View tracker

Allmänt, Tankar, Vardag

Det är söndag idag och det betyder att jag måste vila kroppen. Jag har lite svårt ibland att bara vara hemma och inte träna men det är väldigt viktig att vila kroppen när man träna 6 dagar i veckan. Men man kan välja att träna varje dag utan rast och det är ingenting fel med det,men kroppen blir för sliten och kroppen hinner inte återhämtar sig riktig bra. Det beror helt på vad man träna.

Blir lite städning och plugg idag istället och förhoppningsvis blir jag lite stark nog att inte åka och träna. Happy Funday!!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Workouts, Träning & Hälsa, Fitness

Hej!!
Jag älskar verkligen leg day. Eftersom jag har ett mål jag vill uppnå är träningen extra rolig och motivation på topp. Känlsan efter varje ben pass är alltid skönt och träningsvärk dagen efter är bra, då vet jag att jag har tränat bra.
Måste säga att jag hade väldigt svårt att lämna gymmet idag, efter två timmars pass ville jag ändå stanna kvar lite längre,tvingade mig själv att sluta.

Dagens övningar: 3 sets, 12 -15 reps

-Barbell hip thrust- 30 kg
-Walking barbell lunges- 15 kg
-Lying leg curls- 53 kg
-Leg extension- 53 kg
-Barbell squat to bench- 30 kg
-Leg press- 80 kg
-Jump squat
-Standing calf raise- 30 kg
-Sitted calf raise- 35 kg
-3/4 sit ups
-ab roller

Viktig att använda vikt som man kan hantera. Om du kan göra mer än 12 reps,är vikten för lite, mindre än 8 reps är vikten för mycket. Mellan 8 till 12 reps är alltid bäst beroende på vad man vill uppnå. Lyssna alltid på kroppen.

Lycka till!!

Likes

Comments

View tracker

Workouts, Fitness, Träning & Hälsa

Hej!
Igår hann jag inte skriva nåt eftersom jag var helt slut. Så pass slut att jag dekade på soffan när jag kom hem från gymmet.
Igår körde jag rygg och biceps.

Alla övningar: 3 sets med 12 reps.
-Pullups- 5 reps
-Seated cable row
-Rope straight arm pulldown
-Reverse grip bent over row
-Incline dumbbell curl
-Alternative hammer curl
-Standing inner biceps curl
- HIIT cardio- 20 minutes.

HIIT ( high intensive interval training) är mest effektiv än vanlig cardio eftersom man brinner mer fett. Lite jobbigt men ändå roligt. Finns många olika övningar man kan göra med HIIT cardio, som burbees, squat jump m.m.

Lycka till!!!

Likes

Comments

Fitness, Träning & Hälsa, Motivation

Idag var en bra dag. Tränat ben och rumpa idag för 1h45 minute, försökte tar det under en timme men ibland går det helt enkelt inte när man det finns mycket folk på gymmet. Försökte vara positiv för att klara av träningen och det hjälpte.
Efter träningen gick jag till en utbildning for jobbet vilket var väldigt lärorikt.

Var hemma efter nio tiden och pluggade lite. Efter midnatt nu och dags att sova, ska upp kl fem.
Godnatt!!!

Likes

Comments