Och klar för start mot Tammerfors. Dagen kommer börja med ett axel-träningspass och sedan kommer det bli lite föreläsning, posering och bodybalance/yoga. Min 6-pack innovator hann komma och står nu redo och klar med hela dagens mat i sig, fantastiskt!😍 Ville bara önska er alla en härlig Söndag och vill ni följa med min dag i Tammerfors skall ni börja följa på snapchat; susanna_ingves.

Some people are born in the spotlight....... but it just feels so much better to earn you place in it!

halipusu// Sanna💘

Likes

Comments

Trevlig vändag alla såhär en dag efteråt! herregud en sån kul dag vi hade på Gym1 igår! Där firades det vändag för hela slanten med gratis träning hela dagen snabblotteri och glassbjudning. Gymmet var fullt med folk hela dagen och vi hade det alla så jättetrevligt, tack alla som var med!

Trots det roliga så är jag trött idag. Var hemma vid halv 11 igår ikväll och tillbaka på gymmet igen imorse kl 08.30. Har blivit långa dagar nu igen den senaste tiden så imorgon tror jag nästan det blir en välbehövlig LEDIG DAG!! På Söndag åker jag iväg till Tammerfors för teamdag så skall passa på att vila ut ordentligt imorgon, eller i allafall försöka.

Något som jag väntar på otroligt mycket just nu är att min nya beställning skall anlända från bodyaction. Med långa dagar på gymmet har jag nästan alltid all min mat med, vilket betyder ca 3 stycken matlådor, kvarg, nötter, pulver och fan och hans moster. Har använt mig av en plastpåse från stadium sådär 4 månader nu, men nu börjar den faktiskt tappa spänsten tycker jag. Plus att det skulle vara bra att kunna hålla maten kall om det blir längre färder som nu på Söndag till exempel eller om vi nu skulle åka upp till Österbotten i något skede. så nu slog jag till och beställde min alldeles egna 6-pack innovator!


Är den inte läcker? I denna kan jag snyggt förvara alla mina mål kalla och fräscha vart jag än tar vägen och har i och med detta blivit den tvättäkta fitness-nörden! Dock är ju denna miljarder gånger bättre än min gamla fula stadiumpåse vars enda positiva bagatell var att den var orange (gymmets färg)


am i right? am i right? så jädrans mycket bättre blir det, och nu håller jag bara alla tummar och tår att att min 6-pack innovator hinner komma till På Söndag!

Bjuder även här på några bilder från våran succe-vändag här på Gym1 igår, finns det någon som ännu vill köpa av den helt sjukt goda proetinglassen vi bjöd på så finns den på hyllan igen nästa vecka! (syndade och smakade en kopp glass jag också........ måste ju veta vad vi bjuder kunderna på liksom hehhe..... tänkte inte kunna sluta slurpa i mig....så jädrans god var den, och rekommenderar varmt att prova! 👍

En perfekt dag med det bästa sällskapet på bästa arbetsplatsen!

Likes

Comments

Som lite fortsättning på föregående inlägg och hela "feelgood" flowen tänkte jag skriva lite (igen) om styrketräning och dess lugnande effekter på kroppen.

Nu vet vi ju alla att det är så att människans största orsak till varför de inte tränar är "tid". Man har inte tid att träna och själva tanken på att offra 20 min- 1h per dag åt att åka till gymmet får pulsådern på halsen att börja tjockna och pulsera i dubbel takt. Vad tyvärr många också inte vet är hur otroligt bra stressrelease styrketräningen också är!

Jag har 4 barn, en stor schäferhund och jobbar som egen företagare. Bara för att jag jobbar på ett gym betyder inte heller det att jag står och pumpar rumpa på arbetstid. Nej. Min egen träning görs helt på min egen (ibland minimala) egentid, och fasstän klockan skulle vara 22.30 på kvällen skulle jag ändå inte hoppa över ett pass!, för efteråt kommer jag hem lugn, tillfreds och harmonisk. Jag sover gott, kan ta an mig barnens berättelser om dagen, göra de dagliga måsten hemma fortfarande lugn, tillfreds och harmonisk.

Gymmet är mitt "nirvana". När jag tränar finns inget annat än bara uppgiften som skall utföras och jag, jag lever precis i nuet!!

Tänk er själva............ vad tror ni skulle hända om du ska knäböjja 100 kg och enbart har affärens inköpslista i huvudet, ungen skall ha rena kläder till dagis, doggen ska till veterinären imorgonbitti klockan 08.00 och du har som bäst en brödsmula som fasstnat mellan tänderna och är något fruktansvärt frustrerande.

Hur skulle lyftet gå tror du?

Förmodligen helt åt hellvete! För du svävar helt någon annanstanns och koncentrerar dig inte på nuet och det du skall utföra precis då i den stunden.

Precis som i meditation kräver styrketräning, komplett närvaro, rätt andningsteknik, din fulla koncentration, lugn och kontroll! Här kommer vi till den biten av att enbart kontrollera det vi faktiskt kan kontrollera och låta resten vara. Det krävs otroligt mycket av ditt innre, magen-bålen-andning-nerfunktion-muskler för att kontrollera en vikt som är dubbelt mer än din egen kroppsvikt! Största delen kommer ändå från......... huvudet!

Där börjar allt. Även fasst du har ben som hulken men huvudet tänker på mjölk,bröd,potatis och ägg kommer troligtvis ditt lyft att misslyckas.

Därför tränar jag. Gymmet är enda stället på jorden där jag helt och hållet kan släppa allt annat för en stund, ha full kontroll, leva totalt i nuet, lyssna innåt(och på five finger death punch) och låta min kropp arbeta så som den är skapt för att göra. Därför mår man också bra av det. Därför orkar jag med allt annat runtomkring (kaoset med andra ord). Skulle jag inte träna skulle jag heller inte fungera, och fungerar inte jag,..... ja då skulle det verkligen bli kaos för alla runtomkring mig!

Alla som känner sig stressade, inte har tid, känner sig nere (särskillt efter denna mörka tid på året) kom in till oss på Gym1, lämna stressen i jackärmen i omklädningsrummet och ge träningen en chans! 20 min is all it takes! och lika som med meditation och mindfulness kan det ta en stund med styrketräningen också för att den skall få din fulla koncentration. Det är bara att dra mig i ärmen så hjälper jag dig mer än gärna genom rörelsen. Försäkrar dig om när du ska andas, vad du skall tänka på och att du befinner exakt i nuet. Kan lova att stressen i jackärmen har försvunnit precis som monstret under Alfons säng också gjorde när vi är klara!


//Sanna

Likes

Comments

Uppe med tuppen för att snart dra iväg till gymmet och hålla morgontimme. Efter det är det egen träning som gäller och sedan.............har jag inget program?!

Känns mer än konstigt och faktiskt ganska lättande just idag att veta att jag efter mina små morgonprojekt får komma hem och bara vara.

Ibland efter att man varit sjuk ( ganska mycket sjuk) börjar man värdera dom små små sakerna i vardagen lite mer. Hade en sån jäkla fart på här före vi insjuknade i allt möjligt sk*t. Visst har jag full fjång på nu också vad gäller kunder och jobb osv, men mitt innre tar det faktiskt lite lugnare! Jag försöker att acceptera saker och ting så som de är, samt att enbart kontrollera de saker jag kan kontrollera........ resten få vara helt enkelt! Med ett lite lugnare sinne känner jag att koncentrerar mig mera och befinner mig mer i "nuet". Stress och speciellt stressande situationer påverkar oss människor bland annat med " tunnelseende", vår finmotorik försvinner och våran hörsel blir sämre. Vi verkar frånvarande och världen går oss förbi för att vi går med skyddlappar framför ögonen och lever bara till hälften i en bubbla vi själva bygger upp runt omkring oss.

För att se något positivt i allt (som vi människor alltid borde göra och på så vis vara lyckligare!) är fördelen med att ha varit sjuk just denna påkommande känsla som uppkommer efteråt. Tacksamhet över vad jag har, att få vara frisk och stark, för vad jag åstadkommit, på varifrån jag kommit och för vart jag är påväg. Ingenting är sällan så himla tokigt som det verkar, det beror bara på hur man ser på saker. Livet är ju ändå en obotlig sjukdom vi alla lider av och ingen av oss kommer undan det levande i slutändan. Spelar det verkligen någon roll då om du har 13 eller 1300 följare på instagram? har nyare bil än grannen? Vinner eller förlorar?

Det som verkligen spelar roll är mina fina tulpaner på köksbordet just nu! Att krama om mina barn och önska dem en bra skoldag, kassta lite pinne med hunden på eftermiddagen (därför är förästen hundar mycket lyckligare än vi människor, de lever konstant i nuet och vet inte om någon morgondag!) vara glad och försöka sprida lite positivitet runtomkring dig, varje dag. Gör ditt jobb väl och va en bra förebild för din näste och tänka lite mer som en pudel!


terkkuja//Sanna🐶

Likes

Comments

Helheten i ett nötskal. För tre veckor sedan insjuknade vi i influensa. Min yngste pojke blev i ett skede så dålig att vi fick lov att åka ambulans upp till Jorv i Helsingfors för dropp. Allt sedan dess har jag och sambon varit flunssiga med feber och hosta. Förra Torsdagen började dagen med att minstingen började spy............" det är bara tack vare hostan och slemmet "- tänkte jag hehhe....... ca två timmar efter det spyr yngste sonen upp hela frukosten på vardagsrumsgolvet. Han hann alltså vara frisk totalt ca 3 dagar här emellan. När mina två äldsta barn kommer hem från skolan ser jag från fönstret hur äldste sonen bär sin systers väska och dottern ser mer än hängig ut.

"jag mår så illa"- sa hon när hon kom in och inte långt efter det hade vi hela skol-lunchen också på vardagsrumsgolvet.

Allt som allt spydde mina mellersta barn ungefär 40 gånger om varandra med 1/2 timmas mellanrum. Lördag natten spydde äldsta sonen och idag morse spydde sambon. Jag har hafft hemska magkramper i 3 dagar nu och min kropp fungerar mest som en tvättsvamp man bara vrider ur och allt rinner likosm bara rätt igenom.

Idag äter jag igen, dock med långa tänder och många pauser, men igår så var det tvärstopp med maten. Tänker att det var tur som fan att jag ändå tränade förra veckan för annars hade jag varit långt efter nu! (iallafall i mitt eget huvud) Saknar tilbaka till jobbet vilket jag banne mig skall ta mig imorgon! Min dragna timme jag alltid kör på Måndagar har uteblivit 3 gånger nu och det harmar mig såååå mycket!

Det värsta av alltihopa är att min kropp inte bara värker av att vara sjuk....... den värker av att den inte får röra på sig också! Det har alltid varit samma sak......... kör jag bil länge, sitter hos frissan eller fixar fransarna och måste ligga/sitta stilla längre etapper börjar det värka så i höfterna samt i knäna. Igår låg jag i sängen och sov mest hela dagen och varje gång jag vaknade till hade jag sådan grym värk i benen.


Så nu hoppas jag och ber att det får räcka för våran del nu! Jag tycker vi tackat och tagit emot alldeles tillräckligt för denhär vintern nu. Mina älskade barn har stått ut med så mycket och samtidigt varit så oerhört duktiga. Jag vill återgå till mitt jobb som jag också älskar och återgå till träningen igen. Sakta men säkert börjar vi få krafterna tillbaka, och imorogn är det tänkt att vi skall återgå till vardagen igen, så var snälla med oss livet okej?!


Med glass och mycket c-vitamin försöker vi få energin på topp igen.




För min del försöker jag återgå till min diet och bygga upp migsjälv igen. Imorgon är det kunder, massage och min egen träning som gäller igen OM bara allt går som det ska from now on! NU vill jag tillbaka på riktigt!!


Likes

Comments

Tusan den tog mig endå.....flunssan. Cardion samt mina dragna timmar på gymmet har fått lämna denna vecka då förkylningen ligger och lurar i kroppen. Min egen träning har jag utfört lugnt och med mindre vikter och det har tack och lov gått bra. Har ingen tid att förlora för jag råkade nämligen kolla i kalendern för någon dag sedan och det börjar hörni gott folk vara 10 weeks out!😱

Idag blir det en tripp till Helsingfors för poseringsträning på Mayor`s och om en vecka skall jag åka iväg lite längre för att posera med en av mina förebilder innom Bikinifitness just nu....... nämligen ingen mindre än Melina Katerina!!!

jag kontaktade henne personligen och disskuterade lite om en bikini hon hade till salu och det hela slutade med att vi bokade dejt för poseringsträning två veckor senare! Kan knappt fatta att jag skall få personlig coaching av självaste Katerina?!

Ni förstår, det är där vi människor skiljer oss åt. Vissa drömmer om att saker och ting skall hända, medan andra fan inte er upp och ser till att göra slag i saken! Till vilken kategori du hör är helt upp till dig själv och hur hårt du är villig att kämpa för det du drömmer om!

Jag vill lära av de bästa och är stolt över mig själv att jag tar mig så väl frammåt!

Även min egen coach härde av sig igår, formen sitter, min posering är underhållande och självsäker och även ryggen är bättre!

Med nöjje går jag frammåt. Hittills har jag inte lidit en endaste dag av att vara på diet eller denna resa överhuvudtaget. Enbart vuxit och utvecklats. För stunden känns det som att jag är där jag skall vara coh gör det som är menat för mig att göra och jag tänker inte slita förräns jag verkligen lyckats uppnå något stort och ordentligt. Är det nu sedan innom just bikinifitness eller någon annan gren är ännu kanske oklar. Tänker åtminnstone söka tills jag finner och slå igenom, samt ALLTID ha ett klart mål i sikte!

Ha en underbar dag hörni!



Taget ur min nyaste investering till bokhyllan. "Att lära sig förlora" av Igor Ardoris. 👍

Likes

Comments

Fick en sån härlig känsla av att världen ändå är påväg åt rätt håll då det kommer till kopplingen mellan vad vi stoppar i oss och hur vi mår idag. Hade min årliga tandläkargranskning idag och min tandläkare konstaterade att jag nog måste ha gjort något extra under senaste året för mina tänder var (förutom lite tandsten) väldigt rena och fina. När hon ännutill kommenterade att min tarmflora säkert också mår väldigt bra, var jag tvungen att spotta ut slangen som hängde i mungipan och fråga hur i all världen hon kunde se det?
Hon menade att genom att vara noga med kosten och se till att äta ren och bra mat samt undvika vitt socker, transfetter och processerad mat så kan det synnas ända upp/till tandköttet?! Att jag inte hade ett enda hål och att tänderna var rena och fina säger ju även det redan mycket. Sedan kommenterade hon det som jag så offta går runt och predikar om att bara alla läkare skulle satsa mer på att försöka få folk att ta hand om sig själva genom att vara noga med hur de äter så skulle saker som tex depressionsfallen hos unga vara betydligt mindre. För att sedan inte tala om diabetes, högt blodtryck mm mm. Genom maten och kosten kunde man förbättra om inte BOTA många folksjukdomar idag. Men tyvärr så ingår det inte i läkemedelsbuisnessen att uppmana folk att äta rätt. I buisnessen ingår det att skriva ut så många recept som möjligt per dag, och människorna köper antibiotikakur efter antibiotikakur och fortsätter äta köpt makaronilåda i aluminiumform till lunch och avnjuter den tillsammans med ett glas fettfri mjölk. And the inflammation goes on i ett enda stort ekorrhjul.

MEN! Genom att denna smarta kvinna sprider informationen vidare som tandläkare till sina kunder är redan ett stort steg mot det bättre! Önskar fler som henne vågade ta steget och börja informera lite mera till sina kunder om hur man på riktigt skall gå till väga för att börja må bättre. För Grejjen är den att vi lyssnar på dem som (obs) BORDE veta bäst,nämligen läkare.
I grund och botten är det ändå vi själva som håller i vår egen hälsa, och vi alla kan närsomhellst göra förändringar till det bättre, för en hälsosammare tarmflora!


Keep smiling and eat your broccoli!

//👄Sanna

Likes

Comments

Hej igen.

Kom fram till igår att som vilken "bodare" som hellst är även jag envis som en åsna.

Jag tränar 4 gånger i veckan, varav 2 stycken tunga benpass. Har nästan alltid blivit trött i ryggen på andra benpasset och i marklyft med raka ben med hantlar har nästan all koncentration gått till att försöka orka hålla stödet så att det inte skall börja ömma i korsryggen. Har vell kan man säga inte helt och fullt fått det att kännas i hamstrings, utan hela rörelsen har mest enbrat kännts tung för hela kroppen.

Tills igår vill säga.

Kände redan från morgonen att jag är trött som en gris och måste verkligen psyka mig själv inför kommande benpass. Bestämde mig för att köra squatsen i smithmaskinen för att undvika onödig energi på att försöka orka hålla stödet och bålen och istället föra koncentrationen helt till mina glutes.

Sedan kom den verkliga utmaningen...... mina supersets bestående av hyperextencions och raka marklyft med hantlar. Har ALLTID två stycken 17,5 kg i händerna och stog länge och blängde på 15 kilos hantlarna. Besviken, förnedrad och med en känsla av totalt misslyckande tog jag de mindre vikterna i händerna och började köra marklyft. Tog denna gången lååång tid på mig i den negativa fasen och bromsade ordetnligt på vägen ner. Fick en otroligt härlig stretchning i hamstrings och idag.....IDAG känns det ordentligt I HELA LÅNGA HAMSTRINGS I BÅDA BENEN!!

halleluja! säger jag bara...... åter en gång är det bevisat att teknik kommer före styrka och bara man ändrar lite på själva rörelsen (bromsande, pumpande, vikten på höger/vänster mm mm) så kan hela träningen ta en helt ny vändning (trots mindre vikt) och du får nya härliga retningar till muskeln och känner garanterat av det nästa dag!!

Såhär kommer jag fortsätta nu! lite mindre vikter och koncetrera till 1000 på att få det att dra till ordentligt i negativa skedet, särskillt för baksida lår, så ska vi hoppas på att detta kommer få musklerna att urskilja sig tillräckligt vartefter dieten fortskrider!!


Torsdag har vi idag och för mig väntas en till lång dag på gymmet. Har jobbat långa dagar hela veckan plus sen även egen träning och posering som upptar ca 3 timmar/dag. Har hafft lite problem med att finna rätt position i backposen. Skickade många mail med coachen igår inklusive bilder, och sakta mak börjar det ta sig. Måste bara tänka på att försöka slappna av i övre ryggen mer så att axlarna finner sin rätta form samt att den lösa armen skall vara mera "flygande". Detta försöker jag nu finslipa på då gott det går med hjälp av kamera och spegel. Idag har jag som tur är enbart kunder att coacha på gymmet, samt endel kostpogram som bör slutföras och skickas iväg. Har med andra ord bra med tid över för veckans sissta träningspass samt cardio och sedan posering!

Det gäller att jobba hårt för vad du vill uppnå, harjoitus tekee mestarin! 🏆

Ha en bra dag allihopa och träna (alltid) hårt!

//💪Sanna


.......och för att ta din träning till det yttersta ska du ju såklart inte glömma att ta din after-workout proteinshake! Hos oss på Gym1 kan du köpa ditt protein av högklassig kvalitè från Scitec-nutrition. Ingår alltid i min träningsrutin!

Later!

Likes

Comments

Min tävlingsbikini har jag ju köpt begagnad via nätet, men det hindrar mig inte till att göra den mer personlig och i min egen smak helt och hållet. Nu i helgen besökte jag en sömmerska här i Ekenäs och hon lovade mig att hon kan sy om den efter behov (om jag ännu blir mycket mindre vill säga) samt att hon skulle göra den ännu mera "blingbling". Tack och lov hade hon swarkovskis i alla möjliga färger och storlekar så jag kommer att få min bikini att bara lysa "jag"om den då tiden väl är inne.

Sen var vi även på inbody-mätning i helgen, jag och sambon. Det var första gången för mig, men hade tänkt försöka få det gjort lite mera regelbundet i fortsättningen. Kan ju åtminstone avslöja att denna brutta är IN SHAPE! 😄 Fettprocenten är för stunden 14% vilket är rätt tufft och kommer garanterat vara fit for fight tills det är dags för scenen! Muskelmassan ligger på gränsen till att vara över den normala nivån och ligger just nu på 27,1 %. Nu harmar det att jag inte varit på en sådan här mätning tidigare, som jag nämnde i ett tidigare inlägg har jag ju nämligen gått upp 2 kilo här den senaste tiden, även fasst jag aldrig tidigare varit såhär "slim". Skulle ha varit nice att kolla skillnaden procentmässigt då och nu!

Grymma resultat i varjefall och jag kan inte annat än att klappa mig själv på axeln och fortsätta puscha på i samma takt framåt. Idag väntar en 11 timmar lång dag på gymmet med min egen träning inräknat i det. Det gäller bara fråga dig själv; How bad do you want it?!! 👊


Ha en riktigt grym start på veckan alla....kom ihåg att alltid sikta högt och satsa 110% på det du brinner för!

//🔝Sanna

Likes

Comments

Har jag bland annat haft otroligt svårt att sova. Det började i Måndags..... laddade med en nocco samt min vanliga pre-workout shake (superhero som vi säljer på gymmet) före träningen.Å fy fasen vilken energiboost ja fick!! slog nya rekord i så gott som alla rörelser och så tog jag även på mig klacksen och poserade lite efteråt. Klockan var nu redan närmare halv 11 på kvällen och jag kunde gott ha tagit en löprunda ännu.Så pigg kände jag mig.

Istället för att som vanligt bli trött som en gris efter mat och dusch och praktiskt taget stupa i säng låg jag istället och vred och vände på mig....tänkte och funderade.....trampade på i huset mellan varven och blev kissnödig varje halvtimma. Vips så var klockan 05.00 på morgonen och det var dags för sambon att stiga upp till jobbet, God morgon liksom.....


Efter det har jag en vag känsla av att det är månen som ställt till det en aning för mig och min nattsömn. Jag och fullmåne.....antingen har vi något otalt med varandra eller så hör det bara till min lite mörkare sida att det skall vakas varje gång de tär fullmåne ute. En annan möjlig orsak kan ju alltid vara att det finns någon där ute som tänker på mig så otroligt mycket att jag inte kan sova. Om det möjligtvis är du kan du vell skicka ett mail eller nåt så vi kan snacka.....skulle verkligen behöva min nattsömn nu!😘


Snart är klockan 14.00 och dags för mig att anta mig veckans sissta träningspass.....biceps,triceps, vader och lite mage står på dagens program. Ska jag vara riktigt ärlig så tog jag dunderdosen bestående av nocco och min superhero idag med..... känner mig som en zombie i huvudet och tänkte att klockan är så pass lite att det bara inte kan påverka min sömn kommande natt?!

man får se.

Är det förrästen någon som vill komma på ett killer-träningspass tillsammans med mig så har jag en ledig tid tillgänglig nästa Torsdag den 19.1 kl 14-15.00 här på Gym1! Give me a call så bokar jag in dig!



Strömavbrott hade vi igår också...... riktig storm var det. Ni kan se hela storyn på min snapchat susanna_ingves.


Puss//Sanna.​

Likes

Comments