View tracker

Instagram

Nu har det gått två dagar utan träning. De mesta av dagarna nu har gått till att bara vila ut kroppen för att kunna komma tillbaka starkare! En sak många som tränar glömmer att göra är att få i sig mängden protein på dagar de inte tränar. Det är fel. När du har vilodagar så bygger din kropp fortfarande upp musklerna som du brytit ner när du tränar och behöver fortfarande samma näring för att kunna bygga upp sig.

Iallafall, imorgon ska jag nog röra mig mot golds gym! En stor längtan, på de mesta träningsvideos som jag kollar på så tränar de inne på golds gym och det är något jag måste testa utan tvekan, blir nog att köra ben därborta galet nice.



Har även fått med mig denna skönhet för er som vet vad det är.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

  • Kost

Likes

Comments

View tracker

När jag bestämde mig för att satsa på träningen så bestämmde jag mig för att gå in helhjärtat. Sitter i miami just nu med min flickvän och tränar även här, visst det är dyrare men jag anser att min träning inte har något pris. All in or nothing som jag säger.

Hittil har jag hunnit med tre pass, landade i fredags och idag är det måndag. Bröst, tricep, rygg, biceps och axlar har hunnits gå igenom. Vilket är underbart.

Den största skillnaden jag märker i gymmet här i usa är hur alla använder handduk i gymmet. De sätter handdukarna på maskinerna, riktigt fräscht så slipper de komma massa svett.

Anyways tillslut har vi lyckats få wi-fi som funkar ganska bra i hotellrummet så bloggandet kommer bli enklare.



Mst ju visa vilka som bestämmer här i south beach! MM sports everywhere!

Likes

Comments

View tracker

Tjena! 

Sitter vid datorn och tar det lugnt just nu ska snart röra mig mot gymmet. Hittills har jag fått i mig 1 Dl havregryn och 250g kvarg och det är allt jag kommer köra på, kanske en PWO men det är inte säkert. 

På schemat står det rygg idag som ska köras med två vänner, Erik och Kostas då idag är mitt näst sista pass i Fryshusets gym, kortet går nämligen ut i slutet av månaden och på fredag drar jag iväg till Miami med min flickvän i 17 dagar. Vilket gym jag tar vägen till sedan är osäkert men tror det lutar mot något 24/7 gym så slipper man oroa sig över när de ska stänga.

Iallafall vi har inga direkt bestämda planer om hur vi ska köra idag förutom att vi ska gå tungt på marklyft och sedan göra ett dropset, hoppas jag får med mig lite videos då vi tre tidigare har kört ihop en träningsvideo ihop.

Har inte så mycket att tillägga egentligen, trodde jag skulle ha mycket fritid efter jag tagit studenten men har behövt fixa saker inför resan samt få in 2 pass om dagen så det har varit en hel del stress!


Likes

Comments

Nu har jag tagit studenten och all stress är över, känns underbart. Har all tid i världen nu för att fokusera på min träning utan problem. Målet nu är att gå ner till 6% kroppsfett tills slutet av augusti och efter det börja lean gaina men inte gå över 12% kroppsfett. När jag kommer över det blir det direkt att dra ner, vill hålla mig i form året runt.

Kosttillskott som jag använder under min deff period är följande:

Whey100 body science
Malto body science
Aminosyror (olika)
Kre-alkalyn
Pwo (olika)

Sen när jag ska börja lean gaina är det nästan samma sak bara att jag lägger till creatin monohydrat från body science samt casein innan jag lägger mig.

Målet för mig är att tävla nästa år i luciapokalen så ni lär få läsa en del om min resa dit. Mer specifikt när det börjar närma sig och jag har anmält mig, men det lär ta ett tag.


Likes

Comments

Har stött på en hel del folk som inte vägar äta något annat än vad de blivit tillsagda. Var inte rädd att ändra en måltid till en annan, sålänge de är inom dina kalorier/kolhydrater/fetter/proteiner så kan du enkelt göra skillnader. Man tröttnar på att äta samma mat varje dag och det är oftast då dieten faller.

Normalt brukar jag äta 60-80g ris med 200g köttfärs innan träning vilket motsvarar ca 500kcal 45g protein och 60g kolhydrater. Kände verkligen inte för det idag så gjorde en smoothie istället nästan exakt samma innehåll. 2 skopor whey100 body science, en hel banan och lite ris. Enda skillnaden är kolhydraterna på typ 20g och för tillfället nöjer jag mig med det då jag vill ner i vikt.

En strikt diet behöver inte vara att äta samma sak varje dag, du kan ändra måltiderna såläne du håller dig innanför dina macros.


Likes

Comments

Vad skönt att ha fått sova ut idag, inget alarm som tjuter på morgonen om att man ska stiga upp på sin morgon cardio. Blir en full vilodag och maten ska även hållas.

Tänkte ge tips en en enkel smoothie som jag brukar göra när sötsuget kommer.

1 dl whey100 isolate body science

1 hel banan

250ml mjölk 1,5%

5 isbitar

Släng bara ihop allt i mixern och kör igång. Min personliga favorit är nog med päronsplitsmak eller vanilj. Drygt 40g kolhydrater, 33g protein och 400 kcal. Testa vetja sjukt gott och lätt att göra!

Likes

Comments

Vilken träningsvärk man har i armarna. Passet blev en succe! Körde med två vänner från gymmet och började med att gå på biceps.

5-7 set stående curl med hantlar 10-15 reps.

Bicepcurl maskin 4 set 12 reps och 1 dropset med 5 drop.

Bicepscurl stång 5 set 10-12 reps och direkt på 5kg skivor till failure.

Triceps blev följande:

Kick back 3 set 10-15 reps

Tricepspress på lutande bänk 3 ser 12 reps

Triceps pushdown med rep 3 set 12 trps

Triceps pushdown med stång 3 set supersetad med pushdown rep

Sedan var det mage i 10 min inga större saker där. Men om ni är intresserade om hur jag tränar mage så lämna gärna en kommentar.

Körde även ben idag och fan vilket underbart pass med massa dropset. Benen skakar nu och det är sjukt underbart, får se hur jag ska lyckas med min morgon PW imorgon..

Sov gott!


Likes

Comments

Anledningen till att jag inte har bloggat är för att jag har legat hemma med en brutal förkyldning och feber. Men nu är det över so Im back on track.

Påväg till gymmet nu för slakta armar & mage, kommer nog köra biceps och triceps samtidigt idag, 3 set biceps sedan direkt på 3 set triceps osv. Brukade köra de träningssättet förut och la sedan ner det, men det är bra att varriera. Musklerna får ej bli vana 😁.

Blev ingen morgoncardio idag var helt enkelt för trött, så det blev bara kvarg till frukost. Känner hur ögonen bara vill stänga sig, men snart ska PWO:n in så borde man vakna till. Uppdaterar mer efter passet, hoppas på det bästa!


Likes

Comments

Har märkt att många har svårt med att göra en deffenition (deff) efter de har bulkat. Man är ju van att äta god mat och mycket.
Folk oroar sig oftast för att förlora muskelmassa när man ska göra sin deff för man minskar på calori intaget samt kolhydraterna och även storleken på portionerna. Eftersom du måste ligga så lågt på kalorier och kolhydraterna så måste du öka proteinintaget extremt. Jag skulle rekomendera någonstans runt 3x-3,5x din egen kropsvikt.
Personligen äter jag kolhydrater till frukost (havregryn), 80g ris innan träning och sen i min post workout shake 30g malto. Sen är det slut, men ligger lite för lågt på proteinintaget för jag dragit ner på maten men vi får se hur det blir!


Likes

Comments

Chest day on a sunday.

Går emot alla som kör monday chest day. Fick ett hyfsat pass men extremt svag, ligger på ca 1500 kalorier om dagen så energin är låg. Körde även ett väldigt annorlunda pass idag, ingen hantelpress eller flyes. Körde följande.

Bänkpress 5 set x15

Lutande bänkpress 3 set x15

Kablar både upp och ner ifrån 3 set x15

Bröstpress i maskin 3set x15

Armhövningar till failure.

Låter väldigt basic och enkelt men min kropp är inte van vid höga repetitioner och körde extremt långsamt på tillbakavägen, full kontakt. Blev lätt utbränd men det var skönt. Sedan blev det triceps pump och mage. 

Gamla vanliga post workout shake 30g protein & 30g kolhydrater, blandar ihop min egna med Whey100 och malto från Body Science, samt lite omega-3 och HMB på det. Nu är det dags för min sista måltid, 200g kyckling, 200g fitnessnudlar och BBQ sauce (lowcalori).



Likes

Comments