Kost

Hej hej!

Här kommer ett blogginlägg si så där två veckor efter sen sist. Har nästan lovat er att jag kommer uppdatera oftare, men så länge jag inte känner för att göra det blir det ju inte heller av direkt. Lägger inte energi på något som inte är nödvändigt liksom, ni förstår va? I alla fall så har jag påbörjat en minidiet sen måndagen förra veckan (med ett litet uppehåll onsdag-torsdag för marknadens skull) och det har rullat på bra. Nu undrar ni säkert vad jag menar med ''minidiet''? Jo, jag äter nyttigt så mycket som det går, försöker hitta en bra balans mellan fett-, protein- och kolhydratintaget. Målet är att ligga på 2000 kcal om dagen och minst 100 g protein/dag och helst lite mer. Jag kör även cardio varje morgon, det gäller att passa på när man är ledig 2,5 vecka till innan jag börjar jobba och tid för morgoncardio kommer tyvärr inte finnas där då jag ska pendla 6 mil enkelresa. Nedanför ser ni bilder på olika måltider, allt från frukost till middag. Förresten är det någon som vill ha recept på proteinrika och kalorisnåla våfflor? Hojta till i så fall :)

He en underbar tisdag alla fina! Vi hörs! Förhoppningsvis dröjer det inte lika många dagar nu tills jag skriver igen haha😉

Puss och kram Kattis

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Kost, Träning

Hej godingar!
Alla vet redan om att kosten är A och O och det är avgörande för hur kroppen ser ut. Själva vikten säger inte så mycket egentligen. Jag väger lika mycket som jag gjorde för ett halvt år sen, men kroppen är inte detsamma. Jag har samlat på mig en hel del vatten och det är stor skillnad mellan en muskulös kropp och vätskekropp. Därför bestämde jag mig för att ta tag i kosten igen och hitta tillbaka till nyttigare jag, skippa socker så mycket det går och försöka hitta balansen mellan fetter, kolhydrater och proteiner. Jag kommer använda mig av FatSecret -appen för att ha koll på vad jag stoppar i mig. Innerst inne tror jag att jag kommer må så mycket bättre av det, att börja äta bra igen helt enkelt!😊 Inga drastiska förändringar utan lite nyttigare kost. Skippa gott i veckorna för att med gott samvete kunna unna sig något smaskigt till helgen. Sötningsmedel då? Jo, det hade jag också tänkt att dra ner på så mycket som det går. Ska lära mig dricka vatten med haha! Celsius/Nocco kommer jag dra ner på också samt kaffe, det vill säga mindre koffein! På sina höjder kunde jag dricka 2-3 Celsius, en monster och någon kaffekopp om dagen vilket är alldeles för mycket! Det är verkligen läskigt vad man utsätter kroppen för🤣 Så nu blir det max 2 celsius/dagen, men helst bara 1!

Annars då? Började dagen med en Pw på 8km och frukost därefter som ni ser på bilden. Börjar med att stopp i mig följande: 8g fett; 51g kolhydrater; 33g proteiner och hela 412kcal. Lagom frukost!! Eftersom jag kommer styrketräna på eftermiddag lägger jag på 600-700 kcal innan passet. Jag tänker inte svälta ihjäl mig utan snarare försöka tighta till kroppen och bli av med vatten haha!
Mer om själva träningen kommer upp på bloggen senare. Kan säga nu att jag kommer köra ett litet annorlunda upplägg en tid framöver!
Dags att sola lite då, ta vara på solen hörni!
Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Kost, Annat, Samarbete/Sponsorer

Nä men godmorgon världen!! Hallå pannkakstisdag!!!
Solen skiner och tisdag är här! Jag är så glad idag och det kan bero på att det är bättre väder och solen skiner (finns alltid något annat att klaga på, att det alltid blåser till exempel... men men). Tog mig en sovmorgon till 9 och gjorde pannkakor till frukost! Så gott med färska jordgubbar till ju🍓🍓🍓

Recept:
🔹2 ägg
🔹1 dl mandelmjölk
🔹1/2 dl mandelmjöl
🔹1 tesked bakpulver
🔹1 matsked Kokosolja smakfri 500ml (GoforLife.se)
🔹1 påse (portionspåse) vassleprotein kanelbulle från Tyngre


Det blev 4 stora men tunna pannkakisar. Mums!!

Planer för idag då?!?
Ut i solen och passa på att sola lite för en gångs skull☀️☀️☀️

I samarbete med GoForLife.se

Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Träning

Hejsan svejsan!
Superbra uppdatering här känner jag! Videon som ni ser ovanför är från förra veckans booty-pass med tre övningar, många reps och många set så det bränner som satan😂 Hela videon finns på min instagram - @fitnesskattis så ni kan kika in där om någon är nyfiken. Idag är det marklyftspass som gäller! Vad tränar ni idag?
Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Kost, Samarbete/Sponsorer, Träning

Heja MIG!
För det är bara jag själv som kan ha den självdisciplinen att ta mig upp ur sängen och tvinga mig att kriga vidare! Jag är en krigare och krigare ger ju fan aldrig upp, det är sant och det ska ni veta!😃 Eller så var det kanske så att jag har varit vaken tidigt för någon skulle ju till jobbet vid sju?!? Jag var i alla fall ensam på gymmet och tvn var inte ens på, blir jävligt jobbigt mentalt alltså när man inte har något att kolla på under tiden. Men skam som ger sig! 1h svettkalas på bandet check! Och det kändes så sjukt bra efteråt! Dagens frukost ser ni på bilden nedanför👇🏻

Till min vanliga grötskålen drack jag ett glas vatten (ska ju bli bättre på att dricka vatten någon gång ju) och svalde två st spirulatabletter.

Varför äter jag spirulatabletter då och vad ska det vara bra för?

Spirula är rik på b-vitaminerna B1, B2, B3 och B6. B-vitaminerna gör bland annat att din syn fungerar normalt samt minskar utmattning och trötthet. Framför allt B6 finns i riktigt stora mängder och hjälper till att både immunförsvaret och nervsystemet ska fungera som det ska. Vitamin B1, även kallad tiamin, hjälper dessutom till att bibehålla hjärtats normala funktion. Även vitamin E finns representerat i ganska stora mängder – en vitamin som framför allt fungerar som antioxidant och skyddar cellerna från skadliga fria radikaler. Förutom alla dessa vitaminer innehåller även spirula en hel del mineraler vilka är bland annat som kalium, kalcium, zink och järn (Goforlife.se).

Många av er känner säkert spirula, men i form av pulver och inte tabletter. Anledningen till varför jag bestämde mig för att testa spirulatabletter var att det är så mycket enklare att svälja tabletter. Jag menar man känner ju inte ens smaken, då jag tycker att spirulapulver inte smakar så gott och att jag behöver annars blanda den in i smoothie till exempel. Spirulatabletterna är såklart ekologiska och Raw som alla andra produkter från GoForLife.se vilket gör att dessa passar in i alla dieter i princip.

Är ni intresserade av att få ta del av andra produkter från Goforlife.se och läsa mina recensioner och förslag på hur man kan använde olika produkter i maten? Hojta till bara, så ser jag till att lösa det😉

Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Annat, Kost, Träning

Hej godingar!😊
Jag hoppas att ni har haft en underbar fredag och lördag! Jag välkomnar söndagen med ett leende på läpparna för jag är så tacksam över livet just nu! Träningen rullar på, arbetsintervjuer rullar in och det känns bra med allt helt enkelt!😃 Igår var jag och Hampus och tränade jävligt sent, men vilket grymt pass vi fick till. Train together - stay together!❤️💪🙌 Ett litet klipp från gårdagens pass ser ni ovanför! Körde följande övningar:
Axellyft fram 8kg 12x5
Axellyft åt sidan 6kg 15x5
Axellyft med kettlebell 16kg 6x5

Latsdrag 30kg 20x1
35kg 12x1
40kg 6x3
20kg 30x1

Och kom ihåg: Kan man träna - kan mat äta också! Ett glas Rosévin i kvällssolen var det allt som behövdes för att tagga upp för nattens träningspass?!? Skämt å sido, det handlar om att kunna slappna av och inte släppa fram hjärnspöken (som alla någon gång har säkert haft) och bara njuuuuta av livet!😊
Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Contains affiliate links Samarbete/Sponsorer, shopping

Hej finisar!

Hoppas allt är bra med er? Hur går det för bloggen här egentligen? Även om jag är ledig och har sommarlov har jag inte tid att skriva här. Vad händer liksom? Instagram uppdateringen är mycket bättre kan jag lova er. På bilden ser ni en Hit The Slit Ribbed Dress från Chiquelle. Visst är den snygg? Äntligen en kläning som framhäver mina former. Och ja, jag har visst former som är knappast fitness längre utan mer hälsosamma former som tillhör samhällsnormen i princip. Jag är 158cm lång och bär storlek extra small och den passar perfekt. Äntligen en klänning som inte är för lång eller för kort utan precis lagom. Pris? 349kr vilket är precis lagom för plånboken också :)

Pssssssst! Jag har även en rabattkod till er: SUMMER15 för hela 15% rabatt på hela ditt köp! Ni har väl fått skattepengarna på konto nu?!?😉 Ps. Ni kan även klicka på bilden för att komma vidare till klänningen.

I samarbete med Chiquelle

Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Kost, Samarbete/Sponsorer

Vad äter ni till frukost? Just nu är jag helt fast vid denna kombinationen som ni ser på bilden ovanför. Havregryn blandat med kärleksmumskasein från Tyngre; den nya proteinpuddingen - chokladboll, hazelnutsmör från barbells, frysta hallon och mullbär från Goforlife.se på toppen!😊 Men jag ljuger aldrig här på bloggen, så denna frukostskålen innehåller rätt många kalorier, ca 500 vilket är 1/4 del av alla kalorier jag få i mig under dagen vanligtvis. Men igår låg jag väl lätt på 2500-3000 med gårdagens pizza. Tränar man så får man äta också!! BALANS GOTT FOLK, ALLT HANDLAR OM BALANS!

Inlägget i samarbete med NJIE och Goforlife.se.

Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Annat

Hejsan svejsan!
5 år gick otroligt fort och i fredags tog jag examen och är numera ämneslärare i idrott och hälsa och psykologi. Det senaste året har varit riktigt kämpigt både på den personliga planen och träningsplanen. Mycket plugg, lite träning och att leva i ett distansförhållande tar på krafterna måste jag säga och nu känns det väldigt skönt att detta kapitel är över. Examensdagen var kanske inget speciellt för mig... Visst har man fått många grattiskramar, grekisk/svensk/kina buffé med trevligt sällskap, grillat och tårta till middag, men jag har även insett att jag inte längre har någon riktigt plan för livet. Sista veckan på utbildningen var rent sagt en skit vecka för mig. Jag vet inte riktigt vad som kommer hände inom de närmaste åren helt plötsligt och därför känns det konstigt och skumt på något sätt. Vet inte riktigt hur många gånger jag har brutit ihop😂 För mig är det viktigt att ha en plan, att veta vad som händer. Helt plötsligt står jag här utan någon plan... Jag har vetat vad jag gör och vad jag ska göra under fem års tid och nu vet jag ingenting. Men snart löser sig allt. För den som väntar på något gott väntar aldrig för länge eller?!? Jag har i alla fall flyttat ner till Skåne och flyttat ihop med min prins på riktigt och det känns bra. Planen för resten av livet, eller för den närmaste tiden dyker väl upp snart?!? Vet inte hur många gånger den senaste veckan har jag fått höra att allt löser sig, men jag är otålig och vill att det ska lösa sig nu!

Hur som helst är jag väldigt tacksam för mitt liv just nu! Jag har sommarlov äntligen! Jag kan slappna av och träna hur mycket jag vill. Jag kan blogga igen och inte behöver känns stress för plugget, jag kan umgås med kompisar, jag kan spendera tiden precis hur jag vill. Så otroligt skönt! Och jag har haft den bästa examensdagen för jag har spenderat den med personer som betyder mest i mitt liv, min familj❤️. Min familj som stöttar mig alltid och min Hampus som har stått ut med mina humörsvängningar den senaste tiden. Jag är även så tacksam för alla där ute som har peppat mig genom åren via min instagram och bloggen. JAG ÄR FÄRDIG MED MIN UTBILDNING! I lördags har även Hampus familj ordnat en liten överraskningsmiddag vilket jag verkligen uppskattar. Så tacksam för allt, så tacksam för alla människor jag har runt omkring mig! TACK FÖR ATT NI FINNS!

Ha en bra dag!
Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Annat

Hej godingar!
Det känns som jag har precis skrivit ett inlägg på bloggen om att jag var tillbaka för gott hör för att dela med mig av min vardag, recept och mina träningspass så klart. Men det har jag skrivit för en hel månad sedan ganska precis. Sorry, not sorry!😉 Livet handlar alltså om konsten att göra olika sorters prioriteringar vilket jag har fått göra under tiden.

Prio 1 - vara klar med skola. Prio 2 - söka/hitta ett jobb tills efter sommaren. Prio 3 - jobba så mycket som möjligt. Prio 4 (som egentligen är ett Prio 1 med en stjärna i kanten) - vara så mycket i Skåne hos min andra halva så mycket som möjligt. Prio 5 - träning och instagram. Prio 6 - hinna leva livet samtidigt; ibland är det väldigt problematisk... Prio 7 - bloggen?!? Ni vet när livet kommer ikapp en alltså. Men med små steg tar jag mig framåt, sista kursen i skolan nu och därmed ett godkänd betyg ifrån föregående kursen finns i betygsregistret. Grönt på Ladok alltså och det är det viktigaste😀. Kämpar vidare det sista av terminen alltså! Bjuder på senaste bilder från min instagram, ni som inte följer mig >>> fitnesskattis; för regelbunden uppdatering!

Vad ska jag göra ikväll då? Matlagning står på schemat. Kyckling, ris och grönsaker står på menyn för morgondagens lunch och torsdagens lunch. Kanske visar er på bloggen sedan eller på instagram😊
Puss och kram Kattis

Likes

Comments