Har bytt blogg nu hörni! Har tröttnat på mitt nuvarande bloggnamn så har bara gjort en ny här på Nouw. Och jag hoppas verkligen att ni vill fortsätta följa mitt nya liv där.

Nouw.com/klaraslya

Kram på er❤️

Godmorgon! Idag smäller det! Nu är det dags för mig att flytta från lilla Floda och in till stora staden Göteborg. Känns så spännande!
Igår firade vi vår lilla Alma som fyllde 16 år med sång på sängen på morgonen och en brakmiddag med tårta på kvällen. Efter det lastade vi ut alla mina saker i en lastbil.

Ska snart hämta Jessan och uträtta några ärenden. Senare plockar vi upp Viktor som och är så snäll som hjälper till med flytten! Så det blir full fart idag. Glad tjej! ❤️

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1149411427"

Underbara Nathalie fyllde 18 år igår och det firades såklart! Så sjukt... Liten har blivit stor❤️

Annars har helgen bjudit på sol i mängder, sätta ihop möbler, skratt och god mat.
Fler helger av den här typen tack!

Imorgon börjar en ny arbetsvecka och på lördag flyttar jag!

Hej på er!
Mycket händer i mitt liv just nu så har alldeles för dålig uppdatering här. Packar ner mina saker i mitt rum för fullt och diskar porslin så det står härliga till.

Igår kom Ingrid, Astrid och Viktor hit på middag och gött snack. Efter det åkte vi in till stora staden för en after work! Där inne träffade jag min högra hand, min fruga, nämligen Jessan!
Härligt med sommartemperatur ute.

Dagen idag har varit väldigt lugn med härligt häng hos Nathalie och Alexandra. Behövdes! Solen har även visat sig hela dagen vilket är underbart!

Imorgon blir det jobb i vanlig ordning och i helgen står 18-årsfirande och packning på min lilla lista. Flyttar ju nästa lördag!! Så taggad.

Puss ❤️

Godmorgon! I fredags åkte syrran och jag upp till farmor och farfar samt till mormor och morfar i lördags. En bra helg med mycket god mat, bra sällskap och mycket skratt.

Igår var jag en sväng hos Jessan också. Kan verkligen inte vara utan henne! ❤️

Nu väntar en ny arbetsvecka. Kram ❤️

Hej på er! Jobbet rullar på i vanlig ordning och det känns skönt att jag äntligen har kommit in i det igen.

Idag efter jobbet åkte jag till Liseberg för att fixa kontrakt och personalkort! Det var även kick-off idag så träffade alla gamla goa kollegor! Så härligt att träffa min "lisebergsfamilj" igen. Blev en god bit mat och lite åkande.

Nu kallar sängen, godnatt ❤️

Jag ska alltså flytta hemifrån! Från lilla Floda, in till Vasastan/Landala torg! Är så lycklig. Därför har det blivit en hel del besök på både Ikea och Mio det senaste. Den 14:e maj får jag nyckeln, alltså om en månad! Så sjukt.

Det är en 1:a på 44 kvm, perfekt för mig! Och det läget är inget jag klagar över. Kan inte bli bättre.

Vilken vecka! Jobbat en vecka nu efter tre månader. Skönt att vara igång igen. Så roligt att träffa mina goa kollegor! Efter jobbet i fredags åkte jag upp till Trollhättan för att besöka mina kusiner. Blev en mysig kväll och morgon!
På vägen hem stannade jag på Ikea och mötte upp päronen där.

Kvällen spenderades med Amanda och mina föräldrar, spelkväll!

Idag var vi på Mio och senare på eftermiddagen åkte jag till Sol och hade lite gött snack.

Nu är det dags för mig att sova, blir en tidig uppgång för mig imorgon. Och imorgon berättar jag en rolig sak för er!
Kram ❤️

Godmorgon på er! Dagarna här hemma de senaste dagarna har bestått av häng med fina vänner, familj samt ätit god mat. Känns skönt att vara hemma. Att sova i sin egen säng var hur dröm som helst första natten och är det fortfarande. Bara det att duscha och veta att handduken är ren är en magisk känsla. Känns lyxigt!

Blev även ett besök på systemet i fredags. Första gången för mig så det var lite kul!

Idag fyller min underbara mamma år så vi väckte henne med sång! Gjorde bananpannkaka till Alma och mig. Blev faktiskt riktigt bra. Senare kommer mormor och morfar hit på födelsedagslunch. Blir kul att träffa dem!

Imorgon börjar verkligheten för mig igen, dags att börja jobba. Känns ändå bra. Blir skönt att komma in i rutinerna igen! Kommer ha fullt upp de kommande helgerna. Något planerat varje helg ända fram till mitten av juni. Så kul!

Mer om vad som kommer hända de kommande veckorna får ni reda på senare!

Ha en bra söndag och hoppas att solen skiner på er också!

// Kram från solväggen! ❤

Hur ska man börja ett sånt här inlägg. Tragiskt ändå att det här blir det sista reseinlägget för den här gången. Nu är det här stora äventyret över. Sorgligt. Men oj vad kul vi har haft! Mitt livs äventyr än så länge.
Tänkte sammanfatta hyfsat kort om vad som har hänt och vad vi har gjort. Vår resa började i Bangkok, Thailand. Vi var väldigt spända för vad vi skulle vara med om de kommande tre månaderna.
Med flyg, taxi och båt kom vi till ön Koh Tao. Blekfisarna anlände och checkade lite olika boenden innan det var dags att checka in på Ban's diving resort. Där fann vi nya underbara vänner. Vistelsen på Ban's blev underbar. Vi fick med oss ett dykcertifikat samt sköna minnen med de nya vännerna. Middagar och drinkar på stranden till en råttincident på vårt rum.
Efter Koh Tao var det dags för Koh phangan. Mesiga var vi i början. Rädda för allt. Ödlorna var värst, enligt mig. Tyckte de var läskiga och väldigt snabba. Skrattar lite åt mig själv nu i efterhand att jag vägrade sova i ett rum där en ödla satt på väggen... En natt blev det i en bungalow med en fantastisk utsikt! Sen hittade vi det, vårt favoritboende Yoghurt home. Ett pensionat vid Haad rin stranden. Inget märkvärdigt egentligen, men vi fastnade för det. Mysig atmosfär och nära till allt. Vi älskade det trots att vi hade ett hål i golvet. Full moon partyt lurade runt hörnet och det slutade med att vi festade i en vecka. Även här träffade vi många av våra dykarkompisar samt min syssling Johanna och hennes två vänner, Maria och Emma samt mina underbara vänner från Lerum, Viktor, Oscar och Simon.

Några dagar senare satt vi på en buss påväg ner till Koh Lanta. 13 timmar senare anlände vi till ett boende. Här blev det en lugn vistelse. Trots att jag behövde besöka sjukhuset fyra dagar i rad för jag hade självklart hoppat eldhopprep på full moon. Jag upptäckte att jag hade brännmärken ett antal dagar senare så var det skönt med några lugna dagar. Inga buckets här inte. Måste bara nämna att buckets är en väldigt fin uppfinning.
På Lanta besökte vi stället där jag var med min familj för åtta år sedan. Några tårar blev det och en lyckta skickade jag upp till himlen. Fint.
Även på den ön träffade vi folk hemifrån. Träffade på Klara, Linn och Emma, Jessans kompisar från Partille.
Lanta är känt för att många svenskar åker dit och det fick vi ta del av då vi gick förbi en bar på stranden. Livemusik och en kille sjöng "Lanta i mitt hjärta" och resterande restauranggäster sjöng såklart med i allsång.
Efter några lugna dagar tog vi vårt pick och pack, satte oss på en båt som tog oss till ön Koh mook. Här möttes vi av lugnet. Ingen stress och knappt några andra transportmedel förutom cyklar. Fick specialfrukost av det söta paret som ägde restaurangen.
Cyklade runt på ön och chillade. Köpte två biljetter ut till Emerald cave. Det var bara vi två och två Thailändare. Lyxigt då vi var ensamma inne i den fantastiska grottan.
Nu blev vi sugna på lite fart och fläng igen. Två biljetter till Koh phi phi blev inköpta och sen bar det iväg. Ett antal timmar senare var vi framme. Hittade ett boende inom vår lilla budget.
Här fanns buckets... Fest blev det trots Jessans standardkommentar varje morgon "ikväll ska jag inte dricka". Här träffade vi Johanna, Emma och Maria men även Klara, Linn och Emma också. Min fina kollega Andrea från Liseberg men också från Lindex hittade jag på en bar också! Så kul.
Lugna dagar på stränderna runt omkring och fest på kvällarna.

Våra 30 dagar i Thailand började nå sitt slut. Med flyg från Krabi till Bangkok väntade ett anslutande plan till Kambodja på oss. Vi fastnade i passkontrollen. Där fick vi en fin stämpel i passat som står för "overstayed". Vi hade alltså räknat fel på dagarna...

Men ut kom vi och tillslut landade vi i Phnom Penh i Kambodja. Ett besök på Killing Fields blev det och ett besök på ett rescue zoo. Några dagar senare satt vi på en buss som tog oss ner till sihanoukville. En väldigt lugn stad. Några mardrömsdagar på ön Koh rong blev det också. Blev av med alla våra pengar, bodde väldigt sunkigt, Jessan trampade på ett fiskskelett samt spyor i en grop på stranden. Förutom det var Long beach på ön otroligt vacker!
Efter två nätter satt två trötta och utslagna tjejer på båten mot fastlandet igen. Jag var frisk men Jessan hade drabbats av matförgiftning... Inte kul.
Vi checkade in på ett lyxhotell i sihanoukville och firade min 20-årsdag där. I efterhand har vi kallat det för spökhotellet då vi var typ de enda gästerna.
Efter några dagar låg vi på en nattbuss till siem reap. Där mådde vi bättre. Åkte zip-line! Och besökte angkor wat, häftigt till en början men sen blev det för mycket sten för oss...

Efter två veckor av storstäder och matförgiftning var det dags att åka mot varmare och soligare breddgrader, Bali!
Flyget från Kambodja var sent men vi skulle ändå hinna till det anslutande planet i Kuala lumpur. Självklart var även det planet sent till Bali. Vilket var tur! För vi hade även där räknat fel på dagarna. Så vi anlände efter midnatt, alltså skulle det bli rätt med stämpeln i passet.

Det skakade till, högtalarna gav ifrån sig ett dovt ljud, det var kaptenen som hälsade oss välkomna till Bali, Indonesien. Klockan var runt tre på natten. Tog en taxi mot färjelägret som låg drygt en timme bort. Väl där köpte vi varsin båtbiljett till Gili trawangan. Men den skulle gå vid nio på morgonen så försäljaren erbjöd oss en sovplats i rummet bredvid resebyrån. Så några timmars sömn fick vi där på golvet i våra reselakan.
Gili var fantastiskt fint! Där blev det strandhäng när solen ville visa sig och några cykelturer. Även där träffade vi Viktor, Oscar och Simon. Skönt att träffa några hemifrån även där! Beerpong och kanske lite för många öl utöver själva spelet blev det men kul hade vi! Träffade även ett gäng portugiser en kväll. De var otroligt trevliga och var väldigt nyfikna på vår resa. Alltid kul att träffa nytt folk!
En dag hyrde vi en båt och åkte ut och snorklade. Simmade runt med sköldpaddor och det var så häftigt!
Efter en vecka på Gili tog vi båten tillbaka till Bali. Där stannade vi några nätter i staden Kuta. Skygarden blev vår aktivitet tre kvällar. Så himla roligt! Betalde 67kr för buffé och dricka så mycket du ville. Där dansade vi väldigt mycket och bara släppte loss! Träffade ett gäng killar från Australien som vi hängde med men även två underbara pojkar från Borås, Daniel och Ludwig.
Den sista kvällen på Skygarden började vid sju på kvällen och slutade halv fyra på morgonen. En god buffé och mycket dans och sen gött soffhäng med Daniel och Ludwig. Den kvällen var helt klart en av de bättre på resan.
Dock höll jag på att bli rånad när vi skulle hemåt. Men lyckades ta tillbaka min mobil och ge den lilla skitungen en spark där bak.
Kuta var aldrig lugnt, alltid liv. Och allt äckliga och vidriga kommentarer från killarna på gatan. Kränkande.
En av dagarna i Kuta, åkte vi till waterboom! En stor vattenpark och där träffade vi återigen Klara, Linn och Emma. Hade riktigt roligt där och vi sprang runt som treåringar.
En natt tillbringade vi i Seminyak för att äta en drömfrulle som vi hade hört om. Den var drömgod!
Med en stabil frulle i magen tog sig två tjejer sig till Ubud med taxi. Där möttes vi av störtregn eftersom det var regnperiod på Bali. Checkade in på ett boende som låg i ett tempel nästan. Där blev vi välkomnade som en del av deras familj. Monkey forest och rafting stod på schemat. Här började vi tröttna ordentligt på vädret och bestämde oss för att boka en ny flygbiljett till Malaysia två veckor tidigare än planerat.
Det bestämde vi över en god vegetarisk lasagne och sen var biljetterna bokade och två spända tjejer fick stora förhoppningar om bättre väder men även lite mer fattiga i plånboken.

Flygbiljetten var värd de extra pengarna. Checkade in på ett boende i Kuala lumpur och stannade där fyra nätter. Där blev vi sjuka, feber och förkylning. Trots att vi kanske hade behövt vila på rummet tog vi oss till ett stort Mall och shoppade samt besökte china town och central market. Blev även ett besök på Ikea! Och köttbullar var ett måste. Köpte även med oss lite godsaker till hotellet som vi åt till middag.
Fyra dagar senare satt vi på en buss till Cameron Higlands och där checkade vi in efter ett antal timmar med buss på Fathers guesthouse. Otroligt mysigt. Hela byn kändes som en alpby. Efter att ha åkt på serpentinvägar i två timmar, möttes vi av svensk sommartemperatur. Lite frisk luft!
Där blev det ett besök på en jordgubbsfarm och försökte att bli friska. Där köpte vi varsin biljett till Langkawi med buss. Inga problem enligt tanten där uppe bland bergen men oj vad besvärligt det blev.
Kom fram till slutstationen efter sex timmar med buss. Skönt tänkte vi men alla såg frågande på oss när vi frågade vart man köpte båtbiljett till Langkawi. Då var vi alltså ca trettio mil bort från färjelägret. Tanten hade lurat oss. Så där stod två utslagna och sjuka tjejer, svetten bara rann och jag kände bara att jag orkar inte mer. Ingen på det resecentret hade karta heller så vi hade ingen uppfattning om vart vi var eller skulle. Tillslut fick vi två alternativ, antingen sova en natt på en polisstation eller ta oss till flygplatsen och hoppas på att det finns två biljetter. Vi hoppades på det andra alternativet, och tur hade vi. Efter en biltur med en privatperson till flygplatsen fick vi två biljetter till Langkawi. Dock fanns det bara businessclass så ca 550kr/person fick vi betala... Sved ordentligt i plånkan. Det blev dyra 25 minuter i luften.
Sen var vi äntligen framme. Kändes underbart tills vi kom till bagagebandet. Jessans väska kom och sen slutade bandet att rulla. Min väska var alltså kvar på fastlandet. Kul.
Tog en taxi till Pentai Cenang och checkade in på ett hotell. Dagen därpå kom min väska efter mycket om och men.
Då hittade vi ett annat mysigt boende, IZZ room. 80kr/natten. Slutade med att vi stannade där 13 nätter. Där blev det strandhäng, god mat, nudlar på verandan, moppeturer och besökte Skycab. Där träffade vi tre tjejer hemifrån som vi båda hade någon koppling med. Vi kände oss som två skvallertanter när vi satt där på verandan med varsin limejuice i handen och hade koll ut över grusplanen. "Jaha nu var det middagstid för dem" eller " oj vad mycket tvätt de lämnade in". Lite roligt när vi kom på oss själva sitta och snacka så.
Sen var det äntligen dags för oss att göra Koh Lipe osäkert. Vi var lite oroliga för att bli nekade att komma in i landet igen (Thailand) eftersom vi hade våran fina lilla stämpel. Men det var inga problem!
Kom fram och checkade in på ett boende i anslutning till en dykskola. För nu var vi tillräckligt friska för att äntligen få dyka igen!
Dagen efter satt vi där på båten med full utrustning och lutade oss bakåt och föll ner i det blå. Så underbart! I vanlig ordning hade jag problem med mina öron men jag kom ner tillslut och kunde njuta av livet under ytan.

Koh lipe var underbart! Vi hade saknat Thailand väldigt mycket. Så därför blev jag helt lyrisk när jag fick in mitt iste med smak av persika! Strandhäng, utomhusbio och massage.
Sen hade tre nätter gått och vi satt på båten som skulle ta oss tillbaka till Langkawi. Vi hade tänkt oss att bo den sista veckan inne i staden på ön men ändrade oss. Vi höll tummarna och hoppades att IZZ room hade ett ledigt rum. Det hade de och vi var lyckliga. De skrattade lite när vi kom tillbaka. Sa att vi vill stanna sex nätter och det fick vi. Inte nog med att de hade rum, nu kostade det bara 70kr/natten!
Lite senare på eftermiddagen gick vi ut för att köpa lite frukost. Då såg vi två tjejer gå en bit framför oss fast mot oss. Då var det en tjej från Lerum, Ellen och hennes kompis Sara. Skönt ytterligare en gång att träffa någon hemifrån. De fick rummet bredvid oss och blev våra grannar. Kul!
Ellen och Sara förgyllde vår sista tid på Langkawi. Hade verkligen roligt med de!
En dag mådde inte Jessan bra så Ellen, Sara och jag hyrde två moppar och åkte runt ön. Det blev en heldag. Åkte runt där i värmen, ibland lite för fort kanske, men tänkte på hur kul jag har haft. Så underbara människor jag mött. Riktigt lycklig!
Blev två besök, två kvällar i rad på en rooftop bar med brudarna. Sista kvällen drog Ellen och jag själva till en bar, galen tjej!
Den natten blev det knappt tre timmars sömn för oss...
Dagen efter, men även allas sista dag på Langkawi, hyrde vi vattenskoter! Så himla häftigt!
Vi tog ett flyg till Kuala Lumpur dagen efter, alltså igår. Checkade in på WP hotell och besökte ett stort Mall. Där klippte jag av halva håret på en salong. Även Jessan klippte sig. Efter det ville vi avsluta och skåla med vin på en sky bar, vilket vi gjorde!

Nu sitter vi i Singapore på flygplatsen. Kom hit från Kuala för en timme sedan. Har bytt om till sköna kläder för snart väntar en resa på 13 timmar till Frankfurt. Sen är vi nästan hemma! Längtar så mycket.

Är verkligen så glad att jag blev övertalad att jag skulle resa och att Jessan sa "ja" efter att jag hade frågar femtioelva gånger ifall hon ville resa med mig till andra sidan jorden!

Den här resan har förändrat min syn på olika sett. Men framförallt lärt mig om vad som är viktigt här i livet och att uppskatta det man har.