View tracker

I DID IT! Plats 434 av 3892 😎 Sjukt roligt och sjukt jobbigt.

23 april 2016 är en dag jag aldrig kommer glömma!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

  • 126 readers

Likes

Comments

View tracker

Då har jag lagat klart alla mina tio matlådor inför veckan. GÖTT! Nu blir det att dejta johnblund för jobbar tidigt imorgon.

Jag är supertaggad inför kommande vecka.. WOHO!!!! 20 dagar kvar till racet =)

VECKANS TRÄNING:
Måndag: Vilodag
Tisdag: Ben/rumpa/mage + 60 min cardio
Onsdag: Pt-timme + intervaller
Torsdag: Rygg/Axlar + 60 min cardio
Fredag: Tabata-träning inriktat på armar/bröst/mage + avsluta med intervaller
Lördag: Löpning 60 min
Söndag: Ben/Rumpa + 60 min cardio

Nu blir det dags för skönhetssömnen!

Haa deee!!!

Likes

Comments

View tracker

Hellu! Det är 26 dagar kvar till Tough Viking nu. Vad tiden går fort. Ska bli så himlans kul ☺️

Veckans träning:
Måndag: Ben/rumpa/mage + 40 min cardio
Tisdag: PT-timma + intervaller
Onsdag: Rygg/axlar + 60 min cardio
Torsdag: Armar/Bröst/Mage + intervaller
Fredag: Helkropp + 60 min cardio
Lördag: 60 min cardio
Söndag: Vila

  • 170 readers

Likes

Comments

Nemen tjenare! Har ju verkligen glömt av min lilla blogg. Allt är som vanligt med träningen. Jag tutar och kör på ;-) 41 dagar kvar till Tough Viking... Tiden går så fort och det ska bli så kul!

Just nu håller jag på och baka fröknäcke. Köpte en färdigblandning på Ica med olika frö. Tillsatte bara vatten och olivolja och in i ugnen. Efter det ska jag gå ut på en långpromenad. Så skönt att det börjat bli varmare nu. Vågar man tro att våren att påväg? JA!

Och veckan som kommer blir STENHÅRD. Har ingen sjukdom i kroppen och jag har mycket energi att ge!!! Jag vet att veckan efter det är det påsk och då blir det mindre gym och mer löpträning ute så då KAN jag verkligen ge så mycket så det blir blodsmak i munnen. Hell yeah.

V E C K A N S T R Ä N I N G :
MÅNDAG: Morgonpowerwalk 40 min. Ben/rumpa + 45 min cardio.
TISDAG: Rygg/Axlar/Mage + 60 min cardio. Fokus: Stretch!!
ONSDAG: Morgonpowerwalk 40 min. Pt-timme + intervaller.
TORSDAG: Morgonpowerwalk 40 min. Armar/Bröst/Mage. + Intervaller.
FREDAG: Morgonpowerwalk 40 min. Ben/rumpa + 45 min cardio.
LÖRDAG: 60 min löpning.
SÖNDAG: Promenad

Följ mig på instagram: frajdutt

Likes

Comments

Blir en intensiv vecka. Hade en relativt lugn vecka nu... Så gasar på denna vecka och tar det liite lugnare veckan efter. Balans är nyckeln! Söndagar är min planeringsdag. Alltid skönt att få ordning på veckan innan den startar imorgon. Haha. Men nu ska jag bädda ner i min säng och fortsätta läsa Zlatans bok. Väldigt bra!

VECKANS TRÄNING 💪🏼👌🏼🌟
Måndag: 40min morgon pw. 60 min PT. 30 min intervall.
Tisdag: 40min morgon pw. Ben/rumpa
Onsdag: 40min morgon pw. Mage/axlar. 30 min intervall.
Torsdag: 40min morgon pw. Armar/bröst. 60 min cardio.
Fredag: Ben/rumpa
Lördag: Rygg/axlar. 60 min cardio.
Söndag: Vila

83 dagar kvar till Tough Viking i Göteborg. Längtar!!

  • 228 readers

Likes

Comments

Vart hemma i helgen. Sköönt! Lika mycket snö där som här i Oslo! :)

Veckan som kommer erbjuder detta:
Måndag; Vilodag (matlåda fix)
Tisdag: PT 60 min
Onsdag: Cardio combat 60 min & shape 60 min med Michael
Torsdag: Ben/rumpa
Fredag: Pw innan frukost, Axlar & rygg
Lördag: Kondition & mage
Söndag: Cycling intervall 45min + bicep/tricep/bröst

Likes

Comments

Hallo där godingar!

Just som min rubrik säger, är det nyckeln till en topphälsa. Variation is the key. Det är också härligt när man kliver ut sin comfortzone och känner att det bränner sådär hääärligt i musklerna. Det gjorde det på dagens pass kan jag tala om, wooho. Härlig känsla!

Dagens pass var först en powerwalk på löpbandet i 40 min, lutning 4 % i hastighet 6,5 km/h med en pre-workout i magen funkar det kanonfint. Slängde i mig min förberedda frukost och drack en Nocco. Sedan körde jag bröst/tricep. Ökar vikten lite varje vecka så min kropp riktigt skakar när jag är färdig med alla set. Pjuh!!! Det tog cirka 1 timme. Efter det var det bara att snöra på sig springskorna och köra ett intervallpass av Petter på Elixia Björvika. BÄSTA instruktören jag vart med om, gud vilken energi snubben gav en. Härligt!!! Efter det var det lång stretch..

Ska nog pröva lite yoga senare ikväll. Finns filmer på Elixias hemsida nu, perfekt!

Likes

Comments

Heello!

Då var det dags att köra en diet i 5 veckor. Min personliga tränare på Elixia har lagt upp detta kost & träningsschema så blir spännande! Ligger på underskott så efter 5 veckor ska hon öka kalorierna per dag. Kommer bli tufft, men jag ska klara det!

Veckan ser ut såhär:
MÅNDAG: Träning med min PT. 60 min. Efter det är jag med på ett intervall-pass, 30 min. 4x4 intervaller. Pyramid. 4min.3min.2min.1.min.4.min.3min.2min.1min.30seksprint!!
TISDAG: Rygg & bicep/tricep
ONSDAG: Powerwalk 40 min innan frukost. Ben & 30 min intervall.
TORSDAG: Powerwalk 40 min innan frukost. Bröst & armar.
FREDAG: 4x4 intervall.
LÖRDAG: Springa i 60 min + core.
SÖNDAG: Vila

Haaa de!!

Likes

Comments

HEJ!

Ingenting är omöjligt. Man grejar fasiken det mesta. Se MÖJLIGHETERNA & LÖSNINGARNA. Klart livet är tufft och det kommer hinder i vägen. Men man ska lära sig hoppa över dom och känna att man utvecklat sig efter. Så jag har lärt mig att inte begränsa mig själv. Det är mitt liv och jag bestämmer hur jag styr det. Its all about the mind.

Detta får jag öva mig på riktigt mycket nu när jag tränar intensivt. Att sluta när man är fördig och inte när man är trött. Jag älskar det. Jag tränar både fysiskt/psykiskt. Jag ser detta som ett livsprojekt. Jag vill ha den bästa fysiska och mentala hälsan som går. Det är tufft men det är kul att lära sig nya saker om sig själv varje dag. Det du tänker och gör påverkar bara inte dig själv utan din omgivning. Jag känner mig så tacksam för att jag förstått det. Livet är inte så komplicerat som många verkar tycka, livet är väldigt kul om du hittat dina grundstenar till B A L A N S!

* STOP LETTING FEAR HOLD YOU BACK FROM REACHING SUCCESS! *

Likes

Comments

Halli hallå!

Denna vecka ser lite annorlunda ut än vad jag hade tänkt mig.. RIKTIGT TAGGAD ÄR JAG! För ska nämligen besöka det största centret i Oslo igen. Det jag besökte mest sist jag bodde här. Elixia Colusseum.

Det gymmet jag är på mest just nu är Elixia Björvika. Det är för att det tar mig 10 minuter att gå dit. För att ta mig till Colusseum måste jag ta tunnelbanan, det tar bara 10 minuter. Så inga problem och där finns det sååå många bra tränare och pass. Ska bli kul och träffa instruktörerna igen. Se om dom känner igen mig. Jag var en trogen medlem sist ;-)

Tanken bakom min planering är att nu är jag lite trött på att bara köra mina vanliga övningar och inte ha någon glöd bakom det jag gör. Då är det bra att hämta tillbaka lite motivation från andra människor genom att gå på pass. Så detta är mitt fokus denna vecka, hälla på bränsle till min motivation. På det största träningscentret i Oslo!

Min vecka ser ut såhär:
MÅNDAG: 60 min träning med min pt. Eventuellt hänger jag med på 30min running-pass med henne efteråt om det finns plats.
TISDAG: Yoga for athletes 45 min. Sedan kör jag 40 min egen cardio på löpbandet.
ONSDAG: Cardio combat 60 min & Shape 60 min (Med min gamla favorit instruktör Michael!)
TORSDAG: Running 40 min & 45 min kettlebell
FREDAG: Ben/rumpa
LÖRDAG: Rygg & cardio 60 min
SÖNDAG: Sovmorgon och V I L A :-)

Känner på mig att denna vecka kommer bli lite utmanande med tanke på att jag jobbar sent hela veckan. Så sömn är viktigt här. Så blir att lägga sig tidigt idag för att vara utvilad och fräsch tills imorgon! Min träningsvärk från i fredags gör sig fortfarande påmind. Men den försvinner förhoppningsvis inatt!

Hoppas ni får en bra vecka!

Likes

Comments