View tracker

Godmorgon! Är just nu påväg till skolan och har precis ätit lite frukost. Den bestod av naturell kvarg utspätt med fun light, toppat med lite pumpafrön. Såå gott! Sedan två knäckebröd med skinka, ganska standard. Gott och nyttigt.

Träningen har gått lite segt det senaste pga jobb och andra aktiviteter, och idag blir det återigen vilodag pga jobb och känner mig krasslig. Körde axlar igår men det var inget värt o blogga om eftersom att det ändå gick så dåligt, haha. Well well, så kan det va! XOXO

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

​Fick med mig lite hem ifrån stan idag i form av multivitaminer och proteinpannkaks-smet! Pannkakorna kommer vara perfekt som mellanmål innan gymmet då dom är både rika på protein och på fiber! Toppen! Och multivitamin är ett givet kosttillskott speciellt nu under vinterhalvåret då sjukdomar härjar vilt. Jag märker skillnad när jag tar dessa, blir mindre trött och håller mig mer allmänt pigg. Så multivitamin är något jag rekommenderar oavsett man tränar eller ej. 

Likes

Comments

View tracker

God dagens! Idag har jag kört ett extremt bra pass. Endorfinerna flödade och jag hade extremt mycket koffein i kroppen haha. Drack en celsius och sen en nocco PWO, vilket gav ett överflöd av energi som resulterade i ett jättebra pass. Jag körde bröst, lite biceps och lite triceps.

En jättebra bröstmaskin, bröstpress. Viktigt att hitta rätt teknik i denna övningen så den tar på rätt ställen. Tur är så är min pojkvän bröst-expert så han hjälper mig att hitta rätt, men nu har jag fått kläm på den.

Sedan körde jag favvoövningen tricepspress, eller tricep pushdowns.

(Gamma bild). Och sedan körde jag bicepsövningen till vänster, ÄLSKAR den. Nog en av mina favoritövningar för jag får sånt bra pump och riktigt bra kontakt.

Körde även några andra bröstövningar men dom tar vi en annan dag! Snart ska jag bege mig mot jobbet och bränna av ett pass, sedan blir det chillmode ikväll. XOXO

Likes

Comments

Hej mina damer, herrar och ickebinära. Idag tänkte jag göra ett inlägg om vad jag äter innan och efter ett gympass. För att få ut så mycket som möjligt från passet man ska köra så är det väldigt viktigt att tänka på vad man trycker i sig.

Det optimala innan träning är att få i sig långsamma kolhydrater som kan hålla energin uppe under hela passet, istället för kanske godis som gör en pigg och glad först men sedan får energin att stupa jättesnabbt. Därför brukar jag ofta satsa på att få i mig havregryn innan träning, vilket är ett jättebra livsmedel med bra innehåll. Jag försöker dock alltid få i mig protein i varje mål med, så ett bra exempel kan vara antingen protein-havregrynsgröt (två äggvitor i) toppat med jordgubbar och banan, eller pannkakor gjorda på havregryn. Pannkakorna kan du toppa med sirap/kalorifri sirap, tinade hallon och lite banan.

Efter passet är det dags för PÅFYLLNING. Då behöver kroppen och dom nedbrutna musklerna återhämtning i form av mat. Försöker ofta satsa på bra kolhydrater såsom ris, potatis eller grönsaker. Då kan det se ut som nedan: Potatismos med lax, eller kycklinggryta med ris. Och ärtor såklart. Älskar ärtor!
Här får du i alla fall i dig protein, fett och kolhydrater som gör att kroppen får den återhämtning den behöver. Jag dricker alltid en proteinshake direkt efter passet med för att musklerna ska få byggstenar direkt.

Efter middagen/kvällsmaten är det även bra att få i sig protein i form av t.ex kasein som är ett långsamt protein som, dvs, tas upp av kroppen långsamt. Därför är det optimalt att dricka/göra till pudding när man ska lägga sig!

Nu åter till verkligheten. Jag är fortfarande halvkrasslig och typ "nästan" sjuk, på gränsen till sjuk. Väldigt jobbigt i alla fall, och det innebär ingen träning för min del. Men vilodagar uppskattas extremt mycket av min kropp har jag märkt nu det senaste, så det ska jag bli bättre på att införa ;) Snart blir det i alla fall lite jobb, och sedan ikväll ska jag mysa med min pojkvän. Imorgon däremot blir det nog ett BRÖSTPASS! Det kommer dokumenteras! Hörs imon lovies, XOXO

Likes

Comments

Hej på er mina sköna bönor! Har känt mig lite krasslig av och till sen i helgen så idag har jag inte tränat och ska inte det heller. Igår däremot körde jag ett jättebra axelpass, men det märks att jag har varit borta från gymmet lite för jag har faktiskt tappat lite styrka, vilket är lite tråkigt. Men det kommer tillbaka såklart!

Igår körde jag i alla fall ett jättebra pass som löd följande:

Axelpress 5x10. Började med "tung" vikt dvs 12 kilo och körde först 10 reps, sedan bytte jag till en lägre vikt, 8 kg, och körde lite högre reps.
Sidolyft med hantlar (vänstra bilden): 20x5
Övning för ovansida axlar (högra bilden): 15x5

Facepulls före bakre axlar: 10x4
Sidolyft i kabelmaskinen: 15x4

And that was it! Jag tyckte att det gick jättebra och det var kul, speciellt i min nya tröja på första bilden ;) I love it! Idag har jag haft en liten cheatday för att jag ville, har haft sjuka cravings idag så jag fed my cravings haha. Inte det optimala och det är inte det jag vill under veckodagar men eftersom att jag vart lite krasslig idag förtjänar jag det tycker jag.

Nu har vi i familjen julbakat lite! Apelsin- och chokladfudge! MUMS! Imorgon ska jag dock åka till gymmet och köra lite ben. Ska bli kul! XOXO

Likes

Comments

Hejsan! Idag har jag äntligen tränat för första gången på hundra år. Har tränat 2 ggr på 2 veckor..och det suger verkligen! Har ingen energi eller några riktiga rutiner känns det som. Men i alla fall så fick det bli ett rygg & tricepspass idag! Körde ett triset, dvs att man kör tre övningar som en övning. Som superset fast med tre övningar. Körde i alla fall sittande latsdrag med smalt grepp, latsdrag, enhandsrodd och sedan roddmaskinen. Det gick lite segt idag men det var kul och skönt att vara tillbaka på gymmet!

Avslutade med lite tricep pushdowns och en annan tricepsövning. Imorgon blir det ett axelpass på håltimman, och på kvällen blir det jobb! Så skönt att komma tillbaka till riktiga rutiner nu efter helgen med. Gillar helg, men ändå inte. Nu har jag iaf slängt i mig lite Max i brist på ork att laga mat, haha. Inte det bästa, menmen! Det är ju trots allt inte stenhård diet jag går på. Vi hörs imon babes! XOXO

Likes

Comments

Kvällen spenderades på O'Learys med mina kusiner och min moster och det var så mysigt! Vad tycker ni om mitt nya hår förresten? La i en kallare ton och färgade utväxten. Jag är i alla fall feeett nöjd! Gillar att va fräsch i håret vilket jag inte var innan.

Nu ska jag i alla fall kolla lite film och njuta av en ledig fredagkväll! XOXO

Likes

Comments

​Hej mina kära! Idag har det varit en jättebra dag. Fick paket från Celsius på posten i form av ett flak (!!) så är överlycklig just nu. Har även varit och shoppat lite protein, och två SKITSNYGGA plagg! Tightsen är underbara, högmidjade och färgen är hur fin som helst. Har inga helgråa tights så detta blev dom första! Sedan en lila långärmad tröja i superduperskönt material. Har suktat efter den tröjan länge så änligen blev den min ;)
Tightsen är i strl S, tröjan i strl XS.

Nu ska jag bege mig vidare mot Alingsås och färga håret, därav ingen träning idag tyvärr. Ingen träning imorgon heller, men då nalkas finmiddag hos min pojkvän med hans familj! Men på söndag blir det slaktarpass, får nog bli både rygg och axlar då! Woopwoop. XOXO

Likes

Comments

Som rubriken lyder så fick jag stanna hemma ifrån gymmet idag. Självklart börjar jag dra på mig en förkylning och för att försöka förebygga det så stannade jag hemma idag från gymmet. Så sen jag kom hem från skolan kl 13 har det varit sängliggning som har gällt. Jag börjar jobbet sedan 16:45 så det är skönt att ha lite andrum emellan.

Åt precis lite lunch i form av lax, potatis och ärtor och imorse fick det bli en stor skål med proteingröt (gröt med ett ägg i, toppat med 150g vaniljkvarg). Imorgon är det skola, sedan ska jag till min mosters salong och färga håret och spendera natten i Alingsås! Ska bli så mys.

Likes

Comments

Idag under passet hade jag inget som höll mig tillbaka haha. Jag körde 7 eller 8 övningar för ben och rumpa och det var så kul! Har saknat gymmet mer än någonsin dessa dagar. Gymmet får mig alltid på bra humör! Jag körde i alla fall:

Benpress
Benspark för låren
Liggande lårcurls för bakre lår
Stående lårcurls för bakre lår
Utfallssteg
Hip abductors
Sumosquats
(Avslutade med lite triceps)

Snacka om ett slaktar-pass! Tänkte köra lite high-rep squats men alla squatracks var upptagna..
Imorgon är det i alla fall återigen dags för jobb så då blir det inget gym för min del, men på torsdag får det bli lite morgonträning! Får nog bli ett axelpass då. Nu har jag suttit och pluggat någon timme sen jag kom hem från gymmet, och även ätit lite mat. Snart dags för sängen! XOXO

Likes

Comments