Hej.

Idag var det alltså TRE hela år sedan jag skrev mitt första inlägg på den här bloggen och det känns liksom jätte bra att jag verkligen försökt hålla igång och pretty much uppdaterat någon gång i veckan i TRE år. Hur sjukt? Det var inte ens jag som påminde mig själv om detta för det hade jag aldrig kommit ihåg hehe.

Tack till er som läser och supportar!💪🏼🙌🏻

Kram

Blandade känslor till detta men det är bara att göra det. Jag har i alla fall haft ett underbart sommarlov med massor av vänner och familj. Tack alla!

Nu kör vi.

Hej äntligen fick jag klämma in Uppsala i bloggschemat här. Minns ni när jag bloggade om Stockholm och skrev att jag hade varit i Uppsala en dag. Här är alltså det inlägget.

Jag hälsade på Universitetet. Lite synd bara att det var sommarlov och att där inte var några studenter, men det var häftigt ändå. Till höger: Fyrisån, känd från Veronica Maggios låt ``17 år``

Domkyrkan.

Botaniska trädgården.

Universitetsbiblioteket.

Mat, Mode, Musik, Resor

Hej. Jag har under en längre period jobbat och funderat en del på det här men nu bestämt mig för att det inte skadar att lägga upp så här nedanför har ni en färsk, alldeles för långtråkig, olagligt copyrightad VLOOOOGG (typ) från Bulgarien i Juni. Hoppas ni tycker om den!

Mat, Mode, Musik, Resor

Vi tog färjan från Karlskrona sent på Söndagen och var inne i hamnen i Polen tidig måndagsmorgon.

Äntligen fick jag testa den nya trenden ``Ìce cream rolls``.

Vi gick i lite affärer och mot kvällen satte vi oss på den amerikanska restaurangen Billy´s för att äta middag.

Och sedan väntade båttur hem till Sverige och Karlskrona igen.

Tycker du precis som jag att Bianca Ingrossos stil är helt fantastisk och att alla hennes kläder är ursnygga?! Då kan du sno stilen från henne och klicka hem kläder som hon också rekommenderar. Här hittar du en av hennes sötaste outfits:

**Bilderna är tagna från biancaingrosso.se**

Känningen HÄR // Liknande skor HÄR

***Sponsrat inlägg***

Mat, Mode, Resor

Torsdagen bjöd på lite träning på förmiddagen och sedan ett väldigt billigt Gröna Lund-besök på eftermiddagen och kvällen. Det var nämligen så att när jag väl bestämt mig för att åka deras nya attraktion Ikaros efter många om & men så stängdes den ner för den var inte säker nog att köras, så vi bad om pengarna tillbaka för åkbanden och vi gick in med gröna kort så för min del blev det för första gången ett helt gratis besök i parken.

Vi käkade supergod Mexikansk tapas till middag med bl.a minitacos, sötpotatispommes och quesadillas.

På Fredagen fyllde Kronprinsessan Victoria 40 år och familjen bjöd på kortege genom staden.

Sen blev det lite shopping innan tåget gick hem mot Malmö igen.

Mat, Mode, Musik, Resor

Tisdagen började med en promenad ner till K25 för lunch. Äntligen fick jag testa deras nya restaurang ``Malmø``som Timbuktu öppnade tillsammans med Mange Schmidt & Jimmy Blomberg i år. Restaurangens syfte är att servera en äkta falafel från Malmö och det tycker jag att de lyckades med! Priset kan diskuteras lite kanske, haha... Det var inte riktigt i samma stil men annars var det väldigt bra och deras halloumifries är att dö för!!

Liten promenix på stan och en tur genom mysiga gamla stan.

Kvällen bjöd på solsken och vi passade på att tillbringa den med glass och allsång på Skansen.

...Och även en liten runda bland djuren innan vi vandrade hem igen.

Onsdagen spenderade mestadels i Uppsala (Enskilt inlägg kommer snart) men på kvällen var vi och käkade en fantastisk middag hos en familj en liten bit utanför stan.

Mat, Mode, Musik, Resor

I Söndags flög jag upp till Stockholm för ännu en vecka med roligheter.

I Måndags mötte jag upp mostrarna för lunch från mitt favoritställe Sandys och även lite jobb på brännan som verkar gått i dvala.

Senare blev det även den här gången ett hårt cardiopass och jag var lika slut efteråt som förra gången.

Mat, Mode, Resor

Hej! I Skåne har vi som ni kanske vet något som kallas ``sommarkortet`` vilket är ett kort som gäller på tåg och bussar i hela Skåne hela sommaren. Så man köper det och sedan åker man fritt hur mycket man vill under en period. Jag tänkte ni skulle få följa med på mitt första äventyr denna sommaren.

Jag och min kompis Joel fick för oss att utnyttja det rejält och bara ta en dag och åka och åka runt och runt i Skåne. Vi hade ingen plan för hur vi skulle åka utan vi bad Siri om hjälp i början och sedan gick vi bara på magkänsla.

Men vi började i alla fall i Malmö efter mitt besök hos tingsrätten en solig tisdag och vi sågs på Malmö C där vi frågade Siri om vi skulle åka NORRUT eller SÖDERUT i landet och hon tyckte söder så vi bestämde oss för att åka ner mot Ystad men ändrade oss i sista stund eftersom det inte gick några tåg dit på länge så vi hoppade på ett tåg mot Helsingborg istället och hoppade av i Kävlinge, gick en runda i stan/byn? eeh Kollade runt lite och begav oss sedan mot stationen igen och åkte ner mot Lund.

Vi hoppade av på Lund C och gick och köpte lite dricka och sedan satte vi oss på buss 139 mot Lomma. I Lomma gick vi och åt glass på min favorit glassfabrik, gick runt lite och åkte sedan vidare in till Lund igen för att sätta oss på ett tåg mot Helsingborg igen (jag erkänner att vi hade kunnat göra detta lite bättre, men planen var ju faktiskt att bara go 4 it liksom) Vi både hade badkläder med oss och meningen var väl att vi skulle bada i Lomma men vädret höll inte riktigt för det.

Vi åkte ända upp till Helsingborg C och bestämde oss att ta ett skutt utanför boxen och lämna Sverige (!)

Vi tog HH-färjan (Helsingborg-Helsingör) och steg av på dansk mark. Jag hade aldrig varit i Helsingör förut men jag märkte snabbt hur mysigt där var när vi gick runt på de små kullerstensgatorna.

Nu hade vi ändå behövt betala extra för resan över Öresund eftersom sommarkortet endast gäller i Skåne, så varför inte åka in till huvudstaden också när vi väl var igång tänkte vi?

En dryg timme på ett Öresundståg och sedan var vi i Köpenhamn. Köpenhamn är en av mina absoluta favoritstäder så det var ett bra beslut vi tog.

Väl i Köpenhamn hittade vi inte på något speciellt. Vi gick runt på gatorna (för mig ett måste eftersom där är så extremt fint och mysigt) vi kollade lite affärer på Ströget som är shoppinggatan och där var faktiskt förvånansvärt mycket folk för att vara en tisdagskväll.

Vi pausade och käkade middag innan vi fortsatte turen i Danmark och Köpenhamn.

När klockan började bli mycket tog vi metron till flygplatsen och gick runt och… ja, jag vet inte riktigt vad vi gjorde haha.. Vi drömde nog bara om att vi var där av en helt annan anledning.

Sen tog vi tåget hem till Malmö igen och klockan hann bli ganska mycket innan jag var hemma.

Men det var verkligen en intressant och rolig resa och vi lär absolut göra om liknande igen!

<33

Som sagt så vände vädret en aning.. Meeen Helsingör var fortfarande väldigt fint och solen tittade faktiskt fram en stund senare mot kvällen.

Fina väskor, fina skor & fina blommor :)

Lördag 1/7

Dagen började (enligt mig) väldigt tidigt med 45 minuters cardio på gymmet för mig och min moster. Det var det jobbigaste träningspasset i hela mitt liv, jag har aldrig mått så dåligt. Men det är såklart skönt att få det gjort för första gången också.

Efter det var det hem och duscha och sedan blev det en tur på stan och lite ögonshopping i de dyra affärerna.

Godaste salladen blev det till lunch på Holy Greens i Mood Gallerian.

Och efter det lite thaimassage innan resan hemåt.

Fredag 30/6

Jag tog lite extra lång sovmorgon vilket var jätte skönt och sedan satt jag i soffan och läste lite i mina böcker jag hade med mig. Sen drog jag till gymmet för 30 min på maskiner och sedan 60 minuters Zumba.

Efter träningen skyndade jag mig hem för att göra mig i ordning och sen tog vi pendeln ut till Solna och Mall of Scandinavia där vi åt sushi och tittade på Rough Night på bio.

Mat, Resor
Torsdag 29/6

Började morgonen på bästa sätt genom att sätta mig ute på balkongen och jobba lite i solen.

Sedan blev det en tur ut på stan som kryllade av REA och folk. Efter det tog jag mig till Kronobergsbadet med min moster och simmade lite.

Middagen käkade vi på favoritrestaurangen Riche där jag åt entrecôte med sparris till varmrätt och deras välkända gino till efterrätt. Gott!

Onsdag 28/6

Vädret var på topp så först tog jag en runda på stan och passade på att sitta och suga in lite sol i Kungsträdgården och sen spenderade vi kvällen i tantolunden på Söder där vi först spelade boule och sedan grillade nere vid båtarna.

Hej på er! Just nu sitter jag på ett förbaskat tåg och har cirka 2,5 timmar kvar till Stockholm där jag kommer spendera resten av veckan. Jag vet inte riktigt vad som händer de närmsta dagarna eller om det kommer bli några intressanta inlägg men jag ska försöka hitta på något som jag kan skriva om. Och om inget annat så blir det i alla fall lite bilder tror jag.

Vill ni se mer kan ni antingen följa mig på Instagram: Filippaasvan & Floppy_official (cringe jag vet)

Eller på snapchat: fs5slover, där jag brukar vara duktig på att uppdatera er.

Kram så länge<3

(Btw. Lyssna på David Batras podcast snälla, bara gör det! Den är såå jäkla bra!:)