Som jag skrev innan så har vi bara legat vid poolen idag, jag försöka sola så mycket så möjligt inför vintern haha. Imorgon tänkte vi göra likadant men vi funderar också på att åka till en vatten park i Faliraki, har någon varit där? Eller så åker vi kanske in till Rhodos stad på kvällen och kollar runt och äter middag. Vill verkligen inte hem! Börjar tyvärr skolan typ 3 dagar efter jag kommer tillbaks. Varje sommar brukat jag vara taggad på att komma tillbaks in i rutiner och allt fast i år vill jag verkligen inte :(( Nu ska jag lägga mig ock kolla på serien Weeds på Netflix, TIPS! Godnatt <3

Ahhh glömde också berätta att till Julen åker min familj och en annan familj till Maldiverna, kommer ta med min system kamera så jag ser fram emot upplevelsen och att ta en massa fina bilder!

Min lunch Idag :)

Internetet här på hotellet är verkligen så dåligt, därav dålig uppdatering. Vi betalade för 'High speed internet' men det har vi verkligen inte fått så jag får försöka uppdatera så gott det går.

I alla fall har vi bara legat vid poolen hela dagen och tagit det lugnt :) tänkte gå upp på rummet nu och göra mig iordning, funderade på att få på gymmet men det blir förmodligen inte av.

Resor

Godmorgon! Vi missade frukosten imorse då vi trodde den varade tills 11:30 fast tydligen slutar de servera redan vi 10:30, lite pinsamt när vi kommer ner 11:15 och frågar om vi fortfarande kan gå och sätta oss och hon svarar att vi kan gå ner till lunchrestaurangen istället. Så nu sitter vi iallafall äntligen vid poolbaren och äter, jag tog en Grekisksallad som var så god! Vi ska kanske in till gamla staden i Rhodos i eftermiddag men vi får se sen.

Nu ska vi ner till stranden och sola :)

Resor

Vår första dag här på Rhodos har spenderats på stranden och vid poolen och det har varit så avkopplande. Vattnet är så klart och helt turkost, och vågorna var höga idag så det var extra kul att vara i vattnet och bada :) Här finns tre pooler på hotellet fast alla barnfamiljer ligger där med sina småbarn så vi håller oss till stranden haha.

Jag gick upp till hotellrummet runt 4 och så bytte jag om och gick på gymmet i en timme; efter det spenderade vi eftermiddagen på balkongen där vi spelade kort och sen gick vi och åt middag med solnedgången som utsikten.

Imorgon tänkte vi åka in till Rhodos stad och kolla runt lite <3

Resor

Hej! Vi kom fram till hotellet för ungefär två timmar sedan och sedan dess har vi packat upp, kollat runt och sett vad som finns att göra på hotellet och sedan fräschade vi upp oss och gick ner till hotellrestaurangen och åt. Det som ingår för oss är buffé restaurangen fast vi kanske provar en av dem andra (italiensk eller grekisk) en annan dag för lite variation.

Imorgon är planerna bara att hänga vid poolen och vid stranden och utforska lite mer om vad som finns att göra här runtomkring, vi såg på vägen hit att det fanns wakeboarding, vindsurfning och jetskiing vilket kanske hade varit kul att prova :)

Nu ska vi sova, godnatt <3

Allmänt

Min bästa kompis som jag lärde känna i Heidelberg, Tyskland bor också i Holland så ikväll gick vi ut och åt på Palladium som ligger mitt på Leidseplein, rekommenderar för er som kommer till Amsterdam! Vi hade så mycket att prata om och det var så kul att träffas ❤️

Har precis kommit hem så tänkte börja packa nu! Vi hörs kanske senare annars imorgon :)

Allmänt

// Ännu en bild från en frukost i New York :)

Vaknade för typ en timme sedan och gick upp och åt frukost, jag åt en macka men den blev så ful på bilden att jag valde att lägga upp en lite finare bild från min sista frukost på campusen på Columbia! Mina planer för idag är att städa undan allt i mitt rum och packa upp och tvätta allting ifrån New York och sedan får jag direkt börja packa igen eftersom jag åker i övermorgon! Ska också försöka hinna vaxa mina ögonbryn och kanske hinner jag även en sväng till gymmet fast känner jag mig själv rätt så blir det inte av haha.

Ska jag visa vad jag packar med mig till Rhodos?

Allmänt

// Två bilder tagna innan middagen på Nobu i NYC, blir många bilder i från New York nu ett tag framöver.

Hej! Kom hem imorse vid 8 och sedan dess har jag sovit till och från och när jag väl varit vaken har jag ätit, har inte varit någon produktiv dag! Tänkte göra middag nu, och sen får jag upp och packa eftersom jag åker till Grekland på lördag. Ser fram emot det så mycket!

Resor

Har precis landat på Schipol! Hemresan har känts lång jämfört med vanligt, kar kollat på typ 3 filmer vilket jag aldrig brukar eftersom jag brukar kunna sova. Vi ska gå och hämta vårt bagage nu och sedan hittar jag förhoppningsvis någon öppen mataffär för att köps lite frukost. Här kommer bilder på vår frukost i Soho imorse, vi åt på Jack's Wife Frida och det var supergott. Deras lunch och middagsmeny såg också väldigt god ut :)

• Resor

Igår var sista dagen på kursen så jag och Clara bestämde oss för att ta en taxi till Brooklyn Bridge för att ta bilder men när vi kom dit så stod det att SD kortet på min kamera var fullt även fast jag hade laddat över och raderat alla bilder... Så typiskt! Fick i alla fall några iPhone bilder! Vi gick sen och åt middag och han tillbaks till campus för att gå på dansen de hade organiserat haha. Saknar allting så mycket!