Hej från Oslo!

Nu sitter vi och väntar på vårt sista plan för denna resa som ska ta oss till Köpenhamn där våra älskade pappor väntar på oss ;-). Det har varit en lång flygresa hem men allt har gått bra.

Känns så sjukt att resan vi sett fram emot och planerat så länge nu har nått sitt slut. Men vilken resa vi haft med allt vi fått uppleva och fått se. Vi är så nöjda med hur vår resa blivit och att vår planering resulterade i ett sånt häftigt äventyr. Varje gång vi berättat för folk vi mött om vår resa så har det alltid varit väldigt fascinerade över vår reseplan. Allt ifrån flygplatspersonal, äldre människor, yngre generationer samt hotellpersonal har alla tyckt att vår resa är helt fantastiskt och att de aldrig tidigare hört talas om så unga människor som gjort en sådan här resa i Karibien. Har alltid känts häftigt och roligt när man möts av de reaktionerna! Vi är stolta över oss själva som har lyckats sätta ihop denna dröm-resan utan några "mallar" eller tips ifrån människor som gjort samma resa innan då vi inte vet någon som gjort något liknande tidigare.
Vi har lärt oss så otroligt mycket om oss själva och att hantera knepiga oförutsedda problem som uppkommit under resans gång.
Inte nog med att vi fått uppleva så mycket fantastiskt som vi gjort så har vi också fått många nya erfarenheter och kunskap som vi kommer ha med oss hela livet.
Vi har fått träffa på så mycket härligt nytt folk ifrån så många olika kulturer och platser och fått chansen att lära känna några av de mest godhjärtade människorna vi mött.

Nu väntas verkligheten hemma i Sverige där vi får ta oss an nya utmaningar och äventyr. Att ha en 2 månaders lång Karibienresa i bagaget får dock allt att kännas lite enklare ;-)

Tack till alla er som följt vår livs resa här på bloggen! Vi har blivit så glada av alla era fina kommentarer om våra inlägg och bilder!
Förhoppningsvis hörs vi här på bloggen någon mer gång i framtiden.

Massa kramar till er alla!!
/ Dreamteamet aka resekompanjonerna Hannah & Wilma

Hej på er!!

Idag har alltså varit vår SISTA dag på detta 2 månaders långa äventyret i Karibien...
Vi valde därför att göra vår sista dag lite extra speciell genom att åka iväg på en heldagsutflykt till en utav Bahamas 700 öar. Idag har vi därför spenderat vår dag på mysiga "Harbor Island"!

Vi gick upp redan kl. 06.30 idag och begav oss då med en taxi bort mot hamnen för att ta oss ombord på båten som skulle ta oss till ön. Båtturen tog ca. 2,5 timme men tack vare den vackra vägen dit så gick tiden fort!
Väl framme på Harbor Island så tog vi oss till den världskända "Pink Sands Beach", som är en av världens få rosa stränder. Denna stranden var också anledningen till att vi valde just Harbor Island som vår destination för dagen.

Stranden sträckte sig väldigt långt och var så otroligt fin med sin alldeles pulverliknande sand. Att gå i denna sanden kändes som att gå i mjöl, så mjuk och len den var. När solljuset lyste över stranden så såg man hur de små rosa snäckskalen i sanden gav den sitt ljusrosa sken. När man sedan badade och det kom vågor så såg man hur det "skimrade" rosa i vågorna när sanden virvlades upp från botten.
På stranden låg vi sedan i 4 timmar och njöt av detta paradiset en sista gång innan det var dags för oss att bege oss tillbaka mot båten.

Eftersom det var vår sista kväll ikväll så ville vi lyxa till det lite extra. Vi valde därför att gå till "Lukka Kairi" som är en restaurang som ligger precis vid hamnen på en takterass med utsikt över kryssningarna. Vi avnjöt en god förrätt och varmrätt samtidigt som vi pratade om allt vi fått uppleva under vår härliga resa som gått. Var kul att prata om vilka stunder under resan som varit extra speciella och minnesvärda. Sista kvällen avslutades verkligen på topp med mycket skratt!

Imorgon har vi förmiddagen att njuta här innan det bär av mot flygplatsen för en lång resa hemåt. Det kommer komma upp ett sista inlägg imorgon... så håll utkik!
Nu ska vi sova, godnatt!

Utsikten från båten på väg till Harbor Island

Friendly beskriver verkligen folket här bra!! Tror inte vi gick förbi en enda människa idag som inte hälsade och frågade hur det var med oss! Stor tumme upp för det!

På Harbor Island så körs det nästan bara golfbilar. Här är det mycket vanligare med golfbilar än vanliga bilar i trafiken.

Se såååå fint sanden skimrar rosa!!!

Ännu en otroligt lyckad dag vi haft här i Bahamas!
Idag har vi nämligen spenderat heeela vår dag på Atlantis Aquaventure (vattenpark) på Paradise Island.

Vår dag började lite struligt vid kl 07 imorse då vi upptäckte att vår email hade lagt av helt. Problemet var nämligen att våra biljetter till Atlantis låg på mailen och vi hade ingen tillgång till dem förutom där... hursomhelst så kom vi efter någon timme åt biljetterna igen och var då påväg mot Atlantis!

För att förtydliga lite mer vad Aquaventure på Atlantis är så är det ett av världens största (och bästa) vattenparker med flera häftiga och unika vattenattraktioner. Vattenparken består i huvudsak av fyra stora områden vid namn Mayan Temple, Power Tower, The Current och Splashers. Respektive område hade olika vattenattraktioner, både de man fick åka med en uppblåst badring och de man åkte utan. Det flesta attraktionerna var väldigt branta och gick mycket fort. Vi blev överraskade att majoriteten av attraktionerna var så kittlande roliga (och vissa rätt läskiga haha).
Väl inne på vattenparken började vi med "Leap of Faith". Vi hade hört att denna skulle vara häftig med tanke på att man åker igenom ett akvarium med stora hajar. Vi ställde oss modiga och förväntansfulla först i kön men när vi väntade på vår tur så märkte vi att folk började fega ur för att åka och vi blev då istället lite fundersamma. Vi försökte se hur rutschkanan såg ut från där vi stod men såg inte alls vart man tog vägen utan hörde bara att alla som åkte ner mer eller mindre skrek. Vi tänkte inte så mycket mer angående det utan la oss bara på rutschkanan och åkte...haha. Åkturen varade inte i många sekunder men i början av turen var det ett för oss överraskande fritt fall rakt ner i en nästan 90 graders vinkel. Vi blev så chockade när vi väl hade åkt och sedan kollade på hur attraktionen såg ut från ett annat håll, och ja, det var som ett stup på rutschkanans början rakt ner. Det var första och sista gången vi åkte den attraktionen men vi är sjukt imponerade över oss själva att vi gjorde det, haha!
Det fanns även en superhärlig attraktion som var mer behaglig och som man åkte tillsammans på en "dubbel-badring". Hela attraktionen gick genom en lång "flod" och man åkte på badringen genom hela åkturen. I vattenkanalen var det väldigt strömt och denna var uppbyggd på stengrund vilket gjorde den väldigt guppig. På vägen åkte man igenom vattenfall och över höga vågor. Denna attraktionen åkte vi flera gånger och bara njöt av känslan och solen!
Det fanns 7 stycken attraktioner (om vi minns rätt) och vi åkte dem alla och hängde på vattenparken hela dagen från 10 tills den stängde klockan 17. En annan bra sak som vattenparken hade var att man kunde hämta nya handdukar hela tiden under dagen. Så fort man hade åkt en attraktion kunde man bara gå och hämta en ny handduk och sedan bara lägga ifrån sig den gamla. Det var hur bra och skönt som helst!
Vi hade väldigt tur med vädret och vi är supernöjda över dagen vi haft idag. Känns så roligt att kunna göra en såhär rolig aktivitet nu såhär i slutet av vår resa!

Nu är vi helt slut efter denna roliga och intensiva dag! Imorgon väntas VÅR SISTA (?!?!) dag på detta äventyr men självklart har vi planerat in en rolig sådan.
Så en lång dag står på schemat imorgon!!
Kram och godnatt från oss!

Är ni mer nyfikna på vattenparken så kan ni söka på youtube så får ni upp videoklipp ifrån alla vattenattraktionerna!

Inne i ett utav Atlantis hotellbyggnader

Fanns havssköldpaddor, stingrays, hajar mm. inne på Atlantisområdet i olika bassänger.

"The challenger". Här åkte man i varsin rutchkana sida vid sida och tävlade om vem som kom ner snabbast.

"Leap of Faith".
Rutschkanan som man faller frittfall första sekunden innan man åker ner igenom ett stort akvarium med hajar.

I röret bakom hajen passerade man när man åkte vattenattraktionen "Leap of Faith"!

"Royal Towers", den finaste hotellbyggnaden tillhörande Atlantis. Här har bland annat Beyonce och andra stora namn checkat in!

Nöjda och glada efter en grym dag!

Idag har vi gjort lite allt möjligt faktiskt!
Vi började vår dag med en sväng till Junkanoo Beach för lite härligt strandhäng under förmiddagen. Vid lunchtid så började det dra in lite mörka moln över himlen och rätt som det var så kom det en rejäl regnskur. Vi hann hem till hotellet lagom tills skuren var över vilket var bra då vi då istället kunde fortsätta våra planer för dagen.
Eftersom vår sista dag här på Bahamas (och av resan) börjar närma sig (tyvärr...) så hade vi en del ärenden vi behövde få gjort idag. Vi spenderade därför eftermiddagen i Downtown, och tro det eller ej så fick vi några kassar var med oss hem ;-)
När vi var klara med alla våra ärenden så rörde vi oss bort mot "East Bay Street" för att ta oss till ett kontor där vi skulle boka in en utflykt för sista dagen innan vi reser hemåt. Det tog sin lilla tid att hitta till kontoret som låg mitt i ingenstans i princip haha, men efter mycket om och men så har vi nu skaffat oss våra biljetter till onsdag!! :-)

Ikväll lyxade vi till det lite och gick och åt på den mysiga mexikanska restaurangen "Senor Frog's" som ligger precis intill havet. Denna restaurangen är verkligen en av de roligaste inredda restaurangerna vi någonsin varit på, om ni kollar på bilderna nedan så förstår ni nog vad vi menar, haha! Vi åt iallafall fantastiskt god mat båda två så vi är nu väldigt mätta och belåtna.

Imorgon har vi ytterligare en rolig aktivitet inbokad så därför väntas en dag FYLLD AV ROLIGHETER!! Vi är supertaggade för den roliga dagen vi har framför oss imorgon så därför ska vi se till att sova nu så vi kan njuta till fullo imon!

Kramkram!!

(Blir bara lite bilder ifrån restaurangen idag)

Barstolarna, haha!

Hej på er!

Idag vaknade vi runt halv nio och hade då inga speciella planer för dagen eftersom vi inte visste hur vädret skulle bli. När vi steg upp skymtade vi dock solen så vi beslutade oss för att åka till "Paradise Island". Paradise Island är en ö i Bahamas som ligger precis intill Nassau och som man kan ta sig till antingen via bil över bron eller via båt. . Paradise Island är främst känt för sitt stora exklusiva hotell "Atlantis" som har flera olika hotellanläggningar på ön samt ett av världens största vattenland. Vi tog en båt över till ön som tog cirka 10 minuter. Det var fortfarande väldigt blåsigt idag och det märktes verkligen när vi åkte med båten över. Under vår båttur så passerade vi exklusiva villor som tillhörde bland annat Mick Jagger, Randy Hall och Nicholas Cage, alla på Paradise Island i anslutning till havet.
Väl framme på Paradise Island så började vi gå mot en strand vid namn "Cabbage Beach" som vi hade hört mycket gott om. För att komma till stranden var vi tvungna att gå igenom en liten del av den stora hotellanläggningen Atlantis. Det var kul att se hur det såg ut på Atlantis även fast vi bara såg en liten del utav den "billigare" varianten av hotellet. Väl på stranden så blåste det rätt mycket så vi låg bara kvar här en stund innan vi hade fått så mycket sand överallt att vi gav upp, haha.
Istället promenerade vi bort mot "Atlantis Marina" där vi satte oss och åt lunch precis vid hamnen intill alla de stora lyxbåtarna. Här blev vi kvar en stund och njöt av solen innan vi gick vidare mot "Marina Village" precis intill. Här fanns det små gulliga butiker som vi kollade runt i och vi passade även på att ta varsin glass.

När vi senare på eftermiddagen anlände till Nassau igen så fick Hannah tillslut (hon har letat efter rätt snäcka länge) köpa sig en snäcka! Hon köpte den av en trevlig farbror som dag ut och dag in sitter vid hamnen i sin lilla båt och putsar sina fina snäckor och sjöstjärnor som han funnit själv. Nu är hon supernöjd med sin souvenir men har återigen skapat sig ytterligare ett problem inför kommande flygresa hem, haha...

Tror inte vi nämnt detta tidigare men när vi var iväg på båtturen genom Exuma Cays träffade vi en jättetrevlig tjej från Australien som heter Chloe. Hon reser runt i världen på egen hand och när vi började prata med henne under den dagen så klickade vi alla tre väldigt bra! Vi har sedan dess haft kontakt med henne och bestämde oss idag för att äta middag ihop då det tyvärr var Chloes sista kväll här i Bahamas.. Chloe hade även lärt känna en tjej ifrån Jamaica vid namn Shana så vi alla fyra träffades för att sedan äta ihop. Vi började kvällen på en lokal bar där vi lärde även känna två härliga killar från USA som är bosatta och jobbar här i Bahamas. Lite senare drog vi alla 6 till Fish Fry's. Fish Fry är ett ställe som är populärt och väldigt omtalat här i Nassau. Fish Fry består utav små restauranger och barer tätt intill varandra som mestadels serverar olika sorters lokal "seafood". Vi satt oss på en av restaurangernas takterass och beställde massor utav god mat och dryck.
Vi har verkligen haft en helt underbar kväll med så otroligt mycket skratt, vilka fantastiska människor vi fått chansen att lära känna! Så himla roligt med att vi alla var ifrån olika platser i världen med så olika kulturer och språk. Dessa människor och denna kväll lär vi sent glömma!

Nu ska vi sova! Vi hörs snart igen, kramisar

Atlantis Hotell

Atlantis hotell

Cabbage Beach

Atlantis Marina

Marina Village

Den trevliga farbrorn som sålde Hannah snäckan!

Hejsan!

Detta inlägget skulle egentligen publicerats igår men hotellets internet låg helt nere pågrund av stormen som varit inatt så inlägget kommer upp nu istället!

3 mars.
Igår var Wilma sjuk så av den anledningen blev det inget blogginlägg då det inte var något speciellt vi hittat på. Wilma spenderade därför mestadels av dagen på hotellrummet medan jag tog mig ner till Junkanoo Beach på egen hand! På kvällen så kände sig Wilma piggare så då passade vi på att gå ut och äta på en restaurang precis vid hamnen. Alla restauranger som ligger vid hamnen här är såååå mysiga med sin fina utsikt och livemusik som spelas på de allra flesta barer.

4 mars.
Idag hade vi planerat för en aktivitet så klockan ringde redan 06 imorse. När vi vaknade upptäckte vi dock att det var kraftiga vindar och ingen sol så vi somnade om till kl 09 istället. Pågrund av det dåliga vädret idag så passade vi istället på att strosa runt i Downtown Nassau och gjorde det till en liten shoppingdag. Vi blev glatt överraskade av alla de gulliga små butikerna längst huvudgatan "Bay Street". Vi fann även ett litet köpcentrum som låg intill huvudgatan där de sålde parfymer, väskor, klockor och smycken från bland annat Chanel, Rolex, Michael Kors mm. Det finns otroligt mycket exklusiva smyckesbutiker och parfymbutiker här på Nassau och många turister som kommer hit med kryssningarna passar på att handla sådant här då alla dessa butiker är taxfree butiker.
Vi passade även på att ta en tur inom "Straw Market" som är en slags marknad där lokalborna säljer olika ting som är handgjort av halm. Det fanns allt från väskor, hattar till fat och skålar som var gjort av just halm, så det var häftigt att se! Det såldes dock en hel del andra "turist prylar" inne på marknaden också.

Efter vår heldag i Downtown så var vi väldigt nöjda då vi båda bland annat införskaffat oss varsitt par snygga klackar. Den enda stora frågan är hur vi ska få ner detta i våra alla redan fullproppade resväskor men det löser vi när den dagen kommer, haha...

Ikväll åt vi middag på en restaurang som heter "Smugglers". Denna restaurang hör ihop med ett väldigt känt piratmuseum som är en stor sevärdhet här i Nassau. Här åt vi iallafall varsin god gorgonzola pasta innan det blev dags för oss att avrunda ännu en härlig dag här i paradiset.

Puss & kram!

Härinne satt det även en pianist och spelade livemusik!

Vår magiskt goda lunch som bestod av kyckling- respektive lammgyros!

Något väldigt poppis här är Cigarr-caféer där man kan köpa cigarrer gjorda i Bahamas/Karibien tillsammans med en kopp kaffe.

Såhär ser Bahamas Dollarn ut!

Dunkin' Donuts räddade lördagsmyset ;-)

BEST.DAY.EVER.
Vet inte riktigt hur vi ska kunna återberätta hur fantastisk denna dagen faktiskt varit. Vår dag har bestått av en helt overklig båttur genom "Exuma Cays" här på Bahamas.

Idag började vår dag tidigt, alarmet ringde redan vid 06.30 imorse. Vi begav oss sedan till hamnen där vi mötte upp besättningen samt alla de andra som skulle åka med på båten.
Båten vi åkte med var en så kallad "Vessle" och kaxiga och ivriga som vi två var så kastade vi oss på sätena längst fram på båten, något vi fick ångra lite senare, haha. Vi skulle nämligen färdas med denna båten under hela dagen och vi kan ju säga att båten studsade snabbt och våldsamt på vågorna så man fick verkligen hålla i sig, och självklart var det värst ju längre fram man satt ;-)
Om vi tidigare sagt att vattnet på föregående destinationer varit wow så var isåfall vattnet och sanden som vi idag fick uppleva WOW x1000. Att det ens finns sådana hav och platser?!? Kollar ni på bilderna så förstår ni nog vad vi menar..

Vårt första stopp med båten var vid "Bahamian Rock Iguanas", detta var alltså en liten mini-ö med flera tusentals leguaner i alla storlekar och färger. Vattnet här var helt sinnesjukt klart, likt dricksvatten. Efter vårt lilla stopp här så bar det av mot "Big Mayor Cay", även känd som "Pig Beach". Det var på denna stranden vi ÄNTLIGEN efter så mycket längtan tillslut fick chansen att träffa på alla dessa söta grisar som lever vilt på denna strand i Bahamas. Det såg helt sjukt overkligt ut när alla grisarna sprang runt där på den vita stranden och simmade i det turkosa havet. Besättningen hade med sig morötter som vi kunde mata grisarna med, och så fort grisarna fick syn på detta så kom de rusande emot oss, haha. Grisarna var verkligen ivriga över att få mat, trots att flera turister besöker och matar dem varje dag. Vissa av grisarna var små medan vissa var så stora att man nästan blev rädd när dem började jaga en för att få tag på morötterna! Vi simmade, matade och lekte iallafall med dessa grisarna i ca 45 minuter innan det var dags att bege oss för att äta lunch i "Staniel Cay"! Lunchstället var en mysig restaurang som låg på en egen liten ö. Här åt vi alla lunch tillsammans och gick sedan ut och klappade samt matade alla hajarna som låg intill bryggan. Dessa hajar var så kallade "nursing sharks" och var mellan 1 meter till över 2 meter långa, så lite otäcka va dem allt, haha.

När det var dags att bege sig hemåt så överraskade kaptenen oss med att säga att han skulle stanna till vid en "strand". När han sedan väl stannade båten så var vi vid en liten översköljd sandbank mitt ute i Exumas med bara en massa turkost (genomskinligt?!?) hav runt oss. ALDRIG har vi sett något så vackert, det är svårt att ens försöka beskriva denna vy, men att sanden och vattnet här var som en dröm var det inga tvivel om.

Efter en 9 timmar lång dag på havet ligger vi nu här i vår säng på hotellrummet och är helt slut efter denna grymma dag. Att vi fått uppleva allt vi fått se och göra idag kan vi fortfarande inte riktigt fatta men att det är det bästa vi någonsin gjort är vi helt överens om.

Kram & gonatt!

Vår glada kapten Darren!

Båten vi åkte med!

Bahamian Rock Iguanas

Staniel Cay

Staniel Cay, "Nursing sharks"

"Stranden" vår kapten överraskade oss med!

Vi vill börja med att berätta om vad som hände oss igår innan vi skulle sova. Vi hörde höga smällar utanför fönstret som lät så högt att vi verkligen började undra ifall Bahamas var under attack, haha. Eftersom vi blev fundersamma vad det var för något så vi gick ut ifrån rummet till hotellets takterrass men möttes då istället av en himmel upplyst med massa fina och magiska fyrverkerier! Vi vet inte alls om de firade något speciellt men fint var det iallafall.

Idag tog vi sovmorgon och sedan stod "Cable Beach" på schemat. Vi hade hört att man kunde ta lokalbuss dit så vi gick ner till busstationen och letade rätt på bussen. Bussresan tog ca 10 minuter och vi behövde inte gå långt efter vi hoppat av för att komma till stranden. Vi fick dock hjälp av en lokalbo som följde med oss från bussen ner till stranden, han visade oss även en genväg som gjorde att vi slapp undan strandavgiften, yay! Stranden var jättefin och det låg även stora hotell längst hela stranden, en riktig turiststrand med andra ord, haha. Vi träffade även en kille som hette Devon som sålde allt från fantastiska snäckor i alla storlekar och former till olika sorters sjöstjärnor. Han berättade för oss att det finns miljontals sådana i havet här om man är på rätt ställe och snorklar. Devon hade sjävklart hittat allt han sålde på egen hand genom att ha snorklat runt och plockat upp det från botten. Sedan berättade han vidare om alla de andra sakerna han hade i sin "Natural localstore" mitt på stranden. Vi stod länge och bara kollade på alla fantastiska underverk från havet han sålde och man bara önskade man kunde ta med allt hem till Sverige.
Vi åt även en god sallad till lunch på ett superfint område precis intill stranden som vi också blivit tipsade om av Devon.

Vi åkte sedan bussen tillbaka till hotellet efter en lång härlig dag på stranden och tog oss en promenad runt i Down Town.

Nu ska vi sova för imorgon ska vi nämligen på vår kanske livs roligaste dag(?!?) Som vi längtat efter dagen som inträffar imorgon och nu äntligen är den här!!! JIPPIEEE!!

Kramisar!!

Här är Devon som hade funnit alla dessa vackra snäckor, stjöstjärnor mm.

Hej på er!

Vi har nu nått vår sista destination för vårt stora äventyr, Bahamas. Resan hit från Punta Cana flöt på bra men var ganska jobbig pågrund av tiden på dygnet vi reste. Vi fick lämna hotellet kl 03 för att åka taxi i ca 3h till flygplatsen i Santo Domingo. Flygresan innehöll ett mellanstop i Miami där vi passade på att gå i affärer och äta lunch innan det var dags för flyget mot Nassau. Flygtiden sammanlagt från Dominikanska Republiken till Bahamas (Nassau) tog endast 2h.
Flygresan mellan Miami och Bahamas var verkligen heeelt otroligt häftig då man såg det turkosa klara vattnet nästintill hela flygturen.
Vi var framme på hotellet runt kl 15.30 lokal tid så resterande eftermiddagen/kvällen spenderade vi bara genom att gå runt och titta lite i butiker och äta kvällsmat! Vi blev väldigt glatt överraskade av hotellets läge då det ligger i Downtown Nassau som även är känt som Nassaus hjärta. Här finns det massa fina butiker, museum och mysiga restauranger som ligger precis intill den stora hamnen.

Idag har vi spenderat vår dag på "Junkanoo Beach" som ligger precis intill hamnen och även rätt så nära vårt boende. Stranden var väldigt mysig och hade ett härligt drag med mycket aktiviteter och arrangerade lekar av barerna på stranden. Det var dock väldigt mycket turister på denna stranden eftersom den ligger precis intill de stora kryssningsfartygen.
Ikväll har vi lagt oss i kvällssolen på vår takterrass på hotellet samt gått ut i Downtown Nassau och ätit en god middag med utsikt över hamnen!

Nu ska vi snart sova så vi är pigga imorgon.
Godnatt från oss!

Nöjda med vårt godisinköp inför flygresan

Härifrån beställde vi dagens lunch som vi sedan avnjöt på stranden!

Våra kvällsmat idag: Macaroni 'n' cheese!

Igår blev det tyvärr inget blogginlägg pågrund av att vi hade fullt upp med annat då vi tyvärr blev av med lite kontanter ifrån rummet... Det var ingen jättestor summa som hade blivit stulet men det var ändå tråkigt samt orsakade lite krångel då vi ville anmäla det till receptionen i syfte för försäkringar osv..
Men igår var iallafall vår sista dag i vackra Punta Cana. Vi njöt på stranden länge för att ta vara på de sista soltimmarna på den fantastiska paradisstranden. Vi hann även med en annorlunda fotografering på stranden med tre söta djur, en "Herrnilsson" apa och två vackra blågula papegojor. Det var två killar som erbjöd detta, en som hade hand om djuren och den andra som skötte själva fotograferandet. Det var riktigt svårt att hålla koll på djuren samtidigt som man försökte le mot kameran haha. Vi skulle egentligen haft bilderna vid detta laget men har tyvärr inte fått dem ännu.. men så fort vi får dem så försöker vi få upp dem i något inlägg på bloggen!
Sista kvällen avslutades med Dominikanskt tema på buffén, det serverades bland annat ris, bönor, tropiska frukter, olika sorters kött och bananrätter i olika slag som de kombinerar med nästan allt här! Så trots förlusten av kontanterna under kvällen så fick vi oss ett mycket trevligt avslut på vår vistelse i Punta Cana!

I stora drag så blev vi riktigt frälsta i Punta Cana och önskade vi hade fler dagar på denna vackra plats! Hit vill vi verkligen komma tillbaka, om inte annat för när vi en vacker dag förhoppningvis båda ska gifta oss ;-)

Nu är vi på plats på vår sista destination för denna resa, men mer om det och resan hit imorgon!

Godnatt!

Detta är Andry som jobbade på hotellet. Han förstod knappt någon engelska alls och vi förstod ytterst lite av vad han sa haha, men det gick att kommunicera lite ändå. Han var hursomhelst världens goaste som alltid gav oss ett gott skratt så honom kommer vi sakna!

Här har ni ett par bilder på oss ifrån kvällen innan också!