God kväll!
Är hemma från jobb sedan strax efter 22. Jag jobbar inom vården, så de flesta pass jag gör är från 14-21 eller 14-22, men imorgon ska jag faktiskt jobba 7.30-15. Då blir det en extremt tidig morgon med barnen. Att göra iordning sig själv + två väldigt trötta barn till dagis som börjar kl 7 är lite kämpigt ibland. Hade jag varit ensam hade jag gått upp 6.30 om jag började vid denna tid, men nu har jag även två små kottar som ska komma upp i tid, så imorgon står larmet på 5.00 😴 Efter jobbet ska jag hämta barnen på dagis, göra lite mat och sen invänta sambon så att jag kan åka och träna.

I förrgår tränade jag ben/rumpa + mage. Imorgon tror jag att jag ska träna armar eller rygg, men har inte bestämt mig än.
Jag brukar köra en, eller max 2 muskelgrupper i taget, för jag avskyr ha träningsvärk i hela kroppen. Detta tycker jag är ett väldigt effektivt sätt att träna. Man fokuserar på just den delen man bestämt sig för att träna och lägger då ner en timme just där.
Jag går och tränar med min kusin som är extremt duktig inom träning. Hon har hjälpt mig väldigt mycket. Tyvärr åker hon utomlands snart och är då borta i 4 veckor (!!), så jag kan ju behöva lite peppningar så jag faktiskt kommer iväg till gymmet.

På måndag ska jag förresten klippa mig. Jag ska gå till en ny frisör, så efter att ha klippt mig hos samma sen jag var 18 år så känns det lite läskigt att byta. Men samtidigt tror jag det kommer bli jätte bra
☺️


Nu ska jag försöka sova. Har dock lite dåligt samvete, för nu kom jag på att jag glömde göra plankan idag. Jag får köra på dubbla imorgon istället.
Godnatt!


Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Idag är det onsdag, och jag börjar jobba kl 14. Hade tänkt träna på förmiddagen, men har så himla mycket att fixa med innan jobbet, så jag får satsa på träning imorgon istället.

Att få in träning om dagarna är ibland lite trixigt. Jag försöker så gott jag kan, men ibland skiter det sig. Ibland åker jag iväg och tränar på förmiddagen, men ibland på kvällen. Föredrar dock att träna på förmiddagarna. Gymmet är nästan tomt då, och det är väldigt skönt!
Jag är ensam väldigt mycket med mina barn då barnens pappa har ett jobb som innebär långa arbetsdagar, därav är det svårt att få in träningen ibland, men mitt mål är att träna 2-3 dagar i veckan, då är jag nöjd
😊

Mitt mål med träningen är att bygga muskler och tighta till kroppen lite. Efter två graviditeter och två kejsarsnitt så är kroppen inte så himla fit längre. Jag känner att jag inte är så stark i ryggen längre samt att magen känns väldigt svag.
Med mitt första barn slutade förlossningen med ett katastrofsnitt. Det var bråttom, och från det att dom beslutade att göra ett snitt så tog det 10 min. Dom sprang bort med mig till operationssalen, sövde ner mig, sen gjorde dom direkt ett snitt och plockade ut det lilla livet.
Efter detta snitt stötte jag på många komplikationer. Jag hade fruktansvärt ont. Jag kunde inte resa mig ur sängen, men till slut tvingade dom mig att gå upp, då risken för proppar ökade ju mer jag drog ut på det.
Hur som helst så visade det sig att jag hade fått en livmodersinflammation. Barnmorskor och läkare kom och tryckte och kände på magen, och detta gjorde förstås fruktansvärt ont då jag hade ett nygjort snitt på magen.
Det tog väldigt lång tid innan jag mådde bra igen. Jag klarade inte av att lyfta upp vårt barn själv, då jag inte kunde böja mig ner. Jag klarade inte av att gå ut och gå de två första veckorna, det gjorde för ont. Första promenaden var hem till mina föräldrar, och den som vanligtvis brukar ta ca 20-25 min, den tog över 1 timme att gå. Det sved i hela såret och magen värkte nåt fruktansvärt.

Efter denna händelse känner jag mig väldigt svag i både rygg och mage, så detta har jag tänkt att fixa till. Jag ska lägga upp före och efterbilder och visa resultaten.
Jag är väldigt svag, så att gå ner i vikt är absolut inget jag är intresserad av, snarare tvärtom. Jag vill gärna bygga muskler och gå upp i vikt.

Jag brukar gå in för att hitta tips på Ida Wargs blogg. Hon är extremt duktig när det kommer till träning och rätt mat. Har hittat många goda och nyttiga smoothies som jag börjat göra efter ett hårt träningspass.

Återkommer senare ikväll!
😃

Likes

Comments

Hallå där!
Mitt namn är Emma och jag är 26 år fyllda. Jag lever i en liten stad ihop med min sambo samt våra två små gossar som är 4 och 3 år. Jag har tänkt börja blogga lite, och då mest för min egen skull, men naturligtvis hoppas jag på att många kommer att följa mig.

Vad kommer jag blogga om?
Jo, jag kommer främst blogga om träning. Jag har nämligen nyss kommit igång med att gymma, och jag har vissa mål jag vill uppnå.

Just nu håller jag på med en utmaning. "Plank challenge". Jag är på dag 10 nu vilket innebär att jag ska stå i planka i 1 min. Vilka ä
r med? ;)


Likes

Comments