Mina absoluta favoriter av bilderna vi knäppte i Chamonix! Så fint med färgerna, bergen, ljusen, allt. Tycker nästan det ser ut som taget ur en reklam haha. Älskar dessutom färgerna på Carls skidställ, Alex har ju nästan likadant fast blå jacka / röda byxor. Från Peak Performance. Så snyggt ju!

För er som letar olika podcasts att lyssna på, here you go med mina favoriter. Följer dessa slaviskt på appen. Älskar att kunna lyssna på ett avsnitt av varje om dagen, MINST. Idag lyssnade jag ikapp allt jag missat under veckan. Började även lyssna på den nya med Calle Schulman och Gårdinger.

Har aldrig varit ett "fan" av Alex och Sigge eller Hanna och Amanda, men det beror nog på att jag inte följt dem sen start. Gillar när man hänger med från början. De har ju dessutom så många avsnitt att ta ikapp.. lyssnar då och då. Mina absoluta favoriter är Andrea och Mathilda, Parterapi med Margaux och Jacob och Daniel Redgeet (han är ju störtskön för övrigt). Alla poddarna är så härliga, precis som personerna i dem. Skrattar alltid lite högt för mig själv på jobbet när jag lyssnar på dem.

Har ni några favoriter eller tips? Lyssnar ju även på P3 dokumentärerna som uppdateras då och då med nytt!

Då var det dags att åka hemåt. Vi har precis landat i Paris. Köpte lite macarons här som jag sitter och smaskar på i väntan på boarding om ca 30 min. Har haft 4/5 fina dagar i Chamonix och så skönt med lite ledighet. Dags att ladda upp inför jobb imon, men som tur är jobbar jag bara mån-tors sen åker jag upp till Stockholm för ett event med Ideal of Sweden på fredag kväll! Såå kul, både att få gå på eventet och att träffa Millie igen.

Uppe bland bergen igår, solen sken och vi spanade in den fina utsikten. Lite molnigt idag.. hoppades ju på lite mer sol innan vi åker hemåt. Nu ska vi snart ta oss in mot centrum för att äta lite lunch innan Alex och Carl ska köra oss till flygplatsen i Geneve.

Bilderna får tala för sig själva här, så fint och så häftigt med de som kör parasailing(?) över bergen!

Åh så mycket fina bilder vi tog idag. Vi åkte ut väldigt sent men vädret var på topp så vi lyckades ta massa fina kort, eller Alex fotade mig och Carl. De tog med mig ut i offpisten, dels för fina bilder haha. Sen åkte vi några åk innan vi åt nachos med pappa i solen. Ikväll ska vi ut och äta, sista middagen, tillsammans med tre andra vänner som kom idag! Har inte träffat dem än för jag och pappa gick och lämnade in våra skidor direkt och sen hem, så det blir kul att vi hinner träffa dem innan vi åker hem imon. Mer bilder kommer, hade över 300st..

Efter många om och men så lyckades jag koppla gopron till mobilen. Trodde jag tog mer bilder än dessa men tydligen inte.. laddar batterierna ikväll så jag kan fota mycket imon då det är sista dagen i backen. Idag åkte vi knappt något pga vädret, var så dålig sikt.. så tråkigt men ska bli sol imon! Dessutom hade jag så ont i framsidan av smalbenen att jag bokstavligt talat grät för jag inte kunde gå i pjäxorna. Har ont bara jag tar på benen, känns som årets värsta benhinneinflammation men är ju bara ömt på insidan. Hoppas att det är bättre imon så jag kan njuta av åkningen. Nu hopp i säng!

Gårdagen genom min iPhone. Jag, pappa och Affe tog en liten sväng genom stan när vi kom hem från backarna. Vi kikade in i lite butiker och spanade fina men svindyra skidkläder! Man gick igenom centrum väldigt snabbt, iallafall gatan bland butikerna. Sen gick vi till Chambre Neuf som tillhör Langleys hotell (jobbade ju på Langleys hotell på Kreta) för att ta ett bord inför afterskin. Vi skulle ätit middag på deras hotell ikväll dessutom men var fullbokat så det får bli imon. Ikväll ska vi äta med Alex och vännerna som är här för de åker hem imon, så det blir raclette ikväll. Ska börja fixa mig nu för vi måste gå om 30 min!

Om ni vill se mer från resan så uppdaterar jag flitigt på instagram / storyn där - @filippalindaau

Tre snaps från dagens åkning. Fotade mest med gopron idag, men har inte hunnit få över bilderna än.. så får fixa det imorgon! Första dagen i backen och mina ben var helt slut efter några timmar. Hade så ont tillslut att jag inte kunde ta i i svängarna, så åkte hemåt vid 15-tiden. Mina smalben värker fortfarande och tror nog att träningsvärken kommer kännas av imorgon. Det blir ju lätt så att man får ont i benen första dagen, speciellt när jag inte åkt på två år (känns så längesen).

Åkningen här var väldigt fin, enda nackdelarna är väl att man måste gå en liten bit till bussen och sen ta bussen till backarna, jämför ju med Val Thorens där man bara går rakt ut i backen, sen är det väldigt lite snö men det ska ju snöa inatt som jag nämnde tidigare. Det ska komma 30cm så hoppas på att det är bättre imon!

Dagens lunch uppe i backen. Åh så skönt det är med lite sol och alperna. Var så varmt och skönt i solen idag, lite kyligare när det blåste och blev molnigt.. men vi fick allt några timmar i solen. Imorgon ska det snöa så då lär det inte vara lika varmt, men hoppas på lite mer sol de resterande dagarna här. Till lunch åt vi hamburgare, hade med mig kitkat ut i backen som är ett obligatoriskt måste ju när man åker skidor i alperna? Har alltid ätit det sen jag var liten när jag åkt skidor, såå gott! Nu ska jag hoppa in i duschen och sen bums i sängs. Är helt slut efter afterski från 15.30-20.30.. natti!