ASIEN

För ett par månader sedan började jag "prenumerera" på Lightroom samt Photoshop. Har ett flertal gånger försökt ladda hem båda programmen men har alltid lyckats fucka upp datorn och fått en massa virus så att lägga 120kr i månaden på saker som fungerar precis som dem ska, det är sååå värt!

Dock känner jag mig riktigt ringrostig med tanke på att det är ca 8 år sedan jag dagligen höll på med främst Photoshop och då med en version från typ -97 så det är en hel del som skiljer sig. Men det är roligt. Riktigt roligt.

​det syns ju i alla fall att jag hittat på brusknappen haha...

Första gången jag på riktigt raderar och suddar ut stora föremål i en bild, och jag har fortfarande mycket att öva på. Men det är intressant och se vad man kan åstadkomma i Photoshop.

- Den ända fördelen med att vakna före 06 pga jetlag är att man gång på gång kan njuta av den fantastiska soluppgången, fortfarande nerbäddad i sängen.

USA

Att planera ett 24h stopp innan man ens har lämnat Sverige kan ibland slå en lite på näsan. Att få spendera eftermiddagen på någon härlig takterrass för att suga i sig lite solsken och värme följt av en solnedgången på Brooklyn Bridge va en bra plan för min onsdag tänkte jag när jag låg här hemma nyvaken i sängen några timmar innan avgång.

Att sedan komma fram till ett mulet New York gjorde mig lite putt. Vad skulle jag nu hitta på?

En lång härlig dusch och lite egna kläder senare åkte jag över till Manhattan och höll både tummar och tår för att vädret skulle ge med sig så småningom. Och vet ni vad? Det blev rätt rosa och fint på himmelen trotts allt och jag blev tillslut rätt tillfredsställd där runt 8 snåret när solen började tacka för sig och tillslut bestämde sig för ett hejdå.

Hej på er!

Igår landade jag hemma i Sverige igen efter en tur/retur till New York. Denna tur var min sista faddertur, ni förstår att efter en två dagars kurs behöver man flyga 5 fadderturer innan man släpps fri att stå på egna ben.

SÅ NU ÄR JAG UTCHECKAD, GODKÄNND OCH REDO. Det känns sååå bra att efter tre månader med olika utbildningar och massa utbildningsturer äntligen vara klar.

Men ja vart var vi, New York. Efter att ha landat före tidtabell var vi på hotellet strax före 16 och känslan att få ta av sig uniformen och hoppa in i duschen är oslagbar. OHLORD vad det är magiskt..!

jag och min kollega P bestämde oss för att ta tåget över till Manhattan för att strosa runt i Central Park och sedan hinna med att se Times Square i kvällsljuset. 4 timmar susade förbi ganska snabbt och vi hade en helt fantastik eftermiddag och kväll.

Middagen glömde vi bort så när vi tagit tåget tillbaka över till New Jersey letade vi på en matbutik och köpte hem varsin färdig sallad och mumsa i sig på rummet innan John Blund bestämmer sig för att hälsa på.

USA

Efter att ha kommit i ordning på hotellrummet, duschat och bytt om från jobbarkläder till privata kläder tog jag tåget över till Manhattan. Strosade mest omkring och njöt över att återigen vara tillbaka. Sist hade jag bara en förmiddag på plats då vi av olika anledningar blivit försenade några timmar, så att även ha en hel eftermiddag och kväll denna gång kändes helt magiskt.

Efter att ha gått omkring ett par timmar började magen kurra och det blivit läge för middag googlade jag upp adressen till Buthers Daughter och satte in riktning mot Kenmare st.

Jag satte mig vid en fönsterplats och beställde in en grönkål caesarsallad med avokado och mandlar samt ett 100%-ig ingefärsshot. allt som allt inkl. dricks 23dollar/170sek va jag riktigt nöjd. Butchers daughter går även att finna i LA.

USA

-Klockan är snart halv 11 och sista tuggan av mozzarella toasten jag beställt till frukost är precis uppäten, islatten börjar bli lite blaskig efter all is som börjat smälta och magen är sådär lagomt mätt.

Det står acaibowls, avocado toasts, sallader och alla former av kaffe på varje bord här inne och människor kommer och går.

Jag sitter i en gul sommarklänning på ena långsidan och lyssnar på P3 dokumentär samtidigt som jag förundras över alla sällskap som sitter runt omkring mig. På höger sida sitter två tyska tjejer, på vänster sida två amerikanare som  helt är uppslukade utav någon diskution angående killar. Klassiskt...

Nu börjar klockan närma sig 15 och vår pick up är strax här för att ta oss till flygplatsen och vårat flyg hem till Sverige.

NY, vi ses på onsdag igen!

EUROPA

Att byta jobb 2 månader innan sommaren och semestertider drar igång är inte att rekomendera om man vill ha ett par veckors semester. Men lyckligt nog fick jag 5 sammanhängande dagar i förra veckan så jag Gustav och hans mormor, min svärmor, bokade tre biljetter till Polen för en liten mini-semester. Gustav är född i Polen så det var nog lite därför det blev just Polen. (Kristina hade tjatat i ett x antal veckor om att få ta med oss dit) ! dygn i czestochowa där vi spenderade natten på ett kloster. Sedan avslutade vi med två nätter i Krakow, en otroligt mysig stad. Hade inte alls några förväntningar men det var såååå mysigt där. Pastellfärgade hus lite överallt. (som jag olyckligtvis inte tog ett ända kort på, buhuuu)

Det ända som kanske inte riktigt är att hurra för är deras matkultur. I tre dagar har vi levt på pizza, pasta, bröd, polska piroger. Det fanns liksom ingeting annat att hitta på gatorna. Men annars, ta en weekend till Krakow, ni kommer inte bli missnöjda!

USA

Efter en nervös första flygning till Narita, Tokyo med start hos grannarna i Söder visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig utav flygning nummer två som även var min sista UX flygning (utbildnings flyg) med destination LA.

Det var en otroligt stor lättnad att få ha svenska kollegor med mig denna gång då min danska inte är jätte skarp och genererade i en del missförstånd och frågetecken från min sida och en knackig start haha...

Men nu efter en tur/retur Los Angeles börjar pusselbitar falla på plats och det känns verkligen som jag hamnat rätt.

<a href="https://www.bloglovin.com/blog/18852195/?claim=n4ku2ezk7dz">Follow my blog with Bloglovin</a>