Full rulle hela dagen. Började jobba klockan 09 och slutade inte förens klockan 19, så 10 timmar på jobbet. Sedan så mötte jag upp familjen och åt middag på Österns, det var speciellt då min ens storasyster som jag inte träffat sedan Januari var med. Det är alltså 1 juni idag så det har gått så sjukt fort sedan sist. Det är hemskt hur sällan man ses när man bor i olika städer. Jag blev iallafall överlycklig, hon är så bra!!

Fortfarande ingen träning då förkylningen håller sig kvar än så länge, och det är viktigt att inte börja träna för tidigt efter sjukdom för då blir man oftast bara sjuk direkt igen.

Imorgon jobbar jag 07:30-19, ännu längre än idag, så det är verkligen dags att försöka sova nu! Natt natt

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

  • 32 Readers

Likes

Comments

Haft feber och varit dunderförkyld i några dagar nu vilket gjort att jag varit hemma från jobbet och självfallet inte kunnat träna. Träningsabstinens ja. Jobbade idag och det kändes faktiskt ok så får hoppas att det fortsätter på bättringsvägen så jag kan träna snart. Tog dock en lugnare kvällspromenad idag för att det var så fin kvällssol, harmo, haha.

  • 36 Readers

Likes

Comments

Försökte mig på att börja blogga igen efter ett långt uppehåll i Februari, det höll i några dagar men nu ska jag ge det ett försök igen. Förut så var bloggen något jag uppdaterade varje dag, men nu har det istället övergått till Instagram. Inte så konstigt då Instagram har växt något enormt. Det skulle dock inte skada att ha fler sociala medier aktiva och kanske nå ut till fler? Även fast jag är ganska säker på att ni som hänger här hänger även med på instagram. Där heter jag förövrigt @marklundmatilda (https://instagram.com/marklundmatilda/)

Min Instagram är mestadels inriktad mot träning i bild, video och textformat. Vilket är mitt största intresse. Just träning, men även i samband med sociala medier. Jag tycker det är riktigt roligt att filma och ta bilder, dela med mig och att försöka inspirera med nya övningar och ett sunt tänk till träningen.

Träningen är något som verkligen fastnat hos mig, speciellt gymträning, ser helt ärligt inte mig själv utan det.
Förut kunde det gå i perioder med träningen att man tränade i en månad men sen att man istället inte tränade på två månader, men ett bra tag nu har det blivit mer regelbundet men vilodagar de dagar det behövs. Jag har märkt av att psyket hänger med så mycket mer i svängarna som kan komma i vardagen om jag tränar, även om det vissa dagar kanske bara är en liten stund så är det en slags terapi för just mig. Jag tror att den äldre versionen av mig kommer tacka mig för att jag haft detta som intresse. Kan se mig och min kompis Molly framför mig när vi är 70 år gamla och kör marklyft tillsammans. ;)

Hoppas att ni vill hänga med mig här!

  • 38 Readers

Likes

Comments

Har de senaste 4 dagarna haft något som känts som en oändlig huvudvärk, somnat med den för att sedan vakna nästa dag med den igen. Riktigt irriterande, vilket gjort så jag varken jobbat eller tränat, och inte riktigt ätit den mängd som jag borde. Idag, fredag så provade jag iallafall på att träna vilket jag saknat efter 3 dagar borta. Bröst/triceps & mage med Molly och det gick bra!

Nu är det dags att sova, så hoppas vi på en bra morgondag utan huvudvärk.

Likes

Comments

Vakna 09 och mår exakt som igår, blir hemma och tar det lugnt idag. Körde ändå viktkoll och formbilder, hade min lägsta vikt idag och formbilderna blev positiva så det känns iallafall bra. Någongång kanske man är modig nog att lägga upp dom, men nu ska jag fortsätta vila.

Här nedan har vi en godare frukost på diet, proteinpannkaka.

Recept (mått enligt kostschema)

50g havregryn och 25g core whey protein i smaken bananamilkshake blandat samman, sedan tillsätter jag vatten till önskad konsistens och även ett ägg. Sen är det bara att steka. Går ned mycket lättare än den tråkiga havregrynsgröten! 

Likes

Comments

  • 77 Readers

Likes

Comments

Det var nu ett bra tag sedan jag bloggade, men har alltid gillat någonting med det ändå. På senaste har jag använt instagram flitigt men vill nu få med bloggen igen.

Den 9e februari så gick jag med i en tävling av refitness som heter nyårslöftet, där man går efter kost- och träningsschema i 11veckor. Det har snart gått en månad, och det känns faktiskt bra i kroppen. Minus 5kg tappade i början, men viktigast av allt är att motivationen till träning ligger på topp. Tävlingen har fungerat superbra som en kickstart inom träningen och kosten.

Idag har jag kört ben/rumpa och cardion på cykel med en nyligen hemkommen Molly som har varit utomlands i en månad. Härligt att ha henne tillbaka då vi brukar träna tillsammans. Träningen gick bra men har på eftermiddagen känt mig extremt hängig och inte klarat av att äta de måltider jag skulle gjort så imorgon blir en vilodag.

Svårt att göra ett första inlägg såhär, men nu kör vi!

  • Träning
  • 86 Readers

Likes

Comments