Nu är jag frisk igen! Så idag var första dagen på gymmet på länge. Kände mig stark och ökade vikterna i samtliga övningar! Ibland är det bra med vila och igår var vi hos svärmor och fick god mat! Förutom planksteken (kycklingfilé) blev det även ett par bitar hemlagad pizza. Jo, jag var rätt hungrig igår! 😏 Kanske inte något jag brukar festa på men gott var det och fint serverat. Det blev efterrätt också (som jag åt när mello nästan var slut för jag var så mätt efter maten!). Hemlagad kladdkaka med nötter och vaniljfyllning och sen grädde och jordgubbar till det. Gott! Svärmor vet hur man lagar mat som fyller på både glykogen- och fettlager! 😁 Vanligtvis när det kommer till kost brukar jag tänka långsamma, fiberrika kolhydrater, rena proteinkällor och ganska snålt med men bra fetter.

Likes

Comments

Mått 17/2

Vikt:52,3kg

Fett:22,7%

Lår:51cm

Höfter:87cm

Midjemått:70cm

Vilopuls: 47 slag/min

Mått 16/12

Vikt:54,2kg

Fett:26,4%

Lår:53cm

Höfter:90cm

Midjemått:71cm

Vilopuls: 52 slag/min

Jag vet att bilderna är tagna från lite olika vinklar. Dagens bilder till vänster är tagna mer i min höjd och de till höger en anings ovanifrån. Tycker ändå jag ser skillnad. Särskilt på hållningen! Den har jag jobbat med aktivt senaste tiden.

Tre veckor utan träning men snart är jag på banan igen hoppas jag!

Likes

Comments

Har varit mer eller mindre sjuk de senaste tre veckorna och inte kunnat träna. Har därför inte haft någon större ork eller lust att skriva något här heller. Men en liten fredagsuppdatering kände jag för idag! :) Har ju fortsatt att väga och mäta på fredagar men inte lagt upp något här på ett tag. Idag visade vågen 52,3 kg och fettprocenten låg på 22,7. Har då gått ner 0,4kg och minskat 2% fett sen förra veckan. Mina mått ligger stabilt. Midjan på 70cm, höft 87cm, lår 52cm och överarmsmått 31cm. Mitt mål är att öka i muskelstyrka och det gör inget om vikten skulle öka något till följd av det. Laborerar lite med kaloriintaget och fördelningen av kolhydrater, protein och fett för att hitta det bästa utgångsläget för mig.

Bilden ovan är tagen för några veckor sedan när jag ville se hur min teknik såg ut när jag gör sidoplankan. Har lite att jobba på! Min PT på gymmet hjälper mig med det! Känns toppen att ha vågat anlita ett proffs. Känner att det kommer bli så bra när jag får till rätt teknik i marklyft och knäböj. Nu ska jag bara bli frisk så jag kan träna ordentligt igen. Så länge går jag här hemma och tänker på min hållning och att andas rätt! Filar även lite på hur jag ska optimera kosten för mina målsättningar. Bihåleinflammation är inte kul. 😒 Om jag orkar ska jag ta lite formbilder imorgon och lägga upp här.

Likes

Comments

Kycklingfile, matvete och grönsaker. Det gröna är grönkål som jag stekte ihop med morötterna hade i en skvätt äppelcidervinäger och det blev gott tyckte jag!

Lite vegetariskt blev det också i veckan. Här kikärtor och en röra på kvarg och fetaost. Tyvärr gillade inte lillemans mage att jag åt kikärtor men fick tips av mamma att krydda dem med spiskummin nästa gång så det ska jag testa! 😊

Likes

Comments

Frustrerad och irriterad idag över mina mått. Låg på 53,1kg och en fettprocent på 26,2. Inga muskler som byggs utan verkar mest bli lättare och fetare. 😔 Ska träffa PT på måndag och hoppas han kan ge mig lite input på kosten och kanske träningen med men den känns bra ändå. Har blivit starkare i push ups. Orkade göra tre mer idag jämfört med för en månad sen. Kan kanske inte förvänta mig att det ska gå så fort fram men just nu känns det inte så kul. Har ändrat lite igen på kaloriintaget. 2400kcal känns lite för högt, 2200kcal är på gränsen till för lågt så från imorgon blir det 2250 och ska försöka vara noga så det inte blir mindre någon dag för då blir jag hungrig och låg på energi dagen efter har jag märkt.

Likes

Comments

Förkyld och inte riktigt på topp. Håller kosten bra och det mentala också. Fick ställa in dagens träff med PT:n. Nästa måndag är jag säkert frisk nog för att få till ett bra pass. Nu ägnar jag mig åt lugna promenader, lätt yoga och positivt tänkande.

👆 Gårdagens middag. Räkor med vitlök, chili och olivolja. Till det bönpasta, krossade tomater och morötter. Toppade med lite persilja. Mums!

Likes

Comments

​Har tyvärr åkt på en liten förkylning. Blir troligen ingen träning imorgon. :( Nu är det så att jag oftast när jag är sjuk struntar i kosten och tröstar mig med lite extra gott. Inte den här gången! Blev sugen på räkor istället. Har plockat upp ur frysen och ser framemot att mumsa i mig några stycken ikväll. Tänkte göra dem med chili, lime och vitlök. Det kanske motar bort förkylningen. Om inte annat så är det gott! Sen lite hallon och banankaka med chokladsmak så kommer jag känna mig nöjd med mina matval. 

Likes

Comments

För en vecka sen kändes det mest spännande och jag var taggad att komma igång med mina PT-timmar. Idag är jag mest nervös över hur det ska gå. Det är på måndag så behöver inte tänka så mycket på det men jag vill ju få ut det bästa av det och då är det ju bra om jag är förberedd. Mina mål har jag ju rätt klara för mig så det är väl bara att köra vidare på dem! Vad oroar jag mig då över? Kanske att han ska pressa mig för hårt så jag skadar mig eller att han ska tycka att jag har dålig teknik eller är svag. Att han ska kommentera på ett sätt som sårar. Nä, jag bestämmer mig för att inte tänka i de banorna och väljer att tro på att det kommer bli mitt bästa beslut 2017! Investerar i mig själv och tar det som det kommer!

Likes

Comments

Dagen började väl inte så bra som man kunde önskat. Äldste sonen och dottern är sjuka. Det innebar att lillstumpan fick stanna hemma från förskolan och sonen behövde TLC. Hunden kräver sitt som vanligt och minstingen är ju såklart beroende av sin mamma i allra högsta grad. Han är dock pigg och frisk. Nåja, dagen har gått bra och maken är på gymmet. Även om man kan vara lite avis och drömma sig tillbaka till dagar då vi båda fick tillfälle att gå till gymmet samtidigt så är jag nöjd med dagen. Jag fick till ett riktigt bra styrkepass mitt på dagen när barnen sov! Heja!! Dock kom det upp en del hjärnspöken som undrade "Är det här det jag vill lägga min energi på?", "Jag är ju i ganska bra form nu.", "Vart är jag på väg?". Borstade bort dem med "Jag vill ju nå mina mål", "Jag vill bli starkare så jag orkar med både nu och i framtiden att lyfta och leka med mina barn." och "Inte sluta nu när jag kommit så långt. Det kommer snart kännas bättre.". Det är ju sådär när man tar träningen en nivå upp. Det blir tyngre, tuffare och känns jobbigare men man får påminna sig själv om att om ca 12 veckor så kommer det jag gör idag kännas lätt. Så eyes on the price! Starkare former här kommer jag! 😁💪 Ser framemot en välbehövlig lång powerwalk med barnvagnen imorgon.

Likes

Comments

Så var det åter dags att avancera lite. Har idag gått över på steg tre och kört supersets idag. Det blev bland annat step ups på bänk idag och enbens knäböj. Det kändes kan jag säga! Ska bli intressant att se vad denna perioden kommer ge. Muskler hoppas jag på! 😜

Gjorde ny banankaka idag. Testade med kakao som smaksättning istället för kanel och kardemumma. Gissar att bananerna inte var mogna nog för att ge den sötma som jag är van vid eller att det blev för skarpt med 1,5msk kakao. Det är ätbart men inte så sött som jag är van vid.

Nya veckoschemat blir:

Måndag: 20 min kondition + PT på gymmet

Tisdag: Styrka hemma

Onsdag: Powerwalk med barnvagn

Torsdag: Styrka hemma

Fredag: Vila (yin yoga)

Lördag: Vila

Söndag: Styrka på gymmet

Likes

Comments