Här kommer ett gäng bilder från min helg i Manchester! Mysiga gator, gamla byggnader och faktiskt inte en droppe regn. Vi spenderade även en dag på Trafford Centre, en GIGANTISK men superfin galleria med allt från shopping till en sväng genom New Orleans. Jag köpte bland annat en palett där jag själv fick välja vilka ögonskuggor som skulle läggas i, hur bra?? Sista kvällen åkte vi in till själva Manchester centrum och gick på julmarknad, så himla himla mysigt verkligen. Ingen dålig start på december alltså och England gjorde med andra ord ett väldigt bra första intryck på mig!

Har druckit smoothie, läst bok och nu ätit lunch. Bara tre timmar kvar, sedan går mitt flyg till England. Stannar tills på söndag och det ska bli så roligt med en weekend!

I fredags var jag ledig och spenderade hela dagen och kvällen med mamma. Vi började med supergod hotellfrukost i stan och åkte sedan vidare till Avion för flera timmars shopping bland rean. Fikapaus, middag och en sväng på Ikea hann vi också med innan vi köpte med oss lite gott inför kvällen och åkte hem till mig. SÅ bra dag! I helgen har jag sedan jobbat, min första riktiga jobbhelg på butiken faktiskt. Nu är det alltså fem hela veckor kvar till nästa jobbhelg och det känns så jäkla lyxigt haha, jag har ju liksom varit van vid att jobba nästan varje helg på mitt tidigare jobb. Hur som helst, hann med ett pass på gymmet efter jobbet igår och kvällen spenderade jag hos Anja. Hemmagjord pizza, några glas vin och massor av snack - hur mysigt som helst. Idag efter jobbet har jag handlat, städat och faktiskt julpyntat i lägenheten. Nu får det mer än gärna bli december!

Från gårkvällen då vi hade avskedsmiddag för Agnes som snart åker tillbaka till Australien. Rolig kväll med spontan utgång på Rex efteråt, väääldigt trevligt!

Riktigt bra start på veckan då jag i måndags spenderade dagen hos Linda på salongen. Fin i håret blev jag också, så så så nöjd! Efter det mötte jag upp Agnes & Elvira för middag ute och lite häng innan jag tog bussen tillbaka till Umeå. Nu jobbar jag resten av veckan men har faktiskt mitt sista pass på restaurangen på söndag, sedan kommer jag jobba heltid i butiken istället. Ska bli så skönt med ett ordentligt schema och mer fria helger, och betydligt närmare till jobbet dessutom!

Jag var sjuk i princip hela förra veckan men lyckades iallafall bli någorlunda frisk lagom till helgen. Utgång och utklädnad med Agnes & Elvira fick det då bli, Halloween till ära. Jag och Elvira matchade fint som skjutet rådjur och slaktare, haha. Himla rolig helg iallafall!

Jobb, gym och tacofredag med Anja. En bra gårdag! Idag har jag jobbat, handlat lite inför halloween och käkat Ben & Jerry's framför en serie. Inte så dumt det heller!

Från lördagens trevligheter med middag på Invito och finfint sällskap, succé! Jag har sedan dess mest bara jobbat, som vanligt haha, men idag är jag faktiskt ledig. Har några ärenden att göra på stan och sedan tänkte jag hinna med ett pass på gymmet. För övrigt så har vi himla härligt höstväder idag faktiskt, äntligen lite sol!

Idag har jag och ett gäng från jobbet varit iväg på introduktionsutbildning för facket. Frukost, fika, lunch och massor av information. Väldigt intressant och lärorik dag faktiskt! Nu är jag alltså medlem i facket och därmed även officiellt vuxen, haha.

Helgen var kul! Efter jobbet i fredags åkte jag till Lycksele för middag och utgång med vänner vilket var himla roligt! På lördagen åkte jag sedan tillbaka till Umeå, hälsade på farmor och blev bjuden på en massa gott. Idag har jag jobbat och sedan kört ett pass på gymmet, nu väntar sängen och sedan mer jobb imorgon!