Förra veckan var bra rent träningsmässigt. Visst, knät gjorde ont. Men träningen var det inte något större fel på.
Behöver dock sluta stressa igenom vissa pass. Har en tendens att göra det och det blir inte kul då.
Har tagit upp detta ett par ggr. Att jag ska sköta min styrketräning som jag vill. Inte bry mig så mycket om andra, och att jag inte ska träna på jobbet så mycket då många hantlar och maskiner inte passar en kort, liten tjej som mig.
Lättare sagt än gjort när jag är van att stressa.
Puh!
Lugna ner mig!
Men i övrigt har allt gått bra!

Dock mår jag inte bra psykiskt. I söndags rasade allt. Orkade inte träna, ville inte prestera, orkade inte träffa någon och livet känns tungt. Och samtidigt ökade min ångest.
Jag fick helt enkelt skita i dieten och försöka pyssla om mig. Åt vad jag ville i söndags och igår och ingen träning eller cardio).
Mitt välmående kommer alltid i första hand.

Jag vet inte hur jag ska klara av att jobba men har bestämt mig för att försöka. Och således även fortsätta dieta.
Tvinga in mig i rutiner och försöka kämpa även när det inte känns som jag klarar det.
Svårast är nog att behöva interagera med andra människor, men ska göra mitt bästa idag och se vart det leder.

Jag vet att det blir bättre. Frågan är bara när.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Gårdagen började tidigt med 30min prommenad in till Partille. Utan frukost i magen.
En stor bedrift för mig som har stor hunger så fort jag öppnar ögonen på morgonen.
Frukosten serverades på jobbet innan första passet jag höll i, ca 2,5 timme efter jag vaknande.
Rejält hungrig och eftersom jag fick ta med mig frukosten hemifrån och göra den på plats så blev det inte lika aptitretande för ögonen mot hur det brukar se ut.
Men det var ändå gött att få i sig något.

Hann med ett ryggpass efter crosscage-passet jag höll i. Därefter en pt-kund.
Sen gjorde jag 35 svettiga min på trappan.
Ett pass och en kund senare åkte jag hem.
Det märks att folk inte kommit igång efter semestrarna. Eller det märks att ambitionen har varit att träna under sommaren och sen kanske det inte blivit så. För jag har nästan varit fullbokad denna veckan, men många avbokar/eller ombokar sina tider.
Så jag har det rätt lugnt. Imorgon Tors och fre är det fullt men det kan ju komma avbokningar än... 😜

Gårdagskvällen bjöd på härlig löpning 30min och en ljuvlig kycklingsallad.

Sprang på näst snabbaste tiden och det är intressant eftersom jag valde att inte lyssna på någon voicecoaching eller kolla statistik på runkeepern. Utan kollade först när jag var framme.
Så jag minskar alltså inte ner på farten avsevärt mycket de ggr jag springer bara för att njuta och inte hetsa med tid. Intressant!

Middagen bestod av min älskade sallad. Älskar att volymäta och kunna känna mig mätt.och jag älskar verkligen grönt!
Brukar ha lite bönor i vanligtvis men igår hade kidneybönorna i kylen blivit dåliga.
Idtället tog jag och ugnsbakade squash. Näringsvärdet är inte detsamma. Men det var gott med varma bitar i salladen.

Mitt onda knä tycks bli lite bättre nu med träningen. Men har en liten bit kvar tills det är så "bra" som det var för någon vecka sedan. Men med lite tålamod så..? 😊

Kvällsmålet igår bestod av kvarg smaksatt med lite vaniljcasein, kokos och blåbär 😋👌🏻

Likes

Comments

Träningsvärken efter alla pass sen jag kom hem från Nolia är inte nådig!
Knät är kanske liiite bättre. Men jag får ha tålamod att komma tillbaka helt enkelt.
Men shit vad kul det är att komma in i rutinerna igen! Och orkeslösheten börjar sakta men säkert försvinna mer och mer.

I söndags gick jag min timma promenad på morgonen. Sen ställde jag mig på vägen hemma som visade 49,9kg! Äntligen under 50kg! Så glad!

Och jag brukar ha vilodag från gymmet på söndagar. Inte denna söndag.
Utan jag kände för ett rejält benpass och självklart packade jag väskan efter frukost och rev av ett benpass med tillhörande cykelcardio efteråt.
En riktigt bra träningsdag om du frågar mig!

Igår tränade jag bröst/mage. Passet gick bra och det är alltid kul att träna överkropp nu när man börjar se lite konturer och ådror ploppa fram.
Fick dessutom ut min fästman ut på promenad igår. Vi stapplade fram eftersom vi båda hade sån gruvlig träningsvärk.
Men riktigt mysigt att vara två på vägen.
Vi stannade även till vid en av fårhagarna där A försåg ett av fåren med "frodigt gräs". ☺️

Denna morgon är jag trött. Sovit lite för lite som vanligt. Men tog och gick ner till Partille centrum denna morgon. Lite drygt 30min rask promenad. Sitter nu på bussen till jobbet.
Och nu ser jag fram mot frukost riktigt mycket! (Jag brukar äta frulle direkt när jag vaknar eftersom jag är så hungrig på morgonen).
Dags för en ny dag! 💪🏻

Likes

Comments

Nu sitter jag på flyget på väg hem till västkusten.
Min jobbvecka för Paulúns är slut och det har varit fartfyllt jobb på stora Nolia-mässan i Umeå.
Så sjukt kul att jobba!
Första jobbdagen var att bygga upp montern. Och helskotta vilket träningspass det blev! Genomblöt av svett redan första timman. Vet inte hur många pallar det var totalt men det var nog mässans monter med flest pallar iaf! 😂
26 pall med knäckebröd och sen pallar med böcker, müsli, supermix, granola,gröt m.m..
Tillslut blev det klart som tur var.

Var lite nervös för hur det skulle gå med kosten.
Hotellet hade ingen kyl på rummet och eftersom det var ett hotel med självinchekninh så fanns det heller ingen traditionell hotelrestaurang eller reception.
Frukosten serverades från ett surdegsbageri så frukosten var väldigt begränsad för mig också. Inte kunde de heller hjälpa till att göra gröt eller vara tillmötesgående på något sätt.
Äggvita, ägg, gurka, paprika, vatten och kaffe blev urvalet för mig.

Lunchen på mässan blev tomat eller morot och en burk kycklingfilé. All annan mat som serverades på mässan var allt annat än dietvänlig. 😂
Jag kan säga att mathallen vår monter stod i satte mig rejält på prov.
Våra närmsta granne var blandannat ett lokalt konditori.
De sprang över med semlor och bakverk som blivit sneda och inte kunde säljas. Mycket snällt men vi fick tillslut säga till att vi inte ville ha något eftersom varken jag eller kollegan Lena åt sånt.

Hungern klarade jag parera bra eftersom vi jobbade på hela tiden.
Men jag blev riktigt låg och orkade knappt träna. Morgonpromenader och promenader varje dag men gymmet blev det sämre med. Orken fanns inte. Och hotellgymmet var verkligen riktigt trist. Med väldigt lite utrustning.
Insåg på tisdagen när jag mådde som sämst att jag äter 500kcal från det att jag vaknade vid 05.00-06.00-tiden till att mässan slutade. Inte konstigt att jag kände mig så seg, låg och osugen på träning. Och jobbet i montern är fysiskt.
Jaja, så kan det bli.
Igår åt jag hotelfrullen iaf eftersom mässan hade öppet 10-20. Och fan vilken skillnad i energi och välmående jag hade under dagen!
Blev ju inget riktigt onyttigt eftersom bageriets frukost var ganska begränsad. Bröd, lite frukt och yoghurt med müsli var det som lades till.

Nu ser jag fram mot att verkligen få in dietrutinerna igen. Var väldigt frustrerad över orken där ett tag.
Mitt knä mår dock dåligt igen. Men förhoppningsvis hjälper rejäla träningspass 😝

Snart byte av flyg för mig! Så i Bromma kommer jag kunna publicera detta! ✈️😊

Likes

Comments

Jäklar vilken skön spa-trip vi hade! Måndagen började med massage för både mig och Andreas hos asgrymma Melinda på treat and teach.
Smärtsamt och gött på samma gång. Hade jag haft råd så hade jag varit där oftare (vilket jag förstått att jag behöver). Idag är det torsdag och jag har fortfarande ont efter massagen... 😂

Sen drog vi till Sankt Jörgen för spa,mat och övernattning. Så underbart att vi fick lite tid till varann och ett litet brejk från dieten. Nu är jag verkligen påfylld med energi!
Jag är fortfarande slemmig i halsen så ingen löpning har det blivit än sedan jag blev sjuk. Men det kommer. Måste bara ha tålamod.

Idag är det sista dagen på min semester. 1,5 vecka blev det och jag har haft det jättebra!
Önskar att det varit lite mer sol men sånt kan man ju inte styra över så ingen idé att hänga läpp för det!

Imorgon bitti flyger jag till Umeå för mässjobb för Paulúns i en vecka. Dieten kommer sättas på prov men med tanke på hur fysiskt det är och att det är mycket jobb så går det nog bra! Slipper tänka på mat hela tiden. Träning kommer bli lite annorlunda då hotelgymmet inte har så mycket utrustning men jag får vara kreativ och försöka trötta ut kroppen på bästa vis. Cardion kommer göras minst en timme. En och en halv om jag hinner.
Maten kommer bli klurig men det löser sig nog tillslut.
Ska bli himla kul att få jobba på mässa igen! Och nästa fredag är jag på gymmet igen och tränar mina härliga klienter! ❤️ längtar dit också!

Morgonens promenad inleddes i dimma. Så otroligt vacker morgon i mina ögon. Och luften hade liten ton utav höst i sig. Min favoritårstid.
Det är då jag känner att jag mår bra och har mest kraft och go känsla i kroppen.
Bara att ösa på!

Likes

Comments

Jag har inte riktigt känt att det varit diet. Visst, jag har inte ätit vad jag velat och jag har verkligen ökat upp cardion. MEN, jag har ätit 2000 kcal och det är nästan mer än vad jag käkat vanligtvis om jag slarvat med intaget offseason. Jag har levt gott!

Det har hänt en hel del på formen dessa veckor men det har gått långsamt.
Nu är det dags för första sänkningen. Nu ska det hända mer!

Träffen med coach Camilla idag var riktigt bra! Hon tyckte att det börjat hända en hel del men nu måste jag lägga ner lite mer tid till posering också! Haha! Herregud... 😂
Lite roligare blir det ju dock nu när man ser lite mer definitioner på kroppen. Så det ska väl inte bli så svårt att få till! 😜

Delar med mig av formbilder. Första bilden är från dietstart och den andra är från idag.

Som sagt så sänker vi intaget och ökar upp cardion. Nu kommer det börja kännas. Men jag är rejält redo för det! Så jäkla motiverad! Nu kan dieten börja på allvar!

Dock ska jag iväg på spa imorgon med middag och övernattning.
Tanken var att detta spa-besök skulle bli ett tvånättersbesök ihop med mamma och pappa i september. Med tre-rättersmiddagar och njutning till max. Men de ville hellre dit i januari.
Så jag och A sticker en natt, fast redan nu under vår semester. Så kan jag kötta järnet med dieten framöver. 💪🏻😏 nu jävlar kör jag och Camilla (ser detta som vår satsning)!

Ha nu en finfin söndag och kämpa på alla som dietar inför tävlingar! Ni är grymma! 💪🏻

Likes

Comments

Tro det eller ej men jag har aldrig lyssnat på Pod.
Förens nu!

Det var för någon vecka sedan under en promenad jag klickade på podcast-appen och sökte upp i detta fallet näringspodden med Fredrik och Martin.
Sedan dess är jag fast! 😊 hur har jag missat detta underbara format?
Har du en pod eller särskilt avsnitt som du gillar så tipsa mig gärna!


Under en av tyngre radio:s avsnitt så var Carina Isaksson gäst. Och där berättade hon om hur hon gjorde sin morgongröt just då. Och tänkte att jag skulle prova den så jag kunde ha den när jag börjar dra ner kaloriintaget.
My god!
Så mycket gröt på så lite gryn! Och så gott!
Jag är hungrig som fan på morgonen och tycker det är jobbigt att äta för lite. Men denna gröt kommer jag alltså känna mig nöjd på!
Eftersom jag äter mer kcal så hade jag även på keso men kunde skippa mjölken (vilket jag annars vill ha).
Är så glad att jag fick ta del av detta recept!

Likes

Comments

Hej från sjuksängen!

Nja, det är väl inte så att jag är sängliggande. Men min förkylning som inte ville blomma ut har nu gjort det. Yepp.
I fredags morse när jag stod på trappan kände jag att "det här är inte bra". Pulsen gick upp för fort och det brände i bröstet. Envis och dum som jag är stod jag i 25min ändå. Men vilade resten av dagen.
Ärligt talat borde jag vilat redan i tisdags. Så himla dumt gjort av mig! Det är lätt att vara efterklok.

Vilade igår och träffen med min coach idag är flyttad på en vecka.
Vilar även denna dag även om det kliar i mig att få aktivera mig. Men ska snabbt bli frisk och då får jag lyssna på kroppen istället för hjärtat och hjärnan.

Men min semester har precis börjat och ska njuta av 1,5 vecka ledigt innan jag åker upp till Umeå och jobbar!
Blir först några dagar i Arvika och tanken är att det är vila växlat med träning som gäller där uppe. Så nu ska jag se till att bli frisk! 😊

Likes

Comments

Long time no see!
Litet uppehåll från bloggandet då det privat varit liiite upp och ner.
Självklart har dieten fortsatt men lite mindre fokus och tankeverksamhet till den. Jag har gjort det jag ska.

Men nu är jag på banan igen!
Vikten förra veckan låg på 51,7kg och långsamt blir formen bättre och bättre.
På söndag blir det träff med coach Camilla igen och oturligt nog har jag precis fått min mens. Inte så kul att visa upp en vätskesvullen-kropp för sin coach men det är ju en naturlig grej för oss kvinnor så jag ska försöka att inte känna mig sämre för det!

Träningen har som sagt gått bra! Älskar att jag både känner mig starkare, snyggare och svettigare under mina träningspass 😜
Ligger ännu på samma kalori och träningsmängd som i början av dieten.
Dock har jag känt mig krasslig denna veckan. Inte tillräckligt dålig för att vara däckad men har definitivt något i kroppen.
Så jag tränar försiktigt nu. Väldigt lätt så pulsen inte höjs för mycket. Lite trist.

Idag har jag tränat ben/rumpa och gjort 40min på cykel. Lite senare väntar trappan. Längtar redan dit! Älskar verkligen träningen! Så att behöva "hålla tillbaka" är riktigt tråkigt. Kommer också ändra lite i mitt träningsupplägg framöver. Ska fila på det i helgen tänkte jag 😊

Snart lite jobb men nu kommer det bli mer aktivitet här på bloggen! Hörs snart!

Likes

Comments

Ännu en vecka har gått på dieten. 6 veckor har nu passerat.

Denna vecka har inte varit helt enkel. Varit ganska omtumlande rent privat. Så mitt fokus på dieten har varit lite sisådär.
Missförstå mig inte. Jag har skött kost och träning alla dagar (utom i måndags då jag fick släppa allt). Men det där extra fokuset som jag haft de övriga 5 veckorna har min hjärna inte haft tid över.

Tröttheten har också slagit ner som en blixt. Ju lugnare jag får desto tröttade blir jag. Antar att månader av sömnbrist börjar komma ikapp. Så denna helg försöker jag sova så mycket jag kan.

Träningen har inte varit superkul som sagt. Men i fredags så fick jag tillbaka suget och känslan!
Tränade ett brutalt armpass med sjukt mycket reps. Vikterna var väl inget att skryta med. Men träningsvärk har jag absolut fått! Cardion bestod av trappan 30min och sen en kvällstur med löpning på 5km. Snabbaste 5km löpning någonsin faktiskt! ☺️💪🏻

Träningen igår blev ett riktigt gött axel- och magpass med svettiga 30min på trappmaskinen och 1h PW på kvällen.

Idag har jag vilodag. Har bara 1h cardio. Då brukar jag ta en promenad så dagen blir så vilomässig som möjligt. Men det kommer bli löpning idag. Ska försöka mig på milen. Men det kanske blir kortare eftersom knät gör ont. Vi får se hur långt det blir helt enkelt!

Likes

Comments