Kanske inte så värst graciöst men såhär såg min lunch ut idag. Tärnad bacon, lite sallad och bönpasta toppat med ketchup! Slå den ni. Har bestämt mig för att bli ännu strängade med dieten nu, och verkligen tappa den där vikten jag vill. Ska därför ha sockerFÖRBUD nu så länge jag känner att jag verkligen inte "behöver" en cheatday. Ska ersätta godiset/det onyttiga med god frukt istället.

Ska även börja göra matlådor som jag kan äta när jag kommer hem från gymmet, så det inte slutar med att jag gör något halv-nyttigt och gott enbart för att jag är hungrig. Då har man liksom inga ursäkter. Har visserligen ätit nyttigare och så det senaste men inte på det viset man behöver för att faktiskt gå ner.
Så nu kör vi! Cardio 3 ggr i veckan med. Idag nalkas det bland annat knäböj och sedan lite rygg, och cardio om benen orkar efter knäböjen. Ska bli kul! XOXO

Likes

Comments

Hello my dears! Idag så fick det ju bli en vilodag för mig för jag vart uppe 06.00 imon och jobbade sedan 9 timmar på det, så var lite för trött. MEN i alla fall så tänkte jag skriva lite hur jag har lagt upp mina benpass de senaste 2 åren.

Jag har alltid kört två benpass i veckan, ett där jag fokuserar mer på rumpa dock. I alla fall så har dessa 2 benpass i veckan gett resultat och jag anser nu att mina ben är den bästa muskelgruppen jag har. ÄLSKAR BEN!

Mina absolut favoritövningar för ben (framsida lår) är knäböj, utfallssteg, bulgarisk split, benspark, benpress och sumosquats. Även om jag nästan ALLTID varierar mina benpass så är dessa mina favoriter för ben. När jag kör ben gillar jag att köra tungt, dvs kanske 8 reps och kanske 5 sets. I knäböjen kör jag alltid låga reps för det bygger styrka, som i sin tur bygger musklerna. Så om ni vill växa - kör tunga benövningar så länge ni bibehåller kontakten i musklerna, dvs att man känner att det tar i musklerna.

Däremot när jag kör rumpa så kör jag höga reps, dvs kanske 15-20 reps och 5 sets för att jag helt enkelt får lättare kontakt i musklerna då. När jag väl har fått upp pumpen kan jag börja köra lite tyngre för då får jag automatiskt lättare pump. Det är helt och hållet individuellt vad man föredrar att köra, men utifrån mina personliga erfarenheter så tipsar jag att man kör högre reps när man kör rumpa, just för att hitta kontakten. Simple as that!

Så ett av mina rump/benpass kan se ut såhär: knäböj, utfallssteg, bulgarisk split, benspark, benpress, liggande lårcurls för bakre lår och raka marklyft för bakre lår/rumpa.

Ett rumppass kan se ut såhär: Hip thrusters, sumosquats med kettleball, hip abductors, utfallssteg och ballerina benpressar/benpress med låg vikt. Dessa är mina favoritövningar!

Hoppas ni fick lite tips/inspiration inför ert nästa benpass! Sluta aldrig kämpa for them quads and them GLUTES!! XOXO

Likes

Comments

Reapris på nocco - var tvungen att köpa ett flak. Jag som skrev att jag var tvungen att minska mitt nocco-intag, men ikke.. Det går inte helt enkelt! Fick hem 12 st päron, 6 persika och 6 tropical. Enkelt!

Någon mer än jag som är BEROENDE av nocco?? XOXO

Likes

Comments

Ha! Jag som sa att jag inte skulle träna förrän i helgen. Jag blev blessed from above med två inställda lektioner vilket resulterade i att jag slutade kl 11. Jag åkte därför o tränade direkt efter skolan idag, och det var så skönt att få in ett pass innan jobbet! Ska kila iväg dit sen 16.30 så det blir en del vila innan dess också. Idag körde jag ett ganska basic pass, ungefär så mina axelpass brukar se ut mer eller mindre. Jag körde:

Militärpress supersetat med sidolyft (hantlar): 15x5
Sidolyft fast med högre vikt och färre reps: 7x4
Axelpress maskin: 10x4
Sidolyft cable: 10x3

Det blev alltså inga övningar för baksida axlar men det körde jag under mitt förra axelpass så har ändå fått in det.
Imon blir det nog vila däremot! Hörs då! XOXO

Likes

Comments

Hallå på er! Idag blev det sovmorgon för mig då min första och enda lektion börjar 11.40. Så jag började min dag med lite Gourmet Pro kaseinprotein tillsammans med ett ägg och ett knäckebröd. Supergott! Igår hade jag vilodag, likaså idag och även imorgon. Ofrivilliga vilodagar idag och imon p.g.a jobb, men i helgen blir det lite allt möjligt i form av axlar, rygg, rumpa och bröst. Får nog bli ett överkroppspass och ett för rumpa. Lovar att blogga om dom! XOXO

Likes

Comments

Sitter just nu och drömmer mig bort om att införskaffa den HELA nya kollektionen från Better Bodies vår 2017. Alltså allting. De kända camo-tightsen har även släpps med hög midja nu eftersom att den förra modellen visade i princip hela röven haha. Så detta känns mycket bättre!

Den svarta crop topen kan man matcha med vilka högmidjade byxor som helst, och den kamouflage-mönstrade med ett par svarta högmidjade. Åååh vill ha! Finns inget bättre än att köpa träningskläder.

Vilken fastnade ni för? XOXO

Likes

Comments

Sitter just nu och dricker lite blåbär och hallonsmoothie och äter majskakor och ska bege mig till gymmet om en stund. Nu har skolan börjat och vet inte riktigt hur jag ska känna inför det, haha. Har ju bara en termin kvar nu innan studenten så det gäller att lägga in en sista växel och bara köra, och sen är jag fri och kan, enligt mig, börja leva livet på riktigt just som jag vill. Det ska även bli skönt att kunna börja fokusera lite mer på att tävla då jag inte kommer ha några studier att tänka på. (Blir nog att jag tar ett sabbatsår och läser vidare under 2019)

Idag står i alla fall rygg på schemat och även cardio. Kanske slänger in lite triceps med, who knows! Ska försöka att dokumentera passet om inte det är överfullt med "new year new me" människor på gymmet ;) Skämt åsido.

Recept på smoothien:
1 helt ägg och 1 äggvita
150g vaniljkvarg utan tillsatt socker
Vatten & Mjölk
Hallon & Blåbär

Proteinrik och god! XOXO

Likes

Comments

Kan varmt rekommendera detta PWO från Nutramino! Köpte det ju härom veckan från http://swetastic.se och jag är supernöjd med det! Jag brukar faktiskt inte bli så jätte "påverkad" av PWO men detta är faktiskt bra, och det säger jag inte bara för att jag har köpt det utan det ger faktiskt resultat. Det bidrar till ökad pump, 200 mg koffein i varje skopa (som en celsius ungefär) och det ger verkligen den kicken man behöver innan ett pass. Ger lite extra motivation inför de tyngre passen.

Smaken är väl det enda som jag anser är det sämre med produkten, fast de flesta PWO's smakar faktiskt inte gott. Dock slinker den ändå ner ganska lätt ändå.
Det blir även billigare i längden för mig som istället gärna köper en nocco innan mina pass för 20 kr styck för att få energi.. Får sluta med den onda vanan nu!

Glöm inte att ni får 15% rabatt på denna produkten om ni använder er av koden "Martina15" på Swetastic's hemsida. Det är även just nu 25% rabatt på kläder från Gasp och Better Bodies. Märket 5% av the one and only Rich Piana har också nedsatt pris så PASSA PÅ!!

Likes

Comments

Som rubriken lyder så fick jag till ett extremt bra benpass idag. Denna helgen har jag och min pojkvän varit på spa och hotell i Varberg och bara njutit och kopplat av, har varit såå skönt. Men nu är det även skönt att vara tillbaka till verkligheten för den där helgen med skräpmat resulterade i att jag gick upp 2,5 kg i vätska. Aja baja! Därför man bara ska hålla sig till en dag med cheatmeals, så att kroppen inte får en sån extrem chock när man har ätit "cleant" under veckan.

I alla fall så körde jag på hårt idag för var sugen på ett jobbigt och svettigt benpass. Jag körde:

Squats: 40, 50, 60, 65, 65 kg. Kände mig lite svag i squatsen men dom gav extrem pump!
Utfallssteg: 10x3 (Sedan fick jag ont i ryggen..)
Benpress TUNGA: 10x5
Stående lårcurls: 15x4
Liggande lårcurls: 10x4

And that was it. Gick jättebra förutom att ryggen började krånga lite under utfallsstegen men det gick över sedan. Nu sitter jag och käkar thai-kyckling med wokgrönsaker och ris och laddar upp inför lite jobb! Hörs senare XOXO

Likes

Comments

Hej mina fina, och godmorgon! Igår blev det ingen bloggning om passet på grund av att jag började jobba strax efter jag hade tränat. Dock fick jag ihop ett snabbt litet bröst och ryggpass. Körde tre olika bröstövningar och två ryggövningar. Alltså inget fulländat rygg eller bröstpass men det blev ett litet blandpass.
Jag körde:

Lutande bänkpress: 10x5
Bröstpress i kabelmaskinen uppifrån: 10x5
Bröstpress i kabelmaskinen nerifrån och upp: 10x5
Latsdrag: 10x5
Kabelrodd: 10x5


Det blev alltså fem övningar allt som allt och sen var jag nöjd. Idag blir det möjligtvis en vilodag från gymmet då la familia kanske skall åka skridskor istället! Så kul! Hörs sen <3 XOXO

Likes

Comments