View tracker

Bloggen blir som vanlig igen under nästa vecka

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Låt inte träningen ta över ditt liv.

När vissa folk hör träning tänker man att personen tränar 1h 5/v. men det inte alla vet är att för vissa går träningen ut över maten. Hungern över resultat är större än hungern för mat. Man äter mycket grönsaker och lite protein. oftast sker uteslutning av kolhydrater. Kolhydrater gör dig fet kommer in i deras huvud. Dem får resultat och säger att det beror på deras no carb dieter, de tipsar då allmänheten.

dem har inte helt fel i är att vi behöver inte kolhydrater för fett och protein kan omvandlas till kolhydrater. Men varför dem får resultat är inte pga uteslutningen det är för att om du äter så lite energi förbränns allt snabbt och du får resultat för fettet som är över försvinner men du blir inte starkare för du bryter bara ner kroppen. Men efter ett tag kommer det saktas ned för kroppen ställs på svält. Nu kanske vissa tyckte att det är näringslära jag snackar om nu men träning hör ihop med detta. träning och mat hör väldigt mycket ihop.

Jag gjorde precis det som står ovan. Jag märkte inte då att jag mådde dåligt. Men efter att ha kommit ut detta märker jag hur mycket det tryckte ner mig som person. Jag tränade och åt lite. Ja det gjorde mig smal men inte hälsosam. Idag skulle jag klassa mig själv som hälsosamt. Jag har lärt mig äta mindre kött, träna hälsosam mängd, äta Balanserad kost.

Jag anser att Balanserad kost är det bästa som finns. Jag äter nyttigt och blandar in onyttigt men det viktigaste är att jag utesluter inget från in kost. Jag ska börja med min kostdagbok igen och visa hur mycket mat jag äter. Hur man äter och hur mycket är väldigt individuellt men det kan vara en inspirations källa inte facit på hur man ska äta.

Likes

Comments

View tracker

När ska vi lära oss?

När ska vi lära oss att kommentera andras kroppar är inget man ska göra. Självklart kan man bli glad av att få kommentaren vilken fin mage, älskar dina ögon osv. Det tycker jag personligen är okej att säga men att börja ge kritik till folk som personen ej har bett om tycker jag är rent av idiotiskt. Varför ens ge kritik till en kropp. Vi säger tex min kropp är en "ful" kropp. Min kropp är ej gjord för ditt nöje utan till mitt nöje och möjligtvis min partener. Den har en stor uppgift och det är att hålla mig vid liv och det är väl ändå det viktigaste att den fungerar och mår bra inte att den är snygg eller ful. Man kan alltid träna sig till kroppen man vill ha men grunden finns där så välj en drömkropp efter din kroppstyp.

Jag är ett timglass vilket betyder att jag har en liten midja och större axlar samt höfter. Då är det bra att välja en drömkropp med samma kroppstyp och inte en person som är äpple formad.

Känn dig bekväm

Det är din kropp och du lever i den och bara den kroppen ingen annan kropp så njut av deN och gör det bästa av det. Du får skita i alla kommentarer du får och hur din omgivning ser ut. Va dig själv för du är ett orginal och alla älskar orginalet mer än den andra varianten. Har du stora höfter tänk på hur sexigt det är med stora höfter, har du små börst? Tänk på hur fina klänningar du kan ha utan bh. Tänk posetivt tänk inte onej jag har små bröst för ingen bryr sig antagligen om det utan det är du som tänker på det och du blir osäker. Och ingen gillar att vara osäker så snälla försök hitta rätt inställning. Hur jobbigt det än är försök tills slut kommer du klara det.

Tips på att känna dig bekväm i din kropp:

- Skriv en lapp med allt du gillar på din kropp du kommer att hitta något.

-Skriv ner alla saker du ogillar på din kropp och sen upprepa sakerna men säg att du gillar saken och kolla dig i spegeln samtidigt. Gör detta varje morgon och kväll tills du börjar gilla det på riktig. Tänk på citatet fake it untill you make it.

-Ta en selfie varje dag i 1 månad utan att göra till dig.

- Använd mindre smink (trappa ner) tills du inte har något smink alls och bär ditt bara ansikte på en allmän plats tex skolan. Smink brukar oftast vara en skyddsmask och utan dig ser man dig bara dig. Du kan sen börja ha smink igen men ha utan smink då och då för att boosta ditt självförtroende.

Likes

Comments

Här kommer veckans träningsschema

Måndag: Armpass
Tisdag: Magpass
Onsdag: Benpass (extra rumpa)
Torsdag: Armpass
Fredag: mage + rumpa + kondition (möjligtvis vilodag)
Lördag: benpass
söndag: armar + mage

så denna vecka har jag lagt in extra rumpa för jag har bestämt att det är rumoan jag vill utveckla så jag kommer utveckla den sedan tar jag resten men jag känner att man måste anpassa sina pass efter ett mål och min rumpa får ta extra tiden. eftersom helgen är ganska inbokad får vi ser hur allt blir.

jag tänkte också att jag ska lägga till fler ryggövningar i magpasset än vad jag har nu.

Likes

Comments

Har börjat ta tag lite att ta selfies. Jag hatar att ta selfies som man ska lägga upp någonstans så jag valde att det är dags att börja ta mer selfies så jag slutar hata det. Det låter ologiskt men om jag gör det ofta blir det en vardag och det blir bara något man gör inget som man hatar. Hmm det lät lite sådär men aja det finns en bra tanke om det i mitt huvud iallafall.

Likes

Comments

Ojoj nu är det söndag oxh imorgon börjar skolan! Ugh taggen på den är låg. Men jag ser mer posetivt på veckan för att jag ska träffa alla mina kompisar fast jag redan har träffat mina närmaste och bästa på lovet och praoen.

I fredags drog jag och några kompisar ut och åt samt hade massa kul. Jag kan aldrig sluta garva när jag är med dem för dem gör mig så lycklig! trivs med dem till 100%. Det är dem jag är mest med i skolan + en till tjej men hon kunde ej ta sig dit :/. Det här med kompisar är så viktigt och jag är alltid så taggad på att träffa dem.

Måste säga att jag är taggad på vintern? Detta låter så knas men har saker jag bara är så taggad för när snön faller. jag och mitt närmaste kompis gång har typ värdens roligaste grej planerat.

Sen nu börjar prov och plugg komma igång igen och jag säger BA det är 5v slit sen så är det klart för 3v så kämpa vidare hur jobbigt det än är.

Likes

Comments

Jag nämde tidigare här på bloggen att jag ska praoa denna vecka. Det ska blir väldigt kul. Vi ska praoa på dagis (jag & Cornelia) som jag gick på när jag var liten. Dagiset ligger ca 3min ifrån mitt hus så jag klarar mig bra med det i 4 dagar. Jag börjar kl 8:30 och slutar 14:30 men jag ska fråga ifall jag kan få sluta kl 14 på fredag. Har nämligen lite planer. Men det ska bli extremt najs att ej ha skola i en vecka till. Man ska inte klaga, verkligen inte.

Likes

Comments

Idag är det måndag, många börjar skolan idag med jag har studie dag vilket jag absolut inte kan klaga på. idag hade jag bra planer fast dem föll totalt. Jag vaknade upp med ingen röst typ så jag valde att inte träna idag för att jag kan inte träna ordegligt om jag är sjuk. Jag hade också bokat en tid på rapide för att fixa mina ögonbryn eftersom jag har väntat på det ett tag men då hände det som inte fick hände. Jag bokade tid i Mood gallerian men jag trodde jag hade bokat i Täby. Så jag bestämde mig att göra dem imorgon efter praoen. Så det var trist.




Men annars rullar väl dagen på bra för min en av mina systrar fyller år idag så grattis t henne. Så lite kul är det iaf. Men hoppas denna vecka blir en underbar vecka med praoen.

Likes

Comments

Har finally testat nutri nick kexbar sötad med stevia. Den var rasande god. Jag tyckte verkligen om den och kan tänka mig att äta den flera gånger. Man känner dock stevia smaken lite för mycket men den var perfekt för att få bort sötsuget. Jag kommer definitivt testa fler av deras produkter nu bär jag har testat denna.

ser ni den nya tagen? #rwffv betyder recension with fit for v. Kategorin kommer under november men här har vi starten på den. Ska även göra kategorier åt andra inlägg som ni kommer se? vem är sugna på recensioner här på bloggen ?

Likes

Comments

Mugcakes receptet är nu här. Jag skulle ha lagt ut detta recept förra veckan men jag försköt det till denna veckan istället. Receptet är för 1 mugg men man kan dubbla det om men vill. man kan absolut använda vanligt smör men lätta mild är ett bättre alternativ för det drar rejält ner på kalorierna. och eftersom det här är en lågkalori mugcake inte nyttig så använder jag också det. Beroende på hur länge du har den i micron ändrats konsistensen. Vill du ha en tårta eller en kladdkaka. Använd 1 ägg om du gör dubbelsats.


recept:

1msk mjöl
1.5 smör (lätta mild)
1,5 mjölk
1msk kakao
valfritt: choklad knappar, riven choklad eller en ruta choklad.

Blanda alla ingredienser och värm i mikron 30sek-1min. Servera med choklad, bär eller kanske tillomed grädde?

Likes

Comments