Queenstown Hill - Låter alltså som att detta ska vara en sorts kulle men jag skulle nog snarare kalla det ett mindre berg, tog en stund att gå upp men himla fint var det iallafall!

Fergburger - Extremt populära hamburgare men också extremt goda! Godaste hamburgarna vi någonsin ätit tyckte både jag och Agnes.

Nevis Bungy Jump - 134 meter högt och för mig som hatar höjder kändes det sjukt läskigt. Jag bestämde mig iallafall för att inte titta ner innan jag hoppade och då gick det rätt bra faktiskt. 3,2,1 räknade snubben på bilden och sedan var det bara att hoppa. Jag trodde att jag skulle reagera genom att blunda större delen av hoppet men det gjorde jag faktiskt inte, tvärt om. Väldigt häftig känsla iallafall och verkligen något jag skulle rekommendera!

Pub Crawl - Då Queenstown ska vara något av ett riktigt partyplace ville vi såklart testa på utelivet och det gjorde vi genom en Pub Crawl: Vi (och ca 50 andra som också hörde till kvällens Pub Crawl) gick på 5 olika barer där vi fick gratis shots på varje ställe samt billigare pris på drinkarna. Riktigt kul var det iallafall och ett perfekt sätt att testa på olika ställen på kort tid. Bilderna är från en av barerna som var en Isbar där allt var gjort av is och där alla fick låna stora vinterjackor att ha på sig därinne, haha. Väldigt kul faktiskt!

Vi hade hört väldigt mycket bra om Queenstown och de flesta vi pratat med har beskrivit det som Nya Zeelands höjdpunkt: Massor att göra, mycket folk och bra fester. Vi spenderade 3 dagar i staden och det levde helt klart upp till förväntningarna. Fav' place this far!

Vi hade knappt två dagar i Wanaka så direkt vi kom dit gick vi iväg för att titta på sjön, trädet som första bilden visar är en känd utkiksplats där det såklart var himla fint. Dagen efter gick vi upp tidigt och började den ca 2 timmar långa vandringen uppför Roys Peak, väldigt jobbigt men väldigt väldigt fint! Det var helt klart värt det när vi väl kom upp till toppen. Sedan skyndade vi oss tillbaka till vårt hostel för att hämta väskorna och sätta oss på bussen till Queenstown!

Från gårdagens lilla utflykt till Lake Matheson borta vid Fox Glacier. En fika passade vi även på att ta på caféet intill sjön, trevligt trevligt!

Efter Rotorua åkte vi vidare till Wellington, Nya Zeelands huvudstad. Där passade vi på att gå på museum, Te Papa, då vi hört så mycket bra om det. Verkligen välgjort museum med hur mycket som helst att se, vår favorit blev delen om Nya Zeeland under första världskriget men det fanns även en hel del intressant om landets urbefolkning.
Vi spenderade bara en dag i huvudstaden och sedan lämnade vi nordön bakom oss och tog färjan över till sydön. Just nu befinner vi oss i Franz Josef och igår var vi på en 6 timmar lång vandring för att komma så nära glaciären som möjligt, iallafall så nära det går att komma till fots. Det var sjukt jobbigt men väldigt fint - så helt klart värt det. Idag har vi varit på en lite kortare tur till en grotta där vi kunde se lysmaskar, vi var dock tvungna att ta av oss våra skor då det var så mycket vatten där inne. Iskallt verkligen och kolsvart men lite spännande var det iallafall, haha. Imorgon åker vi vidare till en annan glaciär!

Trots en hel del regn och lukten (läs; stanken) från alla rykande "pooler" här borta har vi ändå haft väldigt bra dagar i Rotorua. Vi testade på Sorbing; rullade alltså ned för en backe i en stor vattenfylld boll. Det var precis så roligt som det låter, hehe. Vi åkte även till Hobbiton och även det var himla trevligt, trots att vi inte är några riktiga fan. Väldigt fint och välgjort verkligen!

Vädret fortsatte att leverera och vi åkte vidare till Whitianga, en annan liten kuststad. Vi bodde i ett Pippi Långstrump-liknande(?) hostel precis intill stranden och igår gav vi oss ut på en guidad tur med kajak. Vi paddlade förbi (och stannade till vid) olika små grottor och stränder där delar av Narnia faktiskt är inspelade. Superfint var det verkligen!

I torsdags åkte vi från Auckland till Bay Of Islands, närmare bestämt Paihia. Liten men supermysig kuststad! Vi har mest bara promenerat runt, solat, ätit glass och njutit av vädret. Idag åkte vi båt över till Russel, Nya Zeelands första huvudstad. Suuuperlitet ställe men himla fint. Väldigt bra och sköna dagar här vid kusten har vi alltså haft och imorgon åker vi vidare till nästa destination: Whitianga!

Vi kom fram till vårt hostel rätt sent igår, dumpade väskorna på rummet och gick ut för att köpa varsin kebab till middag. Idag letade vi oss fram till Mt Eden, en superfin utkiksplats över Auckland. Där åt vi lunch och sedan promenerade vi tillbaka till vårt hostel innan vi gick ned till hamnen för att kika runt lite där. Auckland verkar vara en trevlig stad, kanske inte den finaste rent utseendemässigt men Mt Eden som ni ser på bilderna tyckte vi iallafall var himla fint och vi har även trivts bra på vårt hostel. Imorgon åker vi vidare!

Till slut blev det dags att säga hejdå till staden som varit mitt hem de senaste månaderna. Tänkte göra en liten sammanfattning av tiden här som förövrigt varit så himla himla bra!

- Vi flyttade in i lilla lilla lägenheten med finaste utsikten. Bra läge precis mellan Bondi och själva "city".

- Det blev jul och nyår vilket firades med massor av utgång.

- Vi gjorde Coastal Walk, hängde på Bondi Beach och besökte lite andra stränder.

- Vi hittade nya vänner i fina tjejerna i Bondi! Grillfest, utgång och annat kul hittade vi på.

- Vi skaffade jobb (måndag-fredag fabriksjobb) och åkte till Blue Mountains över dagen en helg.

- Vi firade Australia Day med picknick och trevligt sällskap i Hyde Park.

- Vi åkte till Mermaid Pools och hoppade från klippor, ont gjorde det men roligt var det allt!

- Vi åt pizzabuffé med tjejerna i Bondi och en båtfest med massor av andra svenskar hann vi även med.

- Sista helgen gick vi på Moonlight Cinema, körde en sista utgång med Moa och åt fantastiskt goda burgare.

Tack tack tack till Sydney och allt trevligt sällskap jag haft, alla upplevelser och alla roliga utflykter. Det finns verkligen hur mycket som helst att göra i Sydney och det har varit så kul att få bo och leva där. På återseende!