Hallå!

Nu var det längesen jag skrev något här men har verkligen inte haft någonting att skriva om.

Vi har varit på koh Tao 8 dagar och 4 av dom dagarna bodde vi mitt i djungeln på ett hotell som hade en halvgalen gammal brittisk gubbe som mobbade oss för vi var svenskar. Han hade bott i Sverige och hävdade att han blivit hämtad med polishelikopter för att han han kört 5 km/h för fort 😂

Efter det bodde vi fyra nätter i sairee där det inte hände mycket förutom att vi var på pub crawl och Nicole och Micke dök.

Just nu är vi tillbaka på koh phangan, planen var ju att ta sig till koh lipe och sen vidare till langlawi i Malaysia men det var alldeles för dyrt och krångligt så vi ska stanna här tills vi flyger till Malaysia på söndag och sen är vi i kuala lumpur i en vecka. Det där blev typ världens längsta mening haha, sorry for that.

Här på koh phangan ska vi på half moon party i djungeln imorgon och idag är det poolparty på hotellet så det ska bli kuuul.

Vädret har varit katastrof de senaste dagarna, regnet vräker ner och det är storm så båtresan hit var rätt guppig men vi överlevde det med.

Eftersom vi inte har så mycket att göra på dagarna så har vi börjat kolla på en serie som heter Westworld och den är så bra, rekommenderas verkligen!

Vi har varit ute och rest i över två månader nu, det känns som typ ett halvår och sedan är det ca 3 månader tills resande innan vi ska försöka hitta jobb osv!

Detta betyder även att jag inte ätit kött (typ biff/nötkött osv) på 2 månader och inte ätit kyckling på en månad! Vi alla tre är pescetarianer, alltså att vi äter fisk ibland men det blir max en gång i veckan, annars äter vi vegetariskt! Det känns jättebra, jag har sedan jag var kanske 12-13 velat bli vegetarian men inte kunnat eftersom jag bott hemma och ätit det som familjen ätit eftersom det är enklast. Jag har aldrig varit ett så stort fan av kött förutom hamburgare (haha) jag har mest gillat kyckling men har varit sugen på det kanske tre gånger. Tycker verkligen folk borde testa att ha en vegetarisk dag i veckan för att se hur mycket man faktiskt kan laga utan att äta kött!

Over and out!

Hello!

Just nu befinner vi oss på Koh Phangan och innan dess var vi på Koh Samui i fyra dagar och här har vi också varit i fyra dagar. Imorgon åker vi till Koh Tao och sedan vidare mot andra sidan Thailand där vi ska ta båten till Malaysia.

Det har varit väldigt dåligt väder, mest regn och moln så vi har inte haft så mycket att göra. Det är mycket fest vid stranden där vi bor så vi var ute en gång men det är rätt svårt att sova med all musik som dom pensionärer vi är.

Nicole vann en limbotävling där själva limbon var gjord av eld, jag stod som en orolig mormor under hela tiden men hon överlevde som tur var haha!

Ska försöka uppdatera mer här men det är lite krångligt med wi-fi osv!

Kram!

Nu har vi varit fyra dagar här i Bangkok och vi är så nöjda över att vara tillbaka i Asien så vi kan leva vårt lyxliv som vi vant oss med i Bali haha. Skämt åsido men man får så mycket mer för pengarna här så det var verkligen rätt beslut att åka hit, plus att vi alla trivs mer i det lite mer röriga sättet som är här jämfört med t.ex. Australien eller Sverige.

Imorgon ska vi ta flyget till sura thani, sova en natt där och sen åka ut till ko samui, khao tao och koh phangan Det är så otroligt billigt att flyga här, typ 220 kr så vi kände att det var bättre än att ta en tio timmars buss ner till sura thani.

I Bangkok har vi mest kollat runt i dom enorma köpcentrumen, Micke har klippt sig och sen har vi träffat Nicoles kompis Fredrik och hans flickvän som bor här. Dom bor på sjuttonde i en skyskrapa med pool som vi hängde vid idag.

Igår visade Fredriks flickvän som är från Thailand oss ett matställe där många studenter äter så vi testa "riktig" thaimat.

Annars mår vi prima, jag älskar verkligen att resa och har redan ångest över att en dag återvända till Sverige men den dagen den sorgen som man brukar säga.

Kram på er!

Just nu befinner vi oss hos Nicoles mormors kompis Theonie i en förort till Sydney, vi bor här två nätter helt gratis och vi har blivit så bortskämda med massa mat. Vi pratade igår om att det känns konstigt att vara i ett hem efter att ha bott på hotell/hostel så länge!

Vi kom till Sydney i söndags och vi bodde först på ett hostel vid bondi beach som inte var så nice, vi skulle stannat där tills på söndag men som tur var kunde vi bo hos Theonie sista nätterna och få pengarna tillbaka för de nätterna vi inte bodde där.

Sydney är så otroligt dyrt att leva i (maten i mataffären är ca dubbla priset än i Sverige) så vi har faktiskt bokat biljetter till Thailand och Malaysia, vi åker på söndag och flyger tillbaka från Kuala Lumpur den 18/12, sen kommer mickes kompis Caroline till Sydney den 24/12 och resten av gänget den 30/12!

Annars är det bra med oss, jag och Nicole är rätt förkylda men vi överlever!

Här kommer lite bilder från den senaste tiden

Internet har varit så himla dåligt den senaste veckan så har inte kunnat blogga hehe men sådant är livet!

Vi har iallafall varit i Ubud i fem dagar och här har vi gjort en massa roliga aktiviteter.

Vi har gått en djungelpromenad till ett ställe med infinitypool som heter junglefish, sett vattenfall och kaffeplantage där dom gjorde luwak-kaffe som är gjort av bajset från luwak djuret, varit på ett kattcafé, tillverkat egen choklad och igår så körde vi river rafting på en 11 km flod och det var SÅ kul.

Vi har också träffat en hinduistisk medicinman med det roligaste skrattet någonsin på en bar, verkligen en så speciell människa. Det är verkligen det roligaste med att resa att man träffar så många olika karaktärer.

Nu sitter vi och försöker hitta transport vidare till Canggu där vi ska vara i tre nätter, sedan åker vi tillbaka till kuta och sedan åker vi till Australien på lördag kväll!

Vi hörs snart!

hej!
Just nu befinner vi oss i ubud och vi trivs jättebra här! Återkommer med ett  mer utförligt inlägg imorgon!

Kram!

Jag ber som ödmjukast om ursäkt för den dåliga uppdateringen men det har varit fullt upp med annat vilket jag älskar, man spenderar så mycket mindre tid med mobilen här än vad man gör hemma!

Just nu är vi på Gili Trawangan, vi kom hit igår så direkt när vi kom fram snorklade vi vid stranden och såg ett jättesköldpadda till och med, det finns massor här men jag trodde att man behövde åka ut en bit med båt som jag gjorde förra året när jag var här med Sara och Linda. Det var ett gäng spanjorer som rörde sköldpaddan vilket man absolut inte får göra då dom andra sköldpaddorna kan stöta ut den så Nicole sa till, det är bra att ha henne ibland!

Innan vi kom hit var vi 4 nätter i seminyak där vi hängde på stranden, Micke testade att surfa och han och Nicole blev utskällda av badvakten för det var röd flagga (så typiskt turistigt att tro att man kan ge sig ut att surfa i dom vågorna med noll erfarenhet) och så var vi på typ världens vackraste restaurang som sedan blev en klubb som heter la favela (fick inga bra bilder för det var så dåligt ljus dock).

Här på gili var planen att Nicole och Micke skulle ta sina open water dykcertifikat i tre dagar så dom började idag men Nicole valde att inte fortsätta så hon och jag får roa oss själva, imorgon kanske vi åker på snorkeltur eller kör lite yoga men jag är så fruktansvärt stel så jag kanske skippar det haha 😂

Puss och kram!

• Bali

Nu har vi varit här i Uluwatu i fem dagar och åker vidare till seminyak imorgon. Vi har haft det så bra här, vi skulle egentligen åkt vidare för 2 dagar sedan men vi bestämde oss för att stanna i 2 nätter till.

Vi har mest hängt på stranden (det har varit så bra väder, håller tummarna för att det fortsätter så) och hängt med folk som vi träffat på vårt hotell på kvällarna. I förrgår var vi ute på en bar som heter Single Fin, det var sjukt mycket folk men vi hade kul ändå. Efter det stängde vid 1 så fortsatte festen utanför supermarketen, så random men så är det här i Bali.

Vi hade en upplevelse med uber när vi skulle hit också, vi fick en chaufför som kunde kanske 10 ord engelska och som inte hittade vårt hotell så efter typ 1 timmes letande så gav vi upp och vad honom släppa av oss vid ett annat hotell så vi kunde hitta en annan taxi. När vi ska gå ur taxin har chauffören mage att be om 100 000 rupier extra vilket är ca 70 kr men vi sa åt honom att han inte skulle få det, han blev lite sur men sånt är livet. Det slutade med att vi avbokade det första hotellet för att vi insåg att vi aldrig skulle hitta det och bokade ett annat haha 😂

Vi hörs snart!!

Heej bloggen!

Just ni sitter vi lite döda på hotellet och ska äta middag. Vi var ute på ett ställe som heter sky garden igår där vi fick buffé och all you kan drink i 3 h för endast typ 80 kr. Vi hade så kul och vi träffade en massa australiensare!

Idag har vi sovit halva dagen, ingen var särskilt full igår men vi var så trötta så idag har vi bara gått runt lite stan.

Imorgon åker vi till uluwatu och stannar där i 3 dagar så vi hörs när vi är där!

• Bali

Vi har precis vaknat och är redo för dag två!

Resan hit gick jättebra, lite segt att åka så länge, det tog runt 24 h hit men det är det så värt! När vi kom fram var det världens regn och åska, det är tydligen början på regnperioden här men när jag var här i oktober förra året så regnade det inte en droppe..

Igår var det iallafall sol på dagen så då gick vi till kuta beach och badade. Nicole och Micke shoppade lite kläder efter det och på kvällen åt vi gado gado som är en indonesisk rätt bestående av tofu, grönsaker och jordnötssås.

Efter vi åt middag så gick vi till en bar som låg på taket av ett köpcentrum så man såg verkligen blixtarna på himlen bra därifrån. Efter ett tag så gick vi in på en klubb som också låg där och kollade på ett indonesiskt coverband.

På måndag ska vi egentligen åka till gili öarna men eftersom vädret är sådär så skjuter vi upp det tills det är bättre väder då det inte finns så mycket annat att göra på gili än att sola och bada.

Det var allt för denna gång, vi hörs snart!