Började dagen med havregrynsgröt med hallon och lite mjölk, till det ett ägg. Har lunchen inne i ugnen nu, vegetarisk schnitzel med sötpotatis pommes. Inte det nyttigaste men enkelt att fixa. Ska handla sedan och åka till gymmet.

Ställde mig på vågen idag, har nog inte vägt mig på över en vecka. 82 kg, har varken gått upp eller ner på flera månader. Grymt tråkig vikt, hoppas den börjar röra sig nedåt.

Likes

Comments

Försöker hitta ideer till kostscheman. Vill börja äta nyttigt och tror att kostschema är bra. Det är bara att följa utan att tänka så mkt. Dock så är det äckligt dyrt att anlita en PT online för att få ett, typ re-fitness. Vill ej betala över 1000kr i månaden för det.

Så en dag som jag förstår det kan typ se ut så här:

Frukost: Havregrynsgröt med frysta hallon och ett kokt ägg eller en protein shake.

Mellanmål: Proteinshake och 20 g nötter eller kvarg, keso, eller liknande. En frukt.

Lunch: Protein, kolhydrat och grönsaker. kanske en sås av kvarg?

Mellanmål: Frukt/kvarg/proteinshake/nötter...

Middag: samma som lunch?

Kvällsmat: Kvarg med bär

Jag tycker Hannalicious inlägg om kostschema verkar vara bra. Ett sådant schema går nog att följa, länk: http://www.devote.se/hannalicious/en-vanlig-dag-med-kostschema-30726247

http://www.devote.se/hannalicious/traening-och-kostschema-19140125

Ska spåna vidare, hoppas hitta bra recept och måltidsideer. Ska iallafall börja dagen imorgon med havregrynsgröt och ett ägg. Förhoppningsvis blir det ett besök på gymmet. Friskis-kortet ligger o samlar damm i plånboken.

Likes

Comments