Tjeeena :) Igår körde jag ett grymt axelpass och träningsvärken idag är inte att leka med. Körde alla slags sidolyft och pressar med hantlarna, och sedan körde jag facepulls och en annan övning för framsida axlar. I alla fall så resulterade det i grov träningsvärk, haha. Körde även 20 minuter trappa!

Ikväll/idag blir det bara chillmode, ska packa lite till sthlm och sen mysa med min pojkvän. Ska inte träna idag dvs. Annars har det inte hänt så mycket mer, åt god mat och glass igår och idag lär det nog bli samma. Ser iaf fram emot sthlm och Tyngre, ska försöka blogga så gott det går! XOXO

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Dagens lunch fick bli en sallad ifrån ICA, hade körlektion på morgonen så jag gick bara dit och köpte lite sallad. Det krämiga är tonfisksallad gjord på kvarg, SÅ gott! Resten av salladen består av lite pasta, grönsaker och räkor.
Idag blir det ingen träning för mig, utan viloläge i sängen tills jobbet börjar ikväll. Min förkylning verkar inte ge sig så jag vilar ut den istället, smartare så.

Imorgon blir det ikea och sen FÖRHOPPNINGSVIS träning om förkylningen har gett sig. Hoppas ni får en bra dag! XOXO

Likes

Comments

Jag lyckades tyvärr inte fånga några bilder på övningarna jag körde idag, men det är bara att googla för den som undrar vad för övning det är jag menar! Idag körde jag;

Latsdrag i kabelmaskin 10x5
"Vanliga" latsdrag 8-10x5
Kabelrodd 7-10x5
Latsdrag i maskin 10x4
Enhands"kabel"rodd 10x5


Blev extremt mycket lats idag men det är det jag behöver arbeta på, så det fick även bli så. Fick superbra kontakt och passet gick bra raktigenom även om det var lite hostigt, men utifrån det kändes det grymt, och även kul! Nu är det chillmode innan jobb! XOXO

Likes

Comments

Godmorgon! Denna helgen har bestått av barnpassning och förkylning, därav ingen träning och heller ingen bloggning. Men idag mår jag bättre, och jag ska iväg för ett lite lättare ryggpass snart. Ikväll ska jag jobba, så det blir en "kort" dag.
Till frukost, äter jag som vanligt gröt med äggvita, toppat med bär och jordnötssmör, och en skopa proteinpulver. Har ju lov nu så tog lite sovmorgon idag.

Ska dokumentera ryggpasset i den mån som går, så hörs vi sen! XOXO

Likes

Comments

Lite snapshots från idag. Jag har lyckats bli sjuk, igen. Ja, hur undrar ni då? Jag vet inte hur. Jag lyckas bli sjuk typ varannan månad och vet inte varför. Äter som jag ska, sover, och tar mina vitaminer. Vissa har helt enkelt otur. Så idag har jag varit hemma från skolan med grov huvudvärk, smärta enda upp i bihålorna och lite feber. Lagom när det fina vädret kom med :) Ironisk.

I alla fall så har jag BARA vilat idag, och testat min balklänning, som förövrigt är ifrån Rebecca Stella. Har klickat hem en fin bikini som jag ska ha på Mallorca i sommar. Förhoppningsvis mår jag bättre framåt helgen så att man i alla fall kan njuta av det fina vädret lite.
Extra viktigt nu när jag är sjuk är att jag tar mina vitaminer som jag ska. Visserligen är inte aptiten på topp eftersom att den sjunker under sjukdom, men får i alla fall i mig dom.

Ska till sthlm nästa helg och se Tyngre Classic live, söndagen. Blev en spontanare, så bokade tåg och alla på samma dag. Kommer bli nice :) XOXO

Likes

Comments

Ni läste rätt. Det fick bli ett benpass idag istället för jag valde att vila från gymmet igår. Idag har jag skrivit nationella och det gick väldigt snabbt så jag drog iväg för ett pass ca 9.30 och det gick extremt bra! Jag körde;
Benpress 15x4
Bootyblaster..som jag kallar den för (bilden ovan) 15x5
Raka marklyft 10x5
Bulgarisk split supersetat med sumosquats (utan vikt) 10x3
Liggande lårcurls för bakre lår 12x5
Benspark 15x3

Det var det. Körde relativt höga reps idag och lite lägre vikt, och det brände som tusan och kändes riktigt gött i alla delar av musklerna. Hade bokstavligt talat ingen kraft kvar i mina hamstrings efter dom raka marken och lårcurlsen. Men då är det väl ett godkänt pass i alla fall. Nu ska jag äta min vanliga lunch aka potatis och torsk, och sedan ska jag bara ta det lugnt för att riva av ett snabbt arbetspass ikväll. XOXO

Likes

Comments

Ni som har missat denna har missat något stort kan jag lova er. Detta är en nyhet från Nocco som jag personligen ÄLSKAR. Jag är lite av en nocco-fantast och har inte varit sådär extremt imponerad av deras senaste releaser men denna är absolut en ny favorit. Ananas är något av det godaste som finns, och att få en kolsyrad, uppiggande sockerfri dricka?! Blir inte så mycket bättre än så.

Det har varit en liten seg vecka för mig, eller rättare sagt förra veckan, så därför har jag inte varit så high på varken instagram eller bloggen. Men ska försöka ändra på det nu! Idag är det legday och om det inte är alltför mycket människor på gymmet så ska jag försöka dokumentera detta ;) Hörs senare! XOXO

Likes

Comments

Blev ombedd att skriva ett inlägg om träning för nybörjare och hur man ska gå till osv.
Jag tycker att man först och främst ska börja med "the basics", alltså typ maskiner och liknande. Kanske inte så jättetungt men ändå så att det känns i musklerna. Ett annat tips är att kanske börja köra två/tre styrkepass i veckan, överkropp och "underkropp", dvs ben, och kanske ett pass med kondition och mage.
Hur man vet att man lyfter tillräckligt för att bygga muskler är när man kanske klarar 5-8 repetitioner på en vikt. För att bygga muskler ska man helt enkelt lyfta tungt. Men jag tycker att man borde börja med lite enklare vikt, och kanske högre repetitioner, så man liksom kommer in i det först.
Sen kan du börja köra skiten ur dig själv :)

När man har kommit in i det kan man börja dela upp passen, dvs att man kanske kör axlar, rygg, ben och armar vid separata tillfällen, och kanske experimentera med lite övningar och så. Googla är hur bra som helst om man vill hitta inspiration till nya övningar! Du vet att du blir starkare när vikterna börjar kännas enklare. Vi säger att du har kört bicepcurls med 10 kg (stång) och i början klarar 5 reps. Efter några veckor klarar du istället 10-15 reps, då är det ett kvitto på att du har blivit starkare, och ska därför höja vikten.

Tillskott tycker jag att man kan börja med direkt. Protein är liksom källan till att bygga muskler! Så mycket proteinrik mat och även proteinshakes efter träningen kanske. Rekommenderar även multivitamin som tillskott! :) Hoppas det var till hjälp.

(2014/2013 vs 2017)

Likes

Comments

Hello peepz! Idag har varit en lugn och skön dag och jag har bara tagit det lugnt, vilket har varit första dagen med "chill" på LÄNGE. Det är alltid något som ska göras annars, men idag blev det bara att laga matlådor och slappa.
Gjorde det "gamla vanliga", dvs kyckling med ris och torsk med potatismos.

ANYWAY - till dagens pass. Idag körde jag axlar och 30 minuter trappa. Första bilden är en favorit för ovansida axlar och jag får sån bra kontakt med den. Ett tips om man vill superseta någon övning så är denna perfekt att göra det med.
Sedan körde jag utöver det axelpress med hantlar, sidolyft i kabelmaskinen & med hantlar och facepulls. Riktigt bra och skönt pass!
Igår körde jag ben och det glömde jag att blogga om. Körde bara tre övningar, squats, bulgarisk split och denna övningen för rumpa:

Sedan var jag barnvakt på kvällen och hela dagen bestod av cheatmeals och jag mådde som aldrig förr. Har egentligen bara ett cheatMEAL planerat i veckan men jag orkade inte tänka på strikt diet igår så det fick bli fritt.

Nu har jag duschat och ska sätta på någon bra rulle och sen få en god natts sömn. XOXO

Likes

Comments

​Godmorgon. Idag fick det bli en annan frukost än den "vanliga" gröten, dvs knäckebröd med smörgåsgurka och propud chocolate banana. Tycker att granolan gör puddingen så mycket godare, lite krispigare också. 
I alla fall så ska jag till skolan nu, och sedan någon gång i eftermiddag blir det AXLAR! Äntligen fredag och jag är redo för lite ledighet och helg. Ska bli extremt skönt för känner att kroppen börjar tröttna på skolan nu alltså. 
Hörs sen! XOXO

Likes

Comments