Hej på er lovies!!!!! Dags för update!!!

Nu har jag två och en halvdagars ledighet innan jag ska börja skugga kollegor på mina framtida hotell och åka på utflykter för att lära mig dom. Jag bor tillsammans med två tjejer som jag träffade på SMILES acadamy och jag är såååååååååå nöjd, det är verkligen två tjejer som jag känner att jag har gemensamma saker och intressen med!

Själva Playa del ingles är jag lite halvnöjd med, stranden och strandpromenaden var verkligen inte alls vad jag förväntade mig! Det är coolt med sanddynerna och stranden är riktigt stor men det ser ganska schletet ut alltihopa..

Dock har vi faktiskt inte varit ute och festat än (tanterna har haft tacokväll och varit ute och ätit middag ett gäng istället) men ikväll ska vi ut då det är "Guide Monday" vilket innebär att alla guider sticker ut. Förhoppningsvis ser allt snyggare ut i mörkret🌃

Den viktigaste updaten är dock ATT JAG OCH FREJA FICK IBIZA TILLSAMMANS NÄSTA SOMMAR!!!!! hur SjuKt!!!! Är väldigt glad och kan nästan inte förstå det än❤️❤️❤️ Jag ser framemot sex slitiga härliga månader här och sedan sex månader med min bästavän🌞

Update om utgången och snygga killar kommer imorgon, jobbar bara 17-19 och ska skugga en kollega för att se vad det är jag ska göra när jag börjar jobba. Som jag förstår det så kommer jag att jobba 09-12 och sedan 17-19 med service på olika hotell. Tror även att jag kommer att hålla i utflykter vissa dagar!

Tack och hej leverpastej

Nu har jag sagt hejdå till Mallis och haft min första dag här på Gran Canaria!! Just nu bor jag och 40 andra nordics på ett hotell för vår SMILE academy (en utbildning) och dagarna fram till torsdag kommer bara bestå av att lära lära lära. På torsdag däremot åker jag iväg mot min nya lägenhet och börjar min in-destination training vilket innebär att åka på utflykter, leka med en iPad och skugga andra kollegor.

Jag är supertaggad på den här säsongen och alla som jag har träffat är hur mysiga som helst trots att det är väldigt stelt :)) Nu väntar jag bara på att få äta middag och sen få sova helt ärlig för är heeeelt slut. Festa kan jag göra när jag kommer fram till det nordiska komplexet och har 100 kollegor inom 500 m avstånd.

När jag har landat lite kommer ett inlägg med "best of" men än så länge får ni nöja er med dessa bilder pusssss

Nu befinner jag mig i kap verde, Boavista!

Det är cirka 30 grader här, lite blåsigt men strålande sol! Så otroligt fin natur här men flera kilometer lång sandstrand och massa sanddyner, sådana som man hoppade i när man var liten.

Kulturen här är dock så annorlunda, det är
Barn överallt eftersom att föräldrar behöver jobba ovh tyvärr så går inte alla i skolan. Det är mycket hundar och katter överallt som jag vill kela med men vågar knappt röra då många av de har löss och skabb osv. Men idag så gick vi en lång morgonpromenad längs strandkanten och då hade vi 3 hundar som följde med oss hela vägen fram och tillbaka som om de vore våra hundar. Om
Vi stannade då stannade hundarna för att vänta på oss och om vi sprang då sprang hundarna och annars gick de i vår takt.

Maten här är lite dyrare eftersom att i stort sett så är all mat importerad eftersom att här på boa vista är det svårt att odla något då det knappt regnar här eller är så mycket annat än strand och öken.

Men otroligt häftigt att vars här verkligen!

Vi hörs
Freja

Hej beeeaches!!

Idag är det kanelbullensdag och att inte få äta en deliciös nybakt kanelbulle breaks my heart (och nej tänker inte köpa ingredienser och baka och jäsa saker åker typ imorgon). Inga sura miner här ändås utan allt rullar på fint.

Jobbar dagspass den här veckan vilket är OTROLIGT skönt och det gör att jag kan hitta på massa kul på kvällen! Igår kväll till exempel var jag med BENE-teamet (belgium netherlands) på en restaurang där vi fick ett bord med en grill i mitten och man satt och grillade all sin mat själv! Det var mkt gott och Sylvias pojkvän deläger stället så vi fick göttig rabatt också vilket min plånbok inte säger nej till.

I måndags hyrde jag och Evelyne en moppe och scootade iväg till Cala pi i och det var så jäkla kul. Det spöregnade när vi körde i 70 km/h hem och regnet piskade ihjäl våra ansikten men det var helt klart värt! På kvällen körde vi en sista bästa på BÄSTA Badal och jag kommer garanterat sakna deras hamburgare </333

Idag har jag jobbat och kom precis hem från litt spinning på gymmet och när jag skrivit klart detta inlägg och duschat ska jag laga gnocchi med svamp och spenatsås (muuummsmsmsms hoppas jag)

Nedan kommer en liten bildbomb, tack och hej!

Otroligt obekväm jänta

Hej hopp!!

Sitter just nu i rövmaskinen på gymmet så passar på att skriva ett litet inlägg!! Den nionde åker jag iväg till gran canaria och jag har inte fått någon information what so ever om hur jag ska bo eller var eller vem som är min teamleader eller någonting, känns bra :))

Oavsett så ska jag njuta de sista dagarna jag har här och jag och evelyne är faktiskt lediga tillsammans VARJE gång de här tio dagarna!! Vårt schema är således fullspäckat, vi ska hyra scooter, besöka så många fina stränder vi bara kan och äta på alla våra favoritställen igen! För henne så går flyget hem den 20de så hon får klara sig själv ett tag när jag har lämnat </33

Igår besökte vi Cala ratjada för första gången och det var huuuur fint som helst!!! Vi var i calan Cala Gat/Cala Cat och det är en väldigt liten Cala ungefär tio min strandpromenad från port de ratjada så det var trångt men det vi fick ändå plats att klämma ner oss! Vi åt tapas till lunch pch hade det riksgött! Vi besökte även cala millor och cala bona men detta var inte alls lika fint utan typ bara stora stränder. Nedanför kommer bildbomb!!

Port de ratjada och cala gat

Som ni ser är det galeeeeeet fint och kristallklart vatten. Ska göra en liten best of mallorca innan jag åker och Cala Gat är än så länge en solklar etta på den listan!!

Dagen innan åt vi middag på la perla och den restaurangen är däremot absolut inte en etta, så överskattad verkligen. Visst det är fint och gott men min pasta var alldeles för salt och förättssoppan och svamppastan smakar exakt likadant.. här kommer några bilder iaf

Nu ska jag snart gå hem från gymmet och då är det pannkakslunch som står på schemat!! Ska bli göttttttt

See you later alligator 🐊🐊

Varje vecka räknar jag ner tills jag blir ledig och mu är det bara två dagar kvar❤️❤️❤️ Igår innan jobbet smet jag och Evelyne iväg till Cala Blava en timme för att få lite sol (bilden ovan).

Dagen innan åt vi lunch med teamleader Hannelore för att fira hennes födelsedag och för att vi tyckte lite synd omg henne då ingen kom på hennes födelsedagsfirande dagen innan.. Åt jättegod bläckfisk med potatismos och sedan en glass på det!

Helgen har varit mindre hektisk helger brukar vara så överlevde utan problem!!
B
Tack och hej leverpastej

Hejhej!

Sitter nu på sängen och samlar kraft inför att städa vår lägenhet, Py åker på onsdag:(((
Och jag åker förmodligen den 5e men min biljett är inte bokad än så får se om det blir senare.

Ska verkligen bli så tråkigt att skiljas från Pysen, men så är guidelife :))
Ikväll ska vi ut hela teamet och äta som en Goodbye -middag för Py. Nästa vecka åker även en annan kollega så nu är det inte långt kvar innan denna säsong är slut. Men jag har haft/har såå roligt här med ett superbra team så kul att få börja som guide på en bra destination där jag har fått lära mig så mycket av mina kollegor.

Jag tänkte börja packa lite smått nu jag med så det inte blir så mycket sista dagen utan att jag kan då fokusera på att städa ut lägenheten.

Igår snöade det på Etna, vulkanen som jag håller utflykter till på fredagar!! Så sjukt att det redan är snö där.

Aja de var en lite Update från mig
Puss o kram
Freja

Hej tjolahopp

Fullt på schemat igår, efter fyra och en halvtimmes sömn åkte jag och Matilda iväg på en TUI photoshoot som vi hade blivit utvalda till! Bilderna kommer att användas i tuis rekryteringskataloger och andra TUI kataloger/hjälp/guideböcker. Det var väldigt kul och man blev ompysslad av både makeup artist och stylist!! I slutet fick vi massa goda mackor och fick ta en sneakpeak på bilderna som redan då var riktigt snygga och såg hur proffsiga ut som helst!!

På kvällen hade halva airport-teamet end of season party med 300 andra reps här från ön och även det var jättekul!! Maten var god, man fick piffa upp sig och alla var bara på ett härligt humör! Efter middagen blev det lite dans och sen fick jag och Evelyne skjuts Hannelore tillbaka playa palma där vi skulle ut. Deeeeet gick inte så jättebra då vi båda däckade i min säng som dom två ta tanterna vi är hehe

Idag har vi varit och handlat och sedan bakar både Cupcakes och cookies!! Det är ungefär det enda jag har ätit idag men det var riiiiktigt gött. Om en timme står zumba på schemat och sen är det Netflix and chill!!!

Hörs!!

Hej och hallå från strejkarn!!

Har vägrat att skriva ett inlägg innan freja gjorde det för hon bloggar alldeles för lite tycker jag men nu är strejken avblåst!

Denna vecka som har passerat har mest bestått av jobb träning sova jobb träning sova, träning sova jobb ungefär! Den har även varit väldigt upp och ner då jag fick min destination sist av alla i HELA världen, och att de innan det sa att de kanske skulle skicka hem mig pga för många nordiska reseledare ute i världen redan så det har sugit. Dock har jag nu ÄNTLIGEN fått en destination och mig hittar ni på gran canaria i vinter!!

Jag och freja gjorde ett sista försök till att få samma vinterdestination men icke sa nicke, dock skulle hon försöka att fixa ihop oss till sommaren eftersom att vi bad henne så snällt (head of nordic destinations). Jag är ändå nöjd med gran canaria, det ska vara varmt och ett paradis för oss nordics då det är mycket mer sammanhållning och fest där i jämförelse med de andra destinationerna så vi får se, jag trivs nog!!

På jobbet i övrigt har det också varit lite upp och ner då jag under "vi skickar hem dig"-perioden mådde lite dåligt och kände att hur bra man än jobbar så bara skiter dom i det och inte har det i åtanke alls. Kände mig så obetydlig och värdelös på jobbet verkligen men sedan så var det upp till bevis när saker sket sig inte en, utan fyra gånger för våra gäster och jag kom in som en räddare i nöden!! Efter varje incident var de överlyckliga av min hjälp och jag kände att FAN jo jag är bra på mitt jobb och flygplatsen hade varit bajs utan mig så nu känner jag mig som att jag är on fire!!

Det som har hänt är:

Familj missade sitt flyg Ä

En kvinna tappade bort son man

Fransk flygplats/flygkontrollen strejk = ALLA flyg var försenade och det blev ett jäkla fix

Tropisk storm = vi var tvungna att avbryta alla transfers och chilla med gästerna inomhus och jag var mingling queen

Nu idag så ska jag snart till gymet och sedan jobbar jag 17-00. Imorgon är det photoshoot på schemat och på kvällen är det dags för vår End of season fest!!

Mer om det får ni senare, tjarråpp

Tråkigt utan bilder så här får ni två lökiga bilder på mig från veckan som gått

Hej från sämsta uppdateraren!

Kom precis tillbaks till lägenheten efter att ha varit ute på en lång vandring i flippflopp till en mattaffär som låg några kilometer bort. Har mat och stora skavsår mellan tårna nu.

Idag har jag varit ledig och har försökt baka bullar utan ordentlig jäst, smaken var god i sig men konsistensen blev dessvärre sämre.

Nedanför min lägenhet har jag 3 kattungar som jamar konstant men som leker hela tiden också, jättesöta!! Kattungarna är fast på bottenvåningen, där ingen bor för tillfället så de kommer inte ut i det fria. Jag har försökt att rädda de samt att mata de lite då och då. Idag såg jag något som värmde i hjärtat, mamma kom ner till de ungarna och gav de mat så de inte behöver svälta iallafall!!

Jag har fått reda på min nästa destination som kommer att vara KAP VERDE! ska bli så spännande att få uppleva kulturen som finns på den ön! Nu har jag ju sett en del av den sicilianska kulturen och ätit mängder av pizza och pasta så ska bli kul med variation!!

Annars händer det inte så mycket här, jobbar, sover och kollar på friends!