View tracker

Hej! Jag är så trött på alla dessa tidningar och artiklar som ständigt visar hur man ska gå tillväga om man vill gå ner i vikt. Har aldrig någonsin sett någonstans att det står hur man ska gå UPP i vikt. Jag väger för lite i jämfört med min längd och kroppsbyggnad. Alla säger ständigt till mig "ät mer" osv men det går inte. Vad jag än äter och hur mycket jag än äter går jag ändå inte upp. I värsta fall går jag även neråt. Vet inte vad som är felet..

Det är så tråkigt att det endast står om viktminskning och aldrig ang viktökning. För lovar att det finns många som vill gå upp i vikt som jag men våra viljor syns aldrig. Det är absolut inget fel med att vara smal men sanningen är att jag inte mår bra utav att ständigt se på vågen hur jag går ner. Men är bara så fruktansvärt trött på att man ska väga si och så för att inte vara för smal men inte heller vara för tjock. Tidningsbolag förstår inte hur himla provocerande det faktiskt är.. låt alla vara hur dem själva vill.

Ska försöka snacka med någon från gymmet och be om tips osv.. Om det är någon som har tips på hur man lättast går upp får ni jättegärna skriva det :)

DAGENS LÅT: Deorro - I can be somebody

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej alla sköna människor! Idag hade jag tänkt att dela med mig utav mina träningstips som går främst till nybörjare. Kanske är du sån som hatar träning och ser absolut inget roligt med det? Eller tycker du kanske att träning verkar roligt men du vet inte hur du ska börja? Oavsett vart du står och vad du tycker så hoppas jag att jag kan hjälpa någon att tycka att träning är lika kul som jag tycker att det är. Dessa tips är helt ifrån mitt eget perspektiv och alla behöver inte tänka som jag.

1. Ha kortsiktiga mål och hitta motivationen! Att gå in med inställningen att "jag ska bli starkast" är ganska lönlöst och för stort mål. Försök istället att sätta upp kortsiktiga mål som är anpassat just för dig. Om du klarar av att lyfta tex 20 kg i bänkpress, ha då som mål att klara av 30 kg efter några veckor. Med korta mål som du klarar av gör även att du känner mer motivation eftersom du klarar av dina mål. Det kan även vara inspirerande att ha en förebild, någon som du ser upp till. Som jag följer väldigt många träningsinstagram konton där jag hittar min inspiration och motivation.

2. Träna med hjälp utav det som du har! Om du känner att du bara vill komma igång med träningen är mitt tips att använda de redskapen som redan finns hemma. Även fast jag personligen inte tycker att träna med kroppen såsom sittups, rygglyft, plankan osv är speciellt roligt är det alltid ett lättare sätt när man just ska sätta igång. Alltså köp inte ett årskort på något gym förrän du verkligen känner att det passar dig, så att du inte slösar pengar helt i onödan. Dessutom kostar inte vikter, pull-up stång med liknande särskilt mycket i träningsbutiker ifall om du känner att du vill träna hemma till en början. Det finns även många appar med övningar som jag går efter när jag tränar hemma som "ab workout", "ben workout" och "seven".

3. Tävla endast mot dig själv! När jag började träna på gymmet kände jag väldigt stor press utav alla andra vältränade människor där. Folk som kollade lite snett för att man knappt orkade lyfta 10 kg på vissa maskiner osv. Tills jag insåg att det leder ingenstans och det fick mig att känna mig dålig istället. Det kommer alltid att finnas personer som dömer på vilket ställe man än går till. Men det gäller att känna en trygghet inom sig själv och att vill man nå dit "alla andra är" kommer man dit med tid och lust. Vill man så kan man! Men försök att endast tävla mot dig själv och dina egna förutsättningar för hur mycket du själv klarar av.

4. Träna inte för mycket! Det som jag har nämnt i ett tidigare inlägg var just det att överbelasta inte musklerna. Jag kör just nu 4-5 pass i veckan beroende på hur mycket plugg och annan fritid som är i vägen. Om man tränar så ofta som jag gör gäller det att inte träna samma muskler varje gång. Utan dela upp det i olika träningsprogram som tex ben en gång och biceps samt triceps en annan gång. Men detta är dock inget som jag rekommenderar i början! När man väl startar är det viktigt att man tar det i lugn takt så man känner att det är roligt och inte för stor press. Så börja med att träna en gång i veckan exempelvis och öka sedan successivt som du känner att du orkar med och tycker att det är roligt.

5. Kosten! När man tränar är det även viktigt att äta hälsosamt och en varierad kost som fungerar för dig. Riktiga bodybuilders äter ex bara kyckling och ris varje dag. Medan jag tycker att man ska kunna äta nästan vad som helst trots att man tränar utan att det ska vara fel. Sålänge man äter regelbundet och inte slarvar med måltiderna. Därmed orkar jag inte att följa någon viss diet utan jag äter det som jag känner att min kropp mår bra utav. Om man vill tänka på något är det att äta snabba kolhydrater innan träning såsom pasta eftersom det ger snabb energi till kroppen. Efter träning är det viktigt att få i sig de näringsämnen som man har gjort sig av med under passet som ex protein.

​DAGENS LÅT: Dimitri Vegas & Like Mike - Melody

Likes

Comments

View tracker

Hej! Nu har hösten börjat ordentligt och jag har varit sjuk i över en vecka nu. På grund utav det gjorde vi en ingefärashot och som ni säkert vet är ingefära jättebra när man inte mår på topp. Inte bara att ingefära är bra mot förkylning och immunförsvaret så är det även bra mot magen, tarmarna, hjärtat, blodet och vid ledbesvär. Ta det varje morgon så får du i dig en massa antioxidanter och andra näringsämnen som bland annat zink, kalium, kalcium, magnesium, fosfor och vitaminerna B6, C och E. Här nedan finns receptet för hur ni gör denna inte så goda men näringsfulla ingefärashoten.

1) Skölj ingefäran noga och riv den grovt tex i matberedaren eller rivjärn (ingefäran behöver inte skalas)

2) Lägg ingefärsrivet i en kastrull med vattnet och låt koka under lock 20 minuter.

3) Sila av, tillsätt honungen och rör tills honungen har lösts upp. Låt svalna till rumstemperatur.

4) Pressa saften ur citronerna och rör ner den i ingefärsvätskan. Sila av igen med en finmaskig sil.

5) Häll på flaska med kork och förvara i kylskåpet. Hållbarhet i cirka 1 månad.


DAGENS LÅT: Otto Knows feat Avicii - Back where I belong

Likes

Comments

Beställde ett par byxor ifrån junkyard i måndags som kom hem idag i brevlådan. Riktigt mysiga byxor med bra kvalité. Tryck på byxorna eller länken nedanför för att komma till hemsidan om ni är intresserade utav dem.

DAGENS LÅT: Will Sparks - Sick like that

Likes

Comments

Hej! Förlåt för dålig uppdatering men har varit sjuk enda sedan förra torsdagen. Ska försöka uppdatera oftare men vill därmed inte lägga upp onödiga inlägg heller. Utan det ska vara någon mening med det som jag lägger upp. Den här smoothien åt jag till frukost. Väldigt mättande och innehåller mycket vitaminer och mineraler som är bra för kroppen.

Likes

Comments

Hej! Idag tänkte jag dela med mig utav ett recept som jag tycker är supergott och det är andra gången som jag gör detta. Verkligen jätteenkelt! Receptet är skrivet för 4 personer så ni kan ju ändra det efter eget behov.

- Bulgur (står på förpackningen hur mycket)

- 100 g cashew/valnötter

- 6 msk olivolja

- 400 g broccoli

- salt och peppar



DAGENS LÅT: Axwell - Belong

Likes

Comments

Är det ens någon som kan överleva ett träningspass utan musik? Inte jag iallafall. Musiken är en del utav själva passet. Att höra den dunkande musiken i öronen gör bara att man blir ännu mer taggad och motiverad! Här kommer mina topp 10 favoritlåtar just nu (ingen ordning):

- Tungevaag & Raaban : Beast

- Sebastian Ingrosso : Calling (lose my mind)

- Martin Garrix : Lions in the wild

- Wildstylez : Lies or truth

- Calvin Harris : We'll be coming back

- Deorro : Haters

- Dimitri Vegas & Like Mike : Melody

- Martin Garrix : Break through the silence

- Will Sparks : The viking

- Tungevaag & Raaban : Parade


Likes

Comments

Hej! Jag har ofta fått frågan varför jag började träna, hur länge jag har hållit på och vad mina mål är med just träningen. Jag har alltid varit intresserad utav träning mer eller mindre. När jag var yngre gick jag i olika sporter som bland annat tennis, friidrott och rodd. Men just intresset för styrketräning började samma år som gymnasiet, alltså 2014. Då jag och min bästavän var på skolans gym, det minsta någonsin. Men det funkade för oss då eftersom att vår enda tanke var att sätta igång. Det jag lärde mig då var att inte utsätta musklerna för för mycket vikt i början. Vilket jag gjorde och det ledde till en muskelsträckning i båda axlarna och armarna. Så mitt tips är att: Ta inte för mycket vikt i början för att det ska "se bra ut". Utan börja i lugn takt så kommer du utvecklas på rätt väg istället för att du skadar dig. Därmed kommer du att se utveckling mycket snabbare vilket jag gjorde.

Utav personliga skäl började jag inte träna ordentligt förrän januari 2016, men då på ett större gym som ligger här i Halmstad och där är jag än idag. Sen dess har jag hållit igång med hjälp utav en personlig tränare som har hjälpt mig att träna rätt. Anledningen för att jag började träna är helt enkelt för att jag älskar det och att se utveckling och att det går framåt gör det hela ännu roligare. Mitt mål är att bli ännu starkare och kunna lyfta mer vikter. Men mitt största mål är bara att fortsätta ha lika roligt som jag har nu, om inte mer.

"Workout becuase you love your body, not because you hate it"

Likes

Comments

Hej! Nu hade jag tänkt att göra ett nytt försök med att driva en aktiv blogg. Av erfarenhet angående bloggar har det inte gått så jättebra med att vara aktiv och uppdatera regelbundet. Men det kan ligga något i att jag endast har haft bloggar där jag har skrivit om min vardag men inte så mycket mer än så. Därför tänkte jag göra ett försök och driva en träningsblogg istället då träningen är något som jag verkligen brinner för. Då kanske ni undrar vad för träning jag sysslar med? Jag är ingen sån rolig person som spelar fotboll, innebandy, tennis eller liknande. Utan jag går på gym och ibland är jag även ute och springer. Försöker att hålla mig inom 4-5 pass i veckan då jag varierar mellan 3 olika sorters pass. Ben rumpa höfter, axlar rygg bröst, biceps triceps mage ländrygg. Jag har inget direkt favoritpass förutom att jag tycker att det sista är snäppet roligare och jag har lättare att utveckla mig inom det. Så i den här bloggen hade jag tänkt att skriva om träning, motivation, kost, hälsa och resor.

Men vad gör jag när jag inte tränar? Jag går sista året på gymnasiet, foto. Så utöver träningen blir det en hel del plugg, vara med kompisar och spela gitarr. Min dröm är att arbeta inom musik i framtiden på ett eller annat sätt. Då jag spelar gitarr, sjunger, lyssnar oerhört mycket på musik och har även musikproduktion som ett tillval nu i trean.

Träning och musik är de två sakerna som fyller min vardag allra mest och är sjukt taggad på att driva denna blogg!

Likes

Comments