Livet rullar på här på min älskade lilla ö.

Igår gjorde vi vårt näst sista dyk och nästa vecka så ska vi göra vårt allra sista dyk. Efter det dyket har vi dykcertifikat. Så coolt, bara älskar och dyka och allt som igår i den lilla världen.

Lördagen avslutades på ett av våra favoritställen Banana för några drinkar, i hög klass.

Idag har jag och Julia varit och surfat. Fantastisk dag och det gick helt sjukt magiskt bra. 3 timmar surf utan stop och känslan efter är oslagbar. Hög på livet.

Efter surfen satt vi och åt en sjukt go lunch vid havet och fick ett hjärtstik och insåg hur mkt jag kommer sakna denna lilla ön. Hoppas på att åka tillbaka och leva detta fantastiska liv.

Imån väntar en ny vecka och det är faktiskt bara 3 veckor kvar, innan jag kommer till Sverige. Ikväll blir det en väldigt lugnt för att ladda batterierna för en ny vecka.

Hasta Luego 🤗🌊🙈🎈

Tiden bara springer iväg. Som vi jobbar och så mkt kul vi faktiskt hinner med på vägen. Idag är det exakt 24 dagar kvar på denna fantastiska ö. Då är en sväng till Sverige en vecka innan det bär iväg igen!

Livet kan svänga fort och från början så skulle jag spendera sommaren i vackra Marmaris!! Men nu är det ändrade planer.

I sommar så ska jag bo och jobba i Montenegro och jag är fett taggad! Ett land jag aldrig varit i och faktiskt inte vet särskilt mkt om.

Dagarna fylls med jobb, så snart vi är lediga så dyker vi, surfar eller hittar på andra äventyr för att förgylla sista tiden.

Det har oxå hunnit vara karneval här på ön och det var verkligen en upplevelse. Verkligen ALLA klädde ut sig. Vilken folk fest.

Ska se till att uppdateringen blir bättre nu under sista veckorna på denna lilla ö

Idag ska vi dyka vårt näst sista dyk innan vi har dykcertifikat 👌🏼☺️

Ha deee!! 🛀🏼🇮🇨🏋🎮

Känner ni någonsin att ni är på precis rätt plats på jorden! Det gör jag just nu, känner mig så lycklig och känner mig privilegierad att få känna så!

Efter en veckas semester så kastades jag in sjukt våldsamt i mitt älskade lilla jobb! Massor massor och göra men gillar när det är snabbt temp. Dock blir chocken lite större när man inte gjort annat än att äta, sova och chilla i en vecka!!

Denna veckan har börjat fint, sa hej då till Mami efter en mkt fantastisk semestervecka. Flygplats och mys med mina Goa kollegor efter jobb.

Igår välkomstmöte och sen massor med jobb hela dagen lång. Unnade mig faktiskt att gå direkt hem utan att hitta på någonting efter jobbet, ibland behövs de!

Idag har jag Guide Online hela dagen! Ikväll blir det nog lite gött häng och dykteori!!

Hasta Luego 🙈🙏🏼🚶🏼‍♀️👠

Semestern är i full gång och jag njuter till fullo! Gör inte så mkt mer än att äta, sova, sola, läsa bok, och shoppar lite smått!! 🙏🏼

Vi har det väldigt bra på vårt fina hotell som visade sig vara riktigt bra. Vi bor 3 min från stranden och har cirka 5-10 min till staden.

Plus att denna vecka så prickade vi in ett fantastiskt högtryck här på ön. Det är helt fantastiskt!! Livet är inte orättvist alls för min del just nu. Här kommer lite bilder från veckan

Hasta Luego 🌴🎉🐫🎈🙏🏼

Oj vilken vecka! Det springer med rasande fart framåt. Veckan har bestått av extremt mkt jobb. För utöver mitt vanlig jobb så gör jag också nu faktiskt en jump som det heter. Det innebär att jag utbildas till team leader. Det tar mkt tid men Gud vad det är roligt.

Men veckans höjdpunkt har ju varit lördagen och söndagen.

Lördag = dykning. Vilken upplevelse det var. Väldigt annorlunda men också en utmaning då jag har sjukt mkt respekt för havet. Men vi gjorde vårt första dyk för att ta vårt certifikat. Vi fick göra massor med tester. Ta ut själva munstycket ur munnen och stopp tillbaka den igen och massor med andra grejer. Sen efter de så simmade vi runt i ungefär 45 minuters tid och kom på 8 m som djupast. Nästa vecka är de förhoppningsvis dyk igen och ett steg närmare att ta dykcertifikat.

På kvällen blev det middag med Amanda och Viggisen på en Brasiliansk restaurang. Dom slutade aldrig komma in med mat och Gud så gott det var. Vi tog oss vidare för att ta lite lördagsdrinkar och bara satt och snacka gött.

Idag söndag var det pang på igen i form av surfing. Dock lite mör i kroppen sen dykningen men upp på brädan igen för andra gången. Idag var det dock större vågor men lyckades att stå upp cirka 6 gånger innan jag vurpade. Har nog svalt halva havet men åh vad det är fantastiskt och surfa. Rekommenderar alla människor att pröva

Nu är det några timmars jobb kvar innan jag ska ligga i horisontellt läge för resten av kvällen.

Igår så passade också Louise och Emma på att fylla år mina små tussegull kollegor som jag jobbade tillsammans med i Turkiet massor av Grattis till dom

Imorgon kommer min Mami och 1 veckas semester väntar. Känns välbehövligt med en hälsovecka på ingång...

Hasta Luego 🏄🏽🎁💄😎🐟

Veckorna går här på den lilla ön! Vädret börjar bli varmare och jag klagar verkligen inte. På måndag kommer mamma och en veckas semester nere i syd väntar 😎

Igår var det ju som sagt fettisdagen och äntligen den riktiga fettisdagen. Vi tog med oss våra semlor till kontoret och bjöd runt till våra kollegor från flera olika länder. Vi fick massor av ros denna gången. Det var dock inte lika positivt när vi bjöd på lussebulle... hur kan man inte tycka om lussebulle? Det är ett gott spörsmål 😊

Idag börjar jag inte för än klockan två så passar på att samla å mig lite D-vitamin.

Som det ser ut nu så blir det faktiskt dykning på lördag. Det är min första gång och är väldigt spänd på de!!

Idag är det min fantastiska vän Josefines födelsedag. I snart 20 år har hon varit min bästa vän. Känner mig så privilegierad att ha henne som vän. Får fira dig här nerifrån ikväll ❤️

Snart jobb men först lite mer sol ☀️

Ha de gott 💄🙎🏼‍♂️🤓🎡

Halli!!

Dagen har gått i ett, vilket är rätt skönt med det här jobbet. Men det går fort när man har roligt!

Flygplatsen, team möte och sen lite extra jobb på kontoret. Begav mig sen hem till Amanda och Viktor och färdig bacon pasta stod klar på bordet😍

Imorgon ska vi möta alla våra nya gäster och så är det faktiskt fettisdagen. ÄNTLIGEN som vi väntat. Så just nu är bakningen i full gång.

Här får ni lite foton att kicka på från våran team fotografering. Såå härliga bilden med mitt lilla team ❤️

Ha de ☠️😺🙎🏼‍♂️🏃🏼

Hallå Hallå! Dagen har varit lugn och fin. Enbart guide online idag. kl. 14 tog jag mitt pick och pack om lämnade kontoret. Lunch uppe på takterassen och en liten liten sov i solen. Drog på mig träningskläder och gick bort mot ett litet köpcentrum vi har som heter El Campanario.

Väl där så mötte jag upp en fotograf för att motta bilderna från fredagens surf. Vi tog en kaffe ihop och hade en riktigt trevlig stund. Älskar friheten och öppenheten. Att bara kunna träffa en människa man inte känner och ta en kaffe ihop. Hon var dock inte spanjor utan italienare. Vi satt där ett tag och delade livserfarenheter, innan jag begav mig hemåt.

Sen blev det en liten stund på kontoret för att föra över alla nya bilder till datorn. Har även (som den organisatör man är) sorterat alla min bilder i mappar. Finns inget som är så tillfredställande :)

Kvällen avslutades med Amanda, Viggisen och Anne på en ny restaurang som vi inte besökt. Där åt vi stek och crema catalana. Mums. Så här kommer lite bilder från helgens surfing👌🏼imorgon ska ni få se våra fina bilder som vi tog ute i sanddynorna

Ha de💃🏼👯♂️👌🏼🚨

V9. Längesen jag uppdaterade nu. Lång vecka och dags att hitta tillbaka till vanliga rutiner igen, efter min lilla trip till Sverige! Veckan har rullat på ganska så vanligt på denna lilla Ö.

Fredag: Spelade mitt nya spel som jag inhandlade i Sverige "speak out" höll på att dö av skratt. Rekommenderas starkt.

Lördag: Jag och Viktor bakade äpple paj. Blev fantastisk gott. Hittade ju oxå marsan vaniljsås i min lilla Ikea gömma. Det gjorde ju det hela fantastiskt på en helt annan nivå. I med att vi slog på stort och gjorde två stycken så åt vi det två dagar i rad. Så på söndagen blev det äpple paj igen med Amanda och hennes syster som var på besök.

Måndag: Massor massor av jobb med fix och trix efter ett besök på flygplatsen.

Tisdag: Fick vi för oss att det var fettisdagen så vi skulle absolut baka semlor. När vi väl stod där och skulle blanda ihop allt, saknades jäst!! Det blev en liten spring till affären för att inhandla klara bullar istället och fira pre-fettisdagen. För till sist så insåg att det var ju inte fettisdagen. Väldigt gott blev det i alla fall till slut.

Onsdag & Torsdag: Blev det jobb och kvälls mys med Amanda och Viggisen. För tiden har även kommit för Frida att se skam. Så skam maraton har stått på schemat och 1,5 säsong har vi lyckats med att se.

Fredag: Veckan höjdpunkt. Amanda och jag åkte med på surfing utflykt. Fy farao vad roligt det var. Extremt svårt och jobbigt men Gud vad roligt. Tror att jag faktiskt redan nästa vecka ska ut och surfa igen.

På kvällen blev det lite partaj och rajraj ute i Corralejo!!

Idag lördag: har det varit en härlig dag. Vi i TUI Nordic bestämde oss för att åka ut i sanddynorna och ta lite team foton för att ha med sig från denna destination. Blev en väldigt mysig stund ute i fantastiska Las Dunas.

Ikväll blir det nog lite mer skam. Här kommer lite bilder från veckan. Fler bilder kommer oxå komma från surfingen och fotograferingen

Hasta Luego ☕️️💃🏼🚨💁🏼

Halli Hallå! Då var man tillbaka på denna lilla ö. Efter en härlig/hektisk/underbar vecka hemma i Sverige är det nu tillbaka till vardagen och mitt älskade lilla jobb.

Han med både det ena och det andra när jag var hemma. Han till och med stundtals ta det lite lugnt. Han träffa massor av vänner, familj och mysa te de. Känner mig så privilegierad att ha så många fantastiska människor i mitt liv. ❤️

Blev massa fika på stan, lite shopping lite fest, husmanskost som skinkstek med ris, sås och gelé och falukorv med stuvade makaroner. Han oxå med att fixa barret hos Johanna och blev så nöjd. En av de absoluta höjdpunkterna var att träffa Veronica och hennes lilla Nellie, som jag längtat till och träffa dem. Tackar älskade Sverige/Gbg för en härlig vecka hemma.🇸🇪

Men i torsdags så tog jag flyget tillbaka och landade lokal tid vid 14:30🇮🇨. Då blev det den härliga lokal bussen hem till Corran och kvällen avslutades med en middag med Viggisen! Vi har bestämt oss för att alltid besöka en ny restaurang nu när vi väl går ut och äter, för att uppleva så mkt som möjligt.

Igår gick resterande delen av teamet ut men jag stannade hemma på grund av nödtelefonen och tidigt jobb.

Idag blir det jobb hela dagen, men ska nog njuta av solen lite på min siesta.

Här kommer en liten bild bomb från veckan!!!