Heej på er

I måndags var en special dag, jo det var skolstarten jag kom hit lite sen men haft hunnit fått lite info ifall TUR. jag var nervös p.g.a ska gå på klass 8.an då självklart lite pinsam för mig men det gick över. det har haft bra dag det var mycket info eftersom jag går på högstadiet då får man veta massor sakerna som vi visste inte sen Birgittaskolan bjuda på oss rulltårta det smaka gott. sen hem. det var inte så mycket berätta eftersom det var inte så mycket vi gjorde. vi ses snart hejdå och ha en bra dag

Heej på er

Den dagen var ganska tråkig p.g.a åkte från New York till Dominikanska ni vet väl vad ska man göra när man ska åka till någonstans (PACKA). Har massor kläderna eftersom köpte från New York men det gick bra hade plats för det tur för mig haha. men innan vi åkte så hade vi göra något rolig det var så att vi åkte till Pennsylvania igen och träffade en vän sen tog vi en buss typ av aktiviteter till annan båt det var så snabbt än som vi åkte båt igår i New York så vi fotade sen vi åkte till stan köpte några saker har gjort massor saker men orka inte berätta allt men det var så rolig :) sen vi tog taxi åkte till flygplan där var så många folk och vi var så nära att missade flygplan men vi lyckas det ändå när vi gick inne i flygplan vet ni vad som hände!! när jag satt mig och flygplan lyfta inte sig de sa att det var så något problem med flygplan så vi måste vänta på nästa flygplan 21.00 under tid åt vi pizza men jag åt inte det äta istället är bröd med kyckling men det är inte min typ mat. sen åkte vi flygplan till Dominikanska Republiken men i New York var en av de som min bästa resan. jaha det var allt tror jag och Godnatt till er.

tre st bilder från New York

Heej på er!!

Jo, ni märkt det att jag har inte lägg inlägg på en vecka p.g.a var så trött och haft problem med massor så nu är jag klara med problem så kör vi på bloggen. tredje dag, vi åkte till Pennsylvania det är en delstat i USA hur åka vi till Pennsylvania jo vi åkte med tåget självklart i New York är stor stad. mina småbröder de allra första gången åka tåget i USA dom blev lite rädda för det men gick bra ifall tåg är ganska snabb. vi gick runt och kolla staden det var trevlig senare åt vi McDonalds. därefter åkte vi Big bus vad är det? jo det är buss och åka till olika plaster och titta i Pennsylvania det var mer fanns massor som vi har sett senare åkte vi båt till ett plats som jag vet inte vad det heter. jag åt efterrätt det var NY Cheesecake är så gott ni måste smaka på det ahahha. sen åkte vi hem till hotell. Nästa dag gjorde samma dag som igår men vi köpte kläder och massor. det var trevlig och rolig. jaha det var allt tror jag men japp ses imorgon goodbye (hejdå)

och en bild från New York

Heej på er!

ska berättar vad som har haft hända på första dag, När vi var framme till hotell som heter (Homewood suites) det var så fint hotell av de jag har sett :) ni vet väl när man är framme på någonstans då man är pii trött vill bara sova efter massorna ljud och jobbig i flygplan. somnade jag direkt sen vakande jag och åt Kina mat till och med skype med min bästa vän det haft lite jobbig men det gick över. jag började ta upp kläderna ur resväska och annat saker. vi satt på soffa och prata lite och planterade vad ska vi göra under 6 dagar tills vi åka. Nästa dag det var lugn dag inget special som vi har gjorde. Jag surfade mycket eftersom har undvika min mobil p.g.a flygplan och batteri slut :(((( hatar det men måste acceptera. på frukost var sådär inte gå gott eftersom jag är inte van vid äta utland så känns lite underlig smak och har också känslig för min mage kan bli lätt må illa vet ej varför men det är så. Komma berätta om det i senare efter på frukost gick jag badade det fanns i nere så har bada i flera timmar så skönt :) jaha det var typ allt som jag minns kommer berätta mer imorgon om tredje dag och fjärde också hejdå och god morgon som ni vet i (Sverige) hahha i Dallas är 03:00.

​Heej på er

Hoppas ni har en toppen dag, själv haft jag bra och är på väg till frisk skönt! Jo skulle vilja berätta mer som jag sagt igår, i min första dag i Dallas i USA det var lite dålig p.g.a i hotell som heter (Fairfield Marriott) vi har två st rum när jag kom in i mitt rum det var skit för att lukta som rök någon som bott förut före oss så mår illa eftersom är inte van vid rök. men det är bara 4-5 dagar det fixa jag eftersom det luktar bara lite så det går bra. Andra dag på morgon vaknade jag och gick äta frukost det var sådär inte så gott för mig. därefter tittade jag på serie. det var lugn dag vi åt McDonalds i lunch det var nära hotell så.. idag var också lugn p.g.a är sjuk men ifall har träffade min båda farbror och har också träffade mina kusiner 5 st de var så söta. imorgon ska jag skriva om New York under 6 dagar det kommer bli spännande. Hejdå::)

Heej på er!

Säker ni har märkt att jag har inte lägg inlägg på flera dagar p.g.a fanns inte internet och sjuk. innan jag lägg sist inlägg då vi åkte flygplan där finns inte internet ni vet väl sen min mobil och data var död jag bara asså!!! vi åker till en familjen och åt middag där. därefter åkte vi hem helt plötsligt var sjuk nu är jag fortfarande lite kvar mår Jä*la dålig så jag kunde inte ens gå eller spring och röra sig!!1 vill bara åka hem det är om tre dagar saknar där i sverige :((((((( imorgon ska jag berätta mer om det hejdå ses imorgon.

Heej på err

Hoppas ni har en bra dag jo som ni har sett igår min tredje inlägg att hur ska jag göra med vlogg. jag har fungerade i i ett tag och jag har inte så bra ide vad ska jag göra på vlogg känns som har inte nytta av det. men det är bra för oss ja men samtidigt jag har mycket göra nu och på det närmar till skolan ska börjar i klass 8 då det blir för mycket. men har bestämt mig att ska göra några vlogg sen är det slut. Hoppas ni förstår mig :) och men jag ska inte sluta med blogg självklart. men jag kommer ligga inlägg typ varje dag. På lördag ska jag åka till Dallas omg längtar det. hejdå vi ses imorgon.

Heej på er

Vissa av er kanske inte vet var jag är just nu?Jo är i Bahia Principe det är Ö som ligger i Dominikanska där är mycket varm det svär jag på :) men innan bahia var jag i New york i USA det haft jag kul där och gjort massor saker du vet väl shopping och blaaaa :) men kan inte bor i annan land vet inte varför eftersom Sverige är som mig själv hahha men jag menar allvar känns som att jag måste bor i sverige just där! kunde inte fatta det har varit alltid känslor samma när jag åkte resa även om jag ville bor i annan land hahah efter här ska jag åka till Dallas om 3-4 dagar snart fyfan längtar träffa min farbror. men OMG OMG JAG SKA SNART TILLBAKA TILL SVERIGE LÄNGTAR ALLT DÄR HAHAHA OM EN VECKA <3333 saknar Sverige :((((( imorgon ska jag berätta om hur ska jag göra med youtube-kanal (vlogg) Hejdå har en trevlig natt haha eftersom här är 20:39 och i Sverige är 02:39

Tjaa!, som ni ser att jag har inte tillräcklig berätta om mig själv. så skulle vilja berätta mer om mig jaha var ska vi börjar? jag heter Franck Niyonzima, jag är döv och hörselskadade kille och bor i Örebro det ligger i Sverige och är 14 år gammal och jag går i skola det heter Birgittaskolan. Det är för till de som är döva och Hörselskadade, jag trivs där i skolan men finns några problem men det ska jag ta upp senare inte just nu. Jag vet inte vad ska jag säga mer? Jag har en underbara familj, jag älskar leka med mina lille bröder de är tvillingar ska snart blir 4 år det ser jag fram emot där :) Jag kan teckenspråk självklart och kan prata också men inte så tillräcklig bra eftersom jag ser teckenspråk som är min första språk använda det nästan i överallt och hemma också så. det tror att jag är klar att berätta om mig själv men om ni har några frågor till mig själv i privat kan kontrakt mig Kik niyonzimafr eller fb chatt franck niyonzima hejdå :)

Heej på alla

idag haft jag rolig och skit dag. vi familjen åkte med våra vänner till Gamla stan och kollade runt och köpte lite saker också. När vi stannade på ett plats så vi tog lite paus och satt oss på bänk såg massor fåglarna jag hade blivit chockade. Därefter åkte vi till McDonalds det visste inte jag att det finns här också. jag åt "Big Mac" det var gott sen åkte vi hem till hotell. jag ligger på säng var fett trött har också skype med Julia hon är min bästa vän vi är fortfarande skype just nu:). sen tänkte jag att skapa ett eget blogg också där kommer jag skriver mer än vlogg på Youtube. jag försökte skapa en blogg det var ganska svårt från i början senare blir det lättare. men OBS jag är inte klar fixa med blogg om ni tycker här är lite konstig hhehe.