View tracker

Annat, Kost

Hej godingar!

Som rubriken säger = bulklördag idag😊 Inget överdrivet för till lunch/middag står fisken på menyn. Tårta, glass och annat gått bjuder kvällen på för min mamma och min bror fyller år! Mys med familjen (men lite städning at the moment) hela dagen innan jag drar mig till Skåne igen! Och imorgon är det cardio igen! Två vilodagar gör kroppen bara gott. Vad gör ni idag?
På bilden: frozen yoghurt med fruktsallad från besöket på Ikea tidigare idag. Riktigt gott faktiskt!
Puss och kram Kattis

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Träning

Hej godingar!

Kände att jag behöver lite mer struktur i min träning efter den långa väntetiden på att bli frisk och därmed långa frånvaro från gymmet som varade i ca 5 veckor. På bilden (dålig bild, men inte lätt att fota från datorn) ser ni mitt nya träningsschema som ska följas i någon månad framöver. Tanken är att jag kör mage tre gånger i veckan, ben två gånger i veckan (det blir ett knäböjspass och ett pass med andra övningar), rygg två gånger i veckan (ett marklyftspass och ett pass med andra övningar), ett axelpass och två långa cardiopass i veckan. Vilodag? Jag tänker lyssna på kroppen helt enkelt och lägger in en vilodag när det behövs.

Måndag: Rygg + mage (marklyft)

Tisdag: Ben (utan knäböj)

Onsdag: Cardio (1-1,5timme)

Torsdag: Axlar + mage

Fredag: Ben (knäböj)

Lördag: Rygg (utan marklyft)

Söndag: Mage + cardio (45min-1timme)

Och sedan ska jag även komma ihåg att stretcha efter varje pass eller få till ett yogapass i veckan. Kroppen är ju si så där ganska stel om man kör så många styrkepass i veckan😊

Puss och kram Kattis

Likes

Comments

View tracker

Träning

Hej hej!

Här kommer två övningar från mitt axelpass i måndags och därmed är jag redo för axelpass numero dos idag. På schemat står axlar och mage i följande ordning:

Uppvärmning: 15 min på bandet

Axlar: Axellyft dubbel/enkel fram 8 – 12 reps *7

Axellyft dubbel sidolyft 8 – 12 reps *7

Flyes 6 – 8 *7

Axellyft med kettlebell 8 – 12 reps *7

Militärpress 8 - 12 reps *7

Mage: Russian twister 15 reps *5

Hängande benlyft 12 – 15 reps *5

Fällknivar med vikt 8 – 12 reps *5

Plankan 1 – 2 min *5

TR band / pilatesboll övningar 8 – 12 reps *5

Det kommer säkert komma lite ändringar och så, men grunden ser ni i alla fall här😉

He en superfin torsdag!!!

Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Kost

Godmorgon!
Idag är det redan onsdag och nedräkningen till julafton fortsätter🙂
Ätarproblem? Jo, vissa dagar har jag extremt svårt att få i mig frukost så det gäller att lyxa till det lite! Äta med ögonen liksom kan man kalla det för. Proteingröt med sockerfri chokladsirap, citronkvarg och jordnötssmör på det och hela skålen går ner, rakt in i biceps💪
Dagens to do: skypemöte och plugg! Träning? Idag är det cardioonsdag🙋🏽
Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Träning

Hej godingar!

Ibland så överraskar jag mig själv. 60 minuters cardion imorse var en positiv överraskning. Går träningen bra blir man ännu mera motiverad till att fortsätta kriga på gymmet, men vad händer när träningen går dåligt då? Ibland så är det värt att stanna till och tänka efter och svara på frågan; Vad är det som gör just dig motiverad? Om lusten till träningen inte riktigt finns där, vad får dig att ta dig till gymmet ändå?

Motivationen kan höjas genom att byta gym (eller för första gången skaffa ett gymkort), hitta en ny träningskompis som man kan träna med, nya träningskläder kan göra sitt också😉. Men vad gör mig motiverad? Jag vet personligen att träningen är ett oerhört viktigt pussel i mitt liv (och detta kanske har jag svårt att fatta förens jag blir sjuk och saknar gymmet). Om träningen fungerar så fungerar plugget också, jag blir automatiskt gladare när jag får träna regelbundet. Hinner jag inte med något pass så blir jag lite så där ledsen innerst inne samtidigt som jag tycker är viktigt att man har tid för annat med. Ni vet?! Träningen hjälper mig helt enkelt att hinna med mitt liv, att komma ikapp ALL PLUGG bland annat. Och dåliga gympass kommer man inte ifrån för ibland så blir det bara så, att kroppen inte känns 100% eller att man har mycket att tänka på just då och därmed har man svårt att koncentrera sig på det man gör på gymmet. Men vad gör just mig motiverad?

  1. Min pojkvän / min familj / mina kompisar/vänner - personer som står mig nära och peppar mig, de som tror på mig no matter what
  2. Mina träningsresultat
  3. Mina följare/läsare - era positiva kommentarer och peppande ord gör mig motiverad och redo för nya utmaningar
  4. Musiken kan öka motivationen med! Rätt musik gör mycket - speciellt när man kör konditionsträning.

Ps. GLÖM INTE ATT PEPPA VARANDRA PÅ GYMMET!

Ett långt inlägg blev det allt.. sorry #notsorry egentligen (förmodligen uppskattas detta ändå!)

Dagens första pass blev alltså cardio, ikväll står ett lättare benpass på schemat. Vad tränar ni idag?

Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Träning

Nytt gym = nya möjligheter?!? Det sägs att det är ibland bra att "byta" gym (eller skaffa sig ett till gym att gå till). I lördags så var jag och Hampus på invigningen av det nya gymmet i Hörby - studioaktiv24 (eller 24aktivstudio), hem fick vi med oss goodiebags och gymmet var riktigt fräscht! Och kul med nytt gym helt enkelt - motivationsökning automatiskt! Jag har inte tränat på fem veckor (förutom ett pass innan jag blev sjuk igen) så motivationen är i alla fall inget fel på😉. Igår körde jag ett väldigt lugnt pass, nämligen gick på bandet i vääääääldigt lugnt tempo (ovanligt för att vara mig liksom). Testade på några maskiner och körde lite chins och dips bara för att se hur svag man har blivit... Känner mig riktigt svag nu, men det är bara att ta det som det kommer och med små steg hitta tillbaka till mitt starka jag. Det var så skönt att vara på gymmet - terapi för huvud med! (Blir förjävlig när jag inte tränar)...

Längtar ihjäl redan till gymmet ikväll! Men innan dess är det chill som gäller och mat (jag har ju ändå pluggat fram tills nu). Jag laddar upp en video sen med gårdagens svaga dips och chins😉 Tur att jag har lite ryggmuskler kvar då!!
Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Annat

Heeeej!
En torsdag som känns som en fredag! Kanske för att jag sitter på ett café med en Rudolfs chailatte i handen? Eller kanske för att jag väntar på ett tåg som tar mig till Skåne till min prins❤️. Eller kanske både och.

Puss och kram Kattis

  • Annat

Likes

Comments

Annat, Träning

#shapeoftheday 👆🏻
Träna? Nej! Denna gången ska jag hålla mig från gymmet tills jag är helt frisk! Får se när det blir😄 Jag har massa annat och göra som behöver läggas fokus på. Bland annat är det plugg (eller framförallt examensarbete som ska vara inne i januari) och instagram (underhålla flödet under sjukdomstiden är inte det lättaste, men jag gör så gott jag kan). På bloggen skriver jag bara när jag känner för det helt enkelt!
Puss och kram Kattis

Likes

Comments

Kost

Det behövs ingen beskrivning - bilder säger allt! Så himla gott med äggmackan till kvällis🙂
Puss och kram Kattis

Likes

Comments