Gonna miss this place!! Haft helt underbara veckor här med dom bästa vännerna man kan tänka sig. Utan dom hade det inte varit såhär himla underbart. Det har varit mycket på gång hela tiden, vi har gjort väldigt mycket saker och sett otroligt mycket vilket är väldigt kul! Men nu är den första delen av våran resa ihop slut och nu väntar den sista delen, nämligen Bali. Planet lyfter i eftermiddag och vi är framme inatt och då tar vi oss direkt till Seminyak där vi påbörjar resan genom Bali!

Hej från Cairns! Vi har varit här i 4 dagar och hittat på en hel del. En heldag med vattenfall och regnskogar, en dag med kängurus, koalor och mer. Igår gjorde jag det coolaste och bästa jag någonsin gjort, nämligen hoppade skydive!! Alltså det går inte att beskriva känslan när vi åker upp i planet och vet att vi sedan ska HOPPA ut ur den?? Hela vägen upp tänkte jag bara på hur idiotiskt det var men alltså, sekunden efter att man hade slängt sig ut ur planet så kände jag hur underbart det var. Fritt fall var sjukt läskigt men det kändes verkligen oändligt. Man hade ingen kontroll, men visste att jag inte kunde göra något åt det så det var bara till att slappna av och njuta. Svävningen ner med fallskärmen var också helt otrolig! Det kändes så harmoniskt, friskt och lugnt där uppe i luften. Om någon tänker på att göra det, tveka inte!!! Jag är helt sjukt höjdrädd egentligen men detta var inte riktigt samma grej, om ni förstår. Idag har vi varit iväg hela vägen ute på barriärrevet vilket också var väldigt coolt. Snorklat, solat och käkat god mat! Imorgon är sista heldagen här och självklart har vi planer för den dagen med. Sen är det dags för Bali!

För några dagar sedan kom vi fram till Airlie Beach tidigt på morgonen så vi hade hela dagen att upptäcka denna mysiga lilla staden! Vi gick på marknad och köpte lite krimskrams, satt i solen vid poolen och njöt av livet. På kvällen gick vi till två svenska tjejer som har en lägenhet där. Riktigt kul att träffa dom och deras kompisar! Vi var väl i säng runt 1 på natten och skulle upp vid 6 igen, inte mycket sömn där men vi skulle ju ut och segla! Så vi bodde ett par dagar ute till havs, solade på däck, pratade och skrattade med gruppen, såg Whitehaven Beach, snorklade osv. Ville inte att det skulle ta slut, var såså skönt att leva där ute i ingenstans ett tag, utan uppkoppling eller något. Inatt tog vi nattbussen till Cairns, svintrötta sitter vi på hostlet och precis käkat frukost. Idag ska vi nog ut och upptäcka staden då resten av dagarna är fullbokade! Hoppas ni har det toppen!

Vi har hört en massa om Fraser Island så det var ett måste för oss att åka dit! Vi var där två nätter och tre dagar så vi fick se nästan allt. Vi sov i tält och levde verkligen campinglivet! Vi tog oss runt på ön i bilar och eftersom Fraser är världens största sandö så var även vägarna gjorda av sand. Detta gjorde det hela till en väldigt bumpy ride! Vi fick se Eli Creek, Lake McKenzie, Indian Heads, Champagne Pools samt en flygtur över hela ön! Har säkert missat något, var så mycket och allt var så vackert verkligen. Njöt hela tiden!

Hej på er!! Det var längesen jag skrev något här, senast var från Brisbane. Vi har hunnit med Noosa, Hervey Bey och Fraser Island sen dess! Men vi har inte haft något internet så inte kunnat uppdatera alls.
Okej, så Noosa; vilken underbar mysig liten stad! Vi stannade bara här en natt så vi fick inte så mycket tid men vi gjorde det bästa av det. Strosade runt, solade, surfade (!!). Vi ångrade lite att vi inte hade en extra natt där men efter Noosa så visste vi att Fraser väntade så det gjorde inte speciellt mycket! Just nu är vi i Airlie Beach och imorgon åker vi ut till Whitsundays! Hoppas ni har det toppen!

• Resor

Vi har inte hört så mycket bra om Brisbane så vi valde att bara vara där en natt, men mot förmodan så gillade vi det jättemycket! Vi fick två halvdagar där och första kvällen spenderade vi ute på stan då vi shoppade lite, strosade runt och hade det mysigt. Dagen efter visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på, men till slut kom vi ut på en färja så vi fick se en del av Brisbane och det var ju så fint! Sedan hoppade vi av och hamnade på en superfin marknad, jätte härligt att strosa runt där och mot slutet av marknaden hittade vi lite matstånd så vi kunde inte låta bli! Tyska korvar, potatisswirls, majskolvar, churros! Sedan åkte vi istället mot Noosa...

I förrgår hade vi några tysta minuter för alla drabbade i bussolyckan hemma i Sverige. Man blir påmind om hur orättvist och skört livet kan vara. Det kan verkligen bara va slut på en sekund. Man kan inte riktigt greppa det, kan fortfarande inte förstå att det har hänt. Men det var skönt för oss att ta fram Sverigeflaggan, tända ett ljus och lägga lite rosor och tänka oss hem en liten stund. All kärlek till er alla ❤️

Vi har haft några underbara dagar här i Surfers, dagarna har bjudit på en massa sol så vi har kunnat ligga och sola en del! Sen har vi även hunnit med lite shopping, frukost uppe på Skypoint med en underbar utsikt, Felicia och Linnea har testat på surfing och så har vi varit på pubrunda. Ikväll kanske vi ska kolla på bio, sen ska vi äta tacos, godis, chips och bara mysa. Ska bli riktigt skönt! Imorgon bitti går bussen till Brisbane så det gäller att ladda om!

• Resor

Alltså, blir helt kär i Byron. Liten lugn stad, skön atmosfär, väldigt hippie, mysiga smågator, surfare överallt! You name it! Byron har verkligen behandlat oss väl (förutom det faktum att det knappt varit någon sol). Ikväll har vi sista kvällen här så vi ska nog festa till det litegrann, käka på restaurangen mittemot vårt hostel och sen dansa på ett ställe som heter The Balcony, precis som det låter är det som en balkong! Inte vilken som helst dock, utan den blickar ut mot havet. Så det ska bli najs att festa till det där med. Ha det gott!

Hej på er!! Igår tidigt på morgonen kom vi fram till Byron efter en 13 timmar lång bussresa. Hade fruktat en del inför den, men sov igenom nästan hela resan. Vid tolvslaget hade vi ett födelsedagsbarn, våran Felicia blev 20 år så vi sjöng för henne och hade lite fika med munkar på bussen. Väl framme i Byron fortsatte Felicias firande med cykling och annat. Runt fyra började vi festen ute med högtalare, vin och cider. Så himla kul! Sedan gick vi och åt innan vi drog på färgparty och dansade. Landade i sängen vid 2-3 och somnade direkt! Vilket liv man lever!