I fredags fyllde jag år och blev ordentligt firad måste jag säga! På dagen kom fina Sandra förbi, fick paket och vi fikade. Så mysigt! På kvällen gick vi sedan ut med sällskapet ovan och åt på Ernesto, så otroligt gott och trevligt. Vår lilla tradition har ju blivit att vi går ut och äter varje gång någon fyller år vilket är superkul. Efter det gick vi hem till oss för lite efterrätt, hade gjort en citroncheescake, mums!

I lördags kom mina fina vänner hit för att fira lilla mig! Vi hjälptes åt att fixa lite tapas, spelade spel, lekte lite lekar och sen gick vi till Krögers. Så glad att jag är omgiven av så fina människor och nästa helg kommer min familj hit på kalas. <3

Hallå godingar!

Vad har hänt sen sist? Jag har skickat in första hemtentamen för denna kursen och nu håller vi på med ett grupparbete där vi ska hålla i en lektion framför hela klassen. Spännande och nervöst.. Har även hittat på en hel del roliga saker. Förra veckan tog jag en fika på expresso house med Julia, så mysigt. Finns det något bättre än att fika? I lördags var det white party sittning för att fira att humanus fyllde 20 år och att tentan var inskickad! Igår hade vi tjejkväll hemma hos mig och gjorde hemmagjord pizza, såg bonde söker fru och sen drog vi ut till Harrys och dansade! Va jättekul och skönt att få tänka på något annat sådär mitt i veckan bland allt plugg.

Idag har pappa varit här och hälsat på lite och ätit lunch när han ändå var i stan och imorgon åker jag och Daniel hem till Stenberga över helgen. Blir mysigt och avkopplande.

Nu ska jag strax gå till gymmet med Sara för att köra ett roligt pass!

En bild från innan sittningen med mina fina klassisar. <3

I helgen fick vi besök av pappa och Simon, väldigt trevligt! Vi var på Öland och grillade massa gott med Daniels familj, dock inte bara majs som på bilden haha.. Kanske årets sista grillning, men det är ju faktiskt lika mysigt att grilla på hösten så grillar gärna fler gånger. I söndags hade vi picknick vid vattnet och vissa av oss badade till och med, lite för kallt i vattnet för min del dock.. Var en så otroligt varm och fin kväll i söndags verkligen!

Det börjar bli höst, min favoritårstid. Luften är klar och marken börjar fyllas av vackra löv. Finns inte mycket som slår en härlig höstpromenad.

Igår hade vi en supermysig fredagskväll med Daniels småsystrar. Vi gjorde hemmagjord pizza, kladdis, spelade spel och såg Taken 3.

Hej vänner!

Då va det helg igen och en efterlängtad sådan efter en vecka fylld med mycket plugg. Just nu läser vi kommunikation, bemötande och ledning vilket jag tycker är väldigt intressant men det är mycket att hålla reda på.

Igårkväll hade vi kräftskiva hos våra goa grannar, supertrevligt och supergott! Idag har vi varit nere på stan och kikat lite och ätit lunch, hittade inte så mycket men en fin tisha fick följa med hem i alla fall! Ikväll blir det jobb och även imorgon.

Hoppas ni får en fin helg, kram

Godmorgon söndag!

Jag och Daniel har precis avnjutit en pannkaksfrukost! Vi hade inte så mycket hemma så vi gick för oss att göra amerikanska pannkakor. Gott med gud så mättande..

Den här helgen hade vi inte så mycket planerat vilket har varit skönt, har verkligen bara tagit det lugnt och slappat.. I fredags var vi och åt surströmming med Daniels släkt. Det var en upplevelse i sig, kan ju inte påstå att det smakade gott men det var väldigt trevligt i alla fall!

Nu ska jag städa lite smått, duscha och sen ska vi åka och handla.

Här kommer lite bilder från vår underbara resa i Prag!

Så sjukt fina byggnader och mysiga gator överallt.

Och vackra kyrkor fanns det också gott om.

John Lennon wall.

Strahov Monastery Brewery.

Så fint!

God mat och bakelser!

Utsikt från Eiffeltornet i Prag.

Vysehrad, en katedral som låg uppe på en kulle med en jättestor park och vacker utsikt över Prag.

Vem tackar nej till spa? Så avslappnande.

Gofika och min fina man. <3

Just nu sitter vi på Kastrup flygplats och väntar på vårt tåg hem mot Kalmar. Jag och Daniel har nämligen varit i Prag! Vi har haft en fantastisk semester fylld med god mat, öl, vackra vyer och avslappning. Vi åkte från vårt hotell 6.30 imorse så vi fick upp lite frukost på rummet, flyget gick 9.45 och nu ska vi vänta här på flygplatsen några timmar innan vårt tåg går. Känns både tråkigt och skönt att komma hem igen men känner mig redo för hösten nu!

Daniel har länge försökt få med mig ut på Alvaret på Öland för att tälta och jag måste säga att jag var lite tveksam till en början men tänkte att det kan vara en rolig upplevelse och en natt borde jag ju klara av haha.

Så efter jobbet i torsdags åkte vi till Skarpa Alby där vi ställde bilen och började gå mot platsen som Daniel hade sett ut. Hade inte varit på Alvaret så mycket innan men det var väldigt öppet och väldigt fin natur!

När vi kom fram såg vi ut en bra plats med lite stenar utanför tältet som vi kunde sitta på. Platsen var i en dalsänka så det blåste inte så mycket där nere och var väldigt grönt och fint. Vi började sedan sätta upp tältet vilket gick väldigt smidigt!

Efter det gick vi lite längre upp där det fanns en guldfiskdamm. :) Det fanns också en källa där det rann vatten som vi fyllde våra flaskor med. Kul att man faktiskt kunde dricka vattnet!

Sedan var det dags för middag! Vi tände en brasa och grillade korv och gjorde pulvermos. När man sitter ute i naturen är det alltid extra gott att äta tycker jag så det var riktigt gott.

Vi satt sedan ute länge framför brasan, va en skön kväll så det var inte så kallt. Vi hämtade sovsäckarna när det började bli lite kyligare och satt oss på en filt och spelade lite kort och kollade på stjärnorna.

På natten regnade det en hel del men blev inte blött i tältet som tur va. Men det va ganska blött ute när vi vaknade. Vi bestämde oss att gå och titta på Dröstorps ödeby innan frukost som skulle ligga ett par kilometer bort från där vi tältade. Tog ett tag innan vi hittade den men det var häftigt att se det som fanns kvar från så längesen. Svårt att tänka sig att folk faktiskt bott där ute en gång i tiden.

När vi kom tillbaka åt vi frukost som vi hade med oss och tog ner tältet och packade ner allt igen. Sen var det dags för hemgång! Var riktigt skönt att åka hemåt igen trots att det va är en mysig och häftig upplevelse.