Heja Måndag

En ny vecka igen, tiden går för jävligt fort tycker jag. Bara två veckor kvar till jul. Skolan gick väldigt bra, blev färdig med min skoluppgift som ska redovisas imorgon och sen är det bara en uppgift kvar 😄 sen är jag färdig med allt, känns jävligt skön kan jag säga. 😊.

Ben och mage var dagens träning, succé var det är och jag är nöjd. 

Övningar:
♡ Warm-up: 7 min och stretching: 10 min
♡ Leg extensions: 10x30x27x25x20x20x15x15x12x12x10
♡ Superset: Leg press (feet low): 4x20
Sissy squats: 4x21 (last set hold for 10 sec)
♡ Single leg extensions: 4x10 with 2 sec hold
♡ Superset: Straight leg deadlift: 4x15
Lying leg curls: 4x21s
♡ Superset: Standing calf raise: 4x12
Seated calf raise: 4x12
♡Superset: 3 sets
Medicine ball side throw: 10 per side
Side bridge: 30 sec hold per side
♡ Superset: 3 sets
Back extension: 15 reps
Jack knife sit-up: 15 reps
♡ Superset: 3 sets
Ab-crunch machine: 15 reps
Teo touch: 15 reps
♡ Superset: 3 sets
Decline reverse crunch: 15 reps
Superman: 30 sec hold

Köpte en ny gym väska, bra investering tycker jag. Väskan har mycket mer utrymme och det bästa är att den har en kylväska på botten där jag kan har 3 lunch matlådor. Helt fantastiskt. Invigd imorgon och ser hur det känns. 😊

Nu ska jag återigen pluggar.
Trevlig kväll.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Heja

Fredag igår var väldigt bra, dagen gick förbi väldigt fort tycker jag. Skolan på morgonen och sen #träning, men jag hann bara träna för 45 minuter eftersom jag skulle äta middag med några klasskompisar så träningen kändes väldigt stressad vilket var inte bra. Jag hann bara träna mage och en rump övning 😔, men det var nåt iallafall. Åt middag sen med kompisarna och spelade shuffle bord, ett väldigt fin kväll så det var skönt att komma hem och deka på soffan. 😂

Idag har varit en bra dag, vaknade tidigt för ingen anledning och jag var ganska pigg, sov väldigt bra. Gjorde inte så mycket idag men träning var på schemat. Åt en jättestor frukost, bara gröt med blåbär och en shake efter och sen åkte jag direkt till #gymmet. Hade mycket energi så passet gick väldigt bra och gymmet var nästan tömt vilket var ännu bättre.
Körde cardio, mage ,biceps, triceps och lite rumpa idag.
Några #övningar:
♡ HIIT cardio: 20 min- 30 sec. sprint, 1 min walk, 8 rounds, 5 min  cool down and warm up.
♡ Dropset: Dumbbell  curl:3x10, 10kg-7,5kg- 7kg
♡ Superset: Lying Dumbbell  curl and seated b
dumbbell curl: 3x10
♡ Superset: Cable curl and biceps curl with resistens band:3x12
♡ Superset: Lying down triceps scullcrusher and cable overhead triceps extensions: 3x12
♡ Singel tricep extension with cable: 3x15
♡ Ab roller: 3x8-10
♡ Straight leg raise: 3x15
♡ Otis-up: 3x15
♡ Mountain climber: 3x15 each leg
♡ Shoulder touch: 3x15 each side
♡ Landmine: 3x10 each side
♡ Inverted row: 3x8-12

Trevlig #lördag!

Likes

Comments

Heja bloggen

Idag har varit en bra dag, inget nytt, bara det vanliga, skola och träning.
Har två stora projekt jag måste göra innan skolavslutning så jag hinner knappt tänka eller göra nåt annat eftersom tiden räcker inte ibland.

Så kort sammanfattning över de två dagarna om träning.
Tisdag: Jag körde ben och rumpa bara, det var en jätteskön pass, provade på nya övningar som jag tycker funkar väldigt bra och kul.
Onsdag: Körde jag rygg och lite rumpa. Gjorde en ny personlig bäst  (pr) på mina marklyft 125 kg. Var så glad, kan inte fortfarande inte tror att jag gjorde det, men för min del betyder att jag har blivit starkare, I kroppen och mentalitet.
Idag: Körde axlar och mage, var ett väldigt skön och intressant pass. Axlarna börja få mer form och magmusklerna känns.

Övningar kommer jag skriva ibland, men mest bara dom som jag tycker är väldigt bra.
Nu ska jag gör lite läxor innan läggdags. 

Trevlig kväll!

Likes

Comments

Heja
Det var skönt med fem dagars vila tycker jag,  kroppen hann utvila sig ordentligt nu, så en ny vecka med nya möjligheter.

Skolan som vanligt från 9-15 och efter de var det träning. Ben och mage var på schemat idag. Väldigt skön och lyckad träningspass. Det känns i benen iaf 😁

Övningar:
♡ Warm up: 10 min
♡ Stretching: 5 min
♡ Leg extensions: 10x30, 27,25,20,20,15,15,12,12,10.
♡ Leg press: 4x20
♡ Superset: Lying leg curls: 4x21s, stiffed leg deadlift: 3x15 (med höjd)
● Core strength workout
♡ Pull-ups: 3x10-15 (assisted if needed)
♡ Hanging leg raise: 3x15
♡ Exercise ball pull-in: 3x15
♡ Weighted russian twist: 3x15 per side
♡ Cable crunch: 3x15
♡ Back extension: 3x15
♡ Plank: 31 min hold

Tips: När man kör leg extensions, de första halva reps ska du försöka hålla 1 till 2 sekunder och resten kör du som vanlig med lagom tempo. Tar 10-15 sekunders rast mellan sets, inte mer än 20 sek. Du behöver inte öka på vikt när det blir mindre reps, tar mindre rast bara. Det kan vara jobbigt i början men det är bra för muskeltillväxt. Kämpa på bara. 😊

Glad Måndag!

Likes

Comments

Heja
Det blev ingen träning igår eller idag för att kroppen sade ifrån. Viktig att lyssna på kroppen ibland. Kommer inte blir något träning fram till söndag. Så tänkte #tipsa om bra övningar för #rumpan som jag själv kör på #gymmet och hemma.
Övningar:
♡ Front and back squats
♡ Hip thrust
♡ Deadlifts
♡ Sumo  deadlift
♡ Romanian Deadlift with barbell or dumbbell
♡ Cable kickback
♡ Goodmornings
♡ Stiff leg deadlift
♡ Reverse hack squat
♡ Kneesquats
♡ Leg press ( feet high)
♡ Walking lunges
♡ Cable squats

Det det finns ännu fler övningar man kan köra med olika tränings  band och bara kroppen som är väldigt effektiv för att får bättre mobilitet och ROM. Lägg till alltid mer vikt om du kan köra mer än 12 reps. Träna minst tre gånger i veckan om du vill ser resultat. Ät mycket men nyttigt, rumpan behöver mer föd för att växa. Kör olika teknik för lite variation i musklerna såsom; supersets, dropsets, pause reps, 21s, trisets, high reps och low reps. 3 till 4 sets med 12-20 reps beroende på  vilken teknik man kör.
Jag ska försöka göra mer videos på Instagram för visa mer tydligt på olika teknik och form på övningar.

Lycka till!!
Trevlig kväll!

Likes

Comments

Hej
Det har varit lite hektisk de senaste dagarna men träningen blir alltid av. Bara tre veckor kvar innan skolavslutning så de mycket som måste göras och lämnas in. Jobb som online coach på sidan, träning nästan varje dag och älskade sonen.  Ibland kan det vara för mycket men jag älskar det. Har energi för det så det är ingen big deal liksom.

Idag har varit en bra dag dock regnade det hela dagen none stop. Men jag älskar regn så det var lite skönt.
Dagens träningspass bestod av ben och mage. Körde mycket 21s och supersets. Det var jätteskön och intressant.

Övningar:
♡ Warm up: 10 min + 10 min stretching
♡ Leg extensions: 4x21s
♡ Lying leg curls: 4x21s
♡ Superset: leg extensions and lying leg curls: 3x21s
♡ Walking lunges: 3x15
♡ Leg press: 4x20
♡ Superset; leg press 3x20 and leg extensions: 3x21s
♡ Hip thrust: 4x15
♡ Standing calf raise: 3x12                       ♡ cable crunch: 8x15                                 ♡ cable reverse crunch: 8x12 

Det kändes!

Trevlig kväll.

Likes

Comments

Heja

Dagens träning efter skolan blev lite axlar, tycker de kul och träna axlar.

Övningar:
♡ 20 min cardio på stair master- intervaller
♡ 15 min stretching
♡ Kettlebell press- 4x12
♡ Military press på squat rack- 4x12
♡ Arnold press - 4x12
♡ Singel arm dumbbell press- 3x12
♡ Triset: Dumbbell rear delt raise (back)4x12 , dumbbell shoulder shrug 4x15, 5 kg plate shoulder press- 4x12
♡ Dumbbell side lateral raise - 4x10
♡ Singel cable shoulder raise - 4x12
♡ Superset: Cable side lateral raise - 4x12, dumbbell front lateral raise 4x12
♡ Shoulder press on hack machine- 4x12 or until failure. Burnout.

Jag följde ingen tränings program,  så jag tränade alla övningar som jag tycker är väldigt bra och ger bra resultat. Nu när jag tänker på det var det många övningar som jag körde, kändes inte så när jag tränade eftersom jag vilade inte så mycket. Träna och vila med minimum rast 15-20 sek efter varje set för att får en bra pump. Stretcha efter träningen.

Fråga om det finns några funderingar.

Happy Tisdag!!

Likes

Comments

Godmorgon
Bästa sättet att starta dagen är med god och nyttig frukost. Tre år sedan var jag väldigt slarvig med frukosten, åt sällan eller aldrig eftersom jag hann inte eller jag mådde illa när jag åt vanlig frukost vilket i sin förstörde min dag. Jag var alltid trött, kroppen och hjärnan orkade inte alls med nåt så jag började mår dålig.

Mitt liv fick en drastisk bra vändning när jag började tar mina herbelife frukost program. Jag fick mer energi, gick ner i vikt och jag fick bättre koncentration. Kroppen och hjärnan mådde så bra. Har fortsatt sen dess och har aldrig ångrat mig, kan inte leva utan.

Snabb och enkelt och dessutom är den jättegott och nyttigare än vanlig frukost, smaka som milkshake. Blir aldrig trött på den.

Längtar att få träna sedan.
Har en fantastisk dag.

Ses!

Likes

Comments

Heja Måndag

Ärlig talat ser jag alltid framm emot måndag, en ny vecka och nya utmaningar.  Har inte  bloggat på jättelänge på grund av livet, mycket som händer nu, skolan, träning, barn, familj och jobb. Ska försöka uppdatera mera.

Idag tränade jag ben, alltid en favorit för att det är den jobbigast muskelgrupp att träna. Men jag tycker det är kul ändå. Jag kör ingen schema för nu läge, kör lite fristyle för att prova på olika övningar, teknik, form och öka mina pb på olika övningar.

Övningar som jag körde idag:
♡ 20 min cardio- 15 incline, 5,7 hastighet
♡ leg extensions- 10x30,27,25,20,20,15,15,12,12,10
♡ sump deadlift- 6x10 (ny pr 80kg)
♡ front barbell squat- 4x12
♡ back squat- 3x12
♡ leg press- 4x20
♡ leg extensions- 4x12  (3 sek paus)
♡ squat on hack machine- 4x15
♡ good morning on hack machine- 4x15
♡ straight leg deadlift- 4x15 superset med bodyweight Bulgarien deadlift- 4x12
♡ jump squat-4x15

OBS! Stretcha alltid innan och efter träning. 

Glad måndag!

Likes

Comments

Tjolo!

Idag blev det en oplanerad träningspass på gymmet. Efter lillen blev hämtat av sin pappa blev jag lite ledsen, jag blir så hela tiden när lillen åker hem till sin pappa men det är helt normalt att vara det. Så jag bytte om snabbt och åkte buss till gymmet, vädret var helt perfekt för mig, regnigt och molnigt så det var inte så varmt. Skönt. Men som alltid blir man alltid varmt oavsett vädret när man träna.

Idag blev det rygg och ben, det var väldigt skönt med lite träning, som alltid.  Blir skönt att sova sen.

Ska jag skriva ner träningspasset jag körde idag, så kommentera gärna.

Godnatt.

Likes

Comments