Header
View tracker

Sjukt dålig uppdatering! Tappade lite intresse för de men nu är jag igång igen😊

Räkning och kost har verkligen gått upp och ner. Blev sjuk förr förra veckan precis innan vi skulle åka till New york så de blev ingen träning på ca 2 veckor. Är man i New york kan man inte missa deras goda mat heller så jag struntade i vad jag tryckte i mig... Som man nu kan ångra i efterhand!

Men jag ska ha den där kroppen till sommaren så de e bara att ösa på nu med bra träning och bra kost så kommer allt fixa sig på ganska kort tid!

Har fastnat något otroligt för spinning, kör mellan 30-60 min per pass och jag tränar nästan varje dag just nu. Sen kör jag såklart även styrketräning innan eller efter för att inte tappa muskelmassa!

Nu kör vi enda in i kaklet👊🏽

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Veckan i sin helhet och hur den kommer se ut är följande:

I måndags: gym innan skola (ben,rumpa)

Idag: gym (överkropp) och innebandyträning+fys

Onsdag: Troppfys (kampsport) sen gym och på kvällen skytt på målvaktsträning

Torsdag: Innebandy

Fredag: Ledigt!

Lördag: Match

Söndag: Match


Mycket träning och fysisk aktivitet varje vecka men de är en del av min vardag och jag har verkligen fastnat för det!

Hur ser era veckor ut träningsmässigt?

Likes

Comments

View tracker

Testade nocco apelsin och Propud vanilj idag! Är inget fan av apelsin och inget fan av vanilj men kommer en nyhet ut måste man testa. Och det blev inte direkt en positiv överraskning för mig. Vaniljpuddingen var alldeles för söt men den smakade dock vaniljpudding så för er som gillar vanilj är detta en dröm! Sen till Nocco Apelsin då, den är ju utan kolsyra vilket jag inte gillar att de e. Jag gillar när de "sparklar" i munnen så nej inge mer nocco apelsin eller Propud vanilj för min del!

Har annars haft en väldigt bra dag med bra energi på gymmet. Benen vek sig när jag skulle gå upp för trappen efteråt så min legday tog verkligen idag!

Imorgon slutar jag 12:00 så blir gym efter det och sen innebandyträning på kvällen💪🏼

Hur har eran dag varit?

Kramizar

Likes

Comments

Sköna söndag!

Helt ledig idag och det har varit sjukt skönt. Att bara få vara med familjen en heldag och umgås skadar inte ibland! Dagen inleddes med kesoplättar till frukost som mamma gjort, har ej exakta receptet just nu men kan lägga upp det i nästa inlägg😊 Efter det väntades 1 timmes promenad i skogen/på halkbana! Nästan hela rundan var täckt med is så man fick verkligen passa sig.

Igår på sista matchen så lyckades man ju göra årets pinsammaste sak. Skulle hoppa in på planen och fastnar i en lagkamrat och sen i sargen med fötterna så lyckades riva med mig hela sargen och landa på ansiktet i stort sett! Ett asgarv uppstod men de var bara att bjuda på😂

Kraaaam

Likes

Comments

Även fast jag tränar min rumpa en del så kommer de mesta ifrån min hockeytid. Att ha spelat hockey i 10 år har satt sina spår på musklerna kan man säga!

Kom tillbaka till gymmet denna vecka och det var hur skönt som helst. Kände mig i stort sett starkare nu innan jag blev sjuk så fick verkligen en spark i rumpan då jag trodde att jag hade tappat allt. Idag är det dax för 3e gympasset denna vecka och 5e träningspasset totalt för veckan! Har även 2 matcher i helgen så de e bara att kriga på!

Ska försöka filma ett träningspass jag kör och lägga upp vad de är för övningar! Men ska försöka komma på ett sätt så de blir så lätt för er som möjligt att förstå.

Hoppas alla får en bra dag!

Likes

Comments

Nere på ynka 72,6 kilo nu å de e tack vare denna magsjuka jag lyckades dra på mig igår. Totalt blek i ansiktet å ville bara försvinna för några timmar igår! Usch...

Så vill man gå ner i vilt ska man dra på sig magsjuka. Nej skämt å sido då dessa kilon kommer läggas på igen när jag börjar äta. Förlorar ju bara massa vatten å de samlar kroppen på sig sen igen men man får vara glad för det lilla sålänge😊

Bara försöka kurera sig så snabbt som möjligt för att kunna spela matcherna i helgen först och främst!

Likes

Comments

Eftersom att matchen mot Djurgården blev inställd idag så vart det ingen match för mig idag. För att inte ligga i soffan å dega hela dagen och vara uttråkad (vilket genererar i godisätande) så valde jag att göra fröknäcke och matlådor till kommande vecka i form av indisk dhal. Recept kommer nedanför.

Fröknäcke:

25 ml pumpakärnor
50 ml kokosolja
50 ml chiafrön
50 ml Linfrön
250 ml hett vatten

Gör såhär:

Blanda ned allt i en bunke, rör ihop och bred ut på plåt. Ganska enkelt va? 175 grader i ugnen (varmluft) i ca 40-50 min. Strö över lite flingsalt ovanpå och hugg in!

Indisk dhal:

http://www.ica.se/recept/dhal-indisk-linsgryta-614423/


Likes

Comments

Som ni ser på bilden så skiljer det 1 år mellan dessa foton. Jag har haft det upp och ner med min resa men jag har kämpat fullt ut nu i 2 månader och har på så kort tid förlorat 6,5 kilo samtidigt som jag byggt upp ännu mer muskler.

Att få se sånna här resultat är den bästa motivationen man kan få. Jag kollar mig i spegeln varje dag och tänker men Vafan de händer ju inte ett jävla skit! Letar då upp bilder för att jämföra och jovisst de händer grejer Vilma! Vid den här tidpunkten har jag alltid lagt av med mina "träningsfasoner" men inte denna gång! Den här gången ska jag ändå in i mål och lite till!

Bara jag som kan sätta käppar i hjulet för mig själv och de ska jag inte göra den här gången!

Vill bara säga till alla er andra som gör en liknande resa som mig att de finns dagar som är jobbigare än andra men tänk framåt och ge inte upp! Du kommer bli så besviken på dig själv i slutet ifall du gör det. Keep up the good work👊🏽

Likes

Comments

Bilderna som ni ser ovanför skiljer det cirka ett halvår emellan! Alltid lika kul att se framgång och att träningen verkligen tar.
Måste bara tipsa om ett grymt bröd jag hittade på Ica maxi! Kvargbröd heter det och då kanske ni tänker "men de e ju säkert lika torr som alla andra nyttiga bröd sorter" nej faktiskt inte! Ett grymt saftigt bröd som innehåller 117 kcal ungefär per skiva!

Påväg till gym så dricker jag alltid min bcaa på tåget då det tar ungefär en halvtimme att åka in till stan så det blir perfekt iom att man enligt rekommendationerna ska dricka den 30 min innan träning och direkt efter! Grymt god bcaa har jag fått tag på och ni borde verkligen pröva den! Fresh pear bcaa från svensktkosttillskott👌🏼

Efter varje gym pass har jag nu ätit en banan i stort sett då mitt protein pulver jag har hemma inte var någon höjdare, beställde nytt igår iform av lean protein hers ett protein utvecklat för tjejer då de ska vara färre kolhydrater i och bättre upptagningsförmåga! Vi får se hur den smakar så det återkommer jag om!

Var snälla och lämna 1 kommentar om vad ni vill att jag ska skriva om på bloggen då de e svårt att välja ut själv!😊

Kramiz Vilma

Likes

Comments

Drog till nordic wellness med Douglas för att träna där 1 gång och bara prova på där. Var väll helt okej gym men väldigt rörigt och lite svårt att hitta maskinerna för de muskelgrupper man ville köra! Men men de funkade och får helt klart godkänt.

Nya gympjucks kom Douglas hem med också och de passade perfekt så blev extremt glad! Hade beställt fatburners från Proteinbolaget då de hade 50% på deras "burn". Fick hem de häromdagen men har några tartarus kvar så blir nog att testa de nya nästa vecka!

Som ni ser på en av bilderna består de av bcaa drickor. Den med smak av peach ICE Tea var absolut inte god men man kan trycka i sig den om man e törstig! Den kostade bara 10kr så de var värt att köpa ett par till kvällen.

Likes

Comments