I DID IT! Plats 434 av 3892 😎 Sjukt roligt och sjukt jobbigt.

23 april 2016 Àr en dag jag aldrig kommer glömma!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

  • 154 Readers

Likes

Comments

DĂ„ har jag lagat klart alla mina tio matlĂ„dor inför veckan. GÖTT! Nu blir det att dejta johnblund för jobbar tidigt imorgon.

Jag Àr supertaggad inför kommande vecka.. WOHO!!!! 20 dagar kvar till racet =)

VECKANS TRÄNING:
MĂ„ndag: Vilodag
Tisdag: Ben/rumpa/mage + 60 min cardio
Onsdag: Pt-timme + intervaller
Torsdag: Rygg/Axlar + 60 min cardio
Fredag: Tabata-trÀning inriktat pÄ armar/bröst/mage + avsluta med intervaller
Lördag: Löpning 60 min
Söndag: Ben/Rumpa + 60 min cardio

Nu blir det dags för skönhetssömnen!

Haa deee!!!

Likes

Comments

Hellu! Det Ă€r 26 dagar kvar till Tough Viking nu. Vad tiden gĂ„r fort. Ska bli sĂ„ himlans kul â˜ș

Veckans trÀning:
MĂ„ndag: Ben/rumpa/mage + 40 min cardio
Tisdag: PT-timma + intervaller
Onsdag: Rygg/axlar + 60 min cardio
Torsdag: Armar/Bröst/Mage + intervaller
Fredag: Helkropp + 60 min cardio
Lördag: 60 min cardio
Söndag: Vila

  • 195 Readers

Likes

Comments

Nemen tjenare! Har ju verkligen glömt av min lilla blogg. Allt Àr som vanligt med trÀningen. Jag tutar och kör pÄ ;-) 41 dagar kvar till Tough Viking... Tiden gÄr sÄ fort och det ska bli sÄ kul!

Just nu hÄller jag pÄ och baka fröknÀcke. Köpte en fÀrdigblandning pÄ Ica med olika frö. Tillsatte bara vatten och olivolja och in i ugnen. Efter det ska jag gÄ ut pÄ en lÄngpromenad. SÄ skönt att det börjat bli varmare nu. VÄgar man tro att vÄren att pÄvÀg? JA!

Och veckan som kommer blir STENHÅRD. Har ingen sjukdom i kroppen och jag har mycket energi att ge!!! Jag vet att veckan efter det Ă€r det pĂ„sk och dĂ„ blir det mindre gym och mer löptrĂ€ning ute sĂ„ dĂ„ KAN jag verkligen ge sĂ„ mycket sĂ„ det blir blodsmak i munnen. Hell yeah.

V E C K A N S T R Ä N I N G :
MÅNDAG: Morgonpowerwalk 40 min. Ben/rumpa + 45 min cardio.
TISDAG: Rygg/Axlar/Mage + 60 min cardio. Fokus: Stretch!!
ONSDAG: Morgonpowerwalk 40 min. Pt-timme + intervaller.
TORSDAG: Morgonpowerwalk 40 min. Armar/Bröst/Mage. + Intervaller.
FREDAG: Morgonpowerwalk 40 min. Ben/rumpa + 45 min cardio.
LÖRDAG: 60 min löpning.
SÖNDAG: Promenad

Följ mig pÄ instagram: frajdutt

Likes

Comments

Blir en intensiv vecka. Hade en relativt lugn vecka nu... SÄ gasar pÄ denna vecka och tar det liite lugnare veckan efter. Balans Àr nyckeln! Söndagar Àr min planeringsdag. Alltid skönt att fÄ ordning pÄ veckan innan den startar imorgon. Haha. Men nu ska jag bÀdda ner i min sÀng och fortsÀtta lÀsa Zlatans bok. VÀldigt bra!

VECKANS TRÄNING đŸ’ȘđŸŒđŸ‘ŒđŸŒđŸŒŸ
MĂ„ndag: 40min morgon pw. 60 min PT. 30 min intervall.
Tisdag: 40min morgon pw. Ben/rumpa
Onsdag: 40min morgon pw. Mage/axlar. 30 min intervall.
Torsdag: 40min morgon pw. Armar/bröst. 60 min cardio.
Fredag: Ben/rumpa
Lördag: Rygg/axlar. 60 min cardio.
Söndag: Vila

83 dagar kvar till Tough Viking i Göteborg. LÀngtar!!

  • 253 Readers

Likes

Comments

Vart hemma i helgen. Sköönt! Lika mycket snö dÀr som hÀr i Oslo! :)

Veckan som kommer erbjuder detta:
MÄndag; Vilodag (matlÄda fix)
Tisdag: PT 60 min
Onsdag: Cardio combat 60 min & shape 60 min med Michael
Torsdag: Ben/rumpa
Fredag: Pw innan frukost, Axlar & rygg
Lördag: Kondition & mage
Söndag: Cycling intervall 45min + bicep/tricep/bröst

Likes

Comments

Hallo dÀr godingar!

Just som min rubrik sÀger, Àr det nyckeln till en topphÀlsa. Variation is the key. Det Àr ocksÄ hÀrligt nÀr man kliver ut sin comfortzone och kÀnner att det brÀnner sÄdÀr hÀÀÀrligt i musklerna. Det gjorde det pÄ dagens pass kan jag tala om, wooho. HÀrlig kÀnsla!

Dagens pass var först en powerwalk pĂ„ löpbandet i 40 min, lutning 4 % i hastighet 6,5 km/h med en pre-workout i magen funkar det kanonfint. SlĂ€ngde i mig min förberedda frukost och drack en Nocco. Sedan körde jag bröst/tricep. Ökar vikten lite varje vecka sĂ„ min kropp riktigt skakar nĂ€r jag Ă€r fĂ€rdig med alla set. Pjuh!!! Det tog cirka 1 timme. Efter det var det bara att snöra pĂ„ sig springskorna och köra ett intervallpass av Petter pĂ„ Elixia Björvika. BÄSTA instruktören jag vart med om, gud vilken energi snubben gav en. HĂ€rligt!!! Efter det var det lĂ„ng stretch..

Ska nog pröva lite yoga senare ikvÀll. Finns filmer pÄ Elixias hemsida nu, perfekt!

Likes

Comments

Heello!

DĂ„ var det dags att köra en diet i 5 veckor. Min personliga trĂ€nare pĂ„ Elixia har lagt upp detta kost & trĂ€ningsschema sĂ„ blir spĂ€nnande! Ligger pĂ„ underskott sĂ„ efter 5 veckor ska hon öka kalorierna per dag. Kommer bli tufft, men jag ska klara det!

Veckan ser ut sÄhÀr:
MÅNDAG: TrĂ€ning med min PT. 60 min. Efter det Ă€r jag med pĂ„ ett intervall-pass, 30 min. 4x4 intervaller. Pyramid. 4min.3min.2min.1.min.4.min.3min.2min.1min.30seksprint!!
TISDAG: Rygg & bicep/tricep
ONSDAG: Powerwalk 40 min innan frukost. Ben & 30 min intervall.
TORSDAG: Powerwalk 40 min innan frukost. Bröst & armar.
FREDAG: 4x4 intervall.
LÖRDAG: Springa i 60 min + core.
SÖNDAG: Vila

Haaa de!!

Likes

Comments

HEJ!

Ingenting Ă€r omöjligt. Man grejar fasiken det mesta. Se MÖJLIGHETERNA & LÖSNINGARNA. Klart livet Ă€r tufft och det kommer hinder i vĂ€gen. Men man ska lĂ€ra sig hoppa över dom och kĂ€nna att man utvecklat sig efter. SĂ„ jag har lĂ€rt mig att inte begrĂ€nsa mig sjĂ€lv. Det Ă€r mitt liv och jag bestĂ€mmer hur jag styr det. Its all about the mind.

Detta fÄr jag öva mig pÄ riktigt mycket nu nÀr jag trÀnar intensivt. Att sluta nÀr man Àr fördig och inte nÀr man Àr trött. Jag Àlskar det. Jag trÀnar bÄde fysiskt/psykiskt. Jag ser detta som ett livsprojekt. Jag vill ha den bÀsta fysiska och mentala hÀlsan som gÄr. Det Àr tufft men det Àr kul att lÀra sig nya saker om sig sjÀlv varje dag. Det du tÀnker och gör pÄverkar bara inte dig sjÀlv utan din omgivning. Jag kÀnner mig sÄ tacksam för att jag förstÄtt det. Livet Àr inte sÄ komplicerat som mÄnga verkar tycka, livet Àr vÀldigt kul om du hittat dina grundstenar till B A L A N S!

* STOP LETTING FEAR HOLD YOU BACK FROM REACHING SUCCESS! *

Likes

Comments

Halli hallÄ!

Denna vecka ser lite annorlunda ut Ă€n vad jag hade tĂ€nkt mig.. RIKTIGT TAGGAD ÄR JAG! För ska nĂ€mligen besöka det största centret i Oslo igen. Det jag besökte mest sist jag bodde hĂ€r. Elixia Colusseum.

Det gymmet jag Àr pÄ mest just nu Àr Elixia Björvika. Det Àr för att det tar mig 10 minuter att gÄ dit. För att ta mig till Colusseum mÄste jag ta tunnelbanan, det tar bara 10 minuter. SÄ inga problem och dÀr finns det sÄÄÄ mÄnga bra trÀnare och pass. Ska bli kul och trÀffa instruktörerna igen. Se om dom kÀnner igen mig. Jag var en trogen medlem sist ;-)

Tanken bakom min planering Àr att nu Àr jag lite trött pÄ att bara köra mina vanliga övningar och inte ha nÄgon glöd bakom det jag gör. DÄ Àr det bra att hÀmta tillbaka lite motivation frÄn andra mÀnniskor genom att gÄ pÄ pass. SÄ detta Àr mitt fokus denna vecka, hÀlla pÄ brÀnsle till min motivation. PÄ det största trÀningscentret i Oslo!

Min vecka ser ut sÄhÀr:
MÅNDAG: 60 min trĂ€ning med min pt. Eventuellt hĂ€nger jag med pĂ„ 30min running-pass med henne efterĂ„t om det finns plats.
TISDAG: Yoga for athletes 45 min. Sedan kör jag 40 min egen cardio pÄ löpbandet.
ONSDAG: Cardio combat 60 min & Shape 60 min (Med min gamla favorit instruktör Michael!)
TORSDAG: Running 40 min & 45 min kettlebell
FREDAG: Ben/rumpa
LÖRDAG: Rygg & cardio 60 min
SÖNDAG: Sovmorgon och V I L A :-)

KÀnner pÄ mig att denna vecka kommer bli lite utmanande med tanke pÄ att jag jobbar sent hela veckan. SÄ sömn Àr viktigt hÀr. SÄ blir att lÀgga sig tidigt idag för att vara utvilad och frÀsch tills imorgon! Min trÀningsvÀrk frÄn i fredags gör sig fortfarande pÄmind. Men den försvinner förhoppningsvis inatt!

Hoppas ni fÄr en bra vecka!

Likes

Comments