Hej allihopa! Nu är jag tillbaka igen efter min resa i Palma de Mallorca. Hoppas att ni har saknat mig, jag har ju självklart saknat att blogga. Jag tänkte att jag kunde dela upp lite inlägg från resan, blandat med vardagsinlägg nu ett tag framöver. Därför tänkte jag att vi kör igång direkt med dag 1 & 2 i Palma.

I tisdags förra veckan var det äntligen dags för mig, Rosanna, Anna och Emma att åka mot Landvetter och ta planet mot Spanien. Vi åkte på eftermiddagen, så vi kom fram runt 23 på kvällen. Egentligen gillar inte jag att flyga så sent eftersom man bara går och väntar på att dagen ska gå, men det gick jättebra ändå. På planet beställde vi in lite snacks och en mojitodrink för att fira in semester.

När vi hade landat och fått våra väskor tog vi en taxi till hotellet och det var verkligen så himla fint. Är oerhört nöjd över att jag hittade det. Vi checkade in och fick våra rum och jag & Rosanna fick på översta våningen, så vi hade väldigt fin utsikt med skymtar av havet. Efter att vi hade lämnat våra väskor, tog vi oss upp på hotellets Rooftop och den var så fhimla in och mysig. När vi hade tittat runt lite där var det dock dags för oss att sova eftersom vi rest halva dagen.

På onsdagen vaknade vi upp till soligt och varmt väder. Vi var vid frukosten runt åttatiden varje morgon och då var det buffé med allt möjligt gott att välja mellan. När vi ätit klart packade vi strandväskorna, köpte vatten och gick till stranden som var ca 2 minuter bort. Där låg vi och solade fram till lunch ungefär eftersom det blev väldigt mulet mitt på dagen fram till kvällen. Vi åt på ett litet ställe precis på stranden där jag tog en club sandwich och en cola, som för övrigt kostade typ 40 spänn. Vatten och läsk var så sjukt dyrt jämfört med alkohol, så varje gång man åt kostade det ca 40-50 kronor med en vatten eller liknande.

På kvällen gick vi och åt på en dålig restaurang där jag fick en jätteäcklig Caesarsallad. Kommer inte ens ihåg vad stället hette, annars skulle jag rekommendera er att inte gå dit. Hur som helt gick vi i alla fall strandpromenaden hem och tittade på den fina solnedgången som var varje kväll. Efter det tror jag att vi gick och spelade kort på takterassen innan vi la oss om jag inte minns helt fel. Mysigt.

Jag uppdaterar er imorgon igen med ett nytt reseinlägg.

XO F

Fredag och nu två veckor semester att se fram emot, inte så pjåkigt om ni frågar mig. Ikväll ska jag bara fredagsmysa här hemma, äta gott och ta det lugnt. Vädret är jättetråkigt idag, så det enda jag vill göra är att gå inne i myskläder.

Imorgon blir det förhoppningsvis lite mer party, så får helt enkelt ladda upp inför det istället. Då hade jag inte tackat nej till att ha på mig outfiten ni ser på collaget. Ääälskar verkligen skorna.

Hoppas ni får en bra fredag! xxx

Igår firade vi Julia som fyllde 23 år. Det blev trerätters middag med jättegod mat och självklart presentöppnande efter det. Supermysigt firande.

XO F

En kväll i Rhodos Stad gick vi och åt på ett jättemysigt ställe i Gamla stan. Ni ser ju på bilderna hur det såg ut, men det var verkligen ännu mysigare i verkligheten. Förutom den fina miljön, var maten riktigt god. Jag tog en grillad lax som var marinerad med bland annat sesam och soja. Till det fick man grillade grönsaker, en potatissallad och en sorts rödbetskräm som var fantastisk. Kommer tyvärr inte ihåg vad restaurangen heter, men den ligger precis i kanten av Gamla stan. Tips om ni ska dit.

XO F

En perfekt outfit nu i sommar. Passar lika bra på dagen som kvällen, beroende på vad man hittar på.

XO F

Jag nämnde ju tidigare inlägg i veckan att jag hade köpt en ny klocka och så här ser den ut. Jag har varit på jakt efter en sån här klocka ett tag och när jag såg den för första gången på flygplatsen i Rhodos blev jag kär. När jag egentligen skulle vara smakråd åt mamma, passade jag på att prova den här klockan och den passade perfekt. Så helt plötsligt hade jag köpt den. Det blev ett ganska spontant köp, men jag är såååå nöjd. Älskar den.

XO F

I helgen var det som bekant Fallens Dagar. Först var jag inte alls taggad på att fira, men det blev det en väldigt lyckad helg ändå. På fredagen tog jag bilen ner till Anna där resten av tjejerna var och förfestade. Jag var chaufför under kvällen, så efter några timmar hos Anna åkte vi vidare till ett annat krök och spelade beer pong osv innan vi åkte vidare in till stan. Däremot hände inte så mycket där, så kvällen avslutades på Max innan jag var hemma vid tre-tiden igen. Träffade i alla fall mycket folk, både nya människor och personer jag inte sett på länge, så det var kul.

På lördagen var det fint väder, så det blev förfest på Annas balkong i solen. Hade så j*vla roligt rent ut sagt. Anna hade fixat någon lek som gick ut på att man typ skulle klä ut sig efter varje vers i en låt. Om ni har mig på snap såg ni hur kul vi hade, skrattade verkligen så jag grät.

Vid tio-tiden gick vi vidare till en förfest i stan innan vi gick vidare till Butler's. Hade det tusen gånger roligare på förfesten än resten av kvällen, men så är det ju nästan alltid tycker jag.

XO F

Min tisdag har verkligen varit oförskämt bra. På lunchrasten mötte jag upp mamma i stan för att vara smakråd när hon skulle köpa en klocka. Det hela slutade med att både jag och mamma gick ifrån butiken med varsin ny klocka (jag visar hur min ser ut i ett separat inlägg).

Efter det gick vi till Kanalrestaurangen för att äta lite lunch. Vi satte oss på uteserveringen och jag tog först lite bröd och röror innan själva maten som var en fiskgratäng med räkor och potatismos. Till kaffet fanns det även en chokladkaka som var sjukt god. Efter lunchen gick jag tillbaka till jobbet med helt ny energi de sista timmarna. Kanske inte så konstigt när man både blivit bjuden på mat av sin fina mamma och dessutom köpt en present till sig själv.

På kvällen kom jag hem och åt middag innan jag åkte ner till stan för att fira Anna som fyller år idag. Grattis igen! Vi satte oss på Butler's och tog några drinkar, pratade och bara hade det mysigt.

Det är inte varje tisdag som är så här bra, tänk vad livet är härligt ibland.

Ha det!

Hej allihopa!

Det var ett tag sedan sist, men jag har verkligen försökt att koppla av och bort från allt under min semester. Idag var det första dagen på jobbet igen efter lite ledighet, men redan om ca två veckor åker jag iväg på min andra resa denna sommaren. Längtar såå.

I onsdags kom jag hem från Grekland och jag har verkligen haft det underbart när jag varit iväg. Jag tänkte skriva ett inlägg om resan, så det kommer bilder med mera där ifrån. Ska också försöka få upp ett inlägg från Fallens dagar imorgon, så titta in då igen om ni vill läsa om min helg.

XO F

Alltså, har ni sett något godare? Jag nämnde ju i förra inlägget att mamma hade bakat världens godaste baguetter till middagen vi hade i helgen och eftersom de gick åt som smör, bakade hon en plåt till som vi har kunnat äta till frukost det senaste. Om jag hade fått önska hade jag ätit detta varje dag.