Hej bloggen

It's been a while since I wrote something, a while meaning almost a year I think. I'm not really a blogger and writing is not my thing, but I have  missed it, writing about my thoughts mostly and about life itself.

I have been  debating if I'm going to write in swedish or english, which is why I haven't been writing. But I have decided that english is my strong point and I can better express myself in english. Besides, english is an international language and almost everyone can understand and read english. But I also love writing and speaking swedish but it's my everyday language at school and home and I'm kinda missing and forgetting english, so I need to practice.

Today was a good day, same old same old, woke up at 5am but I realised I need some extra shot eye because of I didn't have a rest day at all all last week from the gym. So an hour extra was refreshing. Woke up again to go to school instead and workout after school instead. School was awesome, finished two assays, so that's done. Went to the gym after,  so worth it, rewarded myself with some of my favourite glute workout. Chest and back was a on the agenda and I nailed it. My zen place.

It's almost 23:00 now and I'm supposed to read a novel for school and stuff, but....there is no time. Will do that tomorrow, maybe, yes, I have to. Not a book of choice so it's kinda boring to read.

Hörs imorgon !!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Det är söndag idag och det betyder att jag måste vila kroppen. Jag har lite svårt ibland att bara vara hemma och inte träna men det är väldigt viktig att vila kroppen när man träna 6 dagar i veckan. Men man kan välja att träna varje dag utan rast och det är ingenting fel med det,men kroppen blir för sliten och kroppen hinner inte återhämtar sig riktig bra. Det beror helt på vad man träna.

Blir lite städning och plugg idag istället och förhoppningsvis blir jag lite stark nog att inte åka och träna. Happy Funday!!

Likes

Comments

Hej!!
Jag älskar verkligen leg day. Eftersom jag har ett mål jag vill uppnå är träningen extra rolig och motivation på topp. Känlsan efter varje ben pass är alltid skönt och träningsvärk dagen efter är bra, då vet jag att jag har tränat bra.
Måste säga att jag hade väldigt svårt att lämna gymmet idag, efter två timmars pass ville jag ändå stanna kvar lite längre,tvingade mig själv att sluta.

Dagens övningar: 3 sets, 12 -15 reps

-Barbell hip thrust- 30 kg
-Walking barbell lunges- 15 kg
-Lying leg curls- 53 kg
-Leg extension- 53 kg
-Barbell squat to bench- 30 kg
-Leg press- 80 kg
-Jump squat
-Standing calf raise- 30 kg
-Sitted calf raise- 35 kg
-3/4 sit ups
-ab roller

Viktig att använda vikt som man kan hantera. Om du kan göra mer än 12 reps,är vikten för lite, mindre än 8 reps är vikten för mycket. Mellan 8 till 12 reps är alltid bäst beroende på vad man vill uppnå. Lyssna alltid på kroppen.

Lycka till!!

Likes

Comments

Hej!
Igår hann jag inte skriva nåt eftersom jag var helt slut. Så pass slut att jag dekade på soffan när jag kom hem från gymmet.
Igår körde jag rygg och biceps.

Alla övningar: 3 sets med 12 reps.
-Pullups- 5 reps
-Seated cable row
-Rope straight arm pulldown
-Reverse grip bent over row
-Incline dumbbell curl
-Alternative hammer curl
-Standing inner biceps curl
- HIIT cardio- 20 minutes.

HIIT ( high intensive interval training) är mest effektiv än vanlig cardio eftersom man brinner mer fett. Lite jobbigt men ändå roligt. Finns många olika övningar man kan göra med HIIT cardio, som burbees, squat jump m.m.

Lycka till!!!

Likes

Comments

Idag var en bra dag. Tränat ben och rumpa idag för 1h45 minute, försökte tar det under en timme men ibland går det helt enkelt inte när man det finns mycket folk på gymmet. Försökte vara positiv för att klara av träningen och det hjälpte.
Efter träningen gick jag till en utbildning for jobbet vilket var väldigt lärorikt.

Var hemma efter nio tiden och pluggade lite. Efter midnatt nu och dags att sova, ska upp kl fem.
Godnatt!!!

Likes

Comments