Idag är en riktigt bra dag. Jag är frisk och laddad för en stunds träning på gymmet. Ska bara snöra på skorna och jogga dit nu. Med gröt och ägg i magen och en vilodag i ryggen kommer det bli riktigt bra träning idag! Ha en underbar dag och njut av att våren är här. 💐 Kanske ska satsa på en sån där god fika i eftermiddag! 👇

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Filmade idag mina 20 push ups och visst såg det bra ut! Så nu anser jag att det delmålet är klart. 🙌 De andra delmålen känns tyvärr alltför avlägsna för att klaras av inom en vecka. Skyller lite på långvarig förkylning. De får komma så småningom! Nu gläder jag mig åt att ha klarat mina push ups. 😁 💪

Likes

Comments

Det blev äntligen styrketräning igår. Ett cirkelpass hemma. 8 övningar och fyra varv. 12 repetitioner på varje övning och flera enbensövningar... *pah* Det kändes skönt! 😊 Sen blev det en PW/promenad på 1h och 20min på eftermiddagen. Var ljuvligt väder ute. Solen sken och kompenserade för den hårda vinden. Så skönt att vara helt frisk igen!

Likes

Comments

Jag har ett tag laborerat med kosten för att hitta ett optimalt upplägg med kalorier och fördelning av protein, kolhydrater och fett. Mina mål, förutom att bygga muskler, är att ha en bra energinivå över dagen, inte gå hungrig eller bli sötsugen. Jag har efter en del experimenterande med både högt kolhydratintag och högt proteinintag insett att det bästa för mig är att ligga på runt 2200kcal och fördelningen 40% kolhydrater, 30% protein och 30% fett. Så nu när jag kommit fram till det så behöver jag inte lägga så mycket fokus på kosten längre. Det är bara att äta och träna på! Kommer också fortsätta att äta sista målet mat innan kl 19. Det skapar bra rutiner och magen får vila från mat halva dygnet.

Såhär fördelar jag energin över dagen just nu:

Frukost kl 9 25%

Lunch kl 12 30%

Mellis kl 15 15%

Middag kl 18 30%

Träningen kan infalla lite olika på dagen. Oftast efter frukosten men ibland mellan mellis och middag. Jag gör det enkelt för mig och äter alltid samma frukost.

Likes

Comments

Var på återbesök hos osteopaten idag. Det var som jag trodde: Ryggen är fortfarande rak! Heja! 🙆 Nu är det fritt fram att köra på med tung träning. 💪 Tyvärr känner jag mig lite förkyld idag. Lite halsont, snuva och lätt huvudvärk. Ska ta en träningsfri dag idag och hoppas det inte blir någon riktig förkylning! Positivt tänkande. 😊

Likes

Comments

Vilken bra dag! Härlig energi och körde hårt idag med ett HIIT före PT-halvtimmen. Åt middag tidigt så efteråt blev det banan, äpple, proteinshake och ett knäckebröd! Skulle på föreläsning så hade inte riktigt tid att fixa något annat. Gjorde kul men riktigt jobbiga övningar med PT:n idag. Axlar och ben har fått jobba hårt. Fick stå på händer och springa. Trodde väl inte jag skulle komma upp i ett handstående men det gick ju fint. 😁 Tur att det är halvtimmar och inte hela timmar vi kör! Är ju helt slut redan efter 10min. 😂 Hoppas på lite muskeltillväxt nu.

Likes

Comments

Chicken for the win! 🏆 Nåja, det är gott med kyckling och grönsakerna i alla de färger gör ju att det ser inbjudande ut! Det där rosa är proteinfluff på hallon. Blev så nöjd med hur fluffigt och fint det blev! 😍 Gott var det med. 👌 Kanske borda äta mer grytor. Fast de är inte lika fina att fota. Gjort både tonfisk gryta och köttgryta nyligen. Det är så gott och lilleman gillade verkligen grytan med nötgrytbitar, sötpotatis och rotfrukter. Imorgon blir det laxfilé i ugnen. Det är min absoluta favoriträtt. Det blir sparris och sötpotatis till! Ikväll åt vi omelett med spenat, paprika och salladsost som jag serverade med alfalfagroddar och kvarg. Har en utmaning den här veckan att inte äta något efter kl19. Funkar bra än så länge!

Likes

Comments

Idag klev jag ur sängen vid 6. Då hade sonen precis ammats och somnat om. Igår hade jag lagt fram träningskläderna men somnade så sent så tog bort alarmet som var ställt på 6. Hade tänkt gymmet egentligen. I morse blev det en kompromiss. Steg ur sängen och drog på mig träningskläderna och sen körde jag ett hemmapass istället. Blev supersets för hela kroppen. Varvar då ben- och armövning. Både split squats och push ups finns med i programmet. Förresten nådde jag ett av mina delmål häromdagen att göra 20 push ups på tå. Ska filma dem nästa gång för att kunna utvärdera om de verkligen var korrekta allihop!

Likes

Comments

Idag var jag hos osteopaten och bokstavligen rättade till min rygg som blivit lite sned av barnabärande och nattamning. Kände mig så rak efteråt och jag märker att jag rör mig på ett annat sätt! Hon gjorde ett riktigt bra jobb denna gången också. Sist var det en ond nacke och bröstrygg som hon fixade till. Idag kör jag träningsfri dag.

Såhär såg jag ut före behandlingen. 👆 Och sen efter behandlingen. 👇 Återbesök om två veckor!

Likes

Comments

Ja, det här med att bibehålla fokus och genomföra sitt träningspass när man blir störd är inte helt lätt. Idag somnade sonen så fint efter ett skönt bad och amning och jag rullade fram träningsmattan och startade mitt te. Vikterna kändes lite tyngre idag än i söndags. Efter en cirkel vaknade sonen och var ledsen. Somnade inte om och ville bara vara i famnen/ vid bröstet. Efter en halvtimme tog jag en proteinbar... Sen var det ju dags för BVC-besök. Fick småspringa dit då jag var lite sen. Lät mattan och vikterna ligga kvar framme. Han somnade i vagnen hem och jag hann precis köra igenom passet, äta lunch och sen iväg och hämta storasyster på förskolan! Sonen sov vidare till kl 14! Sådana här dagar är det lätt att strunta i träningen och "nöja" sig med det som ändå blev. Om jag gjorde så så kommer jag inte nå mina mål. Träning är inte alltid kul och motivationen finns inte alltid men då är det bara att nöta på! Är så nöjd nu efteråt! Eyes on the price och varje dag är en ny dag som för mig närmre mina mål. 💪

Likes

Comments