Sista dagen i Barcelona började jag dagen med att gå till Erotikmuséet. Rätt intressant museum, inte alls så snuskig som jag trodde att det skulle vara utan den var historierik och väldigt fin. Fick en trosa och en kondom som en souvenir från dem också haha. Efter det gick jag till ett vaxmuseum som visade en massa historiska figurer, både spanska och internationella. Allt från vetenskapsmän till Star-warsfigurer. Sen gick jag till La Boqueria, testade Drakfrukt för första gången och annan torkad frukt som inte finns hemma i Sverige. Kollade även runt på resten av marknaden som hade en massa fin mat och fina restauranger. Det blev även lite shopping, en jumpsuit och en vit topp och sen bar det av till flygplatsen och hemåt till Sverige.

På tisdagen drog jag först till historiemuséet som var helt fantastiskt. Stort och fint! Efter det drog jag till konserthallen Palau de Musica Catalana och gick en guidad visning för att se alla fina grejjer och självklart den kända konserthallen. Fick även höra akustiken i hallen som var helt fantastisk! På kvällen blev det sista middagen ute i Barcelona och sen satt vi på en bar fram till sena natten.

På måndagen i Barca åkte vi upp till Tibidabo och kollade på katedralen och gick även runt på nöjesfältet som finns där uppe. Fick se en fantastisk utsikt över Barcelona och kyrkan var helt magisk. Efter det gick vi en hel del i stan och letade efter en stor och känd bokhandel som var jättemysig med ett litet fik och gammal inredning. På kvällen drog vi och tog en drink för att därefter sitta och kolla på en kort flamencoshow. Älskar flamenco, så mycket känslor och passion i denna pardans!

På lördagen i Barcelona blev det en heldag på stranden och på söndagen så blev det en förmiddag på stranden där jag även körde jetski! Så himla kul, gjort det förr på Kreta men denna gången körde jag själv och det var så jävla kul! Vi körde så himla fort och faktiskt ganska farligt med mycket skarpa svängar och stora vågor. Detta kommer jag göra igen helt klart! En lunch vid stranden och sen på eftermiddagen drog vi till marinmuseet och kollade på Spaniens sjöhistoria! På kvällen drog jag till en bar och njöt av Barcelonas nattliv!

I fredags började jag dagen med att åka till Barcelonetastranden och springa längst med strandvägen. Efter det blev det bad och sol hela förmiddagen. På eftermiddagen och kvällen tog jag en promenad till dem gamla områdena i Barcelona och sen gick jag till Parque de la Ciudadela där jag mötte Alice och hennes pojkvän samt kompisar! Vi gick i grundskolan tillsammans och jag har inte träffat henne på över fem år. Hon har bott i Barcelona i ungefär 1 1/2 år och jobbar som mäklare och är verkligen jätteduktig! Så vi hade en picknick och catchade upp lite vad som hänt i våra liv. Supertrevligt att få träffa denna tjej efter så lång tid!

På torsdagen så drog vi till Barcelonetastranden och glassande där hela förmiddagen! Solade, badade och gick längst med stranden! På kvällen firade vi mina föräldrars bröllopsdag på en restaurang och sen tog vi en drink framåt sent på kvällen!

I onsdags gick vi på förmiddagen till hamnen och sen vidare till akvariet L'aquarium. Där var vi hela förmiddagen och kollade på spännande fiskar och hajar. Jag har ju en fantastisk kärlek för hajar och jag var helt i extas när jag åkte igenom hajtunneln och fick se dem på nära håll. Läste även att man kan dyka med hajarna där och det är nåt jag slltid velat göra så det ska jag göra nästa gång jag besöker Barca. Påväg hem handlade jag på marknaden då det var jag som ansvarade för middagen på kvällen! Jag lagade en stor pastasallad som alla tyckte var jättegod. Efter det gick vi på en promenad upp för Montjuicberget för att sedan ställa oss vid Montjuicslottet och där ifrån såg vi hela Barcelona och sen ner mot Plaza España. Där hade dem ljusspel och musik som lät i takt med fontänen och dess färger. Därefter satte vi oss vid en bar, beställde mojitos och njöt av den pulserande stadsmiljön.

En härlig första dag i Barcelona! Idag har vi strosat runt i stan och kollat runt lite. Vi gick från lägenheten till Columbusstatyn vid hamnen, därefter gick vi uppför Las Ramblas via Plaza Cataluña ända upp till Casa Batilló. Sen gick vi ner till katedralen i Barcelona, förbi rådhuset till Plaza Real. Vi käkade en tapasbuffé till lunch och sen strosade vi hemåt. På vägen hoppade vi även in i lite affärer och kollade. Det blev en siesta hemma och sen åt vi middag och nu på kvällen gick vi återigen till Las Ramblas och upp till Plaza Real. I dag hade Barcelona 25 års-jubileum för när dem senast hade OS i Barcelona. Det var konserter på torget och på vägen så sprang det folk med en fackla för att hedra denna dag! Nu ikväll ska jag ta det lugnt i lägenheten, ät lite av den fantastiska frukten vi köpt och bara mysa!

Känslan när man landat i sin favoritstad är obeskrivlig! Vi åkte från Arlanda igår runt halv 5 tiden. Så landade vi i Barca och åkte till våran lägenhet som vi hyrt i Montjuicområdet. Vi har lägenheten fram till onsdag nästa vecka och sen åker vi hem. Igår, eftersom vi kom fram så sent, gick vi bara ner till restaurangen nedanför lägenheten och käkade middag. Jag åt en jättegod laxsoppa och drack sangria. De bjöd även på kaffelikör som var så himla god! Efter det gick vi hem och så packade jag upp ur lägenheten och fixade o donade. Nu har jag ätit frukost och snart ska vi iväg och strosa i Barcelona! Taggad!

Vilken fantastisk helg jag har haft i Stockholm! Kom fram i torsdags kväll och tog det bara lugnt med min kära familj. På fredagen kom min kollega Clara till Stockholm för att bo hos mig över helgen. Vi drack rödvin på fredagkvällen och catchade upp det vi varit med om under sommaren! På lördagen var det dags för oss att springa Color Obstacle Rush på Gärdet! Det är ett 5 km lopp med 15 hinder och en massa färg och fest! Loppet gick jättebra och vi till ett fantastiskt bra tempo, som ändå var utmanande för vårat flås. Hindren gick också jättebra och dem var så himla roliga. Allt var ju som små luftslott så det var ju som att vara på ett lekland för vuxna! Skumhinder, färghinder, klättring, rutschkanor....You name it! Efter loppet var det en stor färgfest där man blev helt dränkt i färg. Vi hade också fantastiskt bra väder med sol och värme! Efter loppet så var vi helt utslagna och sov i 4 timmar. Värmen hade jag tagit mer än vad vi trodde. Efter det gick vi och käka på Texas Longhorn och så köpte vi godis och hade filmkväll tillsammans med lite Piscola(Chilensk drink). Vi hade tänkt dra ut men ingen av oss hade orken så vi tog det lugnt hemma hos mig istället. I morse åkte Clara hem till Skåne och jag har idag bara fixat och donat för imorgon flyger jag iväg till Barcelona!!!!