View tracker

Hejsan! Sanna här. Tänkte visa vad jag oftast äter för typ av frukost.

Jag brukar äta havregrynsgröt men för att göra det mycket godare har jag valt att lägga till Hallon, chiafrön och nyttig jordnötssmör. Det gör att gröten blir hundra gånger godare. Sedan dricker jag även mitt morgonkaffe eftersom man blir mycket piggare och man kan undvika huvudvärken.


Kram!!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

JESSICA

Heeej! Ibland har man tur asså. Det har snöat regnat och varit storm hela dagen, men just under den 1 och en halv timman som vi hade träning var det uppehåll!! Det händer typ en på miljonen känns det som haha men jag är väldigt glad för det! Träningen idag bestod av mer konditionsträning med hjälp av minihäckar och stegar, men även slalombanor med boll och intervaller med boll!

Innan träningen idag hämtade jag ut ett paket på posten! Det var ett proteinpulver som jag hade beställt från gymgrossistens hemsida där man även har studentrabatt, vilket är superbra! Pulvret heter Gourmet Pro och jag har aldrig testat det innan. Jag har egentligen inte testat något proteinpulver innan så har inget att jämföra med, men jag hoppas detta passar mig bra! :)

Kram!




Likes

Comments

View tracker

Hej SANNA här. Idag har det varit en lite smått stressig dag bestående utav plugg och träning. Det har varit väldigt jobbigt väder också eftersom det har regnat, snöat och blåst en hel del. Det hindrade dock inte mig ifrån att gå till gymmet efter mattelektionen.

Dagens träning blev alltså ben & rumpa.

Jag börjar alltid med att värma upp i minst 15 minuter på löpbandet. Först börjar jag med att köra powerwalk med mycket lutning och sedan springer jag resten av tiden. Det är till en början jätte bra träning för både ben och rumpa. Sedan går jag över till styrkeövningarna som jag varierar lite beroende på vad jag känner för.

Dagens övningar var:

* Baksida curl 12x3 repetitioner och 55kg.

* Insida lår maskin 15x3 repetitioner och 30kg.

* Squat maskin (eller rumpmaskin) kan man säga. 12x3 repetitioner och 70kg.

* Vader 12x3 repetitioner och 70kg.

* Rumplyft eller rumppress 15x3 repetitioner och 10kg viktplatta.

Visar några övningar här nedanför. Ha en bra kväll så hörs vi imorgon!


Likes

Comments

JESSICA

Hej!

Idag har jag, precis som rubriken lyder, en halvt ledig torsdag! Jag har avsatt tid för gymnasiearbetet men måste ta mig till skolan vid två ungefär för att ha matte. I vanliga fall brukar jag vara väldigt morgontrött och stressad på morgonen vilket betyder att frukosten brukar bli väldigt slarvig. Frukosten är ju dagens viktigaste måltid så det är inte så jättebra, men dagar som idag då man har en lång sovmorgon får man passa på att äta en bra frukost. Idag gjorde jag havregrynsgröt med hallon, blåbär och jordgubbar på plus det obligatoriska kaffet! Det var gott men också väldigt mättsamt vilket gör att man håller sig mätt längre.

Igår hade jag en vilodag från träningen, men idag blir det fotbollsträning igen. Jag vet aldrig vad det blir för träning när jag har fotbollsträningar, men i tisdags var det kondition och styrka på planen i alla fall så får jag se vad det blir för något idag.

Här är en bild på min frukost

Likes

Comments

Hej igen! SANNA här.

Tänkte tipsa om denna "Dextro energy" innan träning. Det är inte bra att ta för mycket av detta pulver men jag gör det när jag känner mig extra trött. Nu blir det ett biceps + övreryggpass.



Likes

Comments

Hejsan! SANNA här.

Idag ska jag skriva på mitt gymnasiearbete hela dagen och senare mot kvällen blir det ett träningspass.

Har laddat upp med lite godsaker och (massa) kaffe. Det behövs för att klara av plugget. Köpte även lite naturgodis som kommer ge mig en extra energikick!

Hörs senare. Kram


Likes

Comments

SANNA.

Godkväll alla ni som läser våran blogg. Idag var det tyvärr ingen träning på schemat eftersom jag behövde en vilodag då jag tränade i söndags och även igår. Det är viktigt att man låter kroppen vila för att man lättare ska kunna bygga muskler också. Vilodagar är inte jätte spännande och roliga men det behövs som sagt. Imorgon blir det ett träningspass igen och jag är redan taggad för det. Älskar verkligen gymmet (haha). Min kropp och själ behöver det för att fungera.

Imorgon blir det biceps och (övre)rygg.

Tänkte berätta lite mer om mig själv.

Jag är lite av en perfektionist. Älskar att ha ordning och reda, annars kan jag få lite panik haha. Vill även att till exempel kläderna i garderoben ska vara i färgordning och jag är även en person som planerar. Man måste planera för att allt ska kunna fungera i skolan, med träningen och även på den sociala biten.

Jag kan även berätta att jag precis som Jessica har sedan liten tränat många olika sporter. Prövande på nästan alla sporter men de jag höll på med mest var friidrott och fotboll. Älskade verkligen båda sporterna lika mycket och det blev tillslut svårt att välja men var tvungen att göra det valet. Slutade med att jag fortsatte spela fotboll i några år efter det och sedan slutade jag även i det. Saknar fotbollen väldigt mycket idag men är även nöjd med mitt val angående styrketräning på gymmet. Det har gjort mig starkare.

Just nu sitter jag och skriver detta, samt äter mitt lilla kvällsmål.


Likes

Comments

JESSICA

Hej! Hoppas ni haft en bra dag hittills, jag själv kom precis hem från skolan och har nu ätit ett litet mellanmål.
Som jag skrev igår kväll så tänkte jag skriva lite vad jag har för mål med min träning och vem jag är.
Ända sedan jag var runt 6-8 år har jag alltid hållit på med någon sport. Det jag har gjort är handboll och fotboll och under en längre period var det båda samtidigt. Tillslut blev det väldigt mycket så jag var tvungen att välja bort en. Idag spelar jag bara fotboll, vilket gör att det är den "största" träningsformen för mig. Jag har aldrig riktigt tränat mycket styrketräning själv på gym, utan den styrkan jag gjort har varit från fotbollen och fysen vi haft där. Mitt mål idag är att fortsätta träna som jag gör med fotbollen, men även försöka hinna med minst ett gympass i veckan för att träna ytterligare styrka och kondition för att bli starkare och bättre! Utöver det så är mitt mål att må bra och äta en bra och hälsosam kost. Jag älskar mat vilket gör kosten till en rolig del i det hela. Att prova nyttigare alternativ till fredags och lördagskvällen ska bli en rolig utmaning och jag ska absolut dela med mig av recept (om det blir gott).

Om mig då: Mitt namn är Jessica och jag är en glad 18 åring som går sista terminen på gymnasiet, precis som Sanna. Till sommaren tar vi studenten och det ska bli himla roligt även om det känns ganska overkligt just nu!
Jag har fritidsintressen som träning(+fotboll), umgås med familj och vänner, musik och äventyr!

Senare ikväll ska jag iväg på fotbollsträning, så det blir dagens träningspass.
Kram!

Här är en bild på mitt superenkla mellanmål- det ser kanske lite tråkigt ut men det va gott! (Två knäckebröd med mosad avokado, citronsaft och peppar + kaffe)

Likes

Comments

JESSICA

Hej på er!
Precis som Sanna skrev längre ner så stoppar inte en lång skoldag oss från att träna. För mig idag blev det cirkelgym, vilket är ganska nytt för mig då jag bara provat det en gång tidigare!
För er som inte provat det så är det en träningsform som inkluderar det mesta: kondition, ben, mage, rygg och armar. Det går ut på att man först börjar med en enklare uppvärmning, sedan gör man en övning som kan vara t.ex. boxning i ca.45 sekunder sedan flyttar man sig till nästa övning och gör den i 45 sekunder. Det finns 20 stationer och man gör alla 2 gånger och avslutar sedan med stretching.

Passet håller på i en timma och det bästa är att man kan anpassa det efter sig själv och vad man själv klarar av, och man tränar med andra träningsglada som peppar en!

Imorgon tänkte jag skriva lite mer om mig och vad jag har för mål med min träning!




Likes

Comments