• Facebook
  • Snapchat
  • Instagram
  • Blogkeen
  • Nouw

Idag hade jag tänkt skriva lite om just bröst träning. Bröstmuskeln är en väldigt stor muskelgrupp så man delar in i olika muskler som nedre bröst , övre bröst och övergripande bröst.

Och som kille vet jag att vi eftersträvar att ha breda bröstmuskler och för att få de, ja då gäller det att du tränar hårt så klart och framför allt TRÄNA RÄTT!

Som jag sa tidigare så delar dom in bröstmuskeln i 3 olika delar, men de betyder inte att om du t exempel kör en övning för nedre bröst så tar det enbart där. Utan dessa 3 olika muskelgrupper hör ihop fast i olika grad så klart.. Man brukar säga att man kör mer isolerat, då koncentrerar du dig på enbart en liten muskelgrupp.

SÅ tänk på vad jag alltid har sagt, det är inte kilona som räknas när man tränar och vill ha resultat utan det är tekniken, och det är överlag när det kommet till styrketräning.

Sedan är det väldigt vanligt att när man planerar in ett bröstpass på gymmet så brukar man även köra just biceps muskel då du får med denna muskel när du köra dessa övningar i just bröst träningen.

Så här kommer exempel på bra bröst övningar som ni kan prova

Övergripande bröst

Bänkpress

Hantelpress

Flyes

Pullover

Armhävningar


ÖVRE BRÖST
Lutande bänkpress

Lutande hantelpress

Cable flyes i kabelmaskinen


NEDRE BRÖST
Lutande bänkpress

Bröstpress i kabelmaskinen

LYCKA TILL OCH KÖR HÅRT! ÅTERIGEN TÄNK PÅ ATT TEKNIKEN ÄR VIKTIGARE ÄN VIKTEN!







Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Vart en sent kväll igår då jag kom på att det var dags att fixa med lite matlådor inför kommande vecka:) Så jag ställde mig och stekte nötfärs kl 22.45 en nån dag kväll . Så jag lyckades få ihop 9 st lådor så de va kanon bra :)
Och som vanligt så väger jag inte maten utan jag lägger i så det blir samma lika ungefär i varje låda .Går på lite känsla.
Imorgon  kommer det upp en inlägg om att träna bröst.  Så håll utkik !

Likes

Comments

Jag vet att många diskuterar just hur man kan lyckas få till en snygg mage. Men först kan jag nämna att det inte är bara träningen som gör sitt. De viktigaste i detta ämne är kosten såklart. nästan så jag kan säga 70-30 i kost gentemot träning.

Men när det kommer till just övningar så gäller det att lägga ner mycket tid på detta. För magmusklerna är en muskel som man kan köra efter varje träningspass. avsluta träningspassen med att köra mage i ca 20 min, det räcker gott och väl.

Vad har magmusklerna för verkan på kroppen? Att få bra magmuskler ger en bättre stabilitet i överkroppen .

Genom att träna upp magmusklerna så kan du faktiskt få bort inflammationer i rygg och axlar tack vare att du bygger upp och stabiliserar bålen. Du får en bättre kroppshållning.


Här har ni tips på lite magövningar :

Hängande benlyft

situps/crunches

Fällkniven

Russian twist

Plankan

Liggande benlyft

Maghopp


SNEDA MAGÖVNINGAR

Sidolyft med hantel

Sidodrag i kabelmaskin

Wood chop low i kabelmaskin

LYCKA TILL OCH KÖR HÅRT!!:I Och som jag skrev om tidigare är ni osäkra på övningarna så kolla upp det via google eller på youtube. Jag kommer att lägga upp videos framöver, och skapa ett youtube konto sen. Jag säger till när det är dags, så kommer jag bjuda på en massa roliga övningar för att hjälpa er :)


Likes

Comments

Igår kväll lyxade jag till det lite i både dryck och mat :)Kände för en riktig slapp kvöll med god mat lite vin och en bra rulle på tvn. Och så blev fallet också! Kändes så himla skönt idag, fått ladda upp batterierna helt och hållet.

Så först ett glas vin till att fixa maten så klart, och sedan ett litet glas till maten.

Vad vart det för mat då? Jo jag gjorde en fläskfile i ugnen och sedan lite potatis i ugn med kantarellsås och bea sås. Lätt med fruktansvärt gott.

Så¨nu känner jag verkligen för att börja en ny vecka med nya tag igen.

SO sagt jag tycker bara detta är nyttigt att göra såhär lite då och då för att få slappna av rejält ifrån vardagen och att få fylla på med energi . SÅ jag tycker absolut ni ska tänka på de. Man behöver liksom inte ligga och lata sig en hel dag. Utan man kan ta en lördag kväll laga god mat ta nått glas vin eller alkoholfritt så klart. Sen kolla på en film och bara få njuta av lugnet . Det betyder overhört mycket i slutändan. Betyder säkerligen ännu mera som föräldrar som sitter där hemma med barn osv..

SÅ TÄNK PÅ DE! SKAFFA ER EGEN TID ATT FÅ SLAPPNA AV OCH NJUTA AV STUNDEN! FÖR DET ÄR NI ALLA VÄRDA!


Likes

Comments

Gå in på min Instagram och delta i min tävling. Ni kan vinna ett flak av Clean Drinks nya smak som kommer släppas snart.
Hallon/Smultron
In och delta i tävlingen nu Jag kommer att dra vinnaren på måndag kväll

Min Instagram är fredrikrydberg86

Likes

Comments

Hej på er allihopa. Hoppas ni mår bra och att ni är i full gång med träningen efter en härlig semester.

Jag tänkte ge lite tips på bra övningar till just ryggen, vet att det är flera som har frågat om just detta. För ryggen är ändå ett stort område när det kommer till muskler osv.. Att få till en grymt snygg och bra rygg kräver hårt arbete och mycket variation av övningar.

Så här har ni några exempel:

Över hela ryggen

Marklyft


ÖVRERYGG

Latsdrag

Chins

Shrugs

Skivstångsrodd


MITTEN AV RYGGEN

sittande kabelrodd

skivstångsrodd

hög rodd i kabelmaskin

NEDRE RYGG

Djupa marklyft

Sumomarklyft

Ryggresningar


Att variera detta så kommer ni se resultat jag lovar.

Men tänk på att tekniken är viktigast. Skit i vad ni har för vikt. Utan koncentrera er på att hitta rätt teknik först

Är ni osäkra på hur övningarna fungerar då kan ni alltid googla detta och få en övergripande bild av hur ni ska göra med videos och allt. Svårt att skriva en beskrivning på hur ni ska göra . Bättre ni kollar videos på nätet. You Tube b.l.a

Lycka till och kör hårt






Likes

Comments

Recept dags igen då! Denna gång en perfekt kvällsmål, och de kan då inte bli godare

Kantarellstuvning på varm macka

Ingredienser

Grädde

Mjöl

Vatten

Soya

Kantareller (eller trattisar)

Bröd (jag körde på vanliga franska)

Ost


Mina trattisar va redan färdig kokta då jag tog upp dom ifrån frysen, så de jag gjorde va att hälla i en grädde och låta koka med soya och lite redning som består av vatten och mjöl, du väljer själv hur tjock den ska bli genom mängden redning. När du fått den perfekta smaken ja då är det bara att lägga upp på macka

sedan in i ugnen på 150 grader i ungefär 10-15min . beroende på hur frasig du vill att den ska vara såklart

OBS! Har du precis plockat svampen utifrån så måste du koka ur vattnet hur den först innan du börjar laga denna rätt. FÖr er som inte vet de.

SMAKLIG MÅLTID!



Likes

Comments

Började dagen med ett armpass. Vart sjukt bra pump efter gårdagens kolhydrats påfyllning som jag alltid kör med på helgerna. För man behöver ändå en viss del kolhydrater i kroppen då det förvandlas till glukos som då är hjärnans bränsle , så det säger sig själv för att man ska få dagarna att fungera bättre så behöver kroppen en viss del kolhydrater .

För glukos tas annars ifrån andra celler i kroppen och det blir ifrån protein cellerna. Just därför är det viktigt att försöka få i sig en viss del kolhydrater ialf. (Ren fakta )

Men jag kan ändå tycka att det kan gå till en viss del att komma ifrån kolhydraterna.För energi kan du få ifrån protein ändå. Jag vet att många säger att får ni inte i er tillräckligt med kolhydrater så försämrar det träningsresultaten och orken att träna. Men jag tycker faktiskt att det går lika bra ändå , man vänjer sig..

Är många som kör på just LCHF som då är protein och fett de enda du ska äta, så man kan säga att det blir ungefär så jag lever fast inte 7 dgaar i veckan ;) Utan att jag fyller på med kolhydrater på helgerna. Och det fungerar alldeles utmärkt för min del.

Men som jag alltid har sagt det behöver inte betyda att det fungerar för er. Utan detta är väldigt individuellt.

Men jag ska vara helt ärlig och säga att även jag slarvar mellanåt och äter lite kolhydrater på veckodagarna ibland. .

Men samtidigt så spelar de ingen roll, lite då och då gör ändå inget.. försöker man hålla sig ungefär 90-10 så gör det absolut ingenting. Som sagt man vill ju kunna leva och njuta av livets goda stunder eller hur?!

För hittar du en balans mellan detta så kan du äta gott leva gott, och samtidigt träna hårt så klart och du känner att du inte går upp i vikt.

Livets motto! ÄT, NJUT, TRÄNA, MÅ BRA! eller vad säger ni?


Likes

Comments

Vill bara påpeka hur mycket jag verkligen älskar mina 3 gudbarn. Othilia Daztin och Noel .
Då jag har Othilia och Daztin här hemma i Ludvika som jag träffar mer eller mindre varje dag. Sedan har jag nu älskade brorson Noel i Kumla .
Vill bara säga att jag älskar er så fruktansvärt mycket.
Jag är så stolt över att få vara eran gudfar.
Jag älskar er så fruktansvärt mycket och det kommer jag alltid och göra, åh jag kommer alltid finnas vid eran sida oavsett vad .

Till dig Othilia. Vi har en speciell relation du och jag, en relation som betyder verkligen allt för mig och jag kommer alltid vara fin bästa vän . varje gång vi ses så blir det alltid en massa härj och skratt. Fullt ös !
Och jag vet redan nu att vi kommer ha så kul i framtiden när du växer upp
.och vi kommer hitta på ännu mera skoj .
Jag är så stolt över att se din stora utveckling sen du var nyfödd till den du ör idag . din underbara "kekik" som jag kallas för :)

Likes

Comments

Då har man gjort det igen! Mina supergoda högrevsburgare ala rydberg! :)

Men denna gång med cheese fries som tillbehör

Med denna gång så pepprade jag köttet ganska rejält med lite paprika och vitlökskrydda, och även lite salt för att få¨lite smak :) annars brukar jag inte ha nå krydda i alls.

Men detta var riktigt gott. Lite flower power tack var e paprika kryddan.

Och jag har det lite blodigt i mitten då det blir mycket saftigare. Så jag steker på en rejäl yta .

Och i cheese frisen har jag hackad rödlök i och smält ost. så fruktansvärt gott, och mätt blir man :)

EN riktig kalori bomt utan tvekan!:)

ÄT OCH NJUT!:)


Likes

Comments