Idag har Stina, Tove och Melinda varit på lite äventyr. De åkte till gamle byen (gamla stan) här och kollade runt, det var en fin och mysig del och fina byggnader.
Vi åkte dit för att se vart det låg eftersom om två veckor ska det vara en julmarknad där som vi tänkte åka till då. Så vi strosade runt där och tog lite kort. Det var väldigt kallt idag men solen värmde lite iallafall.

Imorgon blir det en städ och tvättdag här, vi måste städa nu för det börjar bli lite dammigt här, haha.

Ha de braaa!

Ännu en vecka har gått, äntligen är det helg igen. Vi har redan varit här i två veckor snart, det har gått fort. Veckorna går fort men dagarna går långsamt. Vet inte riktigt hur det går till, haha.

Idag till middag blev det hamburgare och pommes, nu är vi mätta och belåtna.
I helgen har vi inga riktiga planer utom att vi ska städa och tvätta kläder och vi måste också gå till affären och handla till nästa vecka.

Nu tar vi kväller och ser på film!

idag fick jag(Stina) pröva på kvälls pass vilket var mycket intressant. Klockan 17:30 kom det en taxi som hämta hos vi åkte då till Eko-kulturhus där fick ta del utav sång och goda hemlagade våfflor.

Idag började dagen med att vi firade Tove lite smått på morgonen, gav henne presenter vid sängen och sedan efter frukosten var det dags att ge sig av till praktiken.
På vägen dit började det snöa ganska mycket och det höll i sig ganska länge men det har smälts bort nu, men det är lite halt ute.

När vi kom hem började Tove och Melinda baka tårtan som vi senare åt efter middagen, till middag blev det tortellini.
Det blev en pinocchiotårta till efterrätt och vi sjöng för Tove!🎉

Idag har vi bara varit hemma o sett på film och tagit det lugnt inför en ny arbetsvecka här i Fredrikstad som börjar imorgon.
Det ska bli kul men att gå upp kl 6:10 tar lite emot, haha.
Till middag idag blev det pasta med tomatsås som blev gott.
Nu säger vi godnatt från Norge för idag!

Nu har en arbetsvecka för oss gått, nu är det äntligen helg och man märker att det tog på våra krafter med alla intryck. Vi var väldigt trötta igår när vi kom hem, haha.

Idag ska vi bara ta det lugnt, vi ska snart gå och handla till nästa vecka och vi har bakat chokladbrownies. De blev ganska goda!

Vi elever åt middag med våra lärare Åsa och Kristina, våra handledare från respektive arbetsplats och rektorn från Glemmen skøle. Det var mycket koseligt som man säger.

Det är väldigt svårt att hitta rätt med buss systemet här i Fredrikstad. Som ni ser på bilden ser busshållplatsen knappt ut som en buss linje utan kanske skulle tro att det skulle vara en skolbuss eller något liknande. Så detta gjorde så att Tove och Melinda kom 40 minuter sent. Men praktiken var förstående för det. Det som var det roliga var att dagen innan trodde vi att vi hade allt under kontroll, men så var det inte.

Ätter lunch innan vi ska ha kvälls pass på praktiken. vi ska vara där från halv 4 till kl 10 på kvällen. det var härligt med sovmorgon och förhoppningsvis kommer den hålla oss piga under resten av dagen.

Vår resa till Norge började på Uppsala centralstation. Allt började med att tåget mot Stockholm vart inställt och vi vart tvungna att ta nästa tåg som gick 08:11. Framme i Stockholm hade vi en timme på centralen där vi fick roa hos själva tack vare Kristina(Vård lärare) så fick vi alla en varsin kupong till pressbyrån av ett värde av 100 kronor. Resan mot Göteborg gick smidigt och bra vi alla fick åka i första klass med gratis Wifi. Framme i Göteborg tog ett tåg mot Strömstad. Framme i Strömstad fick åka taxi över gränsen mot Fredriksstad där vi alla var trötta och avslutade dagen med Pasta och Köttfärssås.