Du kanske har prövat alla sorters fettförbrännare och piller för att gå ner i vikt men ändå inte nått ditt mål. Då är det dags för dig att glömma något som kallas ''magiska dietpiller'' !!

Här nedan har jag sammanfattat 5 punkter som jag tycker och vet är viktiga för att kunna förbränna så mycket fett som möjligt.


1. Ligga på ett kaloriunderskott.

Du måste bli av med mer energi än vad du får i dig. Med energi menas alltså kalorier. Du kan ligga på ett kaloriunderskott antigen genom att äta mindre, eller genom att röra på dig mer än vad du brukar göra.


2. Träning & kost

Det mest effektiva sättet att skapa det underskottet kan vara genom att kombinera båda kost och motion. Rör på dig mer och få i dig mindre kalorier.


3. Stykreträning.

Alla som försöker gå ner i vikt (fett) måste ha lite muskler. De flesta vet inte detta men ju mer muskler man har desto mer kalorier bränner man. Muskler behöver energi och använder därför kroppens fett som energikälla.

Därför behöver man styrketräna och bygga msukler.


4. Ät rent, äta ofta.

Din kost ska bestå av protein, frukter och grönsaker. Kolhydrater ska man äta så lite som möjlgt. Drick mycket vatten och försök att äta 4-5 SMÅ måltider per dag. Det kommer att hjälp din kropp att bränna fettet i din kropp.


5. Intervaller

Vill du ha en effektiv träning så ska du prova intervallträning. Vanlig cardioträning (Powerwalk och liknande) är inte lika effektiv som intervaller. Under PW så bränner du kalorier endast under passet, medans på intervallträning så kommer din kropp att behöva kalorier under passet men även 24-48 timmar efter passet.

Försök därför att kombinera båda Intervallträning och stykreträning för bäst reslutat.

#S

Likes

Comments

Vi är två grabbar som brinner för fitnesslivet och träning av all form. Bloggen är skapad för att hjälpa dig med träningen och erbjuda dig all hjälp och motivation du behöver. Vi kommer för det mesta att rikta in oss på styrketräning och fettförbränning. Vi kommer även att vara anonyma och gå under namnen #S och #A 

Likes

Comments