Postad i: Fitness, Hälsa

"Det är vad du gör det till" - är ett quote som jag verkligen tycker om. Visst kan något vara avskyvärt tråkigt, men även det kan på något sätt bli kul. Bara man använder sig av positivt tänkande.

Jag älskar träning, det gör att JAG mår bra. Jag tränar för MIG och MIN hälsa. Inte för att någon tycker att jag borde eller måste se ut på visst sätt. Detta är det många som inte tror på, tyvärr.

Men det som jag skulle prata om är konditionsträning. Tycker inte precis jättemycket om det. Blir så lätt uttråkad av det. En typ av konditionsform som är intervaller, är en jag verkligen inte alls tycker om, men som är sjuk effektiv. Så brukar "tvinga" mig själv att köra det ändå. Och vet ni har nu börjat komma att tycka om det. Vet ni varför? Jo, genom glad musik, tänka på det positiva med det och hur bra jag mår efter ett riktigt mördar pass. Det funkar så för mig, haha. Lite konstig jag vet.

Andra kanske börjar göra något med en kompis, så att båda gör det och får in en rutin i det. Tillslut känns det inte lina tråkigt längre utan man nästan längtar till nästa gång.


Delade upp min träning idag. Så lyfte vikter imorse och körde intervaller nu i eftermiddag.

10 minuter PW (7.0km/h)
10 minuter 20/10 intervaller (16.5 km/h)
10 minuter PW (7.4 km/h)

Svettigt värre 💪🏽

Likes

Comments

Postad i: Fitness, Hälsa

Hej godingar! Sitter nu ännu en gång vid skolbänken på kemilektionen, där vi går igenom organisk kemi. Började skolan 9:40 imorse, med matte. Så har varit här nu ett tag. Slutar vid 16 idag så passade på att träna innan skolan idag, då jag bara har en timme efter skolan på mig innan sista bussen hem går. Ska dock dit efter 16 och köra kondition. Nu på morgonen körde jag igenom axlar och biceps. Så jobbigt att gå och bära på mappar och dator just nu haha. Men hade sjukt med energi, fast jag bara hade frukosten i magen och klockan var nästan åtta. Vilket var så sjukt kul!

Passet:

Sidolyft i kabel 5 set x 16-8 reps
Biceps curls i kabel med handtag 5 set x 12-8 reps
Liggande revearse flyes i kabel 3 set x 16-10 reps SS Axlelyft framåt m. viktplatta 3 set x 16-10 reps
Hantellyft åt sidan 4 set x 12-8 reps
Framåt lutande hantellyft åt sidan 3 set x 12-8 reps SS Hantellyft framåt 3 set x 10 reps
Repdrag mot huvud i kabel 4 set x 12 reps
Curls i kabel 4 set x 12-10 reps
Curls m. stång 3 set x 6 reps

Likes

Comments

Postad i: Allmänt, Mat & Recept

Denna kväll har varit en utav de bättre kvällarna på MYCKET länge. All stress och ångest jag går och bär på som jag inte riktigt känner att jag kan prata med någon om. har jag nu äntligen fått prata ut om. All denna stress om skolarbete som måste bli klart, som man inte ens vet hur man ska börja på. All denna stress om att hitta balklänning, fixa studentkläder och allt som hör där till. All denna stress och ångest om vad man ska göra efter gymnasiet, som jag knappt har en aning om. Ska inte plugga vidare direkt. Så mycket vet jag. Så blir ju antagligen att jag jobbar. Men allt detta fick jag äntligen lätta på från min hjärta. DET VAR SÅ SKÖNT!

Började kvällen med att hämta upp donnan på bilden på Skövdes centralstation, innan vi där efter begav oss till in till bion för att köpa biljetter till "Why him?", som vi bestämde oss för att se efter maten. När vi köpt biljetterna gick vi till hemköp och köpte oss lite snacks som vi skulle ha till bion senare. Vid 17:15 satt vi inne vid vårt bord på Pinchos och beställde mat och dryck. Jag tog kyckling spett, planka med potatismos, och två sötpotatis-pommes + en alkoholfri drink till detta, då jag körde. Bells tid oumph-burgare, sötpotatis-pommes och två mango-mojitos. Vi satt och mumsade på våran mat, skrattade och pratade om det vi ville. När vi hade ätit upp hade vi fortfarande 1h kvar av vår tid av bordet kvar, så vi satt hela tiden ut innan vi gick tillbaks till bilen.

Körde sedan runt lite i Skövde för att hitta någon parkeringsplats. Tillslut tog vi Hemköps parkeringshus som ligger precis vid bion. Vid 20:30 började de släppa in folk i den salongen man skulle sitta i. Vi skulle vara i salong 3. Mini salongen som jag kallar den. Som sagt så skulle vi se på "Why him?", och den var sjukt bra. Älskar ju skådespelarna som var med och det var en utav de bättre komedifilmerna jag har sett. Jag och Bells, samt de andra med i salongen, satt och skrattade hela tiden. Så rekommenderar verkligen att ni ser den! Ni kommer inte bli besvikna kan jag ju iallafall säga. Efter filmen var slut så promenerade vi den korta sträckan tillbaka till bilen och åkte hemåt. Släppte av Bells runt halv tolv hemma hos henne och har sedan dess bara kommit hem och nästan där direkt lagt mig i sängen.

Gillar sådana här lördagkvällar. När man bara äter gott och har det trevligt med de man tycker om. Tar det alla dagar i veckan före en vanlige utekväll där man går ut på klubben.

Likes

Comments

Postad i: Photos

Var ute lite förut efter lunch och tog lite bilder med min nya kamera (Nikon D3300) som jag fick i födelsedagspresent nu. Var ju så fint väder och det hade snöat nu under natten så ville passa på. Här är fyra bilder, tog mer men lägger bara upp några.

Likes

Comments

Postad i: Hälsa, Fitness

Är nu färdig med dagens träning och sitter och inväntar bussen hem. Blev rygg, triceps och lite Intervaller idag. Tungt och svettigt, men krigade mig igenom det fast energin inte riktigt var på topp idag.


Passet:

Mark 5 set x 16-8 reps
Lats pulldowns 4 set x 16-8 reps
Rodd i smith 4 set x 12-6 reps
Hantelrodd 3 set x 12-10 reps
Stående rodd smalt grepp 4 set x 16-8 reps
Latsdrag smalt grepp 4 set x 16-8 reps
Rygglyft 3 set x 25 reps

Triceps pulldowns 4 set x 16-8 reps
Triceps pushdowns 3 set x 12-6 reps

Crunches på pilatesboll 3 set x 60 reps
Plankan m. 20 kg viktplatta 1 set x 1 min

10 min PW
8 st 20/10 intervaller

Likes

Comments

Postad i: Fitness, Hälsa

Var på gymmet nu imorse, innan åtta. För att hinna med ett pass innan skolan. Första dagen idag efter jullovet. Är väldigt segt och är redan trött och har bara haft två lektioner. Slutar 16 idag och måste då direkt ta bussen hem, för att hinna hämta barnen på dagis 17:20. Därför blev det ett tidigt pass på gymmet idag.

Likes

Comments

Postad i: Fitness, Hälsa

Ligger nu nerkrupen i sängen och ser på ett avsnitt av Skam innan jag ska sova. Imorgon börjar skolan igen och hade tänkt att träna innan så måste gå upp tidigt. Axlar och kondition som står på schemat.

Åkte in nu vid 16 idag till gymmet. Hade vilodag igår, då jag åkte till Jönköping så körde ben idag istället för igår.

Passet:
Squats 5 set x 16-8 reps
Benpress 8 set x 20-8 reps
Hack-squat 4 set x 12-8 reps
Benspark 4 set x 12-8 reps
Sumo-squats i smith 4 set x12-6 reps
Leg curls 4 set x 12-8 reps
Höftlyft i smith 3 set x 12 reps

Crunches på pilatesboll 3 set x 60 reps
Plankan med 20 kg vikt 1 set x 1 min

Likes

Comments

Postad i: Allmänt

Spenderade eftermiddagen och kvällen igår, samt morgonen idag med denna. Länge sedan nu sen senast vi sågs, båda har haft mycket med jobb ovh jag även skola så har inte funnits någon dag då vi båda varit lediga. Men nu så, så var vi båda äntligen det.

Likes

Comments

Postad i: Allmänt

Godmorgon kära ni! Har ni sovit gott?

Idag blev jag väckt av familjen som kom in sjungandes i mitt rum kl 6. Fick då också lite presenter som nu kan se här ovanför och frukost på sängen. Dagen till ära hade det även snöat under natten så fick snö på min födelsedag!! Min söta mamma tog även kort medan jag öppnade paketen, nyvaken och allt var det innebär. Ett utav dem lade hon även upp på sin IG. Haha ser lite rolig som ni kan se.

Nu är jag på jobbet och har varit har sedan 7:20, och kommer jobba fram till 13. Efter det blir det att fira dagen med ett gympass innan två av mina närmsta vänner kommer ikväll vid fem och sover över tills imorgon.

Men hoppas ni får en härlig, snöig dag! :)
Kram Elin

Likes

Comments