Header
View tracker

Här har ni min absoluta favorit när det kommer till utfall! Lite jobbigare och tuffare än utfall men åh så mycket roligare än att göra vanliga. Små korta pulsar i botten av övningen låter musklerna arbeta lite hårdare än vanligt och jag tycker verkligen att den här övningen känns mer i rumpan och låren än vad de vanliga utfallen gör.

Utförandet av övningen är enkel. Ett vanlig utfallssteg men med små korta puls på botten. Jag brukar köra åtta puls på rad för att sedan gå hela vägen upp på toppen och sedan ner igen. Fyra repetitioner av övningen och sen byta ben - hur enkel övning som helst! Det bästa är att alla kan köra den. Tycker man att den är för tung - gör färre pulsar och använd ingen vikt. För lätt? Ta upp en viktplatta eller kettelbell för att få en lite tyngre övning.

Viktigt att tänka på: Spänn magen, upp med blicken och rak i ryggen för att behålla hållningen genom hela utförandet!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

God morgon mina underbara! Idag är det fredag och på vilket bättre sätt att fira denna morgon med lite smaskiga proteinpannkakor? En god och glad frukost lägger grunden till en tipptopp dag, det tror jag absolut! Lite härliga blåbär och några goda hallon på pannkakorna och frukosten är fräsch och lite lyxigare än vanligt!

Det är som sagt fredag idag. Det är idag det blir helg och man får komma hem efter skolan/jobbet och pusta ut och känna sig nöjd över veckan som varit. Vi ser till att vi gör den sista vardagen för den här veckan till en av de bättre, eller hur? Nu kickar vi igång den här underbara fredagen!

Likes

Comments

View tracker

Hej hopp! Det är med ett leende på läpparna jag skriver dagens pass. Det blev ett kort benpass men oh så bra och grymt pass. Fick ett sms av Spännis förut där hon frågade om jag skulle med till gymmet och svaret på frågan var såklart ett JA! Vi åkte hemifrån vid halv två och var redo för ett gympass vid kvart i. Passet var som sagt en ganska kort pass men jag hann med nästan alla mina favorit övningar, så jag är helt klart nöjd ändå!

Passet:
5 minuter snabb gång på löpbandet för uppvärmning
Knäböj m. skivstång, 10reps - 4set
Utfall m. vikt, 15reps - 2set
Utfall med 8dipp, 4reps - 4set
Enbensövning, kliv på låda, 10reps - 3set
Knäböj, 50reps, enkla, dipp, sumo, sumo m. dipp, hopp

Snabbt och enkelt pass som fick rumpmusklerna att arbeta ordentligt!


Likes

Comments

God morgon! Hoppas ni har fått en god natts sömn och att ni är redo för veckans näst sista vardag - torsdag! Innan jag somnade igår satt jag och tittade på Idrottens Himmel och Helvete och drack mitt kvällsmål. Jag kan säga att jag tittade på avsnitt efter avsnitt tills klockan var alldeles för mycket. Tills på måndag ska jag och min arbetspartner välja ut ett av de sexton avsnitt som finns i serien som vi ska presentera i ett seminarium. Programmet handlar om olika problem som finns inom idrotten som exempelvis pressande föräldrar, toppning av lag, idrottshets, könsdiskriminering och en rad andra problem som man känner igen sig i väldigt mycket. Ett avsnitt är endast 30 minuter, så det passar perfekt att titta på när man fixar sig på morgonen, till lunchen eller innan man går och lägger sig på kvällen. Jag gjorde min utmaning igår i samband med att jag tittade på programmet.

Jag tycker verkligen att ni ska ta tiden att kika på i alla fall ett avsnitt för att se hur idrotten för många barn/ungdomar ser ut idag. Det öppnar verkligen ögonen och man inser hur hemskt det faktiskt är i vissa idrottsföreningar. Sen visar det såklart positiva aspekter också! Titta på i alla fall ett avsnitt och hör gärna av er om vilket ni tittat på och vad ni tyckte om det!

Klicka här för att komma till avsnittssidan!

Likes

Comments

Ett riktigt nöjt leende efter man fått ny hårfärg är en självklarhet!

Hej hopp på er! Hur har dagen varit för er idag? Det är ju återigen mitten på veckan, veckans bästa dag, och jag hoppas ni har spenderat den på bästa sätt! Själv har jag fått en del plugg gjort, fixat och trixat inför nya idéer här på bloggen och lite annat smått och gott. Dessutom har jag hunnit med julbak med idrottskommittén vilket verkligen var mysigt - ett sånt otroligt härligt gäng kan jag säga!

Men hela dagen har jag gått med en otrolig träningsvärk i vaderna - AJ. Träningsvärk tycker jag om, men i vaderna? Nja, inte så värst mycket. Jag har ju kommit igång med min konditionsträning igen och har flyttat runt lite i träningschemat. Nu ligger konditionsträningen på tisdagar och söndagar för att det ska bli bäst för mig. Därför sitter jag idag med ont i mina vader, alltid kul ändå förstås!

Träningspasset under gårdagen var faktiskt riktigt roligt. Efter föreläsningarna igår åkte jag och Elin till gymmet och hoppade direkt upp på löpbanden båda två. Ganska skönt att springa bredvid någon fastän vårat upplägg för dagen inte riktigt var lika. Jag startade med en uppvärmning på fem/sex minuter innan jag rev igång mitt intervallpass som låg på en ganska hög nivå under hela passet - grymt skönt!

Intervallerna igår var upplagda på detta sätt:
30 sekunder sprint, 30 sekunder vila - hög hastighet - repetera 10 gånger
20 sekunder sprint, 20 sekunder vila - högre hastighet - repetera 5 gånger

Svårare än så behöver det inte bli. Ett bra pass där jag fick igång kroppen ordentligt, där jag tog ut mig och kände mig riktigt nöjd efter - mer sådana pass tack!

Likes

Comments

En god och smakfull frukost säger man inte nej till! Morgonens frukost bestod av Lindahls yoghurtkvarg toppad med solrosfrön, linfrön och frysta hallon - SMASK! Älskar verkligen att starta dagen med någonting fräsch, det lägger grunden för en positiv och härlig dag. Det får humöret att vara på topp och man känner sig lätt i kroppen redan från dagens start, och hur bra är inte det? Bär till frukost är en stor hit hos mig eftersom det ger den där fräscha känslan.

Hur ser er frukost ut? Får ni i er några bär eller frukter på morgonkvisten?

Likes

Comments

Hej på er fina ni! Idag är det den 6:e december och det är egentligen ingen speciell dag. Men idag är dagen då jag bestämmer mig för så otroligt mycket saker. Vad som SKA ske år 2017. Nyårslöften har aldrig riktigt varit min grej. Man bestämmer att man ska träna mer, äta mer hälsosamt, lägga fokus på sig själv osv. Det går en månad eller två och sen är man tillbaka i sitt gamla mönster. Nej nyårslöften har jag aldrig riktigt lagt men någon gång måste vara den första.

Jag har tänkt att mina nyårslöften, som jag såklart inte kommer avslöja riktigt än, ska vara tre stycken. Tre nyårslöften inom tre olika kategorier. Ett löfte för träning, ett löfte för kost och ett löfte som kommer inrikta sig mer på mig och min personlighet. Att alltid utveckla sitt liv är absolut någonting som jag tycker är viktigt, att inse sina svagheter och stärka dem istället för att gömma dem.

Kan verka lite tidigt att börja tänka på nyårslöften redan nu, det är inte ens jul än. Men ska någonting bli bra så krävs det tid och planering. När du tänker på ditt nyårslöfte, hur ska du göra för att klara av det? Vad är din egna strategi för att lyckas? Vad krävs för att du inte ska bryta ditt löfte till dig själv? Skriv ner dina löften tillsammans med strategier så bryter vi trenden om misslyckade nyårslöften tillsammans!

Likes

Comments

FEMTE DAGEN I VÅR SQUATKALENDER! Hur går det för er? Jag hoppas verkligen ni har gjort, ni gör det ju för er själva men såklart blir jag extra glad om ni faktiskt gör utmaningen varje kväll (eller dag fungerar ju faktiskt också!). Idag är det 5:e december vilket betyder att vi redan är uppe i 90 stycken knäböj ikväll och 50 sekunder i 90grader mot väggen ikväll, woohoo! Tycker det är riktigt roligt att köra små utmaningar varje dag eftersom det är bra med att pusha sig själv lite.

Glöm inte bort kvällens utmaning!

Likes

Comments

Fikat med Fanny under gårdagens förmiddag var verkligen välbehövligt. Fastän vi inte har mycket kontakt idag och att vi sällan ses var det riktigt skönt att få träffa henne igen. Hon är så lugn och nästan harmonisk så jag kände mig verkligen glad efter vårt fika på förmiddagen. Vi pratade av oss lite om hur det varit i livet under det senaste året och jag tror vi båda tyckte det var skönt att få prata lite kort om det.

Efter vårt lilla möte kände jag mig verkligen motiverad till att göra något mer med mitt liv. Så jag började tänka "Vad är mitt nästa steg?". Att börja på universitetet var såklart ett jättesteg för mig. Men vad är nästa? Jag älskar när det händer saker i mitt liv och att jag får känna mig upptaget och busy. Så jag har tänkt lite. Fanny presenterade en lite idé som jag verkligen tänkt på och tror kan bli riktigt roligt och speciellt en utvecklade upplevelse, vi får se ifall jag hakar på den idén.

Men som sagt, att ha en plan är för mig viktigt. Att veta åt vilket håll man ska åt oavsett om det gäller inom studier, arbetsliv eller den faktiska vägriktningen. Jag vill som sagt ha ett nästa steg i mitt liv och jag vill börja med det nu. Och jag tror jag börjar komma på en härlig idé. Men jag ska ta och fundera vidare lite till innan jag släpper lös den. Vad är nästa steg i ditt liv? Bolla idéer med dina vänner eller din partner och fundera på vad du vill göra med ditt liv, och vad som ska ske härnäst!


Likes

Comments

|| Familjen Lindmarks årliga adventsfika tillsammans ett leende från i fredags som hängde i hela helgen ||

|| Lite julfika mitt i veckan och en favorit från Lindahls ||

Min Instagram hittar ni på @lindmarkmoa

Likes

Comments