Bikini fitness är något jag har velat tävla i sen jag var typ 16-17 år och har alltid varit säker på att det är just den disciplinen jag vill utöva, och vill forfarande det idag. Har dock velat lite fram och tillbaka om jag kanske ska tävla i body fitness men det krävs nog lite mer muskelmassa än den jag har just nu, så det kanske blir någon gång framöver istället!  
Jag älskar poseringen i bikini och den är så graciös och "kvinnlig", om man ska uttrycka det så. Älskar sminket, glittret, håret, allt med det. Också älskar jag träningen såklart ;)

Jag har i sådana fall planer att debutera 2018 när jag INTE går i skolan, för skolan och tävlingsdiet går inte ihop enligt mig. Vill inte ha något annat moment samtidigt (annat än jobb) för jag vill kunna göra satsningen helhjärtat och gå in 100% för det. Den koncentrationsnivån man har under diet vill jag liksom inte sitta med i klassrummet under nationella proven. 
​Jag har inte heller funderat på något team eller coach än utan det får komma senare. Har istället börjat nöta lite posering nu, och det är så kul men det är INTE lätt ska ni veta!

I alla fall ser jag fram emot detta något extremt mycket då jag brinner för träningen mer än något annat. Just nu kan jag dock inte träna p.g.a att jag har lyckats bli sjuk som jag nämnde tidigare. Ligger i sängen med feber. Uscha!
Well, nu vet ni i alla fall målet med min träning!

Likes

Comments

RECEPT på min goda kycklinggryta!

* Stek kyckling i smör/olja, som vanligt.
* Addera sedan denna KALORISNÅLA grädde ifrån Milda (bara 30 kcal per portion).
* Addera sedan eventuell krydda. Jag använder mig av buljongtärning, blir bäst kryddat så enligt mig.
* Sedan lägger jag i Wok-grönsakerna i grädden för att den ska få smak av just wokgrönsaker. Mycket godare så enligt mig!
* Lägger sedan till kinesisk soja, lite chilisås, och eventuellt salt om det behövs. Voilá! Supergott, men även nyttigt :)

Tog ris till, tycker det passar bäst. Men annars kan man även ha typ bönpasta eller vanlig pasta.

Likes

Comments

Det var då SJÄLVKLART att jag skulle dra på mig en förkylning nu. Jag som var så extremt taggad på att träna och dieta 100% nu, så kan man knappt göra något av det. Eller ja, inte träna i alla fall. Så idag får det bli sängläge, en kopp té och film. Även dagsformen på bilden nedan. Ser rätt ok ut för mig för att inte vara i ""form"".

Ska göra lite matlådor ikväll med kyckling och ris om jag orkar, så man har det redo för veckan. Ska kurera mig rejält nu så jag inte blir mer sjuk! XOXO

Likes

Comments

Hello! Idag fick det bli ett grymt rygg- och cardiopass. Körde rodden som är på första bilden, hög rodd och latsdrag med två olika grepp. Ryggen är enligt mig min svagaste "länk" och behöver verkligen jobba på bredden lite. Även axlarna för att verkligen sätta back-posen i bikini fitness. Jag SUGER på backposen och måste verkligen öva öva öva. Avslutade sedan med 20 min cardio, 15 min trappa och 5 min band.

Nu ska vi i alla fall min mormor och morfar och käka lite smörgåstårta och prinsesstårta, sen ska jag påbörja dieten igen. Har slarvat denna helgen/veckan, hehe. Men mår så mkt bättre av att äta cleant! Ska dela med mig av min plan sedan! XOXO

Likes

Comments

Some shots from today!! Ps vet att poseringen till vänster suger, det var bara en liten snabbis för bilden ;)

Idag fick det bli ett grymt axel-och cardiopass med min babe. Jag skulle egentligen tränat igår med men det slutade med att jag sov 5 h (!!!!!) på dagen istället. Snacka om utmattad. I alla fall så fick det bli en välbehovd vilodag med bio på kvällen, och godis och annat gott.
Idag däremot var det såå skönt att komma tillbaka till gymmet! Körde axlar i form av axelpress supersetat med sidolyft, face pulls supersetat med sidolyft, omvända flyes och till slut lite militärpress. Vart helt slut efteråt, och avslutade det hela med 20 svettiga minuter på bandet. Så härligt!! Btw snygga tights va?! Det står även Adidas på sidan av dom. Köpte dem på Stadium för 279 kr, fett värt ;)

Nu ska jag bädda ner mig i soffan, käka räkor, ostbågar, och sedan mysa till melodifestivalen. Hörs imon! XOXO

Likes

Comments

Tjena!! Detta är lite "snapshots" från idag. Har bl.a gjort nya fina fräscha naglar och smakat på två nya FAVORITER ifrån Nije! Det finns ingen proteinpudding eller liknande som slår Nije enligt mig. Fräsch smak, bra konsistens, ja allt är bra! Det tillsammans med lite vindruvor och cola zero.

Denna veckan har jag bara tränat 1 gång, och det beror på att jag har jobbat 6 dagar i rad och helt enkelt inte orkat något annat. Jag har därför tagit en slags vilovecka. Men imorgon och resten av veckan är jag ledig, så då får det bli lite rygg, axlar och cardio! Ska bli så göttans. Idag börjar jag jobba 16:45 och ska riva av ett 5-timmars pass. Kommer flyga förbi! Hörs imon XOXO

Likes

Comments

Benpasset blev verkligen grymt och är helt död i benen nu, död i kroppen också för den delen. Jag körde benpress, en alternativ övning för squats, liggande lårcurls för bakre lår och benspark. Körde typ 5-6 RIKTIGT tunga sets med benpress så den gjorde verkligen sitt.

Vi har iaf fått in en sånhär filur på gymmet och den var verkligen grym!! Den kändes mycket bättre för min rygg och det blir nog den nya favvisen istället för squats! Verkligen grym. Det är inte alla gym som har en sådan stång men om ni har det på ert gym så rekommenderar jag den starkt! Rumpan och låren brändes verkligen.

Körde ca 5-6 sets i varje övning, så nu är rumpan, låren och bakre lår DÖDA. Har precis ätit min matlåda med, så nu är jag påfylld med god mat också! Let's grow!!! XOXO

Likes

Comments

Hej igen! Är tillbaka efter min lilla "lucka", jag har inte tränat eller gjort något av värde för att blogga om, därav min frånvaro! I alla fall så gick jag upp tidigt idag (eller tidigt och tidigt, halv tio) för att sedan göra lite matlådor för veckan som kommer!
Gjorde en kycklinggryta med gräddsås, använde mig av en grädde från Milda som har jättelågt kaloriinnehåll, typ 50 kcal per 100 gram. Skitbra, och dietvänligt enligt mig! Gjorde även vit fisk, och ris tillsammans med både kycklingen och fisken.
Snart är det även dags för ett benpass, och sedan blir det jobb i eftermiddag. En bra dag enligt mig! :) Hörs sen! XOXO

Likes

Comments

God kväll! Idag fick det bli ett grymt axel- och cardiopass på kvällskvisten. Kände mig stark idag, fick upp 10 reps på 14 kg i axelpressen så nu börjar det hända saker ;)
Jag körde alltså axelpress med hantlar, militärpress i smithmaskinen, övning för framsida axlar (man håller en viktplatta med båda händerna och för sedan armarna nästan rakt upp, och sedan ner igen), sidolyft i kabelmaskinen, och till slut lite höga reps med axelpress i maskin! Grymt pass :)
Imorgon har jag bara en lektion och slutar därför 9.30, och då blir det antingen ben eller bröst! Får se vad jag känner för. Hörs imon! XOXO

Förresten så ska även hemsidan jag "representerar", dvs Swetastic, komma att bli Sveriges billigaste internetleverantör av kosttillskott och kläder. Hur grymt?! Nu kommer ni få shoppa för grymma priser :)

Likes

Comments

Hello my lovely readers! Igår kväll var jag väldigt trött och velade fram o tillbaka om jag ens skulle åka och träna, men kl 20 bestämde jag mig för att åka, och jag fick till ett grymt rumppass!! Det är tur man åker trots att man är så trött och seg.
Jag körde i alla fall ballerinabenpress, hip abductors, sumosquats och liggande lårcurls. Inte så många, men körde bara på 40 minuter så fick bli ett intensivt pass! Vart i alla fall skitkul :)

Idag, just nu i alla fall, känner jag mig lite halvkrasslig om jag ska vara ärlig, så jag ska inte till skolan (har bara en lektion kl 13). Så idag blir det chillmode, kanske med en påse godis! Vi får se ;) XOXO

Likes

Comments