View tracker

Måndag = vilodag

Igår stod det ben på schemat. Joel hade bokat ett teknikpass för knäböj på ett annat gym än där vi brukar träna. Det var spännande och väldigt nyttigt. Mycket handlade om rörlighet och vi gick igenom en hel del övningar man kan göra inför knäböj för att få upp rörligheten, i fotlederna, höften och ljumskarna. Alla dessa är jätteviktiga för att ha förutsättningarna att kunna böja bra.

Varför struntar jag i sådant egentligen? På bendagar värmer jag oftast bara upp benen genom att köra med lättare vikter och sedan trappa uppåt, visst någon rörlighetsövning då och då men det räcker inte. Ska från och med nu börja göra dessa övningar vi fick lära oss, innan varje benpass. Även fast jag är väldigt rörlig och inte har några större problem med det är det bra att underhålla det och kanske till och med bli ännu bättre. Bildbevis kommer nästa bendag! 
Sen pratade vi lite om båltrycket och tränade även på det. Det är också viktigt om man vill kunna böja bra och lyfta tungt. Det är något att träna på, men det känns som att det blir bättre och bättre.
-Idag är jag trött i både ben och mage.

Trevlig kväll! <3

Måste ju också visa min supergoda söndagsfrulle! Så gott!

Bananpannkakor
1 banan
2 ägg
1/2 dl havregryn
1 msk chiafrön
1 nypa salt

That's it!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Börjar denna lördag med en fin fin frukost. Hade soygurt i två smaker; naturell och jordgubb som jag varvade med havregryn, banan, blåbär, chiafrön, solrosfrön, cashewnötter och lite honung. Det var mums!

Älskar att göra något lite mer speciellt till frukost under helgen. Vanligtvis under veckorna äter jag gröt och ägg och jag älskar det men det är kul att äta något annat under helgerna, när man hinner och har lite mer lust att göra något annorlunda.
Kanske får bli bananpannkakor imorgon. Är inte det en perfekt söndagsfruksot, så säg!

Träningen idag kommer bestå av bröst + axlar + triceps.

Ha en fin lördag <3

Likes

Comments

View tracker

 Igår kväll fick jag reda på att jag skulle få träna själv idag och då kunde jag ju inte bestämma mig för morgonträning eller träning efter jobbet klockan 18... Det är nog svårt att hitta en veligare person än mig, velade fram och tillbaka.
Men kom i säng tidigt och gick upp vid 06.30, jag kände mig taggad för träning på morgonen- och så blev det!

knäböj - benpress - enbenspress - kickbacks med gummiband - lårcurl - lårspark
Detta resulterade i ett par riktigt trötta och mosiga ben!

Klockan 08.00 så var jag redan klar med träningen - Hur nice är inte det då liksom?!

Nu är frukosten i magen - gröt, ägg och kaffe - och snart blir det jobb.

Ha en fin dag <3



Likes

Comments

När man kommer hem från gymmet och sötsuget bara slår in, den könslan...
Jag var sugen på allt; bullar, godis, kakor, pannkakor, kladdkaka, ja you name it.
Valde mellan att steka äpplen i kokosolja och äta med jordnötssmör eller nyttigare äppelpaj. Efter lite velande blev det en improviserad äppelpaj:

Äpplen
Havregryn
Kokossocker/Honung
Kokosolja
In i ugnen tills det fått färg sen är det klart att äta :)

Smakade fint efter ett benpass på gymmet!
Det blev knäböj, vanlig benpress, smalare benpress, bencurl, benspark, utfall med ett ben på bänk.
Det kommer bli fint att gå imorgon. Men jag älskar den trötta känslan i musklerna efter ett bra träningpass!

Likes

Comments

Började morgonen med en powerwalk till gymmet och körde ett intensivt ryggpass med flera reps och några supersets = svetten bara rann!
Avslutade med en powerwalk hem. Så nice att träna på morgonen och vara klar tidigt :)

När jag kom hem fixade jag frukost. Ser ju fint ut på bilden men spillde sen ut halva kaffet på min fina vita matta. Japp. Kul. Livet som klumpig, man blir ju trött på sig själv... 

Hoppas ni får en en fin dag <3

Likes

Comments

idag var det dags för ben - min favoritdag

Körde lite olika övningar i benpressen- några tyngre och några lättare och fler reps än jag brukar. Slängde in lite supersets med gummibandet och sen blev det benspark och bencurl.

Har haft mycket fokus på få reps och så tungt som möjligt men ska börja blanda in lite lättare och fler reps. Så får vi se hur det känns. Idag kändes det väldigt kul!

En liten del av träningen idag!

Likes

Comments

Och kampen fortsätter för att få tillbaka styrkan i marklyft. Har saknat marklyften faktiskt och det känns riktigt kul att vara igång igen. Innan sommaren körde jag ben 3 gånger i veckan och därför vilade jag från marklyft men nu så, nu är det bara fortsätta köra!

Efter marklyften blev det chins, latsdrag, rodd och biccor.

Nu - dags att fylla på med mat!

 En liten film från förra veckans marklyft :) 


Likes

Comments

Denna morgons frukost var ju on top kan man säga!

Bananpannkakor med proteinfluff gjort på Tyngres kasein och frysta jordgubbar och så lite blåbär på det.

Bra start på denna söndag!

Likes

Comments

Idag blev det fokus på övre rygg.
Blev en massa chins som inte är min starka sida men det är bara att nöta och nöta... Ibland känner jag mig så himla stark och ibland är jag sämst och orkar nästan inga alls, jag har verkligen mina dagar när det gäller chins. Eller är det skallen kanske som spökar med mig? Sen blev det i alla fall lite olika latsdrag och rodd. Avslutade med att ge magen en omgång!

Nu blir det kyckling quesadillas, alltså hur gott?!


Likes

Comments

Bästa måltiden på dagen är helt klart frukost. Man kan göra så mycket gott!

Idag blev det klassikern gröt med färskplockade blåbär + kaffe såklart. 
Gjorde även Quesadillas till Joel och då var jag ju tvungen att ta två slices, kan ju inte göra något utan att smaka heller! Riktigt mumsigt!

Idag blir det antingen bröst + axlar + triceps eller rygg + armar!

Ha en fin dag <3

Likes

Comments