Vårt hotell är så fint med utsikt över ett mindre risfält med en stor pool på taket som också har utsikt över risfälten.

Vi gick upp tidigt imorse för att åka till risterassen, Tegalalang. Vi var där redan klockan 8 så vi var i princip ensamma. Inga andra turister eller jobbiga försäljare. Naturen här är verkligen så fin!

Mån-ons har varit full med plugg och idag åkte jag och Olivia mot Bali för 10 dagars semester. Såå najs. Vi möter upp dom andra imorgon. Vi landade vid 13.30 och tog taxi mot Ubud. Hade en jättesnäll chaufför som stannade på ett ställe där de sålde och gjorde batik tyger.

Han stannade också på ett kaffeplantage. Det var en gubbe som visade runt oss allt från hur olika bönor såg ut till hur kaffet gjordes. Sedan fick vi även en provsmakning av olika kaffesorter och teer. Smakade allt från kokoskaffe till ingefärste. Vi smakade även det berömda och dyra kaffet Kopi Luwak. Djuret palmmård äter de finaste kaffebönorna och bajsar sedan ut dom. Av bajset gör man sedan kaffet!

Väl framme på hotellet, Evitel, så gick vi till Monkey Forrest direkt. Det är såå fint där men jag är inte största fanet av massa galna apor.

Igår var sista dagen för Martin här i Singapore. Vi strosade runt i Botanic Gardens och sedan åkte vi till Red Dot Museum som ligger i området Tanjong Pagar. Det är ett museum i en röd gammal fin byggnad som visar upp vinnarna av Red Dot Award. Vi besökte även Singapore City Gallery där man fick lära sig lite mer om själva Singapore och hur landet har växt fram.

Då vi inte riktigt kunde släppa dom goda burgarn vi åt häromdagen så gick vi tillbaka till Potato Head Folk. Säger bara mmmmmm!!

10 helt perfekta dagar med min Martin. Nu blir det skola mån-ons innan vi åker till Bali i 10 dagar!!

Idag var planerna att vi skulle åka till St John för en heldag med sol och bad. Dock så regnade det när vi vaknade så istället åkte vi till art science museum i Marina Bay. Var roligt med lite museum för omväxlingens skull.

Eftermiddagen spenderade vi vid poolen. Sedan begav vi oss till Raffels för en obligatorisk Singapore sling. Avslutade kvällen med middag på ett ställe i närheten. En lyckad dag som alla andra.

Ikväll begav vi oss till China Town för att äta middag. Helena hade tipsat oss om Potato Head Folk. Ett jättemysigt ställe som bestod av flera våningar, bland annat ett gatukök, en våning med en bar, en med resturang och till sist roof mtop bar. Detta ställe finns även på bland annat Bali och Hong Kong. Och de serverade ingen asiatisk mat utan burgare!!! Typ de godaste burgare jag någonsin ätit. Avslutade med ett glas vin på rooftop baren innan vi strosade runt en sväng i China Town.

Idag tog vi färgan över till ön Pulula Ubin som tillhör Singapore. Jag har hört att det endast bor cirka 50 människor på ön och att det är Singapore tillbaka 50 år i tiden.

Vi hyrde varsin cykel och cyklade runt på ön i några timmar. Naturen var verkligen jättefin. Vi såg tempel, sköldpaddor och apor också. Solen var framme en del så det var rätt så svettigt att cykla omkring på en gammal cykel.

Idag blev det en halvdag i skolan innan vi rörde oss in mot stan. Vi åt en snabb middag på Food Courten som ligger vid raffels palace. Padthai blev det.

Sedan tog vi oss 63 våningar upp till One Altitude. Med en drink i handen såg vi hur dag blev natt men tyvärr var det alldeles för molnigt så solnedgången såg vi inte så bra.

Avslutade kvällen med ett glas vin i Clarke quey.

Idag var vi i skolan på dagen och pluggade och så hade jag en lektion. Skolkade från min andra lektion på kvällen så vi åkte in till Arabic district och Haji Lane. Jättemysiga små butiker på Haji Lane och sen åt vi även tacos och drack frozen daquirues på Piedra Negra. Avslutade kvällen med en frappe från starbucks.

Igår spenderade vi dagen på Singapore zoo!! En perfekt dag för zoo då det var mulet och bara regnade en skvätt över lunchen. På kvällen mötte vi upp Olivia och åt middag i Bugis och så strosade vi även runt på Bugis marknad och kollade i alla stånd. Sen åkte Martin och jag till Little India. Vi gick där en sväng men Little India är ganska smutsigt och skitigt så det räcker med att ha sett det.

Vi kom tillbaka till Singapore i söndags eftermiddag. Åkte hem till lägenheten för att packa om och sen direkt till hotellet i stan. Efter lite mat åkte vi till Gardens by the bay som ligger nere vid Marina Bay Sands. Vi hann precis till ljusspelet som är ett måste här i Singa.

Efter det var tanken att vi skulle åka högst upp i Marina Bay Sands och ta en drink. Men det blåste alldeles för mycket så vi bestämde oss att ta en river cruise istället. Och det gjorde vi rätt i. Fick se Singapore från vattnet och även lära mig en del om staden.

Och juste Ultra Singspore, en stor musikfestival, var nere i Marina Bay. Så medan vi strosade runt där nere lyssnade vi på Axwell och Ingrosso.