Att jag är morgonpigg är nog ingen nyhet. Visst har jag haft några morgnar i mitt liv då jag sovit länge men till större del går jag upp senast kl 8 även på helger. Nog om mig. Klockan är halv 8 här och jag har varit vaken i en timme. Just nu sitter jag ute på vår veranda och kollar mobilen. Vi kom hit till Koh Lanta igår efter att spenderat två nätter på Phi Phi.

Phi Phi är fint, och öarna runt om är magiska men det är litet och det enda som finns är typ fest. Dessutom kostade det skjortan att ta sig till de olika öarna så 2-3 nätter är gott och väl för det stället. Är man festprisse så kanske fler nätter, men det finns inte så mycket att göra.

Första dagen gick vi upp till öns viewpoint vilket var bland det svettigaste på denna resan. Det var fint och väl där uppe avnjöt jag mig en glass som kostade lika mycket som en måltid här. Magnum red velvet hette den - tips!!

Dag två tog vi en taxibåt till Maya beach och trots att vi trodde vi skulle dö på vägen dit så va det värt det. Vattnet var så sjukligt blått och bilderna blev magiska. Efter vår tid där la vi oss på stranden här på ön innan vi gick och åt bbq buffé.
Dagen efter - igår - åkte vi hit till Lanta och här ska vi vara i ungefär en vecka. Man blir lite trött på själva resandet till slut så vi valde att stanna här lite längre.

Igår hann vi kolla in stranden vi bor vid som helt klart var godkänd men väldigt vågig. Senare tog vi oss till en resturang och sist men inte minst däckade vi. Idag är tanken att hyra moped och ta oss runt ön lite. Vi får helt enkelt se vart vi landar. Först och främst ska jag sitta här och vänta på att Henke ska vakna, det kan dom sagt ta några timmar till 😁

Kram Carro!

De fem sista bilderna är helt oredigerade och bara det förklarar väl hur blått vattnet var!

Halli hallå! Gott nytt år!!

Här i Thailand firas det nya året in och både jag och Henke ger det 10 av 10 flipflops. Vi har haft en helt fantastisk dag med konstant vattenkrig. Det är helt magiskt här, alla är så sjukt glada och vatten hälls och sprutas på varenda en. Så jäkla kul.

DOCK så brände vi oss båda lite av solen och vi blev otroligt matta. Men det var det värt. Ikväll käkade vi på "hotellets" resturang och nu ska vi snart gå och lägga oss. Imorgon checkar vi ut kl 10 och börjar vår resa mot Phi Phi. Det i form av båt - buss - båt. Så vi räknar med att vara framme på lördag. Inte superkul - men nödvändigt.

Nu tänkte jag låta er få följa med på vår vistelse här på Koh Samui. Så hörs vi snart igen.

Halli hallå!

Idag är det onsdag och internet är lite sisådär, inläggen kommer upp lite när dom känner för osv. MEN MEN. Vi lever livet och det är för oss huvudsaken.

Vi har sovit två nätter här i Koh Samui, i en bungalow på stranden. Första dagen när vi kom hit hyrde vi vattenskoter och lekte med den. Åt på en fin resturang på stranden och köpte skitleksaker av thailändska försäljare. Helt okej kul ändå.. haha.

Igår hyrde vi en moped, körde till Shaweng beach som var en superfin strand. Där låg vi och gassade hela dagen, åt majs och banan innan solen började ta sig ner. vi tog då mopeden till en resturang som hette Ark Bar. Där åt jag (Carro) en currygryta och Henke tog enligt mig världens godaste bakade potatis med ost och bacon. Efter det åkte vi hem och slocknade i sängen.

Idag har vi vaknat, utan frukost tog vi vara på de sista timmarna med mopeden och åkte iväg till ett vattenfall här på ön. Väldigt fint. Tyvärr vågade vi inte bada då det var väldigt stenigt och strömt. Så vi åkte lite senare hemåt igen. På vägen hem hittade vi ett franskt bageri med MASSOR av godsaker och nybakta kakor etc. Vi bestämde oss för en limpa och en pizzacroissant. En sväng förbi seven eleven för att köpa smör, ost och sylt. Sedan avnjöt vi en av de enligt mig godaste frukostarna på hela resan - på vår "terass" på vår bungalow. För övrigt betalar vi ca 32 kr natten här vilket är ett totalt kap!

Nu ska vi avnjuta en drink i solen och hoppas på att vår vlogg vill ladda upp. HÅLL tummarna.

Vi hörs igen när tid och internet finns. Glöm inte följa oss på instagram : flipflopsonroad.

Som rubriken lyder, efter nästan en vecka med konstant regn har vi idag äntligen fått steka i solen igen! Egentligen var det väl ganska så bra tajming att regnet kom när vi skulle dyka för då är vi ju ändå under vattnet. Som jag sist skrev skulle vi ta dykarcertifikat på Koh Tao. Vi lämnade den ön igår och båda som certifierade open water divers! Så jäkla kul!

Första dagen började vi med plugg, andra dagen med prov och dyk i poolen. Proven gick super. I poolen var tanken att vi skulle lära känna utrustningen och göra olika övningar. Henke hade jättelätt men jag, Carro tyckte det var lite svårt i början. Just med andningen och det. Så tredje dagen när vi skulle dyka på 12 meters djup så var jag minst sagt nervös.

Men hörni. Vi gav oss inte i första hand och nu står vi här med våra dykarcert. Så jäkla maffigt och häftigt att få vara under ytan så länge. TIPS till alla, ta dykarcertifikat.

igår tog vi i alla fall båten till Koh Phangan där vi möttes av sol. Vi höll tummarna i sömnen och solen har även kikat fram idag. Vi bestämde oss snabbt för att lägga vår dag på stranden. Så idag har vi lämnat in kläder på tvätt, ätit frukost i form av banan, mango och ananas. Sedan la vi oss på stranden, stekte. Åt lunch, stekte igen och nu vilar vi huden från solen i vår Bungalow. Som dessutom ligger mitt på stranden.

Vi älskar verkligen detta stället, så nu ska vi fortsätta njuta. VI HÖRS.

Nu är även vlogg nummer 5 ute!!! Hoppas internet fortsätter att vara på vår sida!

Hallå hallå!

Uppdateringen här är lite sisådär, tyvärr. Men vi har semester och Asiens wi-fi är inte alltid på topp. Uppdateringen kommer när den kommer. Vi har sedan sist hunnit ta oss från Vietnam och vidare till Thailand. Vi har varit i Bangkok två dagar, där vi bott på Baiyoke en natt och lyxat till det ordentligt. Andra natten bodde på vi på Khao san road. Vi hann även med att cykla "Bangkok by bike" som är ett stort tips från oss! Det är precis som det låter, man lånar en cykel som man sedan tar sig runt bangkok med. Och nej, riktigt så livsfarligt är det inte. Utan man cyklar mer på avskilda vägar utan trafik. Det är inte så mycket turistande egentligen utan själva grejen med det hela är att få se in mer i kulturen, hur folk bor, arbetar och mycket mer hur lokalbefolkningen faktiskt har det. Snacka om livsglada människor! Så verkligen, får ni tid till det - så gör det!!!

Bangkok är en trevlig stad men kanske inte så jättemycket för en backpacker som vill åt stränder. Det räckte med två nätter där. I förrgår(lördags) tog vi nattbussen från Bangkok som sedan byttes av med båt mot Koh Tao. Och nu är vi här, i vår lila bungalow med superfin utsikt. Tyvärr är det en rent ut sagt helvetesväg hit upp så vi försöker undvika det så mycket som möjligt. (Update: Vi har tydligen blandat ihop allting. SÅ dykarkursen vi ska gå på med början imorgon, där ingick det tydligen boende och frukost. Så imorgon flyttar vi dit!)

Idag har vi varit på Koh Nang Yuan som är en känd ö. Vi har kollat på utsikten, tagit bilder och badat. Sedan öppnade sig himlen och de resterande 3-4 timmarna spenderas blöta som bara den. Efter lång väntan kom äntligen taxibåten och hämtade upp oss och nu är vi hemma igen, torra! Puh. Jag(Carro) åt även den godaste rätten på länge där ute. Curryris, kyckling, ananas och cashew - såååå gott. PS. drack även idag en Ice cream oreo shake med jordgubbssmak och det var typ det godaste jag någonsin ätit/druckit. SÅ SJUKLIGT GOTT. Se bild på både maten och drickan här nere.

Mer än så har jag inte att säga just nu. Delar med mig av lite bilder så hörs vi nog mer i veckan. KRAM

​Bättre sent ä aldrig. Nu är vloggen från Puh Quoc från vattenlandet

Livet rullar på och det sista jag tänker på är att blogga.. Tyvärr. Vi sitter i alla fall just nu på hotellrummet där vi precis avnjutit en halvkass take-away middag. Folkskygga som vi är trivs vi bra med att äta hemma, i sängen.

Idag har varit en toppendag minst sagt och jag kan än så länge säga att Nha Trang - min nya favorit. Det är lite speciellt här, vilket man märker efter ca 5 minuters gång i staden. Tänker inte säga vad utan det får man uppleva själv.

Igår i alla fall så kom det fram en helt random snubbe till oss på gatan och frågade om vi var från Sverige. Han pratade bra engelska till skillnad från många andra och fick snabbt vårt intresse. Man blir ju lite skeptisk mot alla här nere tyvärr men jag är så glad att vi stannade upp och lyssnade på honom. Han berättade att han var en frilandsguide och gärna ville visa oss runt imorgon(idag) i naturen och det som han kallade "orört". Han tyckte att hela Nha Trang var förstört och han ville visa det som fanns uppe bland bergen och runt om. Så idag stod han 9.30 nere i lobbyn och väntade på oss. Vi fick en moppe och följde glatt efter. Kort och gott har vi besökt

1. Utkiksplats - helt fantastiskt. Utsikten är fantastisk och miljön med både vatten och berg är otrolig.
2. Fiskindustrin - han berättade att det är så många här som lever helt på att fiska och sälja fisk. All fisk etc. vi äter här kommer från just det stället.
3. Risfält - vi besökte ett risfält och även om just fälten inte var så fascinerande så var landskapen runt om såååååå fina.
4. Vattenfallet - helt klart dagens favorit. Vi fick gå en bit i skogen och klättra mellan stenar över vattnet. Halvt livrädda och svettiga som bara den kom vi fram till ett vattenfall. Det var suuuuperfint och vi badade ett bra tag. Simmade in under vattenfallet och hoppade från 7 meter höga klippor. Det var verkligen värt varenda krona.
5. Hinduism tempel - Intressant och häftigt. Tyvärr smockat med turister och lite förstört då de gjort restauranger och affärer där inne. Tråkigt att man ska behöva anpassa allt så mycket efter turister, hade varit fint om det var orört.
6. White Buddah tempel - Mycket finare och verkligen bevarat. Här visade man respekt för kulturen och det var verkligen fint att se.

Så några timmar senare återvände vi till hotellet, helt slut i rutan. Jag har förbrilt försökt få upp flera vloggar men tyvärr sviker internet. Jag lovar att ladda upp de så fort internet tillåter. Ni ser mer på instagram där vi heter samma sak som här.

Vi hörs när vi hörs som jag brukar säga. Vi lever livet här så oroa er inte allt för mycket!