Sitter nu på en svinkall buss på väg till jobbet. Birrr! Kylig april!

Förra tisdagen var jag ute och sprang. Njöt av vädret. Idag vet jag inte hur jag ska göra med den saken. Dels pga kylan och nederbörden som ska komma men också pga knät.
Tisdagens löpning gick bra fram till ca 3,5km. Sista 1,5 sprang jag med smärta. Dock klarade jag av att träna ben på torsdagen. Testade att springa 2km i söndags på löpband och det kändes inte helt bra. Så störande! Igår hade jag lite ont när jag tränade ben/rumpa så jag vågade inte pressa mig till max. Idag är det lite ömt men inte dåligt. På fredag ska jag till kiropraktorn igen och då ska vi se vad han säger.


Om ca en månad börjar jag dieta inför Luciapokalen. Kanske kör decembercupen också.
Blev himla nervös när vi flyttade fram datumet för dieten. Det blir en lååång diet! Rädslan för att jag kanske inte kommer orka en så lång diet spökade i huvudet.

Men de känslorna berarbetade jag bort i söndags och igår.
Jag vill detta så jäkla mycket och jag kommer göra mig så himla stolt denna diet! Nu har jag tid på mig att bli riktigt hård och jag slipper stressa kring knät.
Oron är utbytt till en positivt pirrande känsla av att jag vill visa upp min kropp i en grym form. ☺

Längtar till 29:e maj!!!

Har dessutom bäddat bra. Håller i två PT-grupper på jobbet och där deltagarna just nu utför "no-sugar-challange" och självklart är jag själv med på detta!
På så vis försvinner mitt lilla sötsug och dietstarten blir inte lika omvälvande. ☺

Ha nu en fin tisdag!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Mycket har hänt sedan jag skrev!

Jag har varit krasslig igen och därutav blev det inte mycket skrivet. Tog ett tag innan jag var tillbaka. Förra veckan hade jag träningsvärk hela veckan i hela kroppen 😂

Påsken firades i Arvika. Blev två pass, ett benpass med fokus på rumpa/baksida lår samt ett axelpass.


Förra måndagen träffade jag min gamla lärare på Pt-utbildningen (Nordic Academy of Sweden) som är kiropraktor. Han kollade mitt knä och det han kunde se var att jag var väldigt stel på sidan jag har ont i knät. Så nu har jag fått ett par stretchövningar att göra varje dag så får vi se om det blir bättre.

Coach Camilla och jag träffades förra söndagen och vi korrigerade lite med dietstart. 29 maj börjar jag! ☺

Jag kommer dessutom tävla för Arvika Träningscenter Atletklubb i år! Känns kul att få representera orten jag kommer från!

Idag väntar en helt underbar jobbdag! Pass,pt-kunder och pt-möte.
Blir även ett armpass och lite löpning för mig som träning idag. Första löppasset på 3 veckor (dumma förkylning!)
Längtar som tusan till träningen idag! Är brutalt taggad! 💪🏻

Vill även puffa för PT Professional på Nordic Academy of Sweden (pt-utbildningen jag gått) som har ny kursstart den 5 maj!


Likes

Comments

Vilka härliga PT-kunder jag hade igår! Sååå grymma! Jag blir så stolt när de utvecklas! 💪🏻
Efter lunch åkte jag på pt-möte med massa andra härliga pt-kollegor.

När jag kom hem efter jobbet så fick jag pyssla om min krassliga sambo och därefter somnade jag en slurk i soffan.

Trots en grym dag på jobbet så hade jag en sämre dag med mig själv. Kände mig ful, dålig osv....
Att få träna skiten ur sig är rätt så behagligt när man mår så eftersom man lägger fokus på annat, man blir trött och ändå får man ett lyckorus och det gör att man mentalt känner dig starkare.

MEN, min träningsvärk i benen var mördande i går kväll. Sådär ont att det hör ont att ens nudda huden 😂
Skrev av mig på instagram (carlsonfrida) och redan efter det kändes det bättre! Jag insåg hur fel mina tankar hade varit.
Att kliva ut och springa i kyla, regn och med träningsvärkiga ben kändes inte riktigt lika viktigt.
Så jag tänkte att jag skulle springa denna morgon istället. Då kunde jag ligga och mysa med min sambo istället.

Och det tog knappt 3min innan jag kände att kag faktiskt verkligen ville springa!
Oavsett väder! Jag ville ut och testa knät. Få ett litet lyckorus.
Så vid 20.30 klev jag utanför dörren med mina nya löparskor.

Det gick inte snabbt med blytunga ben. Och tanken var ju att ta det försiktigt. Känna om knät höll.
Oh visst gick det! Kände inte ett dugg!
Blev någonstans mellan 3,5-4km igår kväll.
Tusan vad skönt!
Lycka!

Likes

Comments

Efter en underbar spa-vistelse så blev jag såklart sjuk. Men piggnade till hyfsat snabbt.
Vilade från gymmet i några dagar eftersom jag gjort tabben att träna för tidigt ett par ggr. Vilket innebar ett helt år med sjukdom. En dyr läxa.

Längtan till gymmet var stor under vilan så jag planerade mina kommande veckor. Nu blir det betydligt mer träning. Och jag kommer försiktigt börja springa lite igen. Testa och se.

Köpte nya löparskor i fredags! Ursköna från Asics! (Älskar asics!)

Själva styrketräningen kommer bli tyngre och marklyft kommer jag ha i ryggpasset igen. Älskade mark! Saknat denna övning så himla mycket!

Fick en present i slutet av förra veckan av ett par klienter som kört pt-duo med mig. De tyckte den passade mig och då får jag försöka leva upp till det! 💪🏻
Måndagen började med en halvmils promenad, foamrolling. Och efter lunch blev det ett riktigt starkt och bra benpass!
Denna morgon har jag hunnit med en kortare stund foamrolling. Orkade inte så länge pga träningsvärksmärta.
I kväll blir det att testa löpning om det inte är snöblandat regn som kommer som nederbörd.
Så ja, lite wonder woman är jag väl kanske 😉

Nu väntar ett gäng deltagare på crosscage-pass och därefter ett par klienter! Sen är det dags för månadens pt-möte. Blir en fullspäckad dag! ❤

Likes

Comments

Sista arbetsveckan innan jag tar en semesterdag börjar idag.
Jobbar vanligtvis tisdag-lördag men nästa tisdag ligger jag förhoppningsvis och sover vid den här tiden. Ska få min 30-årspresent av A. Och det blir till mitt favoritställe vi åker: Sankt Jörgen. Spa,trerätters och en övernattning. Hade kunnat vara där i två nätter men det har vi inte råd med tyvärr.
Har en superkul arbetsvecka framför mig men känner att det är hög tid att ta en semesterdag. Lever och andas mitt jobb. Och även om det är världens bästa jobb så behöver även jag vila ibland 😉

Ser verkligen fram mot att ta det lugnt och umgås med min älskade A.

Träningsvärken efter gårdagens ben/rumpa-pass har redan kommit. Ajajaj....
Jag hoppas verkligen på att benen växer nu. De är ju de jag kämpar med att få upp. Knät känns fortfarande av men det känns liksom lite bättre utav träning.
Hoppas på att våga mig ut snart. Och springa. Hoppas det funkar!

Snart dags för jobb! Fullknökad dag med klienter och pass. Nu kör vi!

Likes

Comments

Denna morgon slog det mig hur stolt jag är över mig själv. Att jag klarat mer än vad jag trott.
Och det får mig att ifrågasätta mina egna spelregler mot mig själv.

Tänk vad mycket enklare och roligare det hade varit om jag inte hade satt upp vissa regler för mig. Eller pratat ner mina förmågor osv.
Detta är inga verkliga hinder. De finns inte om jag inte låter dem vara där.

Vilka osynliga hinder har du satt upp för dig?

Ju mer jag förstår och funderar desto mer hisnande blir det att tänka på hur det är att leva utan att slava under något osynligt.
Känslan av frihet.
Lusten till ett liv och att leva det. Att våga göra det jag vill göra och skita i om någon rynkar på näsan eller i värsta fall vänder ryggen till.

På fredag ska jag träffa Terapeut/coach Jenny Stolpe igen och ser verkligen fram mot detta! Att få utvecklas med hjälp av henne är grymt bra för mig.


Känslan när du klarat mer än vad du trodde var möjligt. Kom ihåg den. Använd den.

Likes

Comments

Som jag skrivit tidigare så går träningen riktigt bra just nu och jag klarar tyngre vikter på de flesta muskelgrupper. Jag är sällan fri från träningsvärk med andra ord.

Förra torsdagen var jag hos Johan på Naprapatlandslaget och knät känns mycket bättre nu! Helt otroligt! Har foamrollat lite snabbt hemma två ggr så idag blir det lite längre och noggrannare.

Förutom en date med foamrollern så blir det också rehabövningar, mage och cardio. Yepp... det är dietveckor denna och nästa. Kul!
Ser fram mot kommande diet i sommar.

Förutom ett benpass i söndags så var jag också och kollade på tyger,stenar,connectors m.m. hos min vän Malin som har gjort fantastiska tävlingsbikinis både till sig själv och andra.
Det är svårt att bestämma sig! För många val! 😂

En bikini är ju inte allt, men den är ju ändå endel av helheten så det ska ju ändå passa. Känner mig hur trygg som helst med att Malin ska sy min bikini. Hon har koll och svarar på alla mina dumma frågor.
Jag har lång tid kvar på mig att bestämma eftersom att den ska sys så nära inpå tävlingen som möjligt.

Snart dags att jobba (lång dag idag för ovanlighetens skull på en tisdag). Har så himla härliga och duktiga klienter så det är alltid kul att jobba. Även om jag just nu också längtar till mitten av mars då jag ska ha en semesterdag och få min 30-årspresent av min sambo. ☺


Ha en kanonfin tisdag!

Likes

Comments

I söndags träffade jag min coach Camilla för benträning. Förra måndagen körde vi armar ihop och jag får ju säga att jag aldrig varit med om värre träningsvärk i triceps efter det passet. Den hade precis börjat avta i söndags.

Vi värmde inte upp så mycket som jag är van vid utan det blev direkt i benpressen.
Jag har inte kört riktigt tung benpress på några år utan har istället satsat på excentriskt, djup,kontakt. Och efter knäskadan så har pressarna fått vila tills jsg tog upp benträningen för några veckor sedan.
Då lägger jag pressarna efter mina böj så då är jsg redan ganska trött. Och går inte för djupt eller för högt upp utan de blir lite mer pump-aktiga. De har gett mycket men jag har inte varit uppe på vikter som för ca 4-5år sedan.

Men i söndags började vi med benpressen. Blev tungt och djupt (så djupt jag vågade för knät).
Jag har nog aldrig gjort så många reps på den vikten i hela mitt liv! Mina ben var rätt färdiga efter benpressen. 😂

Sen gick vi över på ett superset med utfall och knäböj i smithen. Fegade lite med vikten med tanke på hur benen redan vek sig och hur mitt knä skulle må i utfall.
Här var det flåsigt! Helvete! 😂 både jag och Camilla var överrens om att vårt flås inte var så bra som vi ville.

Sen blev det lite mer isolerande övningar för baksida lår och rumpa.
Tyvärr blev det inga bilder från passet. Men ni som vet vem Camilla är vet också vilka fina ben och rumpa hon har. Hon är så himla stark! Och att hon bara för några månader sedan födde en till dotter är svårt att förstå när hon lassar på vikterna.

Jag var så trött efter benpasset! Och den tröttheten höll i sig igår.
Helt förstörd!

Något annat som är förstört är såklart mina ben och rumpa... AJ! Mina ben har feber och jag kan inte gå normalt utan att mina ben viker sig. Haha! 😂
Men mina ben och min rumpa måste bli bättre så det är la bara att vänja sig vid att få denna smärta.

Söndagens benpass hade mer fokus på rumpa och baksida lår. Och det andra passet som jag numera brukar köra har mer framsida.
Jag kommer att altinera dessa två benpass och förlägga ett benpass så fort jag inte har någon träningsvärk. Dags att stepa upp sitt game.


Knät kändes av under passet. Men på väg hem så kändes knäontet knappt av! Idag blir det till att foamrolla mina stackars ben och avboka läkartiden för kortisonspruta. Jag tror faktiskt det kan bli bra med hjälp av träning,rehab,foamrolling och behandlingar. 💪🏻

Likes

Comments

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Mycket har hänt och inte hänt.
Och set blir ingen genomgång av senaste tiden i detta inlägg heller.

Utvecklas just nu väldigt mycket. På många plan.
Spännande grejer är i görningen.
Träningen går riktigt bra och jag har börjat gå till min gamla terapeut/coach för att utveckla mig och mitt liv mer.

I år ska jag tävla igen om jag tycker att kag gjort förbättring sedan förra gången och dietstartsdatum är satt. Och jag kör vidare på varannan vecka-diet och varannan överätning. Muskulaturen i benen har ökat lite och jag ska försöka få tillbenträning var 4:e/5:e dag nu. Knät gör ont än, så där är det ingen förändring.

Just nu är jag på väg till Träningsverket för att träna ben och rumpa med min coach Camilla. Vi tränade armar i måndags och idag är första dagen utan rejäl träningsvärk.... haha 😂

Mer om passet idag i nästa inlägg.


Ha en fin dag!

Likes

Comments

Igår kom jag till jobbet och min matlåda stod i kylen. Hemma.
Så himla irriterande!
MEN, som TUR är så har vi maträtter från Foodbox på klubben som vi säljer!

Jag får erkänna att jag alltid varit skeptiskt till frysta rätter. De brukar smaka rätt dassigt och jag har nog aldrig sett någon som innehåller bra råvaror.
Men när jag fick höra om Foodbox så blev jag förvånad över innehållet! Dessutom fanns det massor av olika rätter att välja på.
Ingen innehåller friterade potatisbullar och panerad schnitzel. Där emot finns det både vegetariskt, fisk och olika kött och kyckling-rätter. I kombination av kolhydratskällor med lågt eller medellågt GI.
Dessutom grönsaker och vissa har dessutom olika frön/kärnor.

På Nordic Wellness i Landvetter är maträtterna en succé och de tar snabbt slut. Det som är riktigt bra är att det finns ett 10-klippkort att köpa för 540kr! (Ord pris 59kr/st)

Fördelen för mig som är noga med vad jag äter är att det är näringsrik och hälsosam mat. Det står tydligt hur mycket energi maträtten innehåller och innehållsförteckningen är lättläst eftersom det inte innehåller en massa skit.

Men, hur smakar de då?
Jo, dra mig baklänges! Första rätten jag åt gjorde mig glatt överraskad! Smakade riktigt gott! 👌🏻
Och jag har provat ett par olika sorter nu (ni vet, ibland har man inte orkat förbereda matlåda, eller som igår glömt den hemma) och jag har gillat varenda en!

Igår valde jag Bombay Chicken, en maträtt med kyckling med kokosmjölk och ingefära, råris med solrosfrön, broccoli, grillad paprika och spenat.
Smakade ljuvligt och mättade min hungriga mage.

Kan varmt rekommendera dessa maträtter! Oavsett om du råkat glömma matlådan eller om du köper hem dem för att ha till dagar då man är lite extra lat men ändå vill få bra mat i magen.


Ha en fin dag!

Likes

Comments