Grekland , Thassos

Bort att bloggen fanns, hehe..
Resan hem gick bra, jag som aldrig kan sova på flyg mitt på dagen somnade innan vi lyft och vaknade när vi landa typ ✌🏼️

Martin och Elviz hämtade oss på Arlanda och det bjöds på korv och makaroner (usch) samt GT (usch där med) till middag. Somnade i mammas säng innan 21 🙃

Nu är det måndag och jag och dom här 2 är på väg till ännu en jobbvecka..
Vaycay over.

Ses igen nästa semester ☀️✈️

Grekland , Thassos

Igår låg vi hela dagen på stranden. Solade, sov, solade, badade, sov. Sista dagen bjöd på varmaste dagen!
Middag blev på vår privata resturang i närheten. Åt drömpasta😁

När vi skulle packa insåg vi att på 4 personer, på 1 vecka har 15 par skor........ 16 om man räknar med det jag pajade 😁

Nu är klockan 08:08 och snart beger vi oss mot båten och börjar flyga hemåt igen 🙃 see you in sweden!

Grekland , Thassos

Uppe med tuppen (den som tar sovmorgon till 8 ish) och begav oss på en 50 minuters lång promenad till hamnen för att ha heldag på sjön!
Vi fiskade (hatar att fiska, har ingen tålamod för det så gav upp rätt snabbt), såg fina stränder och blå vatten, åt mat och solade!
Påväg hem igen stannade vi till uppe på en kulle för en bananasplit with a view 🍌

Är skapligt trött i kropp och knopp nu men middag står kvar på schemat innan sängen och laddning för sista dagen i solen ☀️

Grekland , Thassos

Över 30 grader och sol heeeeela dagen!
Har inte rört mig förutom när jag gick och köpte glass 🙋🏼 (okej, och när vi gick på jakt efter crepes men utan resultat så den räknas inte).

Middagen var god och jag är som vanligt trött (aa för klockan nästan är 01 kanske...).
Skriver sparsamt idag för imorgon står äventyr på schemat så sparar in lite ;) (läs, orkar inte och har inte gjort något vettigt idag som jag kan skriva om...)
Vi hittade iallafall crepes på vägen hem. Supermätt men ändå, det var värt det!

Grekland , Thassos

Inte orkat blogga på hela dagen och egentligen inte nu heller. Kom precis tillbaka från middagen (så mätt att jag är nära på att tuppa av.....). Drack lite drinkar innan och tävlade i lite basket efter.
Mathilda var rätt supernöjd över sin pizza också...
Hela dagen hängde vi på molniga stranden och gjorde inte många knop. Skönt sånt med.
Sen vann jag 7an också, viktigt ✌🏼️

Grekland , Thassos

Vi vaknade upp till moln idag.. Vi begav oss till Mark & Jeanettes (även benämnda herr och fru gudfar) hotell för frukost.
Vi hoppa in i en rallybil och begav oss in för att vandra omkring lite i Thassos stad, ta en smoothie på ett café i bergen och vänta ut stormen (bokstavligen, blåste satan där ett tag).
Käkade lunch på en resturang där man fick en miniglass med notan. Sjukt mer värt än en stenhård karamell från 1980.

Väl hemma knöt jag och mamma på skorna och körde lite intervall jogging och styrka innan regnet kom igen. Har redan ställt in mig på att somna innan hungern kommer för orkar verkligen inte gå i regnet ✌🏼️

Grekland , Thassos

Efter heldags strandhäng och 4 timmar powernap begav vi oss ut för lite drinkar innan vi skulle äta med herr och fru gudfar. Tydligen äter man halv 22 här (läs vi äter vid 23) och man tar seden dit man kommer. Bra rutin när man kommer hem igen (:

När vi skulle bege oss hem öppna himlen sig och bjöd på regn och åsna, kul!! Tur att mina räkor var jäkligt goda och man hade snabba skorna på sig. Annars hade jag ångrat att jag gick igenom skilsmässa med sängen för ett par timmar sen.