Header

Här ovan ser ni bilder på mig från idag, den första är tagen nån gång mitt på dagen och den andra är tagen nu lite senare på kvällen.

Idag har varit en tuff dag när det kommer till träningen idag har jag gjort totalt 150armhävningar, 200benlyft, 200obliquetwists och så har jag kört ca 13min intensiv cardio och så avslutade jag dagen med att stretcha bröstet, armarna, magen, ryggen och även benen i en split-stretch.
Så nu ligger jag här i sängen och är så jävla slut, det är ett bra tecken på att jag tränat ordentligt.

Imorgon är en ny dag med nya träningsmöjligheter, imorrn så ska jag gå upp strax innan 06:00 för jag ska gå på ett träningspass med min mamma och min syster😊💪🏾 Hoppas ni haft en underbar dag❤️

Nu höll jag på att glömma att skriva det som rubriken handlar om haha...
Nu har jag bestämt att träningen ska vara min prio ett kommande månader även min kost, men självklart så kommer jag ha tid för att umgås med vänner o så men buffé mat och fika blir det inte för mig ifall något liknande planeras in men jag kan självklart följa med ändå😜 anledningen till att jag sätter träningen först är för att jag ska vara i min livs bästa form inför eventuell mönstring m.m. För att jag ska ha goda chanser att bli inskriven till grundutbildning med värnplikt. Det är mitt mål med träningen för tillfället. Skulle jag inte bli kallad till mönstring eller om jag efter mönstring inte skulle uppnå kraven för att bli inskriven så skulle jag självklart bli väldigt besviken, men nog med det nu ska vi tänka positivt. Om de skulle bli så så kommer jag förmodligen söka året efter det😊❤️💪🏾 #staystrong #staypositive
Jag vet att de är ett tag kvar men håll tummarna för mig😊😍😍❤️💪🏾

Ha de gött!

/Fitness_Joar❤️

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Jag är så jävla dålig på att hålla min blogg uppdaterad, så dåligt så det finns inte. Iallafall, på senaste tiden när jag inte varit aktiv här så har jag gjort massa annat, jag har varit o badat med kompisar, varit i Turkiet men jag har dock inte tränat så mycket men nu ska jag börja träna som vanligt igen och även lägga till ett tränings schema så jag kommer träna som vanlig men utöver det så kommer jag att göra 150 armhävningar, 200 liggande benlyft och 200 oblique twists varje dag i en hel månad, detta gör jag för jag vill se vad som händer med kropp utseendemässigt av och träna något varje dag sen ska ska jag minska mina portioner när jag äter för jag lyckas alltid trycka i mig så jag mår illa och det är inte bra, jag ska skärpa mig rejält.

Sen lite längre fram så kanske jag gör ett inlägg om Turkiet resan men det blir inte mycket bilder för jag tog typ 3st hahaha, och jag glömde skriva att extra träningen är för att jag ska göra en "body transformation" video till min Youtube som jag knappt lägger ut något på, har lagt ut typ 1 video.

Iallafall nu till det som rubriken lyder: Värnplikt.

Som de flesta förmodligen redan vet, eller iallafall vuxna och ungdomar födda 1999-2000 är att värnplikten är tillbaka nu och den här gången drabbar de både tjejer och killar som fyller 18 detta och nästa år. De flesta har säkert redan börjat få ångest ock panik och tänker att "jag vill inte göra dehär" "omg finns det något jag kan säga eller göra för att slippa detta?" jag hade den känslan i början när jag fick veta allt, sen så fick jag veta att man kan vapenvägra och då tänkte jag "pheu, va skönt, då kan jag slippa detta" men nej så va inte fallet, blir man kallad till mönstring och vägrar komma dit eller om du går mönstring och sedan blir inskriven till grundutbildningen och inte dyker upp till den så kan man få böter eller i värsta fall hamna i fängelset (i upp till ett år tror jag).

Men på senaste tiden så har jag börjat tänka mer på dehär, låtit allt sjunka in, och läst på om dehär. Efter allt de så har jag insett att jag vill viss gå värnpliktsutbildningen, man lär sig säkert jätte mycket där och de kan va en kul upplevelse, jag tror det kan vara nyttigt för de flesta både fysiskt och psykiskt. Man träffar nya människor, kanske till och med några vänner för livet, jag tycker alla som inte vill detta, alla som tycker det kommer vara hemskt o tråkigt, jag tycker ni ska läsa på om detta så kanske ni ändrar er.

Och för er som vill göra detta så rekommenderar jag er att träna,träna,träna, även om du är vältränad, fortsätt träna och tänk på en sak, styrka och kondition är lika viktigt för att lyckas så bra som möjligt.

nybörjare eller ej så rekommenderar jag försvarsmaktens träningsapp "FMTK" (FörsvarsMaktensTräningsKlubb) i appen kan du välja separata övningar, du kan välja pass med flera övningar för olika ändamål (rörlighet, styrka eller kondition) det finns utmaningar som man kan göra t.ex jägarvila för att hålla koll på om du förbättras i olika övningar som du även kan jämföra med nära och kära direkt i appen och du kan till och med välja olika träningsprogram som sträcker sig upp till 12-veckor. Ett av programmen är till för att komma i bättre form inför utbildningen. Och det bästa är att appen är gratis och allt i appen är gratis, inget kostar.

Detta är en copy+paste från rekryteringsmyndighetens hemsida:

Så funkar mönstringen

Mönstringen består av olika tester, undersökningar och bedömningar. Utifrån resultaten bedömer vi dina förutsättningar att genomföra grundutbildning med värnplikt.

Under 2017 genomför vi mönstring i Stockholm och Kristianstad. Från och med 2018 sker mönstringen i Stockholm och Malmö.

På din kallelse till mönstringen står det var du ska mönstra.
Mönstringen börjar med teoretiska prov och fortsätter sedan med sjuksköterskans förundersökning samt fysiska tester, medicinska undersökningar och samtal med psykolog.

I slutet av mönstringen får du träffa en inskrivningshandläggare som hjälper dig att hitta en utbildningsplats som passar dina förutsättningar.

Innan du får en kallelse till mönstring så måste du ha svarat på beredskapsunderlaget, det gör du när du fått ditt brev med inloggningsuppgifter. det är utifrån dina svar på underlaget som dem avgör om du är lämplig.

Jag har nog fått med ganska mycket men det finns mycket mer så kom du vi läsa mer så länkar jag sidor här under <3

http://www.rekryteringsmyndigheten.se/18ar/

http://jobb.forsvarsmakten.se/sv/vagen-in/grundutbildning/traning/

Ha de gött så hörs vi! <3

/Fitness_Joar

Likes

Comments

Hola!
Nu har jag inte skrivit på ett tag för jag har vart sjuk och inte riktigt orkat bara men nu är jag tillbaks o ska försöka hålla en rutin att skriva var o varannan dag iallafall för jag kan inte lova att skriva varje dag för det kommer jag aldrig kunna hålla, men jag ska försöka skriva så ofta jag kan/orkar.

Jag trodde att jag hade fått halsfluss förra veckan men det visade sig att det inte alls va det när vi gick till läkaren men jag hade iallafall väldigt ont i halsen o va svullen. Så jag åt halstabletter och drack te så gick det över efter typ en vecka.

Igår däremot var det en jä*ligt rolig dag, jag gick upp 04.00 och fick skjuts till skolan strax efter 05 o när vi kom till skolan så gick vi på en buss som åkte till Romme alpin, vi åkte skidor fan hela dagen o de va askul förutom när vi vart "dragna" till en svart backe där jag och en tjej i min klass ramlade typ hela tiden, jag lyckades ta mig ner med skidorna på men hon ba "F*ck it" och åkte ner på rumpan, Hahah!

Dagen var iallafall skitkul sen så åkte vi hem vid 16 o då va alla helt döda och snackade o åt chips o godis typ.
Så jävla Nice dag så de är inte sant
😍😍❤👌🏾⛷

Ha de gött!
/fitness_joar

Likes

Comments

Hola!
Igår så vaknade jag upp med halsont (igen) det var inte så kul med tanke på att jag skulle städa min mormors lägenhet😷😪 men även fast jag hade ont i halsen så drog jag dit och städade👌🏾.
Men iallafall, nog om igår, när jag vaknade imorse så hade mitt halsont blivit lite värre än de va igår, men jag gick upp o kollade om jag hade feber o de hade jag inte så då var det bara att bita ihop och dra till skolan
😞 det kändes onödigt för jag skulle bara vara där i typ 20min för att ha en presentation vilket jag var jättenervös inför men jag pratade bara i typ 30sek så de var lugnt men hatar ändå att stå o prata inför folk.
Sen så drog jag till Hemköp och köpte en macka och en NOCCO för att jag hade inte ätit någon frukost.
Nu sitter jag på tåget påväg hem, när jag kommer hem så ska jag dricka te och kolla på vampire diaries tills det är dags att sova och sen så hoppas jag att halsen är bättre imorrn för vi ska ha idrott. Iallafall...
Ha de gött!
😘
/fitness_joar

Likes

Comments

Hola!

Idag så gjorde jag en blåbärssmoothie med protein till frukost så drog jag till skolan och vi gjorde en liten fikabuffé och min grupp gjorde småkakor så vi gjorde hallongrottor och drömmar. Dem vart jättegoda och bra förutom att hallongrottorna vart för stora så vi vart tvungna att stansa ut dem så att dem vart mindre.

När jag kom hem så at jag nudlar, sen så började jag städa, jag rensade alla mina lådor sen så lagade jag lite mat med min mamma, vi åt kyckling med ris och yoghurtsås såå gott!!❤

Och nu ligger jag och kollar på vampire diaries innan jag ska sova, ska upp tidigt imorrn för att jag ska städa hos min mormor😊

Ha de gött!

/fitness_joar

Här är asgoda passionsfrukts tartletter som alla grupper gjorde😍😍🤤

Likes

Comments

Hola!

Helt seriöst! jag måste fan ta o skärpa mig nu, allvarligt!

Nu är det ju så att innan nyår så bestämde jag mig att jag skulle börja deffa detta år fram till sommaren men jag har inte lyckats hålla min diet, för jag har slarvat och inte hållit koll på det jag ätit och ätit för mycket och ätit fel saker som inte är så hälsosamma. men nu ska jag köra stenhårt, äta lagom stora portioner och inte äta mer om jag redan är lagom mätt.

Jag blir så trött på mig själv för att jag inte klarar av att hålla en diet men när jag säger till mig själv att jag inte kan så måste jag nu bevisa att jag har fel och att jag kan klara av dehär. JAG KAN OCH JAG SKA PUNKT SLUT! SLUTDISKUTERAT! så från och med nu så ska jag skärpa mig och den här gången menar jag det, inget fusk I CAN DO IT! jag måste lära mig att tacka nej när folk erbjuder chips/godis/glass m.m.

Så nu har jag bestämt mig för att jag ska äta mindre och inte skippa träningen och räkna mitt protein intag så jag får i mig rätt mängd, man vill ju inte få i sig för lite protein under en deff.

Nu är jag trött och orkar inte skriva mer såå...

Ha de gött!

/fitness_joar

Likes

Comments

Hola!
Igår eftermiddag så kände jag att jag började få ont i halsen så på kvällen så köpte jag starka halstabletter och drack en liten kopp med te och honung.
Idag när jag vaknade så drack jag en stor kopp (500ml) te med lime, ingefära och honung sen efter det så drog jag till skolan. Första lektionen var idrott och vi drog till klättercentret i Akalla de va skitkul tills min hals vart värre men då var det bara en kvart kvar så det var inte hela världen. Sen drog vi tillbaks till skolan och åt lunch och hade digitalt skapande (tråååkiigt)
När jag kom hem så vilade jag för jag mådde inte så bra sen så åt vi mat och drog till affären och nu kollar jag på serie och bara chillar, snart ska jag sova.
Ha de gött!
/fitness_joar

Här får ni en snygg bild på Ryan Terry bara för att jag ska ha någon bild😊😜💪🏾

Likes

Comments

Hola!

Idag har varit en ganska så chill dag. Dagen började med att jag gick på ett pass kl 6:45 med min mamma och syrra, efter det passet så var jag helt död för att de va så j*vla jobbigt, det var ett HIIT-pass (High Intensity Interval Training).

Efter det så åkte vi hem, jag åt en rågmacka med kaviar och ost, sen så chillade jag ett tag o efter det så drog jag ut på en 20min lång springtur på ca: 5km. När jag kom hem efter det så tappade jag upp ett bad och skar upp lite frukt som jag åt medans jag badade och kollade på "Vampire Diaries" (bästa serien).

Apelsin, Kiwi, Banan, Frysta hallon, Macadamia nötter och mörk choklad! asgott!

Sen så chillade jag lite till medans jag kollade på serien och åt rester av laxen som vi åt igår, den va såååå god, älskade såsen som den hade legat i ugnen med.

jag har verkligen inte gjort så mycket mer än att träna, badat, kollat på serier och ätit och nu skriver jag dehär inlägget.

en sak som jag har lärt mig idag är att man ska inte slänga avokadokärnor för dem innehåller massor med fibrer och antioxidanter, så de man ska göra är att torka dem i ugnen i två timmar på 120 grader och sen mixa till ett pulver så kan man ha pulvret i smoothie, gröt, yoghurt m.m.

men aja ha de gött!

/fitness_joar

Likes

Comments

Hola!

Inatt så sov jag bara typ 4 timmar för att jag höll på att skapa och designa denna blogg och även skriva mitt första inlägg vilket tog en liten stund, jag gick o lade mig strax innan 1 inatt men somnade inte för än typ halv 2 och jag går upp klockan 5:40 på morgonen.

Men iallafall nog om det, idag så kom jag till skolan, bytte om till bagerikläder och drog till klassrummet där vi samlas innan vi går in i bageriet. sen så blandade vi ihop ingredienser till bullar respektive baguetter med poolish (fördeg), sedan så lät vi dem jäsa medans vi hade teori om olika hävningsmetoder. Efter det så hade vi lunch det var äcklig fisk så jag åt bara en macka och lite grönsaker (jag tog guacamole men jag fick kväljningar av den för den var full med koriander) så det var ju inte så stabilt med tanke på att jag inte åt någon frukost. Sen så slog vi upp allt på plåtar och lät det jäsa ett tag och sen så gräddade vi allt. det vi gjorde var ett "prov" jag fick C+.

Lektionen drog över med typ 10min så det var ju lite trist men nu e man hemma och jag har precis ätit lite kycklingschnitzel med ris och äppelsås till mellanmål och snart ska jag laga middag till familjen och det ska bli lax i citronsås och potatis, smarrigt! Påväg hem efter skolan så kliade jag mig på näsan och stå började jag blöda näsblod och jag vettefan när jag blödde näsblod sist, haha!

Hade tänkt att jag skulle dra till gymmet och träna lite mage men kände att jag behövde ta ut en av mina vilodagar idag så det blir träning imorrn istället. har inte bestämt vad jag ska träna men det lutar emot fitness xpress (gruppträning).

Nu känner jag att jag börjar bli astrött så ska nog avsluta här men det är skönt att jag kan kompensera med sömnen jag inte fick igår imorgon för att jag är ledig på onsdagar!!

Ha de gött!

/fitness_joar


Likes

Comments

Hola!

Med tanke på att detta är mitt första inlägg här på NOUW så tänkte jag att jag skulle börja lite basic o berätta lite om mig själv och vad jag gör med mitt liv i dagsläget.

Mitt namn är Joar Edvardsson, jag är 17år gammal och bor i Märsta, jag går andra året på gymnasiet där jag studerar till bagare/konditor. ända sen jag var liten så har jag älskat att baka allt från bröd och bullar till bakelser, pajer och småkakor, min mormor var den som inspirerade mig och gav mig intresset med bakning.

Under alla dessa år har jag bakat massor och en sak som har varit extra poppis var när jag bakade cupcakes till skolans kafé när jag gick i högstadiet, alla älskade mina cupcakes, så varje gång när några från klassen skulle baka så ville många att jag skulle baka cupcakes<3

Idag så hade vi en extremt lazy dag i skolan, vi ska göra en fika buffé i skolan där vi ska göra wienerbröd, småkakor, bakelser m.m. så vi delade in oss i grupper tre och tre och delade upp vilka grupper som skulle göra vad, efter det så fick alla grupper göra receptberäkningar och skicka in vad som behövdes, det tog typ en halvtimme sen satt vi bara o snackade i typ en två och en halv timme sen åt vi lunch sen snackade vi o gjorde ingenting i typ en timme och sen så satte vi två fördegar o städade, sen fick vi gå hem.

Så den här skoldagen var nog den onödigaste jag haft.

Men när jag kom hem så bytte jag om och drog till gymmet o körde ben så imorrn kommer jag nog ha svårt att gå för jag tog i så att det brändes i mina lår och vader.

Idag så testade jag en dricka som heter "Nutramino HEAT" i smaken Mojito... asså så jävla god att den inte går att beskriva, så om du gillar mynta TESTA! TESTA! rekommenderar den verkligen, asgod!!

Här är en bild jag tog efter träningen idag!

Ha det gött<3

/Fitness_Joar

Likes

Comments