Just nu befinner vi oss i Brisbane och åker vidare till Noosa imorgon. Vi har hittills stannat i coff's harbour, Byron bay och surfers paradise och alla ställen har varit väldigt olika men charmiga på sitt sätt!

Coff's harbour var inte mycket att hänga i julgranen, vårt hostel låg rätt långt ifrån stranden så det var rätt segt.

Byron bay gillade vi alla väldigt mycket, det var väldigt relaxed och mycket hippies och sköna människor. Vi blev dock lurade av vår air bnb värd som ringde upp 40 min innan vi skulle möta honom och yrade om att det var en man i lägenheten som inte gick att få ut och att vi inte kunde bo där på grund av det. Som tur var lyckades vi få en natt på hostel trots att allt var fullbokat och sen hittade vi ett jättefint hus vi kunde checka in i dagen efter.

Vi åkte också en hippiebuss med världens skönaste chaufför till en stad som heter Nimbin som låg någon timme utanför Byron vilket var så roligt.

Surfers paradise påminde väldigt mycket om Miami med höga skyskrapor osv men det var fint, vi åkte ut en bit till ett ställe som heter burleigh heads som vad supervackert! Vårt hostel var också sjukt fräscht med eget rum och pool och det bodde jättesköna människor där.

I surfers paradise blev vi lite halvt lurade att köpa en "club crawl" för 60 dollar var där man ska få middag och sen gå runt till olika klubbar men problemet var att dom lovade att det skulle finnas vegetarisk mat, men när vi kom dit så fanns det inte det utan bara pommes och lite sallad så vi gick därifrån. Nu håller vi på och bråkar med företaget för vi vill ha pengarna tillbaka och dom har erbjudit 30 dollar tillbaka var men vi ska försöka få allt eftersom vi inte använde våra biljetter. Så drygt att lura "fattiga" backpackers och sen vägra ge tillbaka pengarna när dom gjort fel.

Annars är det bra med hela gänget, solen skiner och vi lever livet.

Vi sitter just nu på en fakestrand med pool mitt i stan som är helt gratis, älskar att det finns sånt här. Ikväll ska vi träffa två kanadensiska tjejer som bor och jobbar här i Brisbane som jag, Nicole och Micke träffade när vi var i Sydney första gången.

Det var nog allt för denna gång, saknar er alla där hemma och hoppas ni har det bra! Kram ❤

Hallå i stugan!

Är det ett inlägg ni skådar? Det kan jag tala om för er att det är hehe :) Vi har inte haft något wi-fi sedan vi kom till Australien så det är därför jag inte kunnat blogga, har köpt mobildata till telefonen men försöker spara på den så gott det går men nu var det dags kände jag!

Iallafall så trivs vi så OTROLIGT bra med livet i Australien den här gången, vi bor helt gratis i ett stort hus (via mammas kompis Mihos kompis syster, så konstigt) i en förort till Sydney som heter Canterbury, det tar cirka 30 min med tåg in till stan och det fungerar supersmidigt.

Familjen som är dom som har "tagit hand" om oss här är så himla trevliga, speciellt mamman Suzzanne som är kompis med mammas kompis. Hon har tagit med oss på träskpromenand bland annat, det var mycket spännande. Igår kväll hade vi middag för henne och hennes familj för att tacka dom för allt vilket var det minsta vi kunde göra.

Nu är hela gänget samlade här i Australien så för tillfället är vi 7 personer men det är jag, Micke, Nicole och Caroline som bor tillsammans just nu medan dom andra bor på ett hotell i stan. Vi firade nyår tillsammans på en nöjespark dit vi hade köpt biljetter långt i förväg och det var så roligt! Bästa nyåret jag har haft någonsin!

Vi har även firat jul med en singalesisk/australiensisk familj via Theonie som vi bodde hos i några dagar förra gången vi var här, det är verkligen sjukt hur öppna och gästvänliga alla australiensare är.

På fredag ska hela gänget checka in hos en man som heter Brad som jag, Nicole och Micke träffade i Bali och som bjöd in oss då. Vi stannar där över helgen och sen börjar vi antagligen våran roadtrip på östkusten på måndag!

Jag har råd att resa runt i kanske 1,5-2 månader till lite beroende på vad vi gör vilket är skönt, pengarna har räckt till att göra SÅ mycket saker. Detta äventyr har lätt varit värt varenda timme jag kämpat och slitit på thelins.

Det var allt för denna gång, jag ska försöka hitta wi-fi så jag kan lägga ut några bilder från livet här.

Kram ❤️

Nu är vi i kuala lumpur och har precis haft vår första dag här, vi stannar tills på söndag då vi flyger tillbaka till Australien. Idag har vi haft en riktig shoppingdag, vi var på två köpcentrum varav det ena hade tio våningar. Det var så sjukt billigt, jag köpte ett par skor och smycken jag kan ha på nyår (den sunkiga backpackerstilen jag kör på annars tror jag inte gör succé på krogen i Sydney) och ett bar nya byxor för typ 140 kr.

På kvällen hittade vi en helt vegetarisk indisk restaurang som vi åt middag på och det var så gott! Det är generellt jättemycket indier här, främst indiska män som står i stora grupper på vissa gator och stirrar på mig och Nicole vilket är rätt irriterande men what to do.

De sista dagarna i Thailand var najs, vädret blev äntligen bättre så vi kunde till och med åka till stranden en dag. Vi lärde känna lite folk på hotellet vi bodde på så vi åkte moppe runt ön med dom sista dagen vilket var kul!

Om 12 dagar kommer Caroline och joinar oss över jul och nyår och om 18 dagar kommer resten av gänget vilket ska bli så najs, är så taggad på att resa på östkusten med hela gänget 😍

Det var allt för denna gång, har lovat morfar att uppdatera minst en gång i veckan så vi hörs snart!

Hallå!

Nu var det längesen jag skrev något här men har verkligen inte haft någonting att skriva om.

Vi har varit på koh Tao 8 dagar och 4 av dom dagarna bodde vi mitt i djungeln på ett hotell som hade en halvgalen gammal brittisk gubbe som mobbade oss för vi var svenskar. Han hade bott i Sverige och hävdade att han blivit hämtad med polishelikopter för att han han kört 5 km/h för fort 😂

Efter det bodde vi fyra nätter i sairee där det inte hände mycket förutom att vi var på pub crawl och Nicole och Micke dök.

Just nu är vi tillbaka på koh phangan, planen var ju att ta sig till koh lipe och sen vidare till langlawi i Malaysia men det var alldeles för dyrt och krångligt så vi ska stanna här tills vi flyger till Malaysia på söndag och sen är vi i kuala lumpur i en vecka. Det där blev typ världens längsta mening haha, sorry for that.

Här på koh phangan ska vi på half moon party i djungeln imorgon och idag är det poolparty på hotellet så det ska bli kuuul.

Vädret har varit katastrof de senaste dagarna, regnet vräker ner och det är storm så båtresan hit var rätt guppig men vi överlevde det med.

Eftersom vi inte har så mycket att göra på dagarna så har vi börjat kolla på en serie som heter Westworld och den är så bra, rekommenderas verkligen!

Vi har varit ute och rest i över två månader nu, det känns som typ ett halvår och sedan är det ca 3 månader tills resande innan vi ska försöka hitta jobb osv!

Detta betyder även att jag inte ätit kött (typ biff/nötkött osv) på 2 månader och inte ätit kyckling på en månad! Vi alla tre är pescetarianer, alltså att vi äter fisk ibland men det blir max en gång i veckan, annars äter vi vegetariskt! Det känns jättebra, jag har sedan jag var kanske 12-13 velat bli vegetarian men inte kunnat eftersom jag bott hemma och ätit det som familjen ätit eftersom det är enklast. Jag har aldrig varit ett så stort fan av kött förutom hamburgare (haha) jag har mest gillat kyckling men har varit sugen på det kanske tre gånger. Tycker verkligen folk borde testa att ha en vegetarisk dag i veckan för att se hur mycket man faktiskt kan laga utan att äta kött!

Over and out!

Hello!

Just nu befinner vi oss på Koh Phangan och innan dess var vi på Koh Samui i fyra dagar och här har vi också varit i fyra dagar. Imorgon åker vi till Koh Tao och sedan vidare mot andra sidan Thailand där vi ska ta båten till Malaysia.

Det har varit väldigt dåligt väder, mest regn och moln så vi har inte haft så mycket att göra. Det är mycket fest vid stranden där vi bor så vi var ute en gång men det är rätt svårt att sova med all musik som dom pensionärer vi är.

Nicole vann en limbotävling där själva limbon var gjord av eld, jag stod som en orolig mormor under hela tiden men hon överlevde som tur var haha!

Ska försöka uppdatera mer här men det är lite krångligt med wi-fi osv!

Kram!

Nu har vi varit fyra dagar här i Bangkok och vi är så nöjda över att vara tillbaka i Asien så vi kan leva vårt lyxliv som vi vant oss med i Bali haha. Skämt åsido men man får så mycket mer för pengarna här så det var verkligen rätt beslut att åka hit, plus att vi alla trivs mer i det lite mer röriga sättet som är här jämfört med t.ex. Australien eller Sverige.

Imorgon ska vi ta flyget till sura thani, sova en natt där och sen åka ut till ko samui, khao tao och koh phangan Det är så otroligt billigt att flyga här, typ 220 kr så vi kände att det var bättre än att ta en tio timmars buss ner till sura thani.

I Bangkok har vi mest kollat runt i dom enorma köpcentrumen, Micke har klippt sig och sen har vi träffat Nicoles kompis Fredrik och hans flickvän som bor här. Dom bor på sjuttonde i en skyskrapa med pool som vi hängde vid idag.

Igår visade Fredriks flickvän som är från Thailand oss ett matställe där många studenter äter så vi testa "riktig" thaimat.

Annars mår vi prima, jag älskar verkligen att resa och har redan ångest över att en dag återvända till Sverige men den dagen den sorgen som man brukar säga.

Kram på er!

Just nu befinner vi oss hos Nicoles mormors kompis Theonie i en förort till Sydney, vi bor här två nätter helt gratis och vi har blivit så bortskämda med massa mat. Vi pratade igår om att det känns konstigt att vara i ett hem efter att ha bott på hotell/hostel så länge!

Vi kom till Sydney i söndags och vi bodde först på ett hostel vid bondi beach som inte var så nice, vi skulle stannat där tills på söndag men som tur var kunde vi bo hos Theonie sista nätterna och få pengarna tillbaka för de nätterna vi inte bodde där.

Sydney är så otroligt dyrt att leva i (maten i mataffären är ca dubbla priset än i Sverige) så vi har faktiskt bokat biljetter till Thailand och Malaysia, vi åker på söndag och flyger tillbaka från Kuala Lumpur den 18/12, sen kommer mickes kompis Caroline till Sydney den 24/12 och resten av gänget den 30/12!

Annars är det bra med oss, jag och Nicole är rätt förkylda men vi överlever!

Här kommer lite bilder från den senaste tiden

Internet har varit så himla dåligt den senaste veckan så har inte kunnat blogga hehe men sådant är livet!

Vi har iallafall varit i Ubud i fem dagar och här har vi gjort en massa roliga aktiviteter.

Vi har gått en djungelpromenad till ett ställe med infinitypool som heter junglefish, sett vattenfall och kaffeplantage där dom gjorde luwak-kaffe som är gjort av bajset från luwak djuret, varit på ett kattcafé, tillverkat egen choklad och igår så körde vi river rafting på en 11 km flod och det var SÅ kul.

Vi har också träffat en hinduistisk medicinman med det roligaste skrattet någonsin på en bar, verkligen en så speciell människa. Det är verkligen det roligaste med att resa att man träffar så många olika karaktärer.

Nu sitter vi och försöker hitta transport vidare till Canggu där vi ska vara i tre nätter, sedan åker vi tillbaka till kuta och sedan åker vi till Australien på lördag kväll!

Vi hörs snart!

hej!
Just nu befinner vi oss i ubud och vi trivs jättebra här! Återkommer med ett  mer utförligt inlägg imorgon!