Tja tja bloggen! Denna helg består bara av jobb jobb och ännu mer jobb men jag lyckades tanig ur sängen igår och åka in till Palma med Evelyn! Jag hade spanat in ett café ett tag som heter Mariolas Bakery och dit åkte vi!

Vi beställde in ett stort fat pannkakor med glass/choklad/vaniljsås/Nutella och maltesers och en dulce de leche och en red velvet muffin! Jag drack en chai latte som smakade PRECIS som de ska göra och en Evelyn drack en varm choklad som verkligen smakade och kändes som att hälla i sig smält vit choklad. Behöver inte säga något annat än att det var G O T T. Det enda negativa var att det skulle ha varit najs med nå jordgubbar eller någon annan frukt till pannkakorna då det blev väldigt mäktigt men förutom det 5/5!

Nu ligger jag i sängen och försöker vila bort eftersmaken av gårdagens tiotimmars pass :)) Om två timmar är det dags igen men ikväll slutar jag 00 så då hinner jag sova ut riktigt imorgon då jag börjar 17! Det som står på schemat då är sola, en sväng till gymmet och kanske ett doktorsbesök, vi får se om jag orkar ta tag i det!

Tack och hej leverpastej

PS. bild från den jättefina solnedgången igår

Hej hej!👋👋
Ligger just nu som vanligt i sängen med fläkten på Max!
Det märks att det börjar bli svalare på Sicilien nu, inga mer dagar med 40+ vilket är skönt! Idag har jag varit i Catania för lite seightseeing samt shopping, kom hem med en hel den. Saknar massa kläder o skor som jag har hemma i sverige så behövde köpa lite nytt nu.

Annars igår så var vi på vulkanöarna igen och denna gång var det otroligt mysigt! Det är rätt häftigt att veta att jag har nu varit på 3 stycken olika aktiva vulkaner.

Ikväll tror jag vi ska utforska ett lite minitivoli, och imrn, måndag och tisdag förmiddag så är jag ledig så då blir det stranden ☀️☀️

Puss o hej leverpastej
Freja

Som alla torsdagar så har jag varit ledig idag och dagen började med ett gympass a la mig själv och en halvtimmes bålstyrka under Nike-appens kontroll.

Efter det åt jag en proteinyoghurt och flingor till frukost innan jag begav mig till stranden för en och en halvtimmes solande. Ska tydligen vara med på någon TUI-photoshoot nästa tisdag och känner mig lite blek efter förra veckans vistelse i Svea rike!! Dock har jag haft världens huvud/käkvärk hela dagen så många timmar spenderades i sängen (sov 11 timmar ockdå :))). Vet ej vad det beror på men har haft ett tryck i huvudet några dagar som nu har spridit sig ner i hela vänster ansiktshalva :/ Blir det inte bättre tills på måndag så åker jag till doktorn och kollar upp det för det här går inte för sig!!

Trotsade dock huvudvärken vid 19:00 och åkte iväg till Palma för att för andra gången äta på BÄSTA hamburgarstället Badal!! Inte ett dugg besviken den här gången heller, jag åt en vanlig hamburgare med grueyere och rostad lök som tillbehör och Evelyn gick all in på en hamburgare med foie gras, lök, päron och massa annat konstigt på som hon sa var störtgod den också! Trots en fet burgare och sötpommes i magen hade vi fortfarande plats för efterrätt och det blev en "extreme chocolate" på någon restaurang som hette Ritz och låg nere vid hamnen nästan. Den lämnade inte heller oss besvikna utan chokladglassen och chokladfondanten gjorde mig lite ledsen när den tog slut (pga yumminess).

Nu ligger jag äntligen i sängen och ska sova hur länge som helst, nattiii

Man kan äta god pizza även fast man inte bor i pizzans land!! Det bevisade L'artista Napoleana, en italiensk restaurang i Can pastilla. Förutom pizza har de också sallader och pasta som serverar i en skål (!!) av pizza och massa vanlig pasta. Evelyn tog en pizza med ajvar stark salami ost och lite annat gott och jag tog en med getost, parmesan, honung och massa ruccola, båda var SÅHÄR goda. På dom fick man till och med en liten rökt Buffalo mozzarella.

Servitören missförstod dock Evelyne och vi fick tre pizzor istället för de två vi beställde men den tredje fick gratis som take away :)) Det var en panerad/friterad calzone med ricotta tomat och skinka i bland annat, mycket god den också!

När första matkomat hade lagt sig så beställde vi även in nutellepizzan för lets be real, det var typ anledningen till att vi var på restaurangen. Bröd och Nutella kan inte bli fel så den här pizzan var det heller inget fel på utan den var också SÅHÄR god.

Efter att sedan ha rullat ut ur restaurangen så gick vi hela vägen hem till arenal vilket är ungefär en timmes promenad längs stranden. Den behövdes verkligen och jag fick se mer av det tyska området än vad jag hade gjort tidigare och längs stranden såg det faktiskt väldigt fint ut! Inte alls som utanför alla struppklubbar och Bierkönig eller Mega park. Dit sticker jag nog och äter/tar en drink någon gång efter lite tripadvisor research.

Nu idag har jag fixat fransarna och äntligen fyllt på min del av kylskåpet igen, kvar på att-göra-listan är att chilla, köra mitt Nike-träningspass (asbra app btw!!!) och sedan kaaanske åka till Palma ikväll. Har ärligt bara lust att inte göra någonting men vi får se!

Ha det gott, igelkott

Började dagen med en kort löprunda på 3mil, verkligen sååå skönt att få starta turen med en kort löprunda! Sedan hade jag så mycket energi så jag lagade och åt en jättestor frukost med smoothie, ägg, avokado osv. Efter det tog jag en tur till affärerna och shoppade massa för att sedan komma hem och träna lite till och äta en stor sallad till lunch.

Så kanske dagen har sett ur för nån annan men själv har jag tagit en kort löprunda ner till stranden på 100meter där jag har spenderat hela förmiddagen. Efter stranden har jag ätit lunch och nu ligger jag i sängen efter min 2 timmars siesta.
Imorgon börjar jag På riktigt på jobbet så det ska bli så spännande!

Igår var jag och Py på en båttrip som var allt annat än vad vi hade förväntat oss! Vi trodde att vi skulle ligga på stor katamaran som seglade stilla och stannade då och då så man kunde hoppa i och bada. sedan på kvällen kunde man få avnjuta ett glasvin samtidigt som man såg ut över en aktiv vulkan som sprutade lite lava vid solnedgången.
MEN nejnej, vi satt först på en busstur på 2 timmar sedan på en lokalmotorbåt med MASSA människor som spydde överallt och HELA båtturen pga åksjuka!! Båten var en mardröm och vi fick inte bada från båten och inte heller avnjuta ett glas vin till solnedgång, utan vi fick kämpa för våra liv för att inte spy.

Kram från mig

• Freja

Här kommer lite bilder från bröllopet!

Vi sov som jag kanske sagt över där på fredag och då fick jag min efterlängtade kräftskiva!! Alla bröder var där med sina respektive och även Taekos döttrar så det var en riktigt mysmiddag❤️❤️

Sov riktigt dåligt mellan fredagen och lördagen och sen kom pappa med bridezilla attityd dom första fem minuterna av min morgon så halva lördagen förstördes lite tyvärr.. dock så var det bara att suck it up och le för ville verkligen inte förstöra pappas dag med mitt humör och lack of sleep. Sprang runt hela dagen och plockade och diskade och fixade för att dom skulle slippa tänka på sådant så bröllopet blev inte riktigt som jag hade tänkt mig med mingel och trevligheter. Dock ska jag inte klaga, det var jättefint och jag är glad över att jag kunde ge pappa en fin dag.

Nu är vi i alla fall hos mamma och väntar på att hon ska komma hem så jag hinner pussa lite på henne innan jag flyger hem kl 19 ikväll! Imorgon jobbar jag 08-15 och sen vill jag fixa mina fransar och svänga förbi gymmet innan jag ska sova uuuuut. Blir en vanlig måndag helt enkelt.

Måste fortsätta kolla på (sämsta) filmen Wonder woman nu, tjaråååå

Hejhej!
Idag har jag varit på en båttur till naturreservatet Isola Bella, jag snorklade med massa olika fiskar, stor som små samt några obehagliga brännmaneter. Drömmen är att kunna ta dykcertifikat så jag slipper ha snorkeln och endast simma på ytan, men tror ej att jag kommer hinna göra det här utan förhoppningvis blir det till vinter. Det var iaf otroligt fint! Kan verkligen rekommendera att åka ut med en båt för att kunna bada och snorkla där. Han som jobbade på båten blev lite kär i mig och bjöd ut mig på middag. Han ba" A beautiful girl like you can't be singel, but I'm ready to take a chance and ask if you want to go to dinner and then I take you to my place"
Blev ingen middag med han, utan lagade pizza med Py på en resturang vilket var roligt!

Igår så var jag och py uppe i Castelmola som ligger högt uppe på ett berg! Otroligt fint var det, väldigt gammal by med inslag från antikens Grekland! Rekommenderar att äta middag där så man ser ut över hela naxos, taormina och Etna!💕💕

Puss o hej

Hej gaiiiis!

Nu har jag snart varit på svensk mark i ett dygn och som Taeko sa, känns inte ens som att jag har varit borta! Bröllopsförberedelserna är i full gång men jag Rebecca och Celina smet idag iväg för en heldag på mall där Becca stod för all shopping. Vi åt sedan på icha icha (supergott och fräscht mkt grönsaker) och kollade på Spiderman: Homecoming.

ÄLSKAR verkligen Avengers filmerna och att spiderman får vara med är bara kuuul! Redan taggad på att se Panther och Ragnarök (Thor) som kommer senare i år och i den nya Avengers som gör att allt börjar allt att knytas ihop ännu mer då till och med Guardians of the galaxy kommer vara med i filmen. Vet dock inte vad jag tycker om att dom lägger ihop verkligen ALLT men har gillat alla Marvel filmer hittils så vi får väl se..

Sitter nu i alla fall proppmätt på tåget på väg hem och funderar lite över vad jag ska göra ikväll. Det mest tilltalande är att bara få krypa ihop i soffan bredvid Celina och ta det lugnt nu när jag väl får vara ledig. Förmodligen lägga mig tidigt så jag kan träna imorgon innan det bär av mot frukost med Mimmi, Olle och Mårten och sedan bröllopsfix på ön hela eftermiddagen. Det andra alternativet är att gå ut i Stockholm och göra något utav att jag har en natt hemma men om jag ska vara ärlig så känns det inte alls lika tilltalande. Decisions, decisions.

Vad jag än bestämmer mig för att göra så lär bloggen få reda på det i alla fall :))

Lördag igår vilket tills kl 23 gick förvånansvärt bra men sedan kom helvetet som varje lördag.. skulle jobba 19-03 men kom inte hem förens efter 05 då vårat flyg från Sundsvall var två timmar försenat. Det var även kaos med en buss vars AC gick sönder och typ tre andra försenade flyg men jag grät inte så det var positivt i alla fall :))

Efter sex timmars sömn, lite träning och quinoasallad så är jag tillbaka till jobbet mellan 16-00 idag! Imorgon är jag leeeedig och sen kommer det ta två sekunder tills jag är hemma i Sverige <333

Jag skulle verkligen vilja äta kräftor medans jag är hemma men har verkligen inte ork att styra upp något så vi får se. Kommer missa mamma dock då hon ska på bröllop i England :((

Nu ska jag jobba vidare, tack och hej!

Hejsvejs🌴🌴

Idag har det varit en otroligt händelserik dag!
Det började med igår natt då jag skulle gå hem till hotellet för att sova och det visar sig att hela hotellet hade stängt för natten. Dvs jag lämnades utanför och kunde inte ta min in. Klockan var runt 4 och jag skulle upp klockan 7. Som tur var så fick jag sova hos en kollega men när jag väl kom till hotellet på morgonen runt 7tiden så var det fortfarande stängt.

Det löste sig iaf med att hotellet öppnade 7.55 så jag hann springa upp till mitt rum byta om och sen springa till bussen. Idag skulle jag till Siciliens och Europas största vulkan, "mamma Etna" som de kallar den här! Det var otroligt häftigt att se och jag skulle verkligen rekommendera den trippen.
Coolaste är att på vintern kan man åka skidor på vulkanen, vilket jag gärna skulle vilka göra!!

Imorgon ska jag på en annan utflykt som heter "Gudfadern" ska bli roligt!