Header

Tjenare!

Vilket väder vi har haft de senaste dagarna i Lidköping. Wow! Okej att det är Juni och borde vara sommar, men jag vet inte riktigt längre vilken årstid som är vart ;-)

Jag startade i alla fall dagen hos min grymma psykolog och sedan direkt till Råda vy för att träna på deras utegym! Vilken utsikt jag hade under hela passet. Just utegymmet i Råda är fantastiskt enligt mig. Olika tunga stockar på de ca 5-7 stationerna de byggt upp. Även solen lyste igenom träden så fint.

Just nu sitter jag och njuter ännu lite till av solen och insåg nyss att min baksida av kroppen är fruktansvärt mycket vitare än min framsida. Men hur är det man brukar säga? Svensk sommar är för kort för att sola baksidan ;-)

HA EN BRA LILLÖRDAG <3 


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Det började spelas fin musik och helt plötsligt såg vi pappa & Eva komma ner från kullen i Sjölunda. Här var inte ett öga tort.

Det fina brudparet ute på udden, tillsammans med bestman & brudtärna. *gråter nu igen*

Löften och bröllopskyssen! *snyft*

Självklart var det livemusik ute på klipporna och en och annan kyss!

Kärlek!

Nu ville alla ta kort med brudparet och självklart placerade jag mig mittemellan dom :-)

BRÖLLOPSVALSEN! Ni är så himla fina :-) Även en bild från dagen efter då alla presenter skulle öppnas. Dom var så tacksamma och glada!

Tusen tack att jag fick vara en del av denna fantastiska dag/natt! Jag älskar dom två <3

Ha en bra måndag!


Likes

Comments

Hej Hopp!

Idag gick jag upp ganska tidigt, redan vid 7:30. Jag hoppades på att solen skulle visa sig på balkongen men icke då...himlen var full av moln och till min besvikelse skyndade jag mig inte ut. Frukosten som bestod av 3 knäckemackor åkte ner och efter en stunds YouTube-tittande började solen kika fram! Jippi, på med träningskläder och härlig musik! Jag tog mig en rask promenad längst med vattnet och vädret var helt fantastiskt. Det var otroligt skönt att få komma ut lite efter många dagar inomhus pga ångest...

Jag tog mig även till affären för att inhandla lite smått till lördagens bravader. Jag har fortfarande inget att ha på mig då den ena byxdressen var lite kort och klänningen har försvunnit på posten...Vi får väl se vad jag kan skrapa ihop här hemma ;-)

Jag skulle även vilja rekommendera Under Armours poloträningströja! Jag älskar min. Det är tunn flis inuti men andas fortfarande. Jag brukar använda min på promenader/löprundor när det är lite småkyligt. Eller som idag, när jag inte går så värst fort och inte drar igång någon egen värme. Det bästa är ju såklart polokragen. Blåser det mycket skyddar den halsen mot vind. Älskar <3 Jag hittar tyvärr inte exakt den modellen jag har men här är några liknande DAM / HERR

Ha en jättefin torsdag!


Likes

Comments

Godkväll!

Såg precis klart handbollsmatchen mellan Sverige - Makedonien. Den slutade 46-26, till Sverige såklart! Ingen roande match men jag fick se en del snygga mål.

Dagens träning fick bli ben och det känns redan. Jag kunde inte stå på benen efteråt och det var längesen jag hade den känslan :-) Det blev två korta (men ack så jobbiga) videos på YouTube och därefter en del "egna" övningar som avslut. Jag har visat de två klippen förut på bloggen och jag kan tycka att video 2 är en aning för svår för mig i dagsläget. Men jag kämpar på. Jag pausar lite oftare och ser ett mål att klara hela videon utan "extra vila".

1. Ben - 10min

2. Rumpa - 10min

Raka marklyft 10x3 (band)

Enbens knäböj 6x3

Superset (3 följande övningarna):

Abduktion 10x3 (band)

Donkey dicks 10x3 (band)

5-puls 5x3 (band)

Höftlyft 10x3

Enbens höftlyft 10x3

Liggande rumplyft 10x3

Liggande enbens rumplyft 10x3


Jag tänkte avbryta ett antal gånger, eller i alla fall minska på antalet men nej, pannbenet var på och det var riktigt skönt att känna att det fortfarande finns vilja i kroppen! :-D

Trevlig kväll :-*


Likes

Comments

Tjingeling!

Dagens träning såg följande ut:

1. Box - 30min

2. Core - 10min

Första passet var riktigt svettigt. Börjar redan känna träningsvärk i vaderna av allt skuttande. Axlarna och ryggen har också fått smaka på sitt. Andra passet var jobbigare än vad jag trodde. Jag insåg inte riktigt hur mycket bålen jobbade i boxpasset. De sista 10 minuterna blev verkligen en kamp! 

Nästa helg ska jag på bröllop och som vanligt har jag outfits-problem... Jag har beställt hem en klänning och en playsuit. Hoppas verkligen att något sitter bra, annars får jag panikshoppa i nästa vecka som vanligt :-) Mina två alternativ ser ni nedan på bilderna! 

Ni har väl inte missat att Sverige möter Makedonien i VM-kval i handboll ikväll?

Puss & kram <3


Likes

Comments

Hallå Hallå!

Och så var fredagen här igen! Lika underbart varje gång.

Jag tänkte dela med mig av dagens träning som blev hemma på vardagsrumsgolvet. Eftersom det är fredag så skakade jag loss med lite dans och även ett grymt hemmaboxpass! Som jag nämnde i något tidigare inlägg så har jag verkligen fått mersmak för träningspass på internet (youtube) och även att träna hemma. Det finns inget stopp! Du kan ständigt hitta nya videos/pass som passar dig. Jag har verkligen hittat en ny (för mig) och rolig träningsform :-) Om ett litet tag kanske det är jag själv som spelar in hela träningspass och delar med mig av, vem vet!

Dessa klipp svettades jag till idag:

1. Box - 25min

2. Danscardio - 10min

3. Danscardio - 10min

4. Belly Dance - 10min

Vissa tänker säkert, jahapp Belly Dance, ärligt? Men jag tycker det är så roligt att testa något nytt. Jag har hållit på med poledance ett tag vilket jag också starkt kan rekommendera. Skillnaden mellan pole dance och belly dance enligt mig skulle vara att pole dance kräver mer styrka i HELA kroppen medan belly dance är sjukt mycket teknik och självklart en del styrka också! Grymt roligt i alla fall :-D Testa!

Ha nu en underbar helg <3


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments



1. Ralph Lauren - Big Pony Women Pink

Min absoluta favorit! Använder den till festligheter.



2. Calvin Klein - In 2 U

Den här skulle lika gärna kunna vara 1:a också. Söt men ändå fräsch.



3. Paris Hilton - Can Can

Som att ha på sig sockervadd, på ett positivt sätt!



4. Burberry - London for Women

Väldigt kvinnlig och intensiv doft. Min vardagsdoft!



5. Taylor Swift - Incredible Things

Alla blommor samlade i en flaska. Frisk och härlig!

Tryck på bilden för att komma till en webbshop som säljer parfymen :-)


Hoppas ni uppskattade dagens doftinlägg <3

Likes

Comments

Hej igen!

Ja, ibland orkar verken hjärnan eller kroppen åka iväg till gymmet eller spåret. Då finns det alltid en lösning, träna hemma!

Jag har egentligen inte varit någon hemma-tränare-fantast MEN jag har verkligen ändrat åsikt. Jag har alltid kopplat ihop vältränade kroppar med vikter och maskiner. Och ja, vill du skaffa dig bulkiga, stora muskler så kanske du behöver vikter då och då. Men det finns så många alternativ till att få en vältränad och hälsosam kropp hemma, vilket jag på senare tid har insett.

När jag tränar hemma brukar jag tänka ju mindre vila desto kortare pass. Ett träningspass behöver inte vara 1 1/2h. Absolut inte, jag kan träna alltifrån 20min till 1h. Där efter tappar jag fokus och mina muskler borde vara helt slut, annars har jag inte tryckt på tillräckligt bra i mina set enligt mig själv.

De redskap jag använder mig av hemma är gummiband, yogamatta och booty-blaster band som du kan köpa HÄR!

Jag har ett grymt tips till er som vill träna hemma: YouTube! Jag hittar alla mina träningspass på YouTube. Tro inte att jag är allt för kreativ ;-) Ibland räcker det med att träna, inte göra alla pass också! Det blir som en PT/Gruppträning fast ensam (om du inte tar hem en kompis och tränar ihop)!

JAG ÄLSKAR DET!

Idag tränade jag efter följande pass:

Zumba/Fettförbränning

Booty-Blaster 1

Booty-Blaster 2

Finisher Booty-Blaster 3

Självklart får du testa sig fram vilka träningspass som passar dig. Kolla gärna igenom passen innan du kör igång så du har en liten aning om vad du ska göra, annars kan det vara svårt att hänga med :-) 40 minuter tog mitt pass med ungefär 2 minuters vila mellan varje videoklipp!

LYCKA TILL OCH KÖR HÅRT!

DU ÄR GRYM <3


Likes

Comments

God förmiddag på er!

Jag kom precis hem från gymmet där jag brände av ett grymt ryggpass. Jag kom dit med en lite dålig känsla men passet utvecklade sig till något sjukt positivt. Älskar't!

Nu blir det till att göra något gott mellanmål, kanske någon smoothie och sätta sig på balkongen där solen lyser klart. Jag hoppas verkligen våren och sommaren är påväg. Det är så himla härligt att vakna när det är ljust ute och kvällarna känns betydligt längre. Tycker inte ni det också?

Något jag mer är förtjust i är chokladdragerade kakaobönor! Jag köper mina från Welloteket.se. Det är helt enkelt en kakaoböna som är doppad i mörk choklad. Nam nam! Kan jag strakt rekommendera om ni är en godisgris som jag och helst vill äta godis till både frukost, lunch och middag :-)

Resten av dagen ska jag småjobba lite på gruppträningsschemat, hur det ska se ut i sommar och även lite nya passförslag. 

Ha en trevlig torsdag och kom ihåg, imorgon är det fredag <3 


Likes

Comments

Hej alla fina!

Precis som rubriken lyder tänkte jag slänga in lite tips på podcasts som jag lyssnar på!

Varför? Nja, för att jag tycker att det är ett ganska hett ämne just nu. Det startar nya poddar lite här och där och många redan kända filurer kastar sig även in i podcasts-livet.

När? Jag lyssnar så fort jag får tid över och jag inte gör något. Eller när jag gör något men vill göra något mer! T.ex när jag städar, lagar mat, solar, åker bil, ja hela tiden i stort sätt :-)

Hur? Jag äger en Samsung telefon och har då laddat ner appen CastBox. Välj en Podcast som passar dig och tryck på play.

Som jag nämnde tidigare är det många som hoppar in i poddlivet just nu och det finns därmed extremt stort urval. Därför tänkte jag tipsa er om vilka mina favoriter är just nu :-)

1. I nöd och lyft - Bästa podden! Paret Kalle Zackari Wahlström och Brita Zackari har olika syn på träning. En älskar det och den andra hatar det. De delar med sig av allt inom träning, och lite annat! Fantastiska personligheter om du frågar mig och superhärliga att lyssna på. Mycket skratt.

2. Therese & Zäta - Therese Lindgren (känd från youtube) och hennes kompis Zäta pratar om allt mellan himmel och jord. Bjuder på många olika ämnen och galna historier från deras yngre dagar!

3. Den friska wargen - En podcast av Viktor Frisk och Ida Warg. Varje avsnitt har ett specifikt ämne som är väldigt relevant med tiden för oss ungdomar. Handlar om livet och alla dess frågor.

4. P3 Dokumentär - Dom allra bästa dokumentärerna samlade under ett och samma tak. Man vill bara ha mer mer mer. Allt ifrån händelsen på Utöya till stormen Gudrun. Här har ni verkligheten mina damer och herrar. Hemsk men sann!

5. Styrkelabbet - De tar upp myter, regler, fakta och framförallt frågor alla ställer sig angående träning. Jag har fått en bredare kunskap om träning tack vare podden! *tummen upp*


GLAD FREDAG!!


Likes

Comments

God eftermiddag!

Något jag inte tagit upp i min blogg är panikångest. Jag har panikångest! Varför jag inte skrivit/pratat om det är för att jag inte vet hur jag ska förklara det eller hur folk ska reagera. Alla har någon gång fått panik, t.ex om du går med musik i öronen och en cyklist drar förbi i en jädra fart. Då kan du få panikkänsla. Eller om du sitter framför ratten och måste tvärnita för att ett rådjur springer ut på vägen. Pulsen stiger, hjärtat sitter i halsen och handsvetten kommer, det är panik. Vi får panik för att skydda oss själva från faror, vilket såklart är jättebra! Genom att få panik får vi också en snabbare reaktionsförmåga, kan man säga.

Men när jag kom in till min psykolog första gången bad jag henne att hjälpa mig ta bort dessa känslor. Jag vill aldrig mer känna panik eller ångest. Hon förklarade då allt för mig på ett sätt så att även jag, en vanlig människa som inte är utbildad inom psykologi, förstod. Jag behöver dessa känslor för att överleva, precis som jag skrev innan.

I mitt fall jobbar detta "försvarstänkande" lite för mycket. Min hjärna kan koppla på panik och ångest i situationer som jag inte ska känna mig hotad i. I mataffären, på ett träningspass, på jobbet, i bilen eller i köket. Varför det blir såhär vet jag inte, inte min psykolog heller. Men hur jag ska jobba vidare är att försöka förstå och att känna:

DET ÄR OKEJ ATT FÅ PANIKÅNGEST!

Jag har hamnat i ett sådant läge då jag kan få panikattack när som helst och var som helst. Men i början var det inte riktigt samma. Då fick jag endast panik vid instängda situationer. De situationer som jag kände "jag kan inte ta mig härifrån utan att det blir en konstig stämning som påverkar andra". Som t.ex på möte, hos frisören, på flyg osv! Detta gjorde att jag blev rädd. Jag blev rädd för att det skulle hända igen. Jag blev rädd för att tappa kontrollen och jag blev rädd för att det aldrig skulle gå över.

JAG ÄR RÄDD FÖR ATT VARA RÄDD!

Alla kan känna olika vid panikattacker. Man kan börja svettas, få frossa, känna en kvävningskänsla, ont i magen, illamående, tunnelseende, andnöd, darrningar, svindel, yrsel, tryck över bröstet, domningar eller stickningar, en känsla av att försvinna från verkligheten "depersonalisation". De jag har markerat med tjocktext är det som händer med mig när jag får panikattack. Det här är den värsta känslan jag vet och jag tror det är därför jag inte pratat/skrivit om den förrän nu. Jag vill inte berätta för det är så jobbigt att tänka tillbaka på hur det känns att få panikattack och rädslan att få det igen är ännu starkare.

Att leva med panikångest i det stadiet jag är i är såklart jättejobbigt. Jag lever i en "om-värld". OM jag skulle få panikattack på jobbet vad gör jag då, OM jag skulle fastna i en bilkö hur gör jag för att inte få panikångest, OM jag får besök hemma hur gör jag om jag skulle få panikattack. Jag letar ständigt efter utvägar om panikångesten skulle slå till. Sitter jag på bio måste jag veta närmaste utgång och jag får absolut inte sitta i mitten på raden, utan helst längst ut för att inte störa någon annan om jag skulle få panik och behöva springa ut. Sitter jag på restaurang vill jag gärna även där sitta nära utgången. Mycket om och mycket tvång. Jag vet att jag skapar mig en barriär som är svår att bryta ner men i mitt läge är det bättre med en barriär än att kanske få ångest och inte vara förberedd på en utväg.

Även du som sitter och läser detta och inte känner dig ett dugg träffad, du kan ändå hjälpa till. Genom att bara ha kunskap om vad panikångest är gör oftast att situationen blir lugnare om någon i din närhet skulle få panik. Panik hjälper inte vid panikångest. Därför ger jag dig som inte lider av panikångest detta tips: trygghet och en känsla av lugn hjälper panikångest! <3

Varför jag skriver detta är för JAG VILL INTE SKÄMMAS. Det finns hundra tusentals människor som drabbas av panikångest i Sverige. Unga som gamla, kille som tjej. Ingen av oss ska skämmas, VI SKA HJÄLPAS ÅT!

DET ÄR INGET FEL PÅ MIG, DET ÄR BARA PANIKÅNGEST!


Likes

Comments

Hej på er...igen!

Det va ett tag sen, precis som vanligt! Som ni säkert förstår har jag haft väldigt mycket att stå i. Men just idag och just nu kände jag verkligen för ett skriva ihop ett litet inlägg.

Påsken är förbi och födelsedagen är förbi. 21 år gammal och livet livet rullar på som vanligt. Min födelsedag var jättemysig med många paket och kakor (då jag föredrar kakor före tårta)! Påsken var inte dålig den heller. Jag befann mig på Bjertorp Slott då min farmor fyllde 80år. Så vi bestämde oss för att både fira påsk och hennes födelsedag på slottet. Vi tog även släkt foto på pappas sida inne på slottet. Ska bli väldigt intressant att se vad fotografen fick fram :-)

Lite shopping har jag allt hunnit med också. En almanacka från PersonligAlmanacka som jag designat helt själv. Både utseende och innehåll, perfekt! Nu har jag koll på livet igen typ!

En träningsdagbok har jag också fått hem. Jag valde en enkel av Olga Rönnberg. Lätt att skriva ner både träningspassen och maten under dagen. Kan jag varmt rekommendera! 

Även några sommarplagg har trillat ner i brevlådan. Bland annat en gråa skinnkjolen, som såklart ser betydligt finare ut på! (bild längre ner) 

Nu ska jag kika vidare på youtube. Glöm inte följa mig på instagram: FitnessJHM

Ha deeeeeeeeee


Likes

Comments

Hej på er!

Idag är det tisdag och dagen är fullspäckad. Jag ska packa till flytten, massera en kund, ordna kartan inför Spin of Hope, möta NLT och träna handboll! Phuu, denna dagen bjuder inte på någon vila direkt :-)

Angående Spin of Hope, ni vet väl att på lördag smäller det?!? Igår spräckte vi 400.000kr gränsen! Asså det är helt sjukt, ni är helt fantastiska. 132 lag är anmälda och mer kommer det bli. Telefonen ringer stup i kvarten och pennan glöder! Så jäkla roligt ska det bli :-D

Handbollen då. Jo nu är serien klar och vi hamnade på 2:a plats och ska därmed få kvala till div.1. Kvalet sker i mitten av april tror jag och vi kommer få möta ett Göteborgslag.

Vet att det är dålig uppdatering här men jag har väldigt mycket att stå i! Ni kommer få superfina inlägg om Spin of Hope och After Spin, men även om flytten, så stay tuned!

Kramisar!


Likes

Comments

Godmorgon!
Hoppas ni mår bra idag.  Själv har jag precis varit och tränat bröst och triceps. Ni som följer mig på Instagram vet att jag aldrig tränar bröst. Anledningen är väl för jag anser att jag tränar det så mycket i min vardag och jobb. Vi jobbar alltid framåt och därmed aktiverar vi bröstet. Träningen kändes dock riktigt bra! Till min hjälp hade jag min forna kollega Johan, med honom går det inte mesa...

Resten av dagen så blir det lite jobb på hemmaplan och även lite massage! På kvällen ska jag och mitt gäng planera inför Spin of Hope :-) Nu börjar det närma sig så det är dags och lägga i en växel. Vi ska planera vårt spinningpass som vi ska leda klockan 18:00-19:00!

Det var allt jag hade att skriva just nu! Eller nej, ska åka och köpa flyttkartonger nu! Vi måste redan börja packa ner våra ägodelar :-)

Pusshej :-*

Likes

Comments