Tre dagar på Fraser Island, världens största sandö, är verkligen det roligaste vi gjort hittills!

Dag 1: Vi blev indelade i grupper och sedan placerade i bilar att kunna köra runt i på ön, efter det lastade vi bilarna med den lilla packning vi hade och sedan åkte vi båt med bilarna till ön. Vi hade en riktigt kul grupp där vi var nio blandade svenskar, norskar och tyskar. Vår guide var också sjukt rolig, gladaste (samt galnaste?) människan jag någonsin träffat haha. Väl framme på ön körde vi till en sjö som låg i något som liknade en öken, helt grönt vatten var det också så det var väldigt speciellt! Där spenderade vi ungefär en timme innan vi åkte till lägret och åt middag, drack vin och hade trevligt. Väldigt kul kväll!

Dag 2: Den här dagen promenerade vi upp till en utkiksplats som var himla fin och sedan fick vi bada i en "pool" som bildats vid några klippor just intill havet. Efter lunch åkte vi till en liten flodmynning där vi kunde åka runt i ringar. Sååå kul! Sedan åkte vi tillbaka till lägret för middag, lekar och mer vin haha.

Dag 3: Sista dagen spenderade vi vid Lake McKenzie, en sjö med klarblått vatten och sand som fungerade som skrubb. Himla kul hade vi iallafall och det var verkligen superfint! Sedan var det dags att lämna ön och på kvällen hölls en "avslutningsfest" på vårt hostel innan vi till slut var tvugna att säga hejdå till alla. Det däremot var tråkigt.

Dessa dagar har vi sovit i tält utan madrasser eller kuddar, vi hade ingen täckning på mobilerna och vädret var inte direkt på topp hela tiden. Och gissa vad? Vi märkte knappt av något av detta. Det fanns helt enkelt ingen tid till det, vi hittade på saker hela tiden och hade helt enkelt så jäkla kul. Vem behöver kuddar, mobiler eller strålande sol då lixom?? Såååå bra dagar där vi fått lära känna så många nya, sköna människor. Verkligen det roligaste vi gjort på hela resan!

Spenderat några dagar i fina Noosa och igår var vi på utflykt till Noosa Everglades. Det är ett speciellt sorts träsk som bara finns på två platser i världen, det andra ligger i Florida. Riktigt fint var det iallafall och roligt med kanot, även om vi inte var så duktiga alla gånger haha. God lunch fick vi också så för oss som lever på pasta och bröd var det rena lyxen med grillat, potatis och olika sallader. En mycket väl godkänd måndag alltså, helt klart!

I torsdags låg vi och solade vid lagunen i Brisbane hela dagen och på kvällen förfestade vi med två andra svenskar på vårt hostels takterrass innan vi gick ut, riktigt kul!

Dagen efter bestämde vi oss för att besöka Loane Pine Koala Sanctuary som ska vara en sorts "fristad" för sjuka och skadade djur. När vi kom dit visade det sig dock att de även hade många tillsynes helt friska djur i bur vilket jag inte alls tyckte om då jag har väldigt svårt för djurparker och liknande. Koalorna verkade åtminstone ha det bra och speciellt alla kängurus som hade en superstor inhängnad där de kunde springa fritt. En del kunde vi till och med klappa då de inte alls verkade bry sig om människor så det var såklart kul! Dock skulle jag nog inte rekommendera stället, iallafall inte om man är som jag och tycker att det är hemskt med djur som utan anledning lever instängda i bur. Det var alltså inte riktigt vad vi hade läst/hört att det skulle vara men iallafall bra att djur som inte klarar sig i det vilda längre får bo där, bara synd när de ska dra in friska djur också..

I övrigt var vi iallafall väldigt nöjda med Brisbane som verkligen överträffade alla förväntningar!

Firade Agnes födelsedag, festade, solade, åt glass och massor av annat kul hann vi med i fina Surfers. Speciellt men kul att staden ligger precis intill stranden! Sedan packade vi för sista gången in oss i bilen och körde till Brisbane där vi lämnade av bilen för att kunna göra resten av resan via buss. Det har verkligen varit en kul upplevelse med campervan men nu tycker vi att det ska bli himla skönt att slippa allt körande!

Ett litet besök vid Byron Bay Lighthouse som också är Australiens östligaste punkt, verkligen jättefint! Vi testade även på att surfa och lite fest hann vi också med. Väldigt bra dagar i Byron Bay!

Två stopp längst vägen igår; En jättebanan och ett sjukhus för koalor. På sjukhuset vårdas sjuka och skadade koalor tills de kan släppas ut i det fria igen och om de på grund av sina skador inte kan släppas ut får de bo kvar på sjukhuset. Det hela startades av ett äldre par som börjat ta hand om sjuka/skadade koalor i sitt hem. De tog inget inträde på sjukhuset utan det var helt frivilligt att ge bidrag så det passade vi såklart på att göra. Väldigt fint att se då det ju verkligen är för en bra sak och såklart häftigt att få se riktiga koalor!

Efter ett besök i fina Jervis Bay åkte vi vidare mot östkusten men blev tvugna att stanna längst vägen då vår bil gick sönder. Det var något med batteriet tydligen så vi fick en ny bil helt enkelt. Nu är vi alltså påväg igen och imorgon ska vi åka till Yamba!

En dag i Melbourne och en väl spenderad sådan! Vi har turistat runt i staden och sedan tog vi tåget till Brighton Beach där de fyllt en raksträcka av stranden med färgglada små skjul. Väldigt fint! Vi pysslade även ihop en liten grattishälsning till Mikaela hemma i Sverige som fyllde 20 år igår!♡

Vi har iallafall fått ett väldigt bra intryck av Melbourne, en storstad med en lite mysigare känsla verkligen. En hel gata med grafitti finns det också så den var vi även och kikade på. Vi sov en natt på hostel och nu är vi påväg för att hämta upp vår campervan, sedan väntar Great Ocean Road!

Torsdag; Vi bokade in allt inför östkusten och åt sedan hamburgare på bästa Milky Lane. På kvällen körde vi utgång på Ivy och passade såklart på att ta ett dopp i inomhuspoolen där, himla kul kväll!
Fredag; Drinkar i Sydney Tower Eye med utsikt över hela staden, superfint!
Lördag; Vi hängde på Bondi Beach och packade sedan väskorna inför vår nästa destination.
Vi har med andra ord haft några riktigt bra sista dagar i Sydney och just nu sitter vi på bussen påväg till Melbourne. Där ska vi turista runt lite och sedan hämta upp vår campervan som vi ska bila runt i under den kommande veckan!