Gårdagen bjöd på en riktigt fin dag!

Förutom jobb med klienter och pass så var jag också på pt-möte. Tyvärr verkar dessa vara slut på ett tag eftersom min klubb får en annan pt-koordinator. Hon verkar inte hålla i sådana här grymma möten tyvärr.
Tack Martin och Linus för att ni alltid ordnat givande och bra möten!

(Bild från PT-Eddy)

Min träning igår bestod av ett tungt bröstpass som blev ganska kort pga tidsbrist. På PT-mötet gick vi igenom olika ryggbesvär med fysioterapeut Alma. Och gjorde ett cirkelpass med 9 olika bålövningar, två varv.
Min cardio delades upp på två. En löptur med klient och ett snabbare med lite längre distans på kvällen.
Totalt blev det ca 8,7km och knät smärtade inte alls!
Kvällspasset blev tufft. Tryckte på ganska bra och hade ganska kraftig motvind nästan halva löpturen.

Var ganska mör resten av kvällen och min träningsvärk från måndagens benpass gjorde sig kraftigt påminnt 😂
Usch!
Idag ska jag dessutom köra cardion på trappmaskinen. Undrar hur det ska gå 😂
Men först blir det styrketräning. Ryggpass! 💪🏻

Ha en toppenfin onsdag!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Trött. Morgon. Tisdag.
Som varje tisdag så går jag upp 04.00. Inatt failade jag min 6h sömn. Blev läggdags efter 23 och det skyller jag på min resa för.
Kom hem igår kväll från Värmland.

Var där uppe i ett par dagar och jag har haft det jättebra!
Så mysigt att umgås med mamma och,pappa, min lillebror och hans flickvän.

Vi har grillat, promenerat en jäkla massa, jag har gjort naglar på mamma och Nilla (min brors flickvän) och varit iväg på shopping.

I lördags drog jag och min bror till Charlottenberg där ett pass för axlar och mage var på schemat och avslutade resan med att handla lite svåråtkomliga drycker som trocadero light.
Riktigt kul att åka iväg med brorsan lite.

Dessutom innehöll resan ett möte med delar av styrelsen från Arvika Träningscenter. Kontrakt skrevs och jag fick teamkläder. Känns helt underbart att ha ett så stötande team i ryggen! 💪🏻

Igår blev det dessutom benpass med cardio på Arvika träningscenter. Gymmet är litet till utan men det finns ta mig tusan allt! Tycker verkligen styrelsen gör ett riktigt grymt jobb med att hålla gymmet uppdaterat och välutrustat. 👌🏻

Tack för att jag får vara endel av ert team! Känns underbart!

Igår åkte vi till Karlstad en sväng och jag fick ett par nya sport-bh och träningsmjukisar av pappa. Känns underbart att kunna slänga några gamla.

Idag väntar jobb och träning. Bröst och mage samt cardio.
OCH SÖMN! 😜

Likes

Comments

Då har första sjukdomsperioden för dieten kommit. Och som tur är så är den nästan över redan!

Vaknade med halsont i lördags. Eftersom jag jobbar lördagar så var jag uppe tidigt. Tänkte ett tag att det kanske bara är morgon-ont och att det skulle försvinna under dagen. Men det var nog ett önsketänkande.
Det var sista gången för pt-grupperna jag hållt i under våren och vi skulle ha en gemensam avslutning. När alla mätningar var klara så hade grupperna gått ner nästan 28kg ihop under dessa 8 veckor vi tränat ihop.
Riktigt bra!
Vi avslutade med att jag höll i mitt cykel 30-pass som jag inte kört på ett år pga knät.
Var orolig att knät skulle säga ifrån rejält, men det höll! Trampade försiktigt 🙂

Fick superfina blommor och kryddblandning i present av ena gruppen. Tusen tack!

Dessvärre blev halsen sämre och febern kom på eftermiddagen.
Var riktigt risig men ville inte acceptera det hela riktigt. Jag hade ju 30 min cardio kvar att göra.
Hörde av mig till min coach och hon ordinerade vila resten av dagen och även söndag.
Riktigt jobbigt i skallen. Men är tacksam för att hon är så vettig.
Söndagen vaknade jag utan feber. Men halsen gjorde lite småont än. Dock blev det bättre under dagen och började fundera på att träna på måndagen.
Men hade en jobbig natt med slemhosta och täppt näsa så jag vilade igår också. Tog en lugn långpromenad på kvällen för att få göra något och rensa skallen från jobbiga tankar som gnagt i mig under helgen.

Riktigt skönt för kropp och själ.

Idag mår jag bra, bara lite snorig. Så idag vankas axelpass och lätt cardio. Jag är glad över att det hela gick fort över! Tänk vad vila kan göra för kroppen! ❤️

Likes

Comments

I tisdags insåg jag att det fick vara nog.
Vaknade tidigt. Riktigt tidigt. Var trött men kunde inte fortsätta sova.
Väntar på att klockan skall gå så jag kan väcka min sambo. Vi är båda lediga.
Men när klockan knappt är 08 så känns det som halva dagen gått och jag väcker min sambo.
Han tycker det är för tidigt att gå upp och vill somna om.
Jag blir ännu med stressad över hur vi ska hinna allt vi planerat den dagen och vi småtjafsar.
Han märker på mig att jag är stressad och frågar varför.
Jag har inget svar.
Och jag vill hellre somna om egentligen. Men kroppen vill inte.

Jag har ett sånt jäkla kul jobb och liv att jag inte tänker på den stress jag kan känns för att få ihop en månadslön som knappt täcker mina utgifter, eller stressen på att prestera.
Dock tror jag den största boven är bristen på återhämtning.
Jag har i många år sovit för lite. Men oftast kunnat ta igen det på helgen.
Tyvärr har de senaste åren inneburit ännu färre sovtimmar.
Nu är kroppen så stressad att jag inte kan sova ut längre. Och jag vaknar innan väckarklockan ringer.
Jag är riktigt jäkla trött konstant, hela tiden. Och mitt minne har blivit påverkat. Igen. (Sist jag hade utmattningsdepression hade jag samma problem med minnet).

Jag vet. Jag har skrivit här MÅNGA gånger att jag ska skärpa mig med sömnen. Folk har varit på mig om det.
Men nu måste det bli förändring!

Nu när jag är duktig på att utveckla mig mentalt så måste jag vara modig nog och säga till mig själv att det inte håller längre. Förändring är ett måste och inget val.
Och om jag nu dessutom sa sätta en tävlingsform som jag aldrig haft innan så behöver jag sömnen!
Så det kan jag ha som extra motivation till förändring.

Annars har träning och diet rullat på bra hittills.
Igår körde jag skiten ur benen innan jag trampade på cykeln en timme.
Såg ut som jag pissat ner mig efteråt 😂

Idag ska jag träna armar, promenera och springa lite. Har några timmar med pass och klienter framför mig innan det är min tur. ☺️

Ha en härlig fredag och ta hand om er!

Likes

Comments

Första mätningen (6dagar på diet) visar nedåt med -1,2kg.
Det går väldigt fort i början men jag är ändå nöjd med nedgången! Dels för att jag har en liten kropp så jag tappar ju inte så mycket generellt. Men också med tanke på hur mycket jag äter!

Dock har jag varit otroligt trött denna veckan. Så jag får jobba på sömnen så jag behåller en kropp som kommer klara denna diet på bästa sätt.

En vecka är snart gjord. 26 veckor kvar till Luciapokalen. Bara att tugga vidare. 🤘🏻

Likes

Comments

Första dagarna på dieten har passerat. Mängden mat är stor. Känns nästan lite konstigt att äta såhär mycket på diet.

Det som varit mest ovant är mängden cardio. 60min/dag.
Jag har inte fått restriktioner kring vad för slags cardio jag ska köra, utan jag blandar. Och med tanke på att det är rätt mycket cardio så kommer det i början bli en hel del promenader så knät håller.
Men jag blandar in cykel, trappa, löpning m.m..

Igår bestämde jag mig för att börja med trappan på gymmet. Vanligtvis orkar jag 20-30min som längst.
Eftersom knät gjort lite ont i måndags och tisdags så var jag osäker på hur länge det skulle gå. Men tänkte att jag går så länge det går.

Och jag gick på bra. Knät gjorde inte alls ont utan det var mer höften som sa stopp igår. Men 1h klarade jag! Sänkte hastigheten mot bad jag brukar ha och även om jag var helt jäkla slut så gick det! När väl kl blev 60 min så var det inte många steg till 4000trappsteg så jag fortsatte tills jag kom upp i det.
Resten av dagen igår så var jag trött som få. Men jag har som vanligt sovit för lite. Svårt att hinna med sömnen när man jobbar långa dagar och har varierande arbetstider. Men jag måste skärpa mig här helt klart!

Maten rullar som sagt på bra. Är glad att jag älskar grönsaker så jag kan fylla ut måltiderna till stora portioner. Mmmm! 👌🏻

Likes

Comments

Igår var jag och träffade min underbara och supersnygga coach Camilla.
Upplägg av kost och träning gicks igenom och tycker det känns riktigt, riktigt bra!

Börjar på rätt så mycket mat och endel cardio. Och styrketräningen körs 5-6 dagar/veckan som innan.

Jag hoppades på mer massa på kroppen särskilt benen. Men med tanke på div. sjukdomar jag haft samt knäskadan så är jag nöjd. Jag ger mig inte i första taget.

Så nu är det då alltså dags att ta mig i riktigt bra form! Något jag aldrig lyckats med innan. Men nu har jag bestämt mig för att det ska ske! ☺

Vikten igår morse var 55,2kg. Så jag ska väl ner 10-15kg...

Är glad att jag har Camilla vid min sida. Hon har alltid sett potential i mig. Och hon vet hur min kropp funkar och hon är mån om att jag ska må bra psykiskt. Sån jäkla pärla! ❤

Jenny Stolpe och jag kommer fortsätta träffas och träna upp mitt psyke och min själ. Bättre terapeut kan jag inte ha! Hon utvecklar mig så otroligt mycket!

Tack för att ni finns tjejer!

Sen har jag min fina sambo som hejar på. Idag fick jag lite nya överdelar att träna i, samt en keps han ville att jag skulle ha.
Tusen tack älskling! ❤

Igår bestämde jag och Camilla vilken färg jag ska ha på bikinin. Det roliga var att vi båda hade samma två favoriter som vi hade svårt att bestämma oss för. Men tillslut valde vi en. 😊


Första dagen på dieten är snart gjord. Blev 45 min promenad i morse, ett benpass och 20 min cykel efter passet.
Knät kändes av idag. Men vikterna var inte dåliga. Snarare så var det mitt fokus som var kasst. Lyssnar på musik från mobilen och den plingade hela tiden. Dessutom hade jag glömt koffeinet så de gjorde nog inte saken bättre...
Kosten har inte varit några problem med alls.
Imorgon är det bröstpass. Kommer slänga in lite mage också.


Nu ska jag förbereda för morgondagen! Jaen fin kväll!

Likes

Comments

Förra tisdagen skrev jag ett inlägg om hur bra benpasset förra måndagen gått.
Och hela föregående vecka gick träningen svinbra!
Verkligen!
Sent i lördags kväll blev det också 4km löpning i lugnt tempo. Helt jäkla underbart väder och såklart var jag tacksam att knät höll!

Igår var det dags för benpass igen.
Fortsatte med högreps i frontböjen, men denna gång ökade jag på med 5 kg. Gick skitbra! Nu är jag bara 5kg ifrån vikten jag hade för 3 veckor sedan och gjorde max 8:or på!
Jo, tempot blir lite högre än det excentriska. Men har bra kontroll på knän osv ändå.
Resten av passet var jag jävligt stark i också.
Känns grymt att äntligen kunna se lite utveckling i träningspassen.
Träningsvärken börjar krypa på.

Tänk om denna vecka blir lika grym som förra veckan?! 😊
Jag kommer jobba på Göteborgsvarvet Expo för Paulúns torsdag och fredag. Så är du där då får du gärna komma förbi och säga hej.

Idag är det iaf tuttar på schemat. Och om jag inte är allt för trött i eftermiddag så blir det kanske liten löptur idag med. ☺

Likes

Comments

Gårdagens benpass var magiskt! Kände mig superstark! Ändrade i frontböjen och körde högreps. Sänkte vikten med 10kg eftersom jag vet att högreps är min svaga sida. Men det var fan inte så jobbigt som jag trodde. Nästa gång lägger jag på 5kg så ser vi hur det känns då.

Noterade en sak som A påpekade för ett tag sedan(jag såg det inte själv pga spegelbrist). I böjen så kommer resten av min kropp närmre mitt dåliga knä. Jag går liksom inte rakt ner. Tror det har att göra med att jag byggt upp ovana att lägga vikten på yttre kanten av den foten istället för på hela foten.
Jag kunde ju korrigera det hela när jag tänkte på att gå ner mer i mitten.

Resten av benpasset presterade jag också väldigt bra!
Knät gjorde ont i början som vanligt med sedan försvann all smärta.👌🏻

Något annat som var kul var att A också tränade ben. Han har nästan slutat med det pga att han tycker böjen är svår, han får ont på ett dåligt sätt och att hans pass blir väldigt långa.
Men igår gjorde han alltså ett benpass ☺

I lördags så var jag så trött! Och söndagen kunde dessvärre inte ge mig den sömnen jag behövde. Jag kan förstå varför sömnbrist används som tortyr. I söndags mådde jag fysiskt riktigt dåligt.
I natt gick jag iaf 5,5h sömn! Vaknade 2ggr. Känner mig hyfsat pigg. I natt ska jag försöka sova mer.

Annars bjuder dagen på massa goa klienter och ett eget bröstpass.
Ha nu en fin dag!

Likes

Comments

Vaknar vid 05. Är så trött så trött. Frukost, försöker vakna, kaffe. Min andra kopp kaffe sippar jag ute på balkongen. Fördelen med inglasad är att det inte är så kallt som ute.
Solen lyser. Inte ett moln på himlen och folk har inte börjat vakna än. Tyst.

I torsdags var jag på behandling hos Johan på Naprapatlandslaget.
Fan, han fixade till kroppen från topp till tå!
Och akupunktur kring knät. Enna gång fick jag även nålar under knäskålen i hoffas fettkudde. Fyfan. Precis där. Dääär!!! Det är där jag har ont!
Fick påminnelse om att jag kanske kunde få ondare. Och ja, lite ondare har jag haft men inte så brutalt ont som jag trodde. Då är min träningsvärk i benen och rumpan fan värre 😂

Efter behandlingen hade jag tänkt träna armar. Men det gick inte. Var helt slut efter behandlingen och mådde lite illa. Bara gilla läget.
Igår däremot blev det bröst och triceps. Idag ser jag fram mot axlar eller rygg. Har inte bestämt mig än. Kanske vågar jag ut och springa en kort sträcka också?
🤗

Men innan träning så blir det jobb.
Är på väg nu så om ca 30 min möter jag upp min första klient. Därefter 2 pt-grupper och sen en klient till! Blir en rolig dag!
Hoppas din dag blir lika kul!

Likes

Comments