Header

Gokväll på er!

Jag tänkte tipsa om några videos från YouTube som jag brukar träna till. YouTube är verkligen fullt med träningspass men det gäller att hitta sin typ av träning och även en instruktör som du gillar, egentligen precis som gruppträning/PT. Jag är ett stort fan av att träna framför TVen när jag inte hinner åka till gymmet eller rent ut sagt inte orkar.

Några kanaler som jag följer där jag tycker instruktörerna är kanon:

- POPSUGER Fitness

- Fitness Blender

- Livestrong Woman

- Millionarie Hoy

Även några pass som är mina favoriter:

- Boxning (FAVORIT)

- HIIT

- Ben & Rumpa

- Överkropp

- Boxning 2

- Stretch

Hoppas du kan hitta något som passar just dig! Ge det lite tid! Är du van vid att vara på ett gym eller ute i skogen och springa så kan det känns lite larvigt att studsa omkring i vardagsrummet hemma. Men gå in för det och ge allt så kommer du även få resultat hemma! Jag lovar. Under mina jobbigaste perioder med ångest tränar jag alltid hemma. Jag gick inte till gymmet på 3 månader men höll igång hemma och det tackar jag för. Väl tillbaka på gymmet igen kändes det knappt som jag varit borta! Det finns ingen som säger att gymmet eller spåret är bättre än hemmaträning. Du måste bara hitta din grej! <3


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Godkväll på er!

Dagens benpass såg ut såhär:

- squathopp (breda vs smala)

- sneda utfall höger

- sneda utfall vänster

- 90° pump

varje 30sek x 3


- höftlyft

- höftlyft med fötterna ihop

- enbens höftlyft (byte vid halva tiden)

- statiskt höftlyft

varje 45sek x 3


- rumplyft (omvända rygglyft kan man säga)

- enbens rumplyft höger

- enbens rumplyft vänster

varje 30sek x 3


- sidoplanka höger

- sidoplanka vänster

- planka med benindrag

- sneda crunch

varje 30sek x 3


Det blev grymt bra och svetten flödade. Tack vare att jag började med ganska pulshöjande övningar hade jag uppe pulsen genom hela passet.

Ha det gottis!


Likes

Comments

1. Vilken kroppsdel gillar du att träna mest respektive minst?

Svar: Oh vilken fråga! Jag gillar mest att träna axlar tror jag, det är min grej! Får alltid så grym kontakt när jag tränar axlar 💪 Och minst då, det måste vara mage för det tränar jag aldrig, haha!

2. Har du något träningsmål för tillfället?

Svar: Jag brukar ju inte ha några speciella mål men jag skulle gärna vilja kunna svinga några chins då och då! 😏

3. Tränar du hellre på gym eller hemma?

Svar: Det beror lite på. Ska jag köra styrketräning så föredrar jag gymmet, men när jag luftboxas så vill jag göra det hemma och löpa gör jag helst ute!

4. Föredrar du styrka eller kondition?

Svar: Jag måste välja styrketräning. Jag älskar känslan av grisig träning därav vill jag börja nosa på crossfit! Konditionsträning brukar jag träna om jag inte orkar åka till gymmet eller behöver rensa tankarna 👍

5, Hur ofta och hur länge tränar du varje vecka?

Svar: Verkligen jätteolika! Allt ifrån 3 dagar i veckan upp till 6 gånger. Samma sak med tiden, ibland tränar jag i 30 min och ibland i 1 1/2 timme. Beror helt på hur det känns och vad jag har för någon dag.

6. Om du skulle få välja något ätbart som innehöll 0 kalorier, som du skulle få äta i resten av ditt liv, vad skulle det vara då?

Svar: Åh åh åh! Tänk tänkt tänk! KLADDKAKA!

7. Ditt favorit träningsplagget?

Svar: Måste ju vara mina tights från Gymshark 😍

8. Tränar du med eller utan sällskap?

Svar: I stort sätt alltid själv, men det är för jag oftast inte vet när jag kommer träna på dagen.

9. Hur länge har du tränat?

Svar: Hur länge? Sen jag var 7 år och började spela handboll, eller jag kanske började med fotboll innan? Gymmet började jag med som ca 15åring!

10. Ditt bästa träningstips?

Svar: Gör det för din egen skull, det blir oftast bäst då och lättare att motivera dig till att träna ❤ och jämför dig aldrig med andra!


Likes

Comments