Så gårdagen.. Blev tyvärr ingen moped till Maspalomas för vår del, vi var lite sent ute. Men rekommenderar verkligen att göra det, kostar 25€ och man får ha mopeden hela dagen. Smidigt och enkelt att ta sig, så länge man inte ska shoppa stora påsar.. Vilket vi gjorde, så tur för våran del att det fick bli taxi istället ;-)
När vi kom fram blev det gång till dynorna, tog lite bilder men vände rätt snabbt efter det. Det blåste oroligt mycket, hade verkligen sand ÖVERALLT. Men ändå härligt att gå runt innan solen gick ner.
Magen började kurra på oss båda, så vi gick utmed havet och hittade en superfin och mysig restaurang som hette ”Tapas Pitos y flautas”. Jag beställde in en pizza med varmrökt lax, sparris, hollandaisesås och lite annat gott. Julia tog en pasta med skaldjur. Såååå gott, verkligen att rekommendera!

Efter mat i magen och något glas vin senare, så gick vi till Mango som låg i närheten utav stranden. Därefter tog vi en taxi till ett shoppingcenter som hette ”El Tablero”. Där fanns alla spanska butiker så som Zara, Pull&Bear osv. Där gick vi loss, eller jag gjorde.. Efter shoppingen tog vi en taxi hem och somna gott.

Idag har vi hängt vid Anfi igen. Vet att jag sa att deras mat inte var god, men testade chèvresalladen igen och den var mycket bättre än vad jag minns den. Annars har vi bränt oss, lagat mat hemma och tagit det lugnt. Imorgon ska vi till Puerto Mogán, ska bli mysigt. Där bodde jag och Johan sist, och jag älskade det stället!

Resor

Vi har haft en helt fantastisk kväll och eftermiddag inne i Maspalomas, med god mat, shopping och häng i dynorna. Här kommer ett gäng bilder från det, så får ni resten imorgon. Jag är heeelt slut. Puss

Ligger vid poolen just nu och får lite sol innan vi ska iväg på utflykt. Ska hyra en moped och köra in till Maspalomas, se om vi hittar några roliga butiker, ta lite bilder i ”öknen” och sedan käka en god middag ikväll. Ska bli skönt att lämna Puerto Rico lite :)

Amadores beach, som vi spenderat mest tid vid.

Igår glömde jag helt bort att skriva, var full rulle hela dagen.

Vi börjar alltid våra mornar med en powerwalk, första dagen gick vi vilse och hamnade långt åt helv.. Så nu håller vi oss till samma runda varje morgon som är ungefär 4km lång, perfekt innan frukosten. Sedan tog vi bussen till Anfi del Mar, en ”privatägd” strand som inte är privat, haha om man nu kan säga så. Men den är mycket mer oupptäckt än dem andra stränderna i närheten. Superfint vatten, beachclub och sanden är tagen från Bahamas enda hit, så den är kritvit.

Vi käkade en värdelös lunch dock på beachclubben, den var ful, äcklig och jag kunde inte äta upp den. Har ätit en gång där innan, och minns även då att jag var besviken men tänkte ge det ett andra försök igår, men icke.. Blir inte att äta där igen!
Vi skulle tagit bussen tillbaka hem, men slutade med att vi väntade på den i 40min tills vi och alla andra som stod och väntade insåg att det inte kom någon buss.. Så fick ta taxi tillbaka med ett par pensionärer, som dessutom betalade vår resa, så det var väl ändå win win.

Vi duschade och svirade om hemma, sedan drog vi ner till Puerto Rico där fotbollen skulle sändas på en bar som heter ”svenska baren”. Det var otroligt mycket folk, men sjukt bra stämning och HALLÅÅÅ? Vi ska till VM!!!! Faaantastiskt! Så efter ett par öl och drinkar senare så somnade vi gott hemma i sängarna vid två svensk tid.

Visst att Anfi beachclub är fint och fotovänligt, men maten </3 tyväääärr

Efter vår lååånga sovmorgon i morse, så var vi ute på en timmes promenad, käkade frukost på hotellet. Sedan gick vi ner till Amadores beach som ligger ett par kilometer ifrån vårt hotell. Var där för ett par år sedan, och har bara bra minnen därifrån. Speciellt ifrån beach clubben, käkade en maaaagisk chèvresallad sist jag var där. Idag tog jag och Julia en varsin sallad med chevre och lax, vitlöksbröd och drinkar. Sååå gott, även om det är lite dyrare än på andra ”vanliga” restauranger så rekommenderar jag verkligen att åka dit om man är i närheten!

Tre år med den bästa personen jag vet.

Var i Köpenhamn i onsdag med Johan, bara för att vi firar tre år idag och jag är ju som sagt iväg på semester. Tänkte lägga allt från den dagen i ett annat inlägg.

This one is for you älskling <3

Halledaaah, vilken lång dag det har varit idag. Vi har bokstavligen gått och lagt oss och klockan är inte ens tio, men har man varit uppe sen 03 inatt så är det okej känner jag. Åkte ifrån Halmstad klockan 03 inatt som sagt, buss i två timmar till Köpenhamn, frukost på Joe n’ the douche ;-), och sedan flyg i fem timmar till Las Palmas. Var på hotellet vid tre tiden, och har bara checkat läget här idag.

När vi kom fram till hotellet sprang vi snabbt till supermarket, fixade ihop lite lunch sedan ner till poolen. Huuuur fint med infinitypool!! Love it.

Bästa bästa Julia som jag ska få spendera en vecka med, lucky me.
Nu ska vi krypa till kojs och glo lite YT, har ställt klockan på åtta imorgon så ska vi ut på en promenad och kolla läget. Puss!

Det går ju bra för mig när det gäller att uppdatera den här bloggen... Men jag har haft ännu en ledig helg, och har spenderat den på bästa vis.

Fredagen var jag ledig, vilket händer typ aldrig. Så tränade på morgonen, hämtade ut ett paket, åkte till Johan. Hängde hos honom, fixade mig inför kvällen. Sen bar det av hem till Louise, eller till Jocke som lät oss tjejer förfesta i hans lägenhet. Goa och glada drog vi oss elva tjejer in till stan och Boom Boom Room. En lyckad kväll <3

Igår var vi lite trötta. Jag som inte kan sova dagen efter, vaknade vi åtta och petade på Johan fram tills halv elva och då vaknade han. Vi åkte till Maxi och handlade ingredienser till pannkakor, stekte upp dem och kollade reprisen på Idol. Så synd att Joakim åkte ut tycker jag :-(
Vi var ute och gick en sväng på stranden. Sov om vartannat i soffan. Sen så blev det spontant en parmiddag på La Pizza i stan, med Emma och Ludde. Tur var väl det, annars hade vi väl spenderat hela dagen i soffans haha. En supertrevlig kväll!

Idag söndag, så hoppa jag ur sängen innan Johan igen, stekte upp ett gäng pannkakor till. (Varför ändra på ett vinnande koncept?;-)) På eftermiddagen drog vi till nyöppnade Hallarna en sväng, spenderade seriöst en halv timme där, kikade in deras utbud av mat. Men bestämde oss snabbt för att åka till Umai och äta sushi. Bääästa. Och bääästa helg!

Nu är det jobb två dagar, sen på onsdag har jag fixat en liten överraskning för Johan. ;-) Mer om det senare, nu ska jag ta och sova.

Hejsan!! Så nu har snart ännu en helg passerat, min helg har varit superbra. Har varit ganska duktig på att använda mobilen och ta lite bilder, så här kommer några utav dem i form av bilder och lite text.

Jag jobbade i fredags fram till 19:00, en kvart innan jag sluta så kom Johan till butiken och handla grejer till kvällsmat, blev bakad potatis med laxröra. Muuumsigt, tur han har lite inspiration när det kommer till mat, jag har noll.
På förmiddagen hade jag förresten hunnit boka biljetter till Darins konsert som kommer i vår. Jag och en kompis som varit trogna fan utav honom sedan han kom tvåa 2004 i idol, ska kolla på honom tillsammans i april, så kul!!

På lördagen jobbade jag, IGEN. Efter jobbet drog jag hem till Johan, fixade mig och en ”parmiddag” på Pinchos tillsammans med Viveka och Felix var planen. I sista sekund så bokade även Louise och Jocke in sig, så alla vi sex satt hennes hos V&F innan vi drog in till stan, lite väääl lulliga, i alla fall vi tjejer..

Väl framme på Pinchos beställde vi in både mat, dricka och SHOTS (?).. Det blev verkligen sjukt lyckat, maten på Pinchos är väl sååådär, bäst är ju drinkarna!! På bilderna ovan ser ni resultatet på pojkvänner som var jävligt irriterade på oss brudar som ville ta fina bilder :-(

Efter Pinchos så drog vi en liten krogrunda. Vilket inte var planerat från början, men spontant är alltid bäst! Hade en SÅ trevlig kväll, och så kul att lära känna alla ännu bättre, så härliga <3

Idag tog jag och Johan en välbehövlig sovmorgon, jag åt marabou till frukost och vi låg bara i soffan fram till sen eftermiddag. Sedan åkte vi och hämta min bil i stan, käkade på bästa Max, och sen drog jag hemåt.
Har hunnit fixa lite matlådor inför veckan, tagit en promenad i det tråååkiga vädret. Var är det mysiga och soliga höstvädret?? Behöver sol!
Har en lång dag framför mig imorgon med jobb 07-20:30, så kommer vara i säng tidigt ikväll. Saknar redan Johan, så tråkigt när han jobbar långt borta vissa veckodagar :-( Men denna helgen har vi verkligen tagit vara på tiden tillsammans <3

Vardag

Det här med daglig uppdatering verkar inte vara min grej, eller varför bryr jag mig ens, har inte vågat öppna upp denna bloggen trots jag skrivit lite hela sommaren, jag i ett nötskal. Men jag har så mycket roligt som jag vill skriva om som hänt den senaste tiden! Om inte minst... att jag åker till Barcelona om två dagar!!! Men mer om det senare, här kommer lite bilder ifrån min helg. Min lediga helg dessutom, efter tio dagars jobb i sträck..

I fredags käkade jag mat ihop med några av mina faaantastiska kollegor från Maxi. Avslutade sen kvällen hemma hos Elin och jag var inte hemma förrän halv tre. Så sjukt trevlig kväll dock.

Lördagen vaknade jag upp trött och olustig känsla i kroppen, jag slappnade äntligen av efter många dagar av jobb. Men åkte hem till Johan, vi käkade kräftor ihop på kvällen innan jag begav mig hem till Carro för en kväll med mina favorittjejer! En väldigt lyckad kväll på Bulls med något glas vin för mycket..

.. för på söndagen blev det inte många knop gjorda. Eller jag gick från Johans in till stan för att hämta min skor hos Carro. Annars var vi en sväng på Riccardos och käkade glass, sen beställde vi hem goooodaste pizzan hem från "La Pizza" och delade på. Bästa bästa helgen. Dock vaknade jag upp med feber idag, men jobbade ändå 7-17... Kanske inte smartaste draget, men resten av kvällen har jag bara packat, tvättat och kollar på "The 100".

Imorgon blir det Göteborg och på onsdag Barcelona!! Yaaay.