärken från massagen.

Känns riktigt jäkla kul med träningen igen! Tänk vad lite benträning kan göra för motivationen! Nu ska jag bara få igång löpningen också. Fick rekommendation av naprapaten att vänta liiite till med löpningen pga knäskadan. Och denna veckan har det varit rätt halt ute så det har varit rätt ok att avvakta ändå.

Nu ska jag hänga tvätt och börja städa lite.
Ha en finfin söndag oavsett om den är aktiv eller om du vilar liksom jag.

Likes

Comments

Ouch! Min kropp är rött mör efter gårdagens massagebehandling och benpass.
Men innan jag skriver mer om det så tänkte jag backa bandet till torsdagens naprapatbehandling.

Johan på Naprapatlandslaget är nog en av de bästa naprapater jag träffat! Duktig, noggrann, lyssnar in och får mig att komma på banan med kroppen med övningar osv. Torsdagens behandling fokuserade vi helt på knät. Förhoppningsvis kanske jag kan slippa kortisonspruta.
Är så jäkla tacksam för att jag hittade dig Johan! Du är grym! Tack!

I söndags träffade jag coach Camilla. Vi poserade lite och ändrade lite kring teknik för vidden. Ich föga förvånande hade jag gått upp lite i fettprocent. Jag har ju inte kört efter vårt upplägg sen i mitten av dec. Och min plan var väl att inte fortsätta heller då jag vill bygga. Å andra sidan vill jag ju inte gå upp massor av fett nu när jag är begränsad med cardion.
Nu när jag kan träna ben hyfsat så gäller det att överäta ordentligt mina överätningsperioder. Så nu kör jag två veckor med mycket energi innan jag kör mina två dietveckor.
Datum för den riktiga dieten är också satt! Tusen tack bästa Camilla! Det är en sådan ära att du tagit dig under mina vingar! Tillsammans skapar vi något jäkla bra!💪🏻

Gårdagens benpass kanske inte blev det tyngsta och bästa resultatmässigt. Men de var helt utpumpade när jag avslutade (utan att göra ont i knät såklart). Och det är fan huvudsaken! 😉

Där efter åkte jag till redbergsplatsen för att utnyttja min julklapp. Fick presentkort på massage hos Melinda på Treat and teach. 60 min djupgående massage. Herrejävlar vilken massage! Den var.... plågsam... men nyttig och välbehövlig. Tydligen satt det sjukt mycket i vänster sida utav ryggen och i höger baksida lår. (Högerbenet har jag ont i knät). Så idag är kroppen rätt så sur på mig. Haha! 😂
Kan varmt rek Melinda om ni vill ha en massage som är behandlande och djup! Bästa massören jag varit hos! Tack Melinda!

Att omge sig med grymma människor är både inspirerande och utvecklande!

Nu blir det strax jobb på Nordic Wellness med både pass och ett gäng grymma klienter innan PT-möte och bröstpass!
Hoppas du får en fin tisdag!

Likes

Comments

God morgon!
Sitter här i soffan och dricker kaffe. Ska strax göra matlådekyckling innan en sen jobbdag.

Är riktigt glad över hur jag känner att träningsvärken i benen är på väg!
Det var igår som jag tränade ben och det var nära att jag sköt på det. Hade fått lite känning i knät när jag cyklat 10 min med en klient på motionscykel tidigare igår. Men övertalade mig själv att prova.
Gick superbra! Ingen känning alls! :) pga dåligt med sömn så var inte passet magiskt, men mycket väl godkänt! Och som sagt: träningsvärken är på väg! :)

Hade en supermysig helg med min familj i Värmland. Passade på att skaffa årskort på Arvika träningscenter så nu kan jag betydligt lättare komma iväg till gymmet när jag är och hälsar på.
Mamma fyllde år i lördags så det blev god kalasmatmed thai-biffsallad och pavlova-tårta som syrran och jag lagat.

Att få fira min mammas 60-årsdag med nära och kära var väldigt mysigt! Nästa i klanen som fyller år är syrran. ❤


Denna vecka ska jag till Johan på Naprapatlandslaget och träffa min coach. Ser fram mot detta och massa härliga träningspass! Hoppas du får en fortsatt fin vecka!

Likes

Comments

Vart ska jag börja?
Humm... kanske tillfällig status? La mig i tid igår. Innan kl 21 så låg jag i sängen. Men inte sjutton kunde jag somna. Vände och vred mig. Försökte med allt möjligt. Men klockan var nog minst halv ett innan jag somnade.
Tror ni jag sov "hela" natten. Nä, det gör jag aldrig. Vaknade ex. Antal ggr innan jag skulle upp.
Utan en slurk kaffe i kroppen (slut hemma och tänkte köpa på Pressbyrån, men glömde plånkan hemma) sitter jag på väg till jobbet.
Har en fullknökad dag med massor av motiverade klienter! Och det glädjer mig!
Har även ett bröstpass som skall utföras idag! ☺

Men det som var kul igår var det att jag testade att springa!
Var väldigt nervös på hur det skulle gå. Tog det sjukt lugnt. Sprang väldigt långsamt och kände efter i varje löpsteg hur knät mådde. Blev en tur mellan 3,2-3,5km.
Hade ingen smärta medans jag sprang däremot sprang jag med ett fånigt leende på läpparna! Hela tiden. 😂
Vi får se hur knät mår idag. Men hoppas på det bästa!

Har också en fet träningsvärk i kroppen efter mitt axelpass i söndags! Herrejäklar vilket pass jag hade! Vågade köra lite ostrikt (men med kontroll). Och det är något jag bör lägga in mer faktiskt. Om jag ska komma vidare.

Så till mitt nyårslöfte.
Jag ska gå upp ett kilo i muskler på ett halvår. Det är nästan ouppnåeligt fysiologiskt för mig. Men jag har hellre ett svårt mål än ett lätt.
Så det är bara att ösa på. Har mycket att ge både gällande träning. Får jag träna benen hårt en gång i veckan så kommer det göra en stor skillnad.

Ett annat mål jag har är ju att tävla. Men det har många parametrar som ska klaffa så det har jag inte som ett nyårslöfte.


Ha nu en fin dag så hoppas jag att jag överlever dagen 😂

Likes

Comments

Vad tycker ni om nyårslöften?
Jag tycker generellt det är bra! Man vill förändra eller göra något speciellt. Och ofta har löftena en riktning mot ett bättre liv.
Det dåliga är just att många(men långt från alla) misslyckas med sina löften.

Fundera på om ditt löfte är konkret? "Jag vill komma i form" är inte särskilt konkret. "Jag vill tappa 5kg i fett" eller "jag ska kunna springa 5 km utan att stanna på vägen" är mer konkret. Det är ett mål.

Har du satt en tid? Ska du lyckas med målet till sista dec 2017? Eller vill du vara helt rökfri om ett halvår?

Det kan också vara en god idé att sätta delmål för att hålla motivationen uppe.
Vecko-, månads-,dagsmål... beroende på hur stor utmaning det är och hur lång tidsplan du har.


Belöning vid delmålen kan funka som en ytterligare morot sålänge belöningen inte sätter hinder för själva målet.

Visualisera.
Visualisera dig själv och hur du klarar av det hela även när det dyker upp hinder. Exempelvis ett hinder skulle kunna vara fredag kväll då familjen vill äta chips och godis. Fundera på hur du löser det som skulle kunna vara ett hinder mot målet. Se dig själv övervinna suget.

Fundera på om du behöver ta hjälp av någon.

I nästa inlägg ska jag berätta om mitt nyårslöfte. Yes. I år har jag ett löfte 😉

Likes

Comments

Benpasset i förrgår gick skitbra! Fick inte ont alls!
Däremot så var jag rejält trött efteråt.
Låg mest i soffan under eftermiddagen/kvällen och kunde riktigt känna hur träningsvärken smög sig på.
Somnade tidigt men trots detta så var jag så sjukt trött igår. Fy.
Träningsvärken kändes, men faktiskt inte så farligt som sist. Vi får se hur det artar sig idag.

Jag är iaf väldigt glad att Benpassen går att genomföra!

Inatt har jag dessvärre sovit riktigt dåligt och lite för kort. Ca 4h blev det iaf.
Får jag mycket koffein bara så går det nog bra! 😉

Har ett ryggpass på morgonen. Men innan dess så ska jag jobba lite.
Årets sista arbetsdag kommer bli lång. PT-jobb och jobb på Gymgrossisten butik med inventering efter stängning.
Kanske kommer jag vara nära att dygna idag?🙈
Hur som helst så ser jag fram mot denna dag! Älskar mina jobb!

Likes

Comments

Ny arbetsvecka startar och jag har haft en utmärkt och vilsam jul.
Jag har laddat om och är redo för mycket jobb framöver! :)

Och min egna träning kommer bli jävligt kul! Ser framåt iställlet för att blicka bakåt!
Idag är det tuttar och mage på schemat. + cardio.

Vad tränar du idag?

Likes

Comments