Hälsa

Tänk att något så enkelt kan vara så gott? (Och nyttig)

--> Älskar verkligen stekt ägg. Speciellt med bevarad gula. Om jag inte adderar ägg i min havregrynsgröt är det minst lika gott att äta ägg vid sidan av ;)

Detta mina vänner, är perfektion!

Likes

Comments

Nedre delen av inlägget sker i samarbete med Gymgrossisten

Godmorgon världens bästa ni!

Direkt när fötterna träffade sovrumsgolvet kände jag hur stram och svullen benmuskulaturen var. Träningsvärk i framförallt hamstrings och rumpa är ett faktum. JAG Ä L S K A R DET! Efter närmare tre veckors gym-vila gav jag mig själv no mercy. Jag plockade upp gymmet där jag slutade. Relativt lika vikter och definitivt samma frekvens på reps och set. Som sagt; no mercy. Oerhört tacksam för det idag ;) Jag vill ju att vilan skall gynna mig, erbjuda vila men inte sinka mig styrkemässit. Eftersom jag hållit kosten har jag bara positiv erfarenhet i bagaget hittills.


Om ni är sugna på att efterlikna mitt benpass ligger en beskrivning uppe i föregående blogginlägg :D Vet att många efterfrågat mer detaljer kring mina pass och det kommer bli mer framöver.

BILD FRÅN TYNGRE CLASSIC 4 :) Älskar den blå bikinin alltså.

Så nu blir det till att kurera sig med lite foamroller och mat... benen behöver återhämta sig inför nästa pass haha. Som ni kanske också läste i går planerar jag nytt upplägg för att utveckla underkroppen mer. Jag personligen tycker att det blir både roligt och spännande med en egen liten mini-utaning inför sommaren.

Innan jag återgår till min frukost vill jag bara avsluta inlägget med att påminna er om rabatterna hos Gymgrossisten. Idag (söndag 26/2) är sista möjligheten att shoppa loss på HELA StarNutrition-sorimentet och få 20% rabatt på favoriterna. Jag ger er en direkt länk HÄR till alla erbjudanden för er som är i behov / intresserade :) Go crazy!

Likes

Comments

Träning, tjejer, Fitness

Hej finisar!

En produktiv lördag fortsätter i liknande anda. Jag är på gång - jag är laddad ;) Ostoppbar? mjaa kanske faktiskt, lite. Hur som helst gav jag mig ut i snö-regnet som överraskade hela Göteborg och traskade till Almedal. Precis som jag skrev i bloggen tidigare idag har jag vilat länge nog. Nu är det dags för nya tag - ny träningsregim också och förhoppningsvis min egen drömfysik till sommaren.

(Läs verkligen MIN drömfysik, tränar för min egen skull, ingen annans och mår sååå bra av det! 2017 är ett bra år)

Jag kände mig sådär lagom kittad idag när jag traskade in på gymmet - redo för benpass! ;)

Jag började benpasset med att trampa 5 minuter på cykeln för att värma upp ben och knäleder. Man blir inte direkt varm av att promenera i detta ruggiga oväder (!) Turligt nog för mig fanns det en stång ledig.. även om det inte är min favoritstång på gymmet för känner mig så instängd i den ställningen.

Första övningen denna eftermiddag blev stela marklyft med stång. Det är en riktigt bra övning för hamstrings (baksida lår) och även övergången till rumpmuskeln och nedre delen av rumpan. ÄLSKAR kontakten som jag får i denna övingen. Jag brukar börja med att köra ca 12-15 reps med bara stången för att känna in rörelsen. Lite långsammare och kontrollerat ner så att spänningen bevaras. Snabbt och explosivt tillbaka upp.

Jag körde 15 reps x 6 set stela marklyft med 10-kg på stången (blir totalt 40 kg). Tycker den vikten räcker gott och väl för maximal kontakt, minskad skaderisk och högre antal reps för mer volymträning :)

Därefter fortsatte jag i smithen för en mer isolerande rumpövning. Fick dock bra pump av första övningen.. verkligen.. men ändå skönt med lite klassiska booty-övningar också ;)

Här körde jag zumo-böj med fötterna brett placerade framför mig så att jag kan luta ryggen mot stången. Det tycker jag personligen är en fördel med smithmaskinen, att man kan isolera rumpmuskeln. Dock skulle jag välja fria knäböj framför om man behärskar den tekniken för er som undrar ;) Mer komplett övning!

Här körde jag 15 kontrollerade, squeezande squats x 5 set. MYCKET KONTAKT! 15 kg på varje sida.

När jag ändå var inne på isolerande rumpövningar fortsatte jag på temat. Jag följde upp med stående kickbacks i maskin med 15-kg viktplatta. Där körde jag 12 reps per ben x 4 set.

Därefter passade liggande kickbacks i maskin utmärkt och det kändes väldigt mycket i rumpmuskeln. 15 reps per ben x 3 set. Körde även sittande leg-extensions (framsida lår) innan passet var färdigt. Riktigt tungt idag och svetten riktigt rann längs ryggraden när jag närmade mig slutet av passet. Alla tummar upp! Jag körde 10 reps x 4 set legcurls innan benpasset var färdigt.

- inte så mycket folk idag heller vilket var riktigt skönt!

Avslutningsvis blev det några set hängande magövningar också innan jag drog mig hemåt. Behöver allt jobba på de små liven för att kunna glida runt med mer synliga magmuskler även denna sommar ;) Man bygger dem på gymmet och plockar fram dem genom kosten!

Nu blir det till att mysa framför mello ikväll tillsammans med Jonas. Jag har missat alla tidigare avsnitt men har ändå hört att kvalitén är dålig i år... tyckte dock att det verkade vara rätt ok artister ikväll. Vi får väl se ;) Lite rolig info; När jag var liten upplevde jag Melodifestivalen som obligatorisk TV-tid med familjen. Varje helg, varje år. Inga ursäkter. Som ni vet älskar jag traditioner eftersom de skapar trygghet, närhet och nästan förgyller vardagen.. blir mysigt att ta in lite traditioner i lägenheten med Jonas också!


Likes

Comments