View tracker

Hallå alla glada människor!

Semester börjar närma sig ordentligt nu. Jag har liksom många seriösa Tränings narkomaner tränat hårt, försökt hålla kosten samt fokuserat på mitt mål så mycket som det har kunnat gå.

Senaste semestern var i slutet av feb-14 och sen dess har jag krigat i gymmet väldigt mycket för att bli ännu mer ripped inför min Usa resa. Man kan alltid göra bättre ifrån sig på träningen, men det är viktigt att inte glömma bort vad man har åstadkommit tills nutid.

Jag har börjat spela basket igen 1 gång per vecka och det är en grym kombo med gym för att uppnå mindre kroppsfett och mer utformade muskler. Jag har även köpt en ny mountainbike som är hur skön som helst. Man ska variera sin träning för att dels hålla motivationen och glöden uppe, men även för att uppnå optimal resultat. Tänkte skriva om mitt galna träningsdag igår.

Steg upp på morgonen vid kl 09:00 och tog cykeln på 10 km runda. Det var en skön känsla och det gick rätt fort. Kom hem och fixa en protein rik frukost med kvarg, 2 stekta ägg (1 ägg gula, 2 äggvita) och salami korv. En underbar frukost/brunch.

Vid kl 13 hade jag en avstämd tid med min gymmpartner. Vi körde ett hårt benpass och väl hemma lagade jag en god spaghetti med köttfärs till middag. Bra med protein och kolhydrater. Det behövdes för att ladda upp för kvällens basket pass.

Vid kl 20 cyklade jag till Tippen sporthall och lirade basket till 22:30... Åt en kvarg och proteinshake när jag kom hem.

Som en summering så var det en helt galen dag fylld med träning. Jag kunde knappt stå upp vid uppgång idag, men pallrade ändå iväg till gymmet för att köra ett biceps, triceps och ryggpass...

Det är inte lätt att få det man vill ha, men i slutändan är det alltid endast viljan som räknas. Har man en tillräckligt stark vilja kan man även flytta på berg. 3 veckor I paradiset väntar med min tjej nu. Adios 💪👍✌

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker


What's up folks!? Fantastisk uppgång nu klockan 06. Steg upp med ett leende på läpparna och fixade fram denna grymma frukosten!

Det innehåller:
2 stekta ägg, salami, grönsaker och en Whey-100 protein shake. Extremt fyllig med protein och bra med kolhydrater samt bra fett (ägg gula). Min favorit frukost!

Ben står för dagen pass så det lär bli väldigt spännande. Sommaren är nära ☀️🌞. Off season är långt borta snart 👻

Likes

Comments

View tracker

Det har varit mycket på sistone och det har varit rätt mycket träning när man väl är i gymmet. Igår var en sådan dag med min gym partner Qudde! Slänger med en bild när jag körde T-stången på en övning.

Ge inte upp för de som kör seriöst därute och för er som inte tränar så bör ni tänka om. Sommaren är nära, let's go baby!


Likes

Comments

Hej igen! 

Sommaren börjar närma sig och då tycker jag det är riktigt bra att lägga in en växel till och ta vara på kosten. Nedan följer 10 snabba matråd som är lätta och mycket nödvändiga för optimal resultat.

1. Fisk

2.Grönsaker

3. Bananer

4. Avocado

5. Broccoli

6. Tomater

7. Bär (blåbär, jordgubbar och hallon)

8. Olive olja

9. Vitlök

10. Kyckling

Träna hårt och kombinera dessa med varandra som varmrätt och efterrätt för bättre resultat! =) 

Zabi 😃

Likes

Comments

Då var det dags igen känner jag. Idag tänkte jag skriva lite om min inspiration och idol inom bodybuilding. Vinnaren är föga oväntat, Arnold Schwarzenegger. Han är verkligen Idealet för majoriteten av bodybuilding därute. Det som fascinerar mig mest med denna helt magiska människa är inte enbart hans oslagbara kropp utan hans psyke och approach mot saker och ting han gjort i sitt liv som han har uppnått.

I en intervju från "Pumping Iron" säger han när det vankas tävling i karriären, den sista för honom att - Även om någon är fysiskt lika stor som mig just nu eller t.o.m. lite större än mig i tävlingen så spelar det ingen roll eftersom ingen har det självförtroendet och psyket jag har. Framför mig är resten som barn när det kommer till den biten"

Man kan inte låta bli att tänka så otroligt högt om denna inställning och mind-set. Visst är det arrogans i det, men tyvärr så är det så ingen i världen gillar en person som inte riktigt strålar självförtroende oavsett vad man håller på med. And I fucking love it! Varför ska man inte älska sig själv och låta folk få se det och beundra dig för din aura.

Älska er själva och finn eran inspiration och träna som en BEAST. Arnold är min, det kommer han alltid att vara.

Zabi ❤️

  • 366 readers

Likes

Comments

Hej alla mina vänner!

Jag hade tagit en liten paus från bloggandet, men nu är jag tillbaka. Idag tänkte jag skriva lite om allmän tänkandet runt gym. Jag har märkt själv att gym inte är för alla individer, no offense mot någon. Efter att ha talat med många personer under månaden antingen i gymmet eller utanför om gymmet så har jag märkt ett mönster bland alla. De tycker det är jävligt tråkigt i längden och de är där för att endast få resultat för sommaren eller få bort Jul och Nyårs fettet.

Då blir jag lite fundersam eftersom jag ser det på ett annat sätt. Att ha ett mål är givetvis bra och det gäller med allting, men man kan nå ett mål och där kan det ta slut. Jag ser min träning som min vision på individen jag alltid vill vara. Både i nuläget och framtiden. Det är skillnaden. Träningen i gymmet ska vara en livsstil. Många misslyckas här och det är förståeligt för att gym träning är verkligen inte för alla.

Om du verkligen vill se resultat i din kropp så måste Du förstå att det inte kommer att ske över en natt, vecka eller månad. Det tar tid. 6 månader är minsta tiden du bör ha i åtanke i seriös träning (5-6ggr/v) om du verkligen vill se resultat. Det är mitt tips jag brukar ge till folk som frågar mig lite om min resa och hur jag har uppnått det lilla jag har gjort.

Vägen till en långvarig och hållbar träning i gymmet:

1. Hitta en bra, rolig och viktigast en seriös gympartner som någorlunda delar din vision. Man tränar alltid lite mer med en bra partner.
2. Sätt upp mål och skapa din vision på hur din ideala kropp skall se ut om 6 månader, 1år, 1,5 år o.s.v. Ta bilder så ser du klara skillnader.
3. Sök kunskap på nätet. Utan kunskap fungerar ingenting. Träning i gymmet handlar väldigt mycket om teknik i övningarna. Du måste veta vad du gör i varje övning annars kan du skada dig väldigt lätt.
4. Planera rätt och "skapa" tid ur ditt hektiska vardagsliv. Tro mig, det går. Allt handlar om rätt planering och vilja. Vill man så kan man.
5. Ät rätt och sov rätt. Sök återigen kunskap om vad bra mat innebär. Sova rätt innebär 7-9h per natt.
6. Tro på dig själv och börja lätt. Ta "baby steps" d.v.s sakta men säkert. Man blir starkare varenda dag i gymmet. Ta inte för stora kliv i början. Det är ett minfält.
... och viktigast av allt.
7.
Vänta inte på imorgon eller dagen därpå. KÖR HÅRT från och med IDAG.

Ha roligt i gymmet, det kan man verkligen ha om man har rätt inställning och är med rätt människor. Jag har haft och har otroligt kul allt som oftast när jag är i gymmet. It's my happy hour.

Stay blessed. På återseende.

Zabi ❤

Likes

Comments

Godmorgon gott folk 😊

Jag hoppas du mår bra därute och har en sund hälsa. Jag tänkte skriva lite om pessimismen som härjar i hjärnorna på folk runtomkring träningsanläggningarna både efter nyårsafton samt någon månad efter.

Väldigt många glömmer lätt att det är en bedrift i sig själv för en person som inte har en regelbunden träningsvana att ens ta sig till gymmet. Gymmet, som är bland det mest tråkigaste träningsformen och platsen för väldigt många enligt forskning.

Jag tycker då att när man ser nya ambitiösa på gymmet ska man då istället välkomna de på sitt sätt och visa att de är på rätt väg. Eller så kan man också välja att inte göra något alls också, men åtminstone inte hata eller visa onda blickar så att en negativ stämning byggs upp i miljön. Man behöver inte vara fantastisk när man börjar faktiskt, man blir det med hårt arbete.

Varför hata då när du kan visa kärlek istället? Det är dagens tanke till alla er därute. Så nästa gång ni ser en knubbig/rund/allmänt vilse kille/tjej i gymmet, försök hjälpa den människan med lite tips för att det hjälper & uppskattas av de.

1love❤️
Zabi



Likes

Comments

God kväll gott folk.

När jag började med träningen för 10 månader sedan dvs början av mars vägde jag som många vet 100kg. Jag vägde mig i måndags och ja vägde ringa 72,4kg. Det är en bedrift kan många tycka, men jag är inte nöjd ännu.

Jag har kommit lite närmre mitt mål, men målet är som sagt en mer rippad kropp och mindre kroppsfett. Bjuder på en "efter 10 månaders bild" från när jag började. Det ser rätt bra ut nu känner jag, but long way to go bro. Hoppas detta inspirerar lite folk för att det går verkligen om man ger sitt yttersta.

Stay fit 😉



Likes

Comments

Ny månad och nya tillskott köptes in. BCAA+ och speciellt Casein är något jag testar den här månaden förutom min vanliga Whey 100 blåbär smaken. Jag kan rekommendera den för att den har hjälpt mig känner jag med återhämtning samt muskelbyggnad.

Casein är ett tillskott man tar innan man lägger sig, ungefär 20-30 min innan läggdags. Jag kan inte säga något om det ännu för jag ska testa det, men det ska tydligen hjälpa så att muskulaturen hålls igång på ett bra sätt när man sover samt hjälper det mot återhämtning. Det kan vara bra känner jag för en tränings narkoman som mig.

Bcaa + är ett tillskott som hjälper till att få energin upp precis innan träningen. Den har jag testat en månad innan och jag tyckte den fungerade rätt bra. Nu är det ytterligare ett test för att se om den verkligen fungerar.

Investera i detta om ni vill bygga muskler på rätt sätt.

Bara kärlek, Zabi ❤️



Likes

Comments

Bra mat efter monster bröstpass idag. Utöver det här har dagen sugit riktigt hårt. Hjärtat har mått dåligt ..

Likes

Comments